• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Volba zimní kol + pneu: 18“ nebo 16“ – Vaše zkušenosti

PeterLee

nový člen
3
Zdravím Vás Mazdaři

Zajímalo by mne zda používáte na svojí Mazdě 3 BP na zimu kola 7 x 18“ kola + zimní pneumatiky 215/45 R18 93V XL. Ta kombinace velikosti 18“ a XL je důležitá. XL znamená extra load, tedy pneu snese vetší zátěž a je taky TUŽŽÍ. Jaké s němi máte zkušenosti co se týče komfortu? Jaké to je v porovnání s letními koly stejné velikosti + letní pneu 215/45 R18 89W (NEJSOU XL a jsou na vozu při prodeji). Všechny parametry kol a pneu jsou doporučené výrobcem. Honza Koubek totiž v testu Mazdy 3 říká, kupte jsi nějaká aftermarketová sportovní kola ze zesílenou bočnicí a komfort podvozku půjdu do kopru. A to přesně nechci. Na letních 18“ je pro mě komfort už na hraně a méně komfortní už to nechci. Zimní pneu je doporučeno dle prodejců XL a nosností 93. Zimní jsou tedy tužží něž letní a já se obávám jestli to už na mne nebude moc. Takže zvažuji že možná budou lepší 16 které se nedoporučují s XL ale hlavně jsou to 16“.
Díky za Vaše příspěvky.
Mazdár
 
Podle toho co zde píšeš bych volil na zimu 16 nebo si nechej zapsat kompromis 17.
Z mého pohledu je komfort na 18 zcela vyhovující bez rozdílu jestli vozím letní nebo zimní. Obojí mám 18 a předchozí generaci M3.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Naco proboha "XL"? Kdyby slo o nakej elektro-vehikl nebo tezsi SUV, to bych jeste chapal. Ale pro Mazdu3 pohodlne staci pneu se zatezovym indexem 89 (580kg/kolo)...
 
Zdravím Vás Mazdaři

Zajímalo by mne zda používáte na svojí Mazdě 3 BP na zimu kola 7 x 18“ kola + zimní pneumatiky 215/45 R18 93V XL. Ta kombinace velikosti 18“ a XL je důležitá. XL znamená extra load, tedy pneu snese vetší zátěž a je taky TUŽŽÍ. Jaké s němi máte zkušenosti co se týče komfortu? Jaké to je v porovnání s letními koly stejné velikosti + letní pneu 215/45 R18 89W (NEJSOU XL a jsou na vozu při prodeji). Všechny parametry kol a pneu jsou doporučené výrobcem. Honza Koubek totiž v testu Mazdy 3 říká, kupte jsi nějaká aftermarketová sportovní kola ze zesílenou bočnicí a komfort podvozku půjdu do kopru. A to přesně nechci. Na letních 18“ je pro mě komfort už na hraně a méně komfortní už to nechci. Zimní pneu je doporučeno dle prodejců XL a nosností 93. Zimní jsou tedy tužží něž letní a já se obávám jestli to už na mne nebude moc. Takže zvažuji že možná budou lepší 16 které se nedoporučují s XL ale hlavně jsou to 16“.
Díky za Vaše příspěvky.
Mazdár
Na CX5ce letní mám 19ky a zimní 17ky a rozdíl (malý) v příjemnější jízdě na 17kách cítit JE. Přikládám to tomu, že ten "vzduchový pošťář" mezi vozovkou a kovovým diskem je v pneu přece vyšší. Ovšem zda se rozdíl pozná i na M3 BP nevím, protože má prý nějaký jiný systém odpružení (?torzka?-nejsem technik) než CX5 a proto pak je tvrdší (=cítit víc nerovnosti vozovky, což mohu potvrdit).
 
Naco proboha "XL"? Kdyby slo o nakej elektro-vehikl nebo tezsi SUV, to bych jeste chapal. Ale pro Mazdu3 pohodlne staci pneu se zatezovym indexem 89 (580kg/kolo)...
Ještě doplňuji, že výběr zimní 18“ pneu právě s XL mi doporučili všichni Dealeři Mazdy které oslovil. A když je na nějakém e-shopu konfigurátor podle vozidla, tak taky vybere s XL.


Tohle mi napsali:
„Nedoplnil jsem, že zesílení bočnic se týká pouze zimních a celoročních pneumatik. Toto neplati pro letní pneumatiky !!!

Uvedu na pravou míru, v Asii nebo v Jižní Americe se nepoužívají běžně zimní pneumatiky. Výrobce MAZDA tedy uvádí pouze v COC listu schválený rozměr a počítá s celoročně standardním počasím.

Vzhledem k tomu, že se vozidla vozí i do Evropy, nebo Severní Ameriky, kde již vyžaduje díky jinému podnebí v zimních měsících použití jiných pneu, byli proto pouze na zimní období schváleny jako alternativa pneu s vyšší zátěží (zesílené konstrukce a bočnic pneumatik)

Počítalo se s tím, že vozidlo bude jezdit po sněhové vrstvě, kdy mají pneu hlavně jiný vzorek a jinou adhezi a dochází po té na sněhu či ledu při brždění i k jiné brzdné dráze a vzhledem k nízko profilovým pneumatikám by to na sněhové pokrývce nebylo příliš bezpečné, tak se výrobce rozhodl používat pevnější pneu, které budou více odolné a auto nepůjde do smyku a lépe se udrží na vozovce.“



Ale když chci 16“ tak už nabízí pneu bez XL.



Každopádně díky na názor

Snad se někdo ozve kdo má MAZDU 3BP a má tím osobní zkušenost.
 
Ja mám na svojej Mazde 3 zimné pneu Michelin Pilot Alpin PA4 215/45 R18 93 XL. Na leto mám Michelin Pilot Sport 5 215/45 R18 93Y XL FR.

Rozhodne sa mi jazdí lepšie na zimných pneumatikách. Jednak komfort je lepší a jednak sa ľahšie točí volantom. Obidve pneu skvele držia na ceste, ale vždy sa teším, keď už prezujem na zimné.

Sent from my SM-S901B using Tapatalk
 
Ja mám na svojej Mazde 3 zimné pneu Michelin Pilot Alpin PA4 215/45 R18 93 XL. Na leto mám Michelin Pilot Sport 5 215/45 R18 93Y XL FR.

Rozhodne sa mi jazdí lepšie na zimných pneumatikách. Jednak komfort je lepší a jednak sa ľahšie točí volantom. Obidve pneu skvele držia na ceste, ale vždy sa teším, keď už prezujem na zimné.

Sent from my SM-S901B using Tapatalk

Kúpil som tieto zimáky s diskami.Myslíš že budú dobré?

Zimné pneumatiky Dunlop WINTER SPORT 5 215/45 R18 93V (XL)* #D,B,B(72dB)

Disky Dezent KS Silver 7.5x18 5x114.3 ET45 (TKSF0SA45E)

 
Mám též zimní Dunlop Winter Sport a jsou skvělé. Ale taky dost stojí.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ja davam hmotnostny index vzdy co najmensi kvoli komfortu, letne aj zimne mam 92 = 630kg na jedno kolo. Moje auto vazi 1390kg v technicaku curb weight (vsetky kvapaliny, pol nadrze, vybava, bez vodica). 90 percent jazdim sam, tak 1480kg je bezna hmotnost. 4x630kg je 2520kg, takze mam rezervu na najnizsom hmotnostnom indexe 1040kg zatazenia na pneu.
Tie XL pneu by som obul na 2tonove Suv a 2tonove elektromobily, alebo kto rad jazdi cez obrubniky pred lokalnym obchodnym domom?

Inak na pneumatiky je tu docela obsiahla tema uz zalozena
 
Řeším stejnou záležitost. Jestli přezout pouze zimní pneu na mých současných 18´ a nebo koupit menší disky i pneu.
Přezutí na současných kolech mi přijde nejjednodušší, ale bojím se, jak můžou disky dopadnout po zimě. Navíc protože budou mít nízký profil, jaké je riziko, že je někde nějak poničím.
V úvahu by připadalo i 17´, tzn koupit i komplet disky. To vyjde dráž.
Tzn na 18´ je vyšší riziko poškození (poničení disků/pneu provozem) a na 17 je vyšší pořizovací cena (komplet sada)
Do 16 se mi vůbec nechce, protože na BP se mi ale vůůůbec nelíbí.
O zimních pneu přemýšlím Barum Polaris. Jezdil jsem na nich snad posledních 17 let na služebních autech a nikdy jsem si nestěžoval.
 
O zimních pneu přemýšlím Barum Polaris. Jezdil jsem na nich snad posledních 17 let na služebních autech a nikdy jsem si nestěžoval.
Skus jednou neco jineho! ;)

Nic ve zlym, ale Barum Polaris? To radsi nakej Wanli nebo Kormoran. Jsou to sice stejny sunty, no alespon stoji mene...
 
Chápu. Na druhou stranu s těma Polarisama mám osobní zkušenost. Je pravdou, že jsem měl vždy koncernová vozidla a proto jsem se přemisťoval z bodu A do B, takže jsem na ně neměl žádné super nároky. Nepočítám, že by to mělo být v zimě teď jinak.
 
Naco proboha "XL"? Kdyby slo o nakej elektro-vehikl nebo tezsi SUV, to bych jeste chapal. Ale pro Mazdu3 pohodlne staci pneu se zatezovym indexem 89 (580kg/kolo)...
Nevim, jak BP, ale ja mam na BN v ORV zapsano u 16" 92 V a u 18" 93 W.
Navíc protože budou mít nízký profil, jaké je riziko, že je někde nějak poničím.

Do 16 se mi vůbec nechce, protože na BP se mi ale vůůůbec nelíbí.
Tak to řeší ochrana ráfku, ne? Není to všespásné, ale spoustu věcí to pobere (osobní zkušenost). Třeba Pirelli mají u zimnich 18" dost výraznou ochranu.

Ad 16“ to se ti nedivím, mně to na auto nesmí.
 
@PeterLee Vnesl bych do toho ještě faktor huštění - tlaku. Mám takovej pocit, že tohle je nejvíc ignorovanej detail, přitom naprosto klíčovej. Na kolik ty 18 foukáš?
No a potom myslím jasná odpověď vyplývající z tvého popisu. Jestli je pro tebe letní sestava na 18 na kraji tvrdosti, zvol 16 a jsi bez starostí. XL bych jíá osobně tedy vůbec neřešil...
 
Ale počítej s tím že ta trojka je na 16 obzvlášť hnusná. Ty kola ji uberou strašně moc na atraktivite. Právě proto vozím i v zimě 18 a necítím žádný diskomfort. To auto je tak akorát naladěné aby mělo při 18 komfort i pevný podvozek. Záleží čemu dáváš ty přednost. Je to i otázka peněz.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Já bych si se svým zcela laickým přístupem dovolil přeformulovat předřečníka, že trojka na 16" je méně nádherná :)
Tudíž bych o nich vůbec neuvažoval.
 
Stejne jako 6tka na 17 vypada divne, ty kola se v blatniku uplne straceji. Presto mam zimni na 17" discich. Tady neni v zime nouze o snih, navic se v nekterych oblastech pouziva inertni posyp (pisek) ve kterem se najdou taky nake sutry a ja se tou masou musim brodit. To bych 19-tky na nizkem profilu rychle doskrabal. Taky na zledovatelem povrchu se vyssi profil hodi, auto mene skace a lepe tlumi vibrace z nerovnosti...
 
Ano. Záleží kde se pohybuji viz příspěvek výše kde ty menší kola vydim též jako dobrou volbu. Já jezdím převážně Prahu a tam ty 18 jsou na klid i v zimě.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@PeterLee Vnesl bych do toho ještě faktor huštění - tlaku. Mám takovej pocit, že tohle je nejvíc ignorovanej detail, přitom naprosto klíčovej. Na kolik ty 18 foukáš?
No a potom myslím jasná odpověď vyplývající z tvého popisu. Jestli je pro tebe letní sestava na 18 na kraji tvrdosti, zvol 16 a jsi bez starostí. XL bych jíá osobně tedy vůbec neřešil...
Tlak mám podle příručky: tzn 2,5 bar přední i zádní kola pro pneu 215/45 R18 93V XL. Zimní ještě nemám. Pokud koupím 18 tak tam se doporučuje 2,6 přední a 2,7 zadní.
 
Back
Top