• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

Nemuzu se nejak dopracovat k te inicializaci:
1) Baterii mam uplne KO, takze otevru klicem dvere manualne bez dalkace.
2) Kontrolky uz se mi po stisku Start nerozsviti, takze musim k baterce napojit Jump start powerbanku
3) Zavřít všechny dveře - kapota musi zustat otevrena kvuli svorkam
4) Zapalování do polohy ON = stisknuti 2x start pro rozsviceni kontrolek, motor nestartuji
5) Zařadit neutral
6) Sešlápnout brzdový pedál a stále držet
7) Sešlápnout plyn dokud nezačne blikat dobíjení a výstražný trojúhelník (cca 5 vteřin)
Tady koncim ptze nic nezacne blikat a vsechny kontrolky zhasnou :(
Diky za pomoc.
 
Vymeň baterku, urob inicializaciu, odpoj baterku, chvíľu počkaj a zapoj a pokračuj, auto nebude vedieť že si ho oklamal novou
 
Poslední úprava:
@Lordman jakej ma smysl dělat inicializaci u KO baterie? Pokud má pod 65% nabití, tak to nedopadne
 
Vyměnil jsem baterii - BP M Hybrid dle návodu nepotřebuje EFB, i-stop napájí lionka.
V Baterry.cz mi doporučili Banner 6068 - silnější desky a tím prý lepší než Exide, i když o 300,- dražší.
Při pokusu o inicializaci dle postupu jsem se ale ani po více jak 30 s nedočkal blikání dobíjení a výstražného trojúhelníku, všechny kontrolky stále svítí. Zkusil jsem inicializaci přesto dokončit. Zelený i-Stop se rozblikal cca po 15 s.
Tak nevím zda inicializace proběhla, adaptér OBD jsem si jaksi zatím nestihl pořídit. :confused:
Asi bych měl na tom zapracovat.
 
To musí zareagovat během pár vteřin. Třeba systém s li-ion funguje jinak
 
@Scotty tak pokud tam neni čidlo, tak se asi inicializace nedělá

@Lordman auto si to časem přebere, ale může do té doby hlásit chybu i-stop nebo slaběji dobíjet
 
Tak jsem zkousel postup jeste jednou a bez vysledku:
1) Vyndam starou baterii, dam novou a zapojim
2) Zavřít všechny dveře
3) Zapalování do polohy ON = stisknuti 2x start pro rozsviceni kontrolek
4) Kontrolky zhasnou a zustane mi svitit mimo jine i istop, volant a dobijeni (viz. prilozeny obrazek)
5) Zařadit neutral
6) Sešlápnout brzdový pedál a stále držet
7) Sešlápnout plyn dokud nezačne blikat dobíjení a výstražný trojúhelník (cca 5 vteřin)
Tady opet koncim ptze nic nezacne blikat a sviti porad to same.
Asi mam stejny problem jako Scotty. Senzor na minusovem kabelu take zadny nemam.



aaa.png
 
Pokiaľ si dobre pamätám tak najprv spravíš inicializaciu až potom vymeniš batériu starú za novú, aspoň na Mazde 3 BM to tak je.
 
Ten postup s pedálem se dělá před odpojením baterie!!! Myslel jsem že je to jasné z postupu. Raději jsem to tam dopsal....
 
Poslední úprava:
Ano to jsem si puvodne myslel a delal to tak dle meho prvniho prispevku. Ze inicializaci zacinam na stare baterii, pak vymenim a dokoncim na nove.
Ale k rozblikani dobijeni a trojuhelniku jsem se nedostal, vse zhaslo, jak byla baterka KO.
Pote psal Nibiru: Vymeň baterku, urob inicializaciu, odpoj baterku, chvíľu počkaj a zapoj a pokračuj, auto nebude vedieť že si ho oklamal novou
A pote No-Hits: jakej ma smysl dělat inicializaci u KO baterie? Pokud má pod 65% nabití, tak to nedopadne.

Takze jsem dle jejich prispevku pochopil, ze tam mam dat novou baterii a zacit s inicializaci uz na nove.
Viz. muj druhy pokus. Stejne k rozblikani nedoslo.
Tak jsem asi debil :)
 
Mne tiež na m6 2017-ke neblikaju ikony na palubnej doske ako má byť podľa návodu, ale vždy sa mi dni baterky vynulovali keď som pozrel cez pc. tipujem že to bude rozdielne podľa typu budíkov. Ideálne ak máš ako skontrolovať výsledok
 
Mam M6 GL 2017 a postup mě funguje, snímač na mínusu mam :confused: Budiky mam ty horší bez displeje vpravo (jen segmentovka) a nemam holografickej displej na okno
 
Mohu se zeptat na výměnu baterie u CX3 benzín 2,0r. 2016, jde mi o to, od odemčení výkonu od Shreka a nahrání nejnovější verze firmaware se mi začala blikat istop + trojúhelník vždy jsem baterku dobil a na chvíli dala pokoj, ale interval blikající kontrolky istop se neustále zkracuje, nejspíš baterka pomalu odchází do baterčího nebe- je v autě od roku 2016 tak má nárok. Zatím ale bez problémů startuje a motorem otáčí statečně. Jsem rozhodnut dát tam EXIDE EL 604. Celkem jasné mi je jak baterii odhlásit a snad i přihlásit, přesto nemám jasno v tomto: když bych použil svou baterii z motorky co mám ve sklepě a připojil bych ji k + a- svorce, neohrozí to výše popsané postupy odhlášení a přihlášení baterie?
Bude si v tomto případě auto vědomo, že se mění baterka, když bude furt pod proudem ?
 
Poslední úprava:
A proč bys tam dával dočasně baterku z motorky, když měníš baterii za novou?
 
Pochopil bych kdyby se dělalo něco okolo baterky a tys ji potřeboval na chvíli vytáhnout. Takhle je to nesmysl. Okna jsou nastavený během pár vteřin, na radiu si nastavíš hloubky a výšky, zbytek by si CMU měla pamatovat. Stejně si auto musí "osahat" novou baterku, zvlášť když využíváš i-Stop
 
Poslední úprava:
Jo díky za radu , udělám to jak je to napsaný a okna a ty blbosti zmáknu hned - jinak I-stop mám od Shreka vypnutý natvrdo a nestýská se mi ;)
 
Pro zajímavost - Ve středu za mnou přišel s obyč Pb baterkou kolega, že po půl roce nemůže nastartovat Fabii kterou chtěl odvézt k likvidaci. Když jsem baterii změřil, měla 0,9V :D Naštěstí měla na článcích zátky, takže jsem řekl že ji zkusím oživit. Články jsem otevřel, napojil na zdroj a při 15,8V ji nechal 2 hodiny bublat... Ze začátku brala jen 6A a moc bublat nechtěla ale postupně se rozjela a proud se ustálil na 13,5A kdy už aspoň trochu bublala. Pak jsem stáhl napětí na 14,7V kdy brala jen 10A. Po 7 hodinach se proud zastavil na necelých 1,5A což není nic moc ale vzhledem k účelu to nevadí. Nechali jsme ji přes noc odpočinout, vychladnout a dolila se destilka do prvního článku.

Při měření pak ukazala 13.0V, startovací proud 260A (Noname 45Ah, EN 390A) a vnitřní odpor 9 mOhm. Fabia chytla na brnknutí a baterka pak bude sloužit ještě v nějakým samodomo zahradním traktůrku než odejde úplně. Upřímně jsem takový probrání nečekal :)
 

Podobná vlákna

Back
Top