• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Vybíjení baterie (12V Pb Accu) u nezamknutého auta

S tím vybíjením je u novych aut prostě problém, se zvyšujícím se množstvím jednotek světýlek a blikatek se to víc vybíjí a taky s tim sprznenym stylem (ne)dobíjení ty baterky prostě trpí a odchází. Ony ty "inteligentní" nabíječky kolikrát udělají víc škody než užitku, ale asi bych na tyto auta nevolil odpojovač baterie, když vidím co některý auta po odpojení baterky dělají a jak protestují zvlášť díky vymazanýmu údaji SoC (např Audi, honda, toyota, mercedes.... )
 
S tím vybíjením je u novych aut prostě problém, se zvyšujícím se množstvím jednotek světýlek a blikatek se to víc vybíjí a taky s tim sprznenym stylem (ne)dobíjení ty baterky prostě trpí a odchází. Ony ani ty "inteligentní" nabíječky kolikrát udělají víc škody než užitku, ale asi bych na tyto auta nevolil odpojovač baterie, když vidím co některý auta po odpojení baterky dělají a jak protestují zvlášť díky vymazanýmu údaji SoC (např Audi, honda, toyota, mercedes.... )
Je to samozřejmně každého záležitost jak kdo k tomu přistoupí.Já to prostě mám takto a to třetím rokem a nemám s tím problem.Určitě budu mít batrii déle jak dva roky. Ťi co jezdí denně více km mimo město si asi lámat hlavu nemusí.Moje záležitost je pro ty,kteří jezdí jen občas a né pravidelně.
 
Mazdě CX30 odpojení baterie 12V nic závažného nezpůsobuje,
pouze po připojení nefunguje několik kilometrů dvouválcový režim, (kéž by to bylo trvalé) a je rozladěné rádio.
O tom vypínači začínám uvažovat, protože se zdá být komfortnější než odpojování baterky.
 
Někdo se tu dříve ptal jestli nová baterie pomůže proti vybití auta. Samozřejmě ne, ale pomůže tím, že je schopna delší dobu odolávat zvýšené zátěži. Nebo jinak, má vyšší kapacitu a tedy déle trvá než se vybije. Jinak od toho co jsem baterii vyměnil, tak auto šlape jak hodinky. Baterie exide, bez jakéhokoliv párování.
Ahoj to jsem se ptal já. Teď v pondělí jsem vyměnil origo baterii za exide 0604 která jde bez problémů nakodovat s ŘJ v mazde to udělají na počkání za 20minut a cena cca 400 za práci. A ano od té doby je zatím klid i když mám furt připravený v autě startovavi zdroj 🤙

Ahoj, díky za info. Prosím tě ty si kupoval baterii: "Autobaterie Start-Stop EXIDE EL604 (005EFB), EXIDE EFB60SS-0-0-ASIA"? Já jsem teď baterii dobíjel, ale kdyby náhodou byla za chvíli KO tak ať vím co objednat. Díky.
Ano EL604
 
Tak mám nový zážitek s vybíjením baterie (12V Pb Accu) u M3 BP 2019. Odjížděli jsme na hory. V garáži normálně nastartuji a přistavím auto před dům, následně cca 20 minut plním kufr a auto bagáží. Dveře otevřené, klíč v kapse. Následně sedneme a chci nastartovat a nic, kontrolky se ještě rozsvítili, ale auto už nestartuje. Takže vypnout auto, zamknout, napojit nabíječku a nabít. Dostal jsem do ní cca 6,5Ah, napětí naběhlo a už se začal omezovat nabíjecí proud (na cca 3A), takže jsem po 1h odpojil nabíječku. Následně bezproblému auto zvládlo 4 dny na horách s občasným nakládání a vykládáním (nicméně pokud bylo možno nechal jsem odemknutý jen kufr). Nestalo se mi to prvně takže už vím, že otevřené auto s klíčkem v blízkosti nedovolí usnout řídícím jednotkám, které následně vybijí baterii.
Otázka je jak s tímto žít. Občas prostě nastanou situace, kdy potřebujete nechat auto otevřené delší dobu, někdy se i potřebujete pohybovat s klíčkem v blízkosti (např. umývání auta, servis, nakládání a příprava na dovolenou, pobyt v kempu apod.). Mám navíc pocit, že k tomu zvýšenému odběru, v důsledku neusnutí jednotek, dochází nepravidelně a nic nesignalizuje blížící se vybití. Výměna baterie nic moc neřeší, pouze oddálí okamžik vybití. Kontrola baterie a pravidelné nabíjení funguje podobně. Víte někdo jak zamezit nechtěnému vybíjení baterie, když potřebuji mít odemčené dveře?
Přesně toto téma mně zajímá,nebo´t při kempování jsem taktéž vybil baterii do dna.Dva dny jsme pruběžně otevírali a zavírali jak kufr tak dveře.nevím jestli tomu nějak pomohu když nebudu otevírat dveře u řidiče kde by mohl být možná ten největší problem,že to někde spíná. Nyní mám pří každém otevření jak kufru,tak dveří klíč v hliníkové plechovičce od Coly kde mám zjistěné že klíč i přímo u kliky nedá žádný signál.Nevím ale zda k tomu vybíjení baterie dochází tím že otevřený vuz je aktivován a čeká na signál jako k nastartování právě od klíče se kterým jsem se pohyboval v blízkosti vozu,nebo prostě je odběr po určitou dobu aktivován otevřením kterýchkoliv dveří,třeba 5 min než sám vypne a Mazda to takhle blbě má udělané.Takže ted vlastně nevím zda to pomáhá když klíč mám v obalu bez dosahu signálu k vozu,nebo ten klíč prostě vuz určitou dobu hledá i když ho mám v obalu.Máme doma ještě Nisan Qashkay a ten na dovolené muže být otevřený kdykoliv a i po týdnu jen otvírání a zavírání nastartuje.Nemám měřící přístroje abych mohl zjistit co se stane když nebudu vubec otevírat v kempu dveře u řidiče,ale jen ostatní dveře.byl bych rád když by to někdo ve foru mohl vyzkoušet,jestli to nebude nějaký spínač odběru který aktivuje vuz a čeká na stisk tlačítka startu.Pokud by byl opravdu jen problém v tom signálu od klíče že auto nemuže tzv.usnout,tak by bylo vyhráno uložením do obalu,a auto by mohlo být otevřené jakkoliv dlouho až do potřeby vuz zamknout.Stejně tak jak tak dochází k většímu vybíjení baterie i při uzamčeném vozu celý den.Mám zjistěné ,že když nabiju baterii do 100% u Mazdy a Nissana,tak po týdnu stání obou vozu je stav vybití baterie větší u Mazdy,která dokáže klesnout i na 12,3V,takže i u stojícího vozu bez pohybu musí něco neustále odebírat(asi alarm nebo tak jako u mobilu nějakej signál Col centra.

Mazdě CX30 odpojení baterie 12V nic závažného nezpůsobuje,
pouze po připojení nefunguje několik kilometrů dvouválcový režim, (kéž by to bylo trvalé) a je rozladěné rádio.
O tom vypínači začínám uvažovat, protože se zdá být komfortnější než odpojování baterky.
Vypínač baterie mínus polu již mám zabudovaný a stojící vuz takto u domu na zahradě vypínam tím že si nechávám pozvedlou kapotu a vuz zamknu a otočím jen kolečkem na mínusu.na ruzných světových forech se to vybíjení řeší stale dokola ale nikde jsem se nedočetl nějaké řešení co by bylo možné udělat a ťím zamezit odběru.Zatím to řeším vypínáním na mínusu,nebot nechci kupovat každý druhý rok novou baterii,tak jak to hodně často čtu

Zaklapne kapotu je podle mě to nejmenší.... Spíš se z motorovýho prostoru stává docela jednoduchá pokladnička náhradních dílů.
Samozřejmně tu baterii vypínám pouze doma v garáži.Na ulici bych to rozhodně nerisknul.

S tím vybíjením je u novych aut prostě problém, se zvyšujícím se množstvím jednotek světýlek a blikatek se to víc vybíjí a taky s tim sprznenym stylem (ne)dobíjení ty baterky prostě trpí a odchází. Ony ty "inteligentní" nabíječky kolikrát udělají víc škody než užitku, ale asi bych na tyto auta nevolil odpojovač baterie, když vidím co některý auta po odpojení baterky dělají a jak protestují zvlášť díky vymazanýmu údaji SoC (např Audi, honda, toyota, mercedes.... )
Používám to již víc jak rok a není u Mazdy žádný problém.jen nastavení zrcátek a rádia.Má to i výhodu,že se vypne na cca 50 km vypínání dvou válcu.
 
Nazdar, tak napíšem sem aj ja ohľadom vybíjania batérie, začalo to keď som vysával a detailne umýval auto zrazu nenaštartovalo , dal som to nabiť a neriešil som, potom som dal lepiť fólie a volali mi že nenaštartovali auto, museli nabiť baterku, začal som čítať že je nejaký update na to: (R035/20), bohužial som ho dal spraviť už keď baterka bola zničena a podľa mňa už má veľa ľudí baterku poškodenú, kedže keď som meral odber pri otvorených dverách vodiča 7 A a neuspal sa vôbec a aj po dvoch hodinách bol odber rovnaky , po skúsenosti odtiahnutého auta a výmeny baterky po dvoch rokoch a s updatom jednotky je odber pri odomknutom aute a otvorenými dverami stále 3A , skúšal som klúčik nechať vo vozidle, odísť s ním ďalej , nič nepomohlo takže mazda to nemá dobre spravené stačí vám nechať auto v detailingovom centre na viac hodin a mate baterku zničenú.
Keď zatvorím vodičové dvere bez zamknutia vozidla tak za 2 minúty je odber 0,20A už po update jednotky, predtým som nameral aj po 10 minútach odber 3A.
Dobrý den,mám dotaz ohledně vybíjení baterie.Podle toho jak čtu Váš článek,tak hlavní zdroj vybíjení jsou právě dveře u řidiče?Takže pokud bych je po odemčení ovladačem vubec neotvíral a otevíral pouze ostatní dveře,tak by nemněl být takový odběr aby mi vybil baterii když kempuji.Nevíte jak by to vybíjelo baterii při otevřeném kufru?Mohu se zeptat zda máte nějaký kupovaný měřící přístroj na měření odběru? Děkuji za odpověd.

Kde jsi to koupil? Potřeboval bych něco podobného na jiné auto.
Na internetu.jako odpojovač baterie.
 
Back
Top