• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu

Stačí nepoužívat originální kola a můžete jezdit na vyvažovačku co používá i děda v trabantu s rádiovkou na hlavě.
Jj taky si myslím. Ale to by museli být na trhu taková co se mi líbí a nebude jedno stát 12 papírů. Záměr tam byl a hledal sem celou zimu pro snížení hmotnosti a vytvoření pouze jedné sady na celorockach. Bohužel to nevyšlo.
Ačkoli třeba @king dave vozí celý čas Borbety a vibrace s nimi řeší celý čas.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jj taky si myslím. Ale to by museli být na trhu taková co se mi líbí a nebude jedno stát 12 papírů. Záměr tam byl a hledal sem celou zimu pro snížení hmotnosti a vytvoření pouze jedné sady na celorockach. Bohužel to nevyšlo.
Ačkoli třeba @king dave vozí celý čas Borbety a vibrace s nimi řeší celý čas.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Mě to Borbety v podstatě vyřešily, jen teď při přezouvani na letní moje kola dali na starost nějakému pubertakovi, co ho zaučovali a lehce mi to vibruje 😅 při pohledu na kola to vypadá, že na jednom mi závaží upadlo, první jízdu že servisu to bylo celkem v poho, přišlo to až asi další den.. tak tam budu mit brzo asi znovu výlet.. Protože do té doby na zimakach nebyl problém 😅
 
Koukni ještě na tlaky. Už se mi fakt stalo že rozdílné tlaky nebo změna teploty dost umí ovlivnit. Jinak asi jasný. Znovu a lépe

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Koukni ještě na tlaky. Už se mi fakt stalo že rozdílné tlaky nebo změna teploty dost umí ovlivnit. Jinak asi jasný. Znovu a lépe

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tlaky už mám zkontrolované 😅 v pneuservisu mi dávají vždycky zbytečně moc, tak to je první, co dělám 😂
 
Takže jsem byl v pneuservisu, kde mi převážili kola s tím, že kola i gumy jsou v pořádku. Vyčistili dosedací plošky a ať to jdu projet. Když to bude pořád kopat tak to dáme na Huntera. Jel jsem to projet (pořád kopalo) a po zastavení jsem si všiml smradu a kouře od brzdy. Přední pravý kotouč totálně rozpálený. Takže nová teorie je, že kolo stále trochu přibržďuje a po zahřátí začne kopat do volantu. Příští týden teda jdu na opravu brzdového třmenu a uvidím jestli je kotouč už tím teplem zkroucený. Pokud ano, tak udělám komplet přední brzdy a pak zase poreferuju.
Pokračování mého řešení problému s vibracema:

Nechal jsem opravit třmen. Údajně byl píst tak zarezlý, že po demontáži a vyčištění se nedal znova použít, takže tam mám náhradní. Třmen tedy zůstal stejný jen je vyčištěný, promazaný a brzdový píst je vyměněný. Dnes jsem auto projel a snažil jsem se dostat do stejných situací, kdy se vždy projevovaly vibrace - momentálně je volant úplně bez vibrací. Trochu mi nejde do hlavy jak mohl kotouč přežít tak vysokou teplotu a nezkroutit se. Před opravou stačilo chvíli jet kolem 120-140 km/h a začal vibrovat volant a při přibrždění už vibrovalo celé auto.

Nicméně aby nebylo vše zalité sluncem, tak po důkladné projíždce jsem zjistil, že ten pravý kotouč je pořád trochu teplejší než ten levý. Nejde o nic zásadního prostě na levém udržím po jízdě prst 2 vteřiny a na tom pravém jen vteřinu než to začne pálit, ale rozdíl tam prostě je - je to normální, nebo má být brzdný účinek naprosto stejný?

Takže momentálně to vypadá, že je problém vyřešen a asi ty vibrace vznikaly jen tím přibržďováním jedné z brzd za jízdy. Jsem zvědav jak se to bude chovat při delších jízdách.
 
Musel by si poriadne očistiť obe brzdy, hlavne držiaky v ktorých sú platničky.
Ak tam je bordel z brzd, tak aj napriek tomu že piestik sa uvolní, tak platnička sa nemusí dokonale uvolniť.
Dalšia vec sú vodiace čapy strmena, ani to nemusí ideálne chodiť a už tá jedna platnička jemne trie o kotúč
 
@VojtaM Patrně ti to prostě na jedné straně pořád trochu brzdí víc samovolně. Zkusil bych na zvedáku jen zatočit kolem na jedné a druhé straně, jestli to jde na obou stejně, nebo na jedné víc ztuha... Jinak právě při těhle problémech, kdy se rozhýbe jedna brzda je dobré to prostě preventivně udělat i na druhé straně, aby bylo všechno košér ;-)
 
Taky jsem se vibrací nezbavil na 100% a už jsem byl objednany tento týden na Huntera ale za ty peníze mě pořád vrtalo hlavou jestli není problém někde jinde. Proto jsem dneska ještě sundal přední kola, třmeny, vyčistil a promazal vodítka, na můj vkus šly dost ztuha. Sundal jsem kotouč očistil dosedaci plochy jak na náboji tak i na kotouči. Jel jsem to projet a zdá se ze je to ok. Ten kotouč utažený pouze matkami bez cervika je celkem zlo. Zkusím s tím víc pojezdit, na více povrsich, precejen jsou ty R19 náchylnější na jakékoliv vlny v asfaltu. Huntera teda odkladam.
 
Já jsem nedávno sjížděl na dálnici dost prudké, dlouhé klesání s ponechaným tempomatem bez plynu. Když jsem pod kopcem potřeboval silně brzdit, cítil jsem vibrace na volantu. Po nějaké době normální jizdy to zmizelo. Nešlo mi do hlavy, co se událo. Jediné vysvětlení je, že ta mrcha (Mazda) po celé klesání brzdila, protože se zvyšovala rychlost nad nastavenou hodnotu a trochu se zvlnily kotouče. Na plynový pedál jsem nesahal. Nic jiného mě nenapadá. Naštěstí bylo sucho, takže po vychladnutí to bylo OK. Jestli má někdo jiné vysvětlení, sem s ním.
 
seidlerjiri: Ja mám Subaru, kde kotúč nie je nijak prichytený o náboj. Zhodím koleso a kotúč je v podstate volný - nevypadne len preto že je tam brzda a nič za jazdy ani pri brzdení nevibruje...
Vzadu to isté a nie je problém.
Ten poistný červik alebo mini skrutka je dobrá na to aby sa pri uvolnení kolesa neuvolnil aj kotúč ako u mna a teoreticky sa tam nedostal bordel čo by potom mohlo spôsobiť že kotúč bude zatiahnutý cez bordel a bude hádzať a s ním aj koleso.

Za mna - čo si človek neurobí sám...
Zhodiť kolesá, riadne očistiť dosadacie plochy na náboji, teda aj pod kotúčom, to isté medzi kotúčom a kolesom aby sa vylúčil problém.
Ale je možné že tie velké disky a asi poddimenzované uchytenie ramien prenesú aj mikro vibrácie, lebo tolké problémy čo tu čítam a pri tak malom nájazde, respektíve mladých autách sa len tak nevidí

Ako možné riešenie by som navrhol vymeniť uloženia ramien za tuhšie napríklad - otázka či sa vôbec niečo ponúka aj pre tie mladšie ročníky a či je niekto ochotný zainvestovať
Ja to vidím na unavené zavesenie, lebo tu sa nepíše iba o vibráciach pri brzdení, ale aj za jazdy. Ak sú disky zaručené rovné a vyvážené nemá dôvod to vibrovať.
Ak sa to deje aj pri smiešnom nájazde, tak to je bez debaty technicky zle nevrhnuté zavesenie a hlavne poddimenzované = príliš mäkké uloženie ramien.

Dufám že niečo podobne sa nebude riešiť na kamošovom GH-čku 2.5i, teraz je to stále na designovo otrasných aftermarket 16" diskoch a zimných pneu a určite chce nejaké 17" (asi origo Mazda) , väčšie mu asi odporúčať nebudem, vyhneme sa zbytočným problémom
 
Poslední úprava:
Zdravím všechny mazďáky :)

zoufale řeším problém s vibracema do volantu. M6 2019. První probléme nastal v 35K kdy začal volant vibrovat origo desky a kotouče z výroby. Tehdy jsem měřil úchylku kotoučů byla do 0,04mm desky 50%. Vyměnil jsem za nové origo byl klid. Nyní opět po 15K se problém vrátil úplně stejné projevy. Měřil jsem házivost L strana 0,04mm Pravá 0,01mm(neřešil jsem). Vyměnil jsem za nový kotouč TRW L stranu jen kvůli změření 0,04mm. Ok změřím náboj 0,02. Vyměním náboj za nový SKF. Dám původní kotouč 0,04mm. Nové kotouče jsem již vrátil pač jsem se domníval, že je problém v náboji. To asi nebyl.

To jsou ty origo desky a kotouče takový shit ?

Silenbloky čepy všechno drží nikde žádná vůle. Nejvíce se projevují vibrace od 65-55km to se třese volant.

Je mi jasné že pokud házel náboj tak zmastil i kotouč. Zvažuji co dál dát opět novou sadu desky + kotouče origo a čekat že to bude ok nebo zase fail ?
Třmeny chodí volně pístek taky, obě strany se ohřívají rovnoměrně...

Zvažuji zn. EBC green + hladké EBC kotouče to je snad poslední možnost pak to pošlu do Svratky :)


Díky všem za typy triky rady.
 
@Jaroslav Ježek Ahoj,
1) nepoužívej origo brzdy - je to ten nejobyčejnější předraženej nesmysl

2) pokud jsi vyměnil náboj a dal na něj už blbě vydřenej kotouč, tak to bude vibrovat stále - na nový náboj musíš dát nový kotouč s novou destičkou
Použití starých dílů na nový náboj má asi stejný efekt jako by jsis po brutální průjmové nehodě dal na čistě umytej zadek znova ty starý trenýrky. :joy:

3) Svratku neznečišťuj a EBC Premium (hladký) kotouče nekupuj, protože je to opět zbytečně drahý - jestli chceš EBC, tak desky RedStuff (koupíš na eBay z USA) nebo YellowStuff a kotouče raději BlackDash USR (TurboGroove jsou trošku hlučnější při brzdění, tak ať tě to neštve), ale pokud pokukuješ po variantě GreenStuff destičky a Premium (hladký) kotouče, tak to tě vyjde laciněji dát kotouče třeba ATE a desky ATE Ceramic nebo třeba desky od Bosch atd...

p.s.: Předpokládám, že vše co může být na tom daném kole špatně jsi zkontroloval - vůle v uchycení ramene, vůle v řízení, vůle v uchycení tlumiče, zaseknutý/přidřený brzdový třmen (pístek,plovoucí čepy, destičky), vyvážení kola,..... Bohužel u těchto novějších Mazd s tímto typem zavěšení přední nápravy stačí opravdu házivost 0,03-0,04 a už pociťuješ vibrace do volantu. Starý Mazdy zvládaly být v klidu do házivosti 0,07-0,08. Bohužel, to je daň za "odlehčení".

p.s.2: M6 2019 2.0/2.5 dokázali zhoblovat přední brzdy při nájezdu okolo 35000km i když jsi jezdil naprosto normálně.
 
Poslední úprava:
Potvrdzujem, dal som len obyčajné bezpečnostné matice a začal som cítiť vybrácie na volante. Precitlivelá je ta prdná náprava, museli ísť preč a je klid. Vzadu som ich nechal.
 
@Jaroslav Ježek Ahoj,
1) nepoužívej origo brzdy - je to ten nejobyčejnější předraženej nesmysl
2) pokud jsi vyměnil náboj a dal na něj už blbě vydřenej kotouč, tak to bude vibrovat stále - na nový náboj musíš dát nový kotouč s novou destičkou
3) Svratku neznečišťuj a EBC Premium (hladký) kotouče nekupuj, protože je to opět zbytečně drahý - jestli chceš EBC, tak desky RedStuff (koupíš na eBay z USA) nebo YellowStuff a kotouče raději BlackDash USR (TurboGroove jsou trošku hlučnější při brzdění, tak ať tě to neštve), ale pokud pokukuješ po variantě GreenStuff destičky a Premium (hladký) kotouče, tak to tě vyjde laciněji dát kotouče třeba ATE a desky ATE Ceramic nebo třeba desky od Bosch atd...

p.s.: Předpokládám, že vše co může být na tom daném kole špatně jsi zkontrolova - vůle v uchycení ramene, vůle v uchycení tlumiče, zaseknutý/přidřený brzdový třmen (pístek,plovoucí čepy, destičky), vyvážení kola,..... Bohužel u těchto novějších Mazd s tímto typem zavěšení přední nápravy stačí opravdu házivost 0,03-0,04 a už pociťuješ vibrace do volantu. Starý Mazdy zvládaly být v klidu do házivosti 0,07-0,08. Bohužel, to je daň za "odlehčení".

p.s.2: M6 2019 2.0/2.5 dokázali zhoblovat přední brzdy při nájezdu okolo 35000km i když jsi jezdil naprosto normálně.
Ahoj @Max6 mistře od řemesla,

je to neskutečný opruz, že mazda vyrábí tak nekvalitní spotřebák. Nevím zda je to směsí ale ty kotouče vypadají jako nové, žádné fialové plošky prostě nic a jezdím fakt na pohodu. Děti manželka tchýně :D. Obecně mi přijde na 1,5 tunové auto dát 295mm kotouče prasárna. Na ate ceramic jsem od mechošů slyšel negace poslední dobou chtěl bych hladké pokud byť i dažší hladké EBC budou fungovat klidně si je zaplatím. Sere mě s prominutím řešit každý rok na autě pomalu za mega brzdy big fail. V autorizáku jak balvin tak autopalace brno prej si nikdo nestěžije a problém s brzdama zákaznící nehlásí wtf ? Tak nevím. Tchán má CX5 z 2013 automat. původní desky a kotouče a pořád je tam má a bez problémů...nechápu.

Díky J.

@Jaroslav Ježek Ahoj,
1) nepoužívej origo brzdy - je to ten nejobyčejnější předraženej nesmysl

2) pokud jsi vyměnil náboj a dal na něj už blbě vydřenej kotouč, tak to bude vibrovat stále - na nový náboj musíš dát nový kotouč s novou destičkou
Použití starých dílů na nový náboj má asi stejný efekt jako by jsis po brutální průjmové nehodě dal na čistě umytej zadek znova ty starý trenýrky. :joy:

3) Svratku neznečišťuj a EBC Premium (hladký) kotouče nekupuj, protože je to opět zbytečně drahý - jestli chceš EBC, tak desky RedStuff (koupíš na eBay z USA) nebo YellowStuff a kotouče raději BlackDash USR (TurboGroove jsou trošku hlučnější při brzdění, tak ať tě to neštve), ale pokud pokukuješ po variantě GreenStuff destičky a Premium (hladký) kotouče, tak to tě vyjde laciněji dát kotouče třeba ATE a desky ATE Ceramic nebo třeba desky od Bosch atd...

p.s.: Předpokládám, že vše co může být na tom daném kole špatně jsi zkontroloval - vůle v uchycení ramene, vůle v řízení, vůle v uchycení tlumiče, zaseknutý/přidřený brzdový třmen (pístek,plovoucí čepy, destičky), vyvážení kola,..... Bohužel u těchto novějších Mazd s tímto typem zavěšení přední nápravy stačí opravdu házivost 0,03-0,04 a už pociťuješ vibrace do volantu. Starý Mazdy zvládaly být v klidu do házivosti 0,07-0,08. Bohužel, to je daň za "odlehčení".

p.s.2: M6 2019 2.0/2.5 dokázali zhoblovat přední brzdy při nájezdu okolo 35000km i když jsi jezdil naprosto normálně.
Určitě budou nové desky i kotouče přeci si nebudu dávat pos*aný trenky zpět jde jen o to co vybrat...
 
Určitě budou nové desky i kotouče přeci si nebudu dávat pos*aný trenky zpět jde jen o to co vybrat...
Z autorizáku kde dělá otec jsem dostal informaci že při výměně používají Zimermanny kotouče i desky a prý jsou v cajku. Mám najeto 45tis a už jim toho taky moc nezbývá odhadem 20% tak doufám že nebudu řešit to samé :D Původní originál mám TRW. Nebrzdí špatně, ale na můj vkus se sjíždějí rychle a to nejsem agresivní řidič..
 
Z autorizáku kde dělá otec jsem dostal informaci že při výměně používají Zimermanny kotouče i desky a prý jsou v cajku. Mám najeto 45tis a už jim toho taky moc nezbývá odhadem 20% tak doufám že nebudu řešit to samé :D Původní originál mám TRW. Nebrzdí špatně, ale na můj vkus se sjíždějí rychle a to nejsem agresivní řidič..
Moje zkušenosti:
 
Z autorizáku kde dělá otec jsem dostal informaci že při výměně používají Zimermanny kotouče i desky a prý jsou v cajku. Mám najeto 45tis a už jim toho taky moc nezbývá odhadem 20% tak doufám že nebudu řešit to samé :D Původní originál mám TRW. Nebrzdí špatně, ale na můj vkus se sjíždějí rychle a to nejsem agresivní řidič..
Ahoj @seidlerjiri ,

45 tisíc ja mám najeto cca 20K mají tloušťku tak 27,65 takže jsou ve 1/4 a jsou na vyhození... shit
 
Zdravím mazďáky, přidávám info ohledně výměny brzd. Nakonec jsem včera rozhoupal k výměně již 2-hé origo sady za EBC greenstuff. Náboj na L kole měněn minule, bez výsledku. Přidám pár dat házivost kotoučů origo byla L 0,04 mm a P byl do 0,02 mm což je v toleranci, přesto to vybrovalo a třepalo celým autem. Házivost nového kotouče po osazení byla opět do 0,04 a 0,02. Z toho mi vyplívá, že u origo brzd se nejedná o problém s házivostí, ale problém bude asi ve směsi desek a koeficientu tření s kotoučema. Podle mě to mazda nemá vyladěné. Doufám že bude pokoj na nějakou dobu. Pokud se EBC osvědčí bylo by to fajn. Na čepy jsem dal pastu HIT od Wurth keramickou. Na desky jsem použil modrou Liqui Moly Pasta proti pískání brzd. Vše tiché hladké bez vybrací. Gumičky ze spodních čepů jsem vyhodil nebylo možné je tam dostat přes prachovku, pořád sjížděly.



20240722_112949.jpg

20240722_162640.jpg
 
No já si s těmi vibracemi užil své. Vlastně 2 roky jsem jen jezdil, měnil, platil, vyvazoval a výsledek se nedostavoval. Nakonec se podařilo a dva roky jezdím bez vibrací ale bojím se na brzdy dýchat natož rozebrat a čistit je abych problém neměl zpět a to nechceš. Ano, tohle mazda nemá vychytané.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zdravím mazďáky, přidávám info ohledně výměny brzd. Nakonec jsem včera rozhoupal k výměně již 2-hé origo sady za EBC greenstuff. Náboj na L kole měněn minule, bez výsledku. Přidám pár dat házivost kotoučů origo byla L 0,04 mm a P byl do 0,02 mm což je v toleranci, přesto to vybrovalo a třepalo celým autem. Házivost nového kotouče po osazení byla opět do 0,04 a 0,02.
Zkoušel jsi vycentrovat nové kotouče postupným jejich pootočením vůči náboji? Taky jsem měl po výměně kol lehký problém s vibrací do volantu při brzdění a vyčištěním dosedacích ploch a vycentrováním kotouče se mi podařilo stáhnout házivost kotoučů do 1 stovky mm a vibrace byly pryč. Při každém pootočení kotouče vůči náboji (o šroub) jsem naměřil trochu jinou házivost.
 
Back
Top