• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Vybíjení baterie (12V Pb Accu) u nezamknutého auta

detoxy

výkonný člen KLANu
124
Tak mám nový zážitek s vybíjením baterie (12V Pb Accu) u M3 BP 2019. Odjížděli jsme na hory. V garáži normálně nastartuji a přistavím auto před dům, následně cca 20 minut plním kufr a auto bagáží. Dveře otevřené, klíč v kapse. Následně sedneme a chci nastartovat a nic, kontrolky se ještě rozsvítili, ale auto už nestartuje. Takže vypnout auto, zamknout, napojit nabíječku a nabít. Dostal jsem do ní cca 6,5Ah, napětí naběhlo a už se začal omezovat nabíjecí proud (na cca 3A), takže jsem po 1h odpojil nabíječku. Následně bezproblému auto zvládlo 4 dny na horách s občasným nakládání a vykládáním (nicméně pokud bylo možno nechal jsem odemknutý jen kufr). Nestalo se mi to prvně takže už vím, že otevřené auto s klíčkem v blízkosti nedovolí usnout řídícím jednotkám, které následně vybijí baterii.
Otázka je jak s tímto žít. Občas prostě nastanou situace, kdy potřebujete nechat auto otevřené delší dobu, někdy se i potřebujete pohybovat s klíčkem v blízkosti (např. umývání auta, servis, nakládání a příprava na dovolenou, pobyt v kempu apod.). Mám navíc pocit, že k tomu zvýšenému odběru, v důsledku neusnutí jednotek, dochází nepravidelně a nic nesignalizuje blížící se vybití. Výměna baterie nic moc neřeší, pouze oddálí okamžik vybití. Kontrola baterie a pravidelné nabíjení funguje podobně. Víte někdo jak zamezit nechtěnému vybíjení baterie, když potřebuji mít odemčené dveře?
 
Za dvacet minut by se ale auto nemělo vybít, ani když zůstane zapnuté zapalování, hrát rádio, ... (vyhřívání všeho vypnuto). Např. update infotainmentu může trvat skoro hodinu, zapalování je po celou dobu zapnuto.

Ta baterie je pořád stejná jako při předchozí příhodě (když se vybije jednou úplně, nemusí být ok), byla na nějakém testu? Třeba je špatná a nezvládne bez dobití nastartovat vícekrát za sebou...
 
Ano baterie je stále původní. Při předchozí příhodě byla v autirizáku testovaná a mám k ní někde protokol z testu. Musím tedy přiznat, že jsem ještě den předem auto umyl, instaloval příčníky a rakev, což celé vzalo asi 1,5h. Ale při tom už jsem klíč odkládal bokem a občas zamykal. Zřejmě se obě aktivity sečetli...
 
Ahoj, možná už jsem to v nějakém jiném vlákně psal, dám dvě příhody s mojí BP 2019:
- auto ponecháno na hlídaném uzavřeném místě, omylem nezamknuto, po čtyřech týdnech start bez problému
- auto odemknuté, s klíčem vevnitř tři dny - opět start bez jakéhokoliv problému

Nenech si namluvit v servisu, že auto se vybije když ho 20 minut nezamkneš. Někde tam musí být docela velký odběr. I kdyby svítily všechny světla na autě, tak ta baterie v pohodě vydrží je napájet mnoho hodin. Popravdě ani nevím, čím by se baterie dala vybít tak rychle, snad jen vyhřívání skla a sedadel má takový odběr. A samozřejmě startér, ale jeho činnost bys zaznamenal :)
 
Na zahraničním webu jsem se dočetl, že odběr je cca 3,2A. A Shr3k dříve psal toto a dle toho by odběr byl dokonce 6A. Pokud dojde k usnutí, tak s vybíjením zřejmě není problém.
 
Na zahraničním webu jsem se dočetl, že odběr je cca 3,2A. A Shr3k dříve psal toto a dle toho by odběr byl dokonce 6A. Pokud dojde k usnutí, tak s vybíjením zřejmě není problém.
Proběhl update ŘJ? Tam se řeší nějakým updatem chyby uspání ŘJ.
 
Update podle faktury proběhl týden před první příhodou. Otázka je zda proběhl doopravdy. Kde se dá vyčíst verze se ŘJ? Asi přes OBD?
 
ForScan a položka BCM ve výpisu jednotek.
 
Tak mám nový zážitek. Po víkendu s karavanem Mazda opět nenastartovala, resp. až následně na kabely. Přitom auto víceméně pořád zamknuto, jen na závěr při nakládání cca 15 minut otevřeno. Víceméně podobná situace, kdy je auto odemknuté a pohybuji se okolo s klíčem. Následně doma dobití cca 5Ah a nabíječka ukončuje nabíjení. Vychází mi z toho, že baterie už to má za sebou a zůstávající kapacita vystačí jen na pár minut aktivity řídících jednotek.
Takže jsem se rozhodnul pořídit novou baterku. Z autorizaku mám info, že novou baterii je nutno spárovat s řídící jednotkou. Umí tu někdo udělat to párování? Počítám, že u BP už to nebude jen ten postup s držením brzdy a plynu... Nebo je jediná možnost autorizovaný servis?
Předem všem díky za radu. Jinak jsem volal i do speciálky (battery.cz), a ti párují jen koncern.
 
Iniciace baterie šlapáním mi na BP nefungovala, takže jsem to risknul a jen prostě vyměnil baterii za Exide EL604. Uvidíme...
 
Tohle mi Mazda 3 BP 2019 sedan udelala 2x, podruhe to bylo vcera. Scenar v obou pripadech podobny. Auto zaparkovano pred garazi, cca hodinu jsem v nem uklizel, vysaval, lestil plast :) Po cca hodine hotovo, sednu a chystam se auto preparkovat. A ejhle, nenastartuje. Pritom behem hodiny cisteni bylo auto vypnute, nejelo ani autoradio. Jen byly stazene okna a otevrene dvere. Nechce se mi verit, ze tohle muze vybit baterii. Po 3-4 letech muze byt spatna baterie, ale prvni stejna udalost se stala cca pred rokem a behem roku auto v zime, lete, naprosto v pohode startovalo napoprve. Kde asi udelali inzenyri z Japonska chybu...
 
Ahoj, vyřešili jste to nějak tyto situace? Pomohl ten update řídící jednotky (R035/20)? Co tady popisujete, tak se mi už taky stalo. Jednou jsem to rozchodil nabíjením a pak fugoval bez problémů, ale minulý víkend to už musela řešit odtahovka. Auto samo od sebe začalo houkat alarmem (po cca 4-5minutách), na baterce bylo 10V, nabíjení nepomohlo... Teď je auto ve Zlíně v servisu a čekám jak na tom bude baterka... Nepřijde mi to normální, aby se vymlátila baterka do mrtva při vykládání auta, nebo když chce člověk auto vysát...
 
Nazdar, tak napíšem sem aj ja ohľadom vybíjania batérie, začalo to keď som vysával a detailne umýval auto zrazu nenaštartovalo , dal som to nabiť a neriešil som, potom som dal lepiť fólie a volali mi že nenaštartovali auto, museli nabiť baterku, začal som čítať že je nejaký update na to: (R035/20), bohužial som ho dal spraviť už keď baterka bola zničena a podľa mňa už má veľa ľudí baterku poškodenú, kedže keď som meral odber pri otvorených dverách vodiča 7 A a neuspal sa vôbec a aj po dvoch hodinách bol odber rovnaky , po skúsenosti odtiahnutého auta a výmeny baterky po dvoch rokoch a s updatom jednotky je odber pri odomknutom aute a otvorenými dverami stále 3A , skúšal som klúčik nechať vo vozidle, odísť s ním ďalej , nič nepomohlo takže mazda to nemá dobre spravené stačí vám nechať auto v detailingovom centre na viac hodin a mate baterku zničenú.
Keď zatvorím vodičové dvere bez zamknutia vozidla tak za 2 minúty je odber 0,20A už po update jednotky, predtým som nameral aj po 10 minútach odber 3A.
 
A tohle delaji jen Mazdy 3 BP nebo i ostatni modely? To je docela silene, ze neni nejaka svolavaci akce nebo snaha ze strany vyrobce to vyresit. Preci se auto nemuze totalne vybijet po par desitkach minut, kdy jsou otevrene dvere.
 
A tohle delaji jen Mazdy 3 BP nebo i ostatni modely? To je docela silene, ze neni nejaka svolavaci akce nebo snaha ze strany vyrobce to vyresit. Preci se auto nemuze totalne vybijet po par desitkach minut, kdy jsou otevrene dvere.
Holt softwarová chyba. Kdyby byl dealer co k čemu, aktualizuje to sám od sebe už dávno. Já s tím nikdy neměl problém za celý skoro 4 roky. Mám 2019.
 
Zdravím, mám stejný problém. Chci se zeptat, jestli výměna baterie pomohla (auto už je po updatu).
 
Ahoj, výměna baterie ti nepomůže, update zkrátí dobu uspání auta snad na 3 minuty místo 10 Minut. Bohužel na to člověk musí myslet a když má možnost tak baterii nabíjet.
 
Tak mám nový zážitek s vybíjením baterie (12V Pb Accu) u M3 BP 2019. Odjížděli jsme na hory. V garáži normálně nastartuji a přistavím auto před dům, následně cca 20 minut plním kufr a auto bagáží. Dveře otevřené, klíč v kapse. Následně sedneme a chci nastartovat a nic, kontrolky se ještě rozsvítili, ale auto už nestartuje. Takže vypnout auto, zamknout, napojit nabíječku a nabít. Dostal jsem do ní cca 6,5Ah, napětí naběhlo a už se začal omezovat nabíjecí proud (na cca 3A), takže jsem po 1h odpojil nabíječku. Následně bezproblému auto zvládlo 4 dny na horách s občasným nakládání a vykládáním (nicméně pokud bylo možno nechal jsem odemknutý jen kufr). Nestalo se mi to prvně takže už vím, že otevřené auto s klíčkem v blízkosti nedovolí usnout řídícím jednotkám, které následně vybijí baterii.
Otázka je jak s tímto žít. Občas prostě nastanou situace, kdy potřebujete nechat auto otevřené delší dobu, někdy se i potřebujete pohybovat s klíčkem v blízkosti (např. umývání auta, servis, nakládání a příprava na dovolenou, pobyt v kempu apod.). Mám navíc pocit, že k tomu zvýšenému odběru, v důsledku neusnutí jednotek, dochází nepravidelně a nic nesignalizuje blížící se vybití. Výměna baterie nic moc neřeší, pouze oddálí okamžik vybití. Kontrola baterie a pravidelné nabíjení funguje podobně. Víte někdo jak zamezit nechtěnému vybíjení baterie, když potřebuji mít odemčené dveře?

IMG_20231021_150118941.jpg

Při dojetí na parkoviště vypnu motor, zatáhnu za pačku a ťím nadzvednu přední kapotu.Vystoupím z vozu a zavřu dveře a zamknu vuz.Zvednu kapotu a otočením zeleného kolečka odpojím mínus pol.Kapotu nechám nezaklapnutou.Toť vše.Mám to vyzkoušené u CX-30.
 
Back
Top