• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

No, stačí to tu pročíst... tuctový příběh až :rolleyes:
 
Minulý týden mi zavolal syn, že má vybitou baterku, jestli bych ho nenahodil. Tak jsem vzal kabely, multimetr a manželčina Yarise a vyrazili jsme. Baterka ukazovala krásných 11.4 V, takže jsme auto přes kabely nastartovali a přejeli k nám. Toyotu jsme vyhnali z garáže, zaparkovali tam Sonatu a ta se přes třinát hodin dobíjela doplna. Jak jsem se u toho nudil, tak jsem multimetrem změřil i Mazdu a ejhle, bylo tam 11.6 V. U čtyřletýho auta divná hodnota. Tak jsem jí pak taky dal na nabíječku a za pár hodin bylo hotovo. Došlo mi, že u auta se start-stopem bych měl asi baterku měřit častějc a v Alze jsem za sedmdesát šest korun objednal tu čínskou podivnost do zapalovače, abych furt s multimetrem nelezl k baterce. To víko motorovýho prostoru bez plynovejch vzpěr je sice jako posilka fajn, ale já mám rád svý pohodlí. Dneska ta věc dorazila, tak jsem provedl měření. A ono tam bylo zase 11.6 V. Zkontroloval jsem to multimetrem a dostal jsem stejně smutnou hodnotu. Takže to vypadá, že relativně mladá a krásná baterka má vadný článek. Možná, že někdo z vás má lepší teorii, ale faktem zůstává, že bude nejspíš na výměnu.
Ta veselá část teprve přijde. Napadlo mne, přečíst si návod k tomu čínskýmu zázraku. Vzal jsem si lupu, abych bůbec zjistil co tam je napsáno a musel jsem vám to vyfotit, protože to vypadá, že si při překladu trochu zjednodušili práci a opráskli nějaký další zázračný měřící přistroj. Posuďte sami, co všechno ta mašinka umí :)

Návod2.jpg
 
Minulý týden mi zavolal syn, že má vybitou baterku, jestli bych ho nenahodil. Tak jsem vzal kabely, multimetr a manželčina Yarise a vyrazili jsme. Baterka ukazovala krásných 11.4 V, takže jsme auto přes kabely nastartovali a přejeli k nám. Toyotu jsme vyhnali z garáže, zaparkovali tam Sonatu a ta se přes třinát hodin dobíjela doplna. Jak jsem se u toho nudil, tak jsem multimetrem změřil i Mazdu a ejhle, bylo tam 11.6 V. U čtyřletýho auta divná hodnota. Tak jsem jí pak taky dal na nabíječku a za pár hodin bylo hotovo. Došlo mi, že u auta se start-stopem bych měl asi baterku měřit častějc a v Alze jsem za sedmdesát šest korun objednal tu čínskou podivnost do zapalovače, abych furt s multimetrem nelezl k baterce. To víko motorovýho prostoru bez plynovejch vzpěr je sice jako posilka fajn, ale já mám rád svý pohodlí. Dneska ta věc dorazila, tak jsem provedl měření. A ono tam bylo zase 11.6 V. Zkontroloval jsem to multimetrem a dostal jsem stejně smutnou hodnotu. Takže to vypadá, že relativně mladá a krásná baterka má vadný článek. Možná, že někdo z vás má lepší teorii, ale faktem zůstává, že bude nejspíš na výměnu.
Ta veselá část teprve přijde. Napadlo mne, přečíst si návod k tomu čínskýmu zázraku. Vzal jsem si lupu, abych bůbec zjistil co tam je napsáno a musel jsem vám to vyfotit, protože to vypadá, že si při překladu trochu zjednodušili práci a opráskli nějaký další zázračný měřící přistroj. Posuďte sami, co všechno ta mašinka umí :)

Zobrazit přílohu 56042
Asi multifunkční přístroj.😁Co je to za parádní přístroj.Hoď prosím odkaz.
 
To je original z výroby.
 
Minulý týden mi zavolal syn, že má vybitou baterku, jestli bych ho nenahodil. Tak jsem vzal kabely, multimetr a manželčina Yarise a vyrazili jsme. Baterka ukazovala krásných 11.4 V, takže jsme auto přes kabely nastartovali a přejeli k nám. Toyotu jsme vyhnali z garáže, zaparkovali tam Sonatu a ta se přes třinát hodin dobíjela doplna. Jak jsem se u toho nudil, tak jsem multimetrem změřil i Mazdu a ejhle, bylo tam 11.6 V. U čtyřletýho auta divná hodnota. Tak jsem jí pak taky dal na nabíječku a za pár hodin bylo hotovo. Došlo mi, že u auta se start-stopem bych měl asi baterku měřit častějc a v Alze jsem za sedmdesát šest korun objednal tu čínskou podivnost do zapalovače, abych furt s multimetrem nelezl k baterce. To víko motorovýho prostoru bez plynovejch vzpěr je sice jako posilka fajn, ale já mám rád svý pohodlí. Dneska ta věc dorazila, tak jsem provedl měření. A ono tam bylo zase 11.6 V. Zkontroloval jsem to multimetrem a dostal jsem stejně smutnou hodnotu. Takže to vypadá, že relativně mladá a krásná baterka má vadný článek. Možná, že někdo z vás má lepší teorii, ale faktem zůstává, že bude nejspíš na výměnu.
Ta veselá část teprve přijde. Napadlo mne, přečíst si návod k tomu čínskýmu zázraku. Vzal jsem si lupu, abych bůbec zjistil co tam je napsáno a musel jsem vám to vyfotit, protože to vypadá, že si při překladu trochu zjednodušili práci a opráskli nějaký další zázračný měřící přistroj. Posuďte sami, co všechno ta mašinka umí :)

Zobrazit přílohu 56042

To napatie je dost nizke. Meral si ho tak, ze si nechal pristup k akumulatoru otvoreny a neodomykal dvere? Neviem, co vsetko auto robi po odomknuti ako pripravu na startovanie a ako to ovplyvni akumulator. Viem ale, ze mame skvele inteligentne dobijanie ktore kvoli uspore zabedbatelneho mnozstva paliva znizuje nabijanie z alternatora, takze ani po dlhej ceste nemusi byt nabite.
 
Pokud je to EFB bude stačit dobít, pokud klasika tak je na vyhození
 
Ten nesmysl do zapalovače, mám taky, zapalovač se spustí až po otočení kličku, tedy aspoň u mé GL.Tak je jasné že ukáže nízké hodnoty, protože se nahodí přístroje. Stačí otevřít dveře nebo kapotu a hned bude na baterii úbytek napětí. Musela by se měřit odpojena. Jinak pokud se jezdí krátké trasy a baterie se o párkrát do roka nehodí na nabíječku, tak je možné že už po 4 letech umře. Také obyčejná nabíječka moderní baterie(efb/agm) nedobije do plna.
 
Ona nedobije ani tu starou, ony maji všechny 3 typy v podstatě stejný nabíjecí maximum 14,8V s tím rozdílem, že u AGM se musi přísně hlídat rostoucí teplota, a napětí případně snižovat. Zplyňovací napětí je od 14,6V. Osobně nabíjím na 14,7V což je úroveň, kdy už elektrolyt trochu bublá a promíchá se, ale plynování není tak extrémní. AGM jsem osobně nenabíjel ale u nabíječky bez měření teploty bych přes 14,6V nešel. Plně nabitá zdravá baterka po alespoň 12h pauze od nabití ma cca 13,0 - 13,1V

Chytrý nabíječky nabíjí většinou pouze na 14,4V, což je bezpečná úroveň napětí, kdy nehrozí vybublání (klasika, EFB) nebo roztržení (AGM) baterie a tím pádem ji nemusite aktivně hlídat, bohužel tímto způsobem baterii nenabijete nikdy do plna.

Mazdy s i-Stopem nabíjí při všem vyplém na 14,4V a v případě třeba zapnutí světel nebo jiné zátěže to padne na 14,1V. U těch novějších "chytřejších" aut to jde ještě níž. To pro životnost baterie ovšem není nic dobrého. Samozřejmě tyhle auta nikdy baterii do plna nedobijí. Většinou se nabití u těchto Mazd pohybuje mezi 70-90%

Pro lepší pochopení přidám 2 grafy

Nabíjení

Nabijení.png

Napětí baterie (vypnutý motor i vše ostatní)

Stav baterie.png
 
Poslední úprava:

Podobná vlákna

Back
Top