detoxy
výkonný člen KLANu
- 124
Tak mám nový zážitek s vybíjením baterie (12V Pb Accu) u M3 BP 2019. Odjížděli jsme na hory. V garáži normálně nastartuji a přistavím auto před dům, následně cca 20 minut plním kufr a auto bagáží. Dveře otevřené, klíč v kapse. Následně sedneme a chci nastartovat a nic, kontrolky se ještě rozsvítili, ale auto už nestartuje. Takže vypnout auto, zamknout, napojit nabíječku a nabít. Dostal jsem do ní cca 6,5Ah, napětí naběhlo a už se začal omezovat nabíjecí proud (na cca 3A), takže jsem po 1h odpojil nabíječku. Následně bezproblému auto zvládlo 4 dny na horách s občasným nakládání a vykládáním (nicméně pokud bylo možno nechal jsem odemknutý jen kufr). Nestalo se mi to prvně takže už vím, že otevřené auto s klíčkem v blízkosti nedovolí usnout řídícím jednotkám, které následně vybijí baterii.
Otázka je jak s tímto žít. Občas prostě nastanou situace, kdy potřebujete nechat auto otevřené delší dobu, někdy se i potřebujete pohybovat s klíčkem v blízkosti (např. umývání auta, servis, nakládání a příprava na dovolenou, pobyt v kempu apod.). Mám navíc pocit, že k tomu zvýšenému odběru, v důsledku neusnutí jednotek, dochází nepravidelně a nic nesignalizuje blížící se vybití. Výměna baterie nic moc neřeší, pouze oddálí okamžik vybití. Kontrola baterie a pravidelné nabíjení funguje podobně. Víte někdo jak zamezit nechtěnému vybíjení baterie, když potřebuji mít odemčené dveře?
Otázka je jak s tímto žít. Občas prostě nastanou situace, kdy potřebujete nechat auto otevřené delší dobu, někdy se i potřebujete pohybovat s klíčkem v blízkosti (např. umývání auta, servis, nakládání a příprava na dovolenou, pobyt v kempu apod.). Mám navíc pocit, že k tomu zvýšenému odběru, v důsledku neusnutí jednotek, dochází nepravidelně a nic nesignalizuje blížící se vybití. Výměna baterie nic moc neřeší, pouze oddálí okamžik vybití. Kontrola baterie a pravidelné nabíjení funguje podobně. Víte někdo jak zamezit nechtěnému vybíjení baterie, když potřebuji mít odemčené dveře?