• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

Tak vyměněna baterka za Exide EL604 padne jak ulitá. Udělal jsem to co je na první stránce - snad něco svítilo něco blikalo či neblikalo, prostě jsem tu baterku vyndal a vrazil tam po chvíli novou. Nemám ale jak zkontrolovat jestli se opravdu ten batery day vynuloval a auto ví že má novou baterku. Nenašel by se někdo v Praze kdo by mě autí napích a potvrdil že je vše OK ? Díky
 
Battery Soc vypovídá o kondici baterie. Vidím dobře že má naběháno téměř 11 let? Luxus...
Já mám příkladem 7 let starý originál a vykazuje tuším 79%.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
ale kdeže 11 rokov, má rok, menili mi ju po reklamácii v autorizáku, evidentne odignorovali inicializáciu a teraz neviem, v ako je stave
 
No jelikož nedošlo k vynulovaní BATT_DAY, tak BATT_SOC nemusí ukazovat správně (je to vypočítávaný údaj). Když vezmu v potaz nabití 60% a to jaká je teď venku teplota, tak i ten vnitřní odpor není úplně tragický.
Pokud máš klasickou olověnku (klasika nebo EFB), tak docela dobře se dá otestovat přes zátěžový tester, kde se dá odhadnout jak na tom baterie je.

A pokud si třeba tenhle dobře nastavíš, tak si můžeš vypočítat kapacitu.

Nebo existují profi vybíječe co ti řeknou úplně přesně jak na tom ta baterka je, ale ty stojí cca od 4 násobku ceny samotný baterie.
 
Poslední úprava:
Minimálně by nebylo na škodu ji dobít, klidně externě a pak si uděláš inicializaci a víš na čem seš
 
ďakujem za rady, baterka je origo (Mazda exide EFB), nabíjal som pred cca 3 týždne dozadu, v utorok idem do autorizovaného servisu, uvidím, čo mi povedia (pred rokom polročná yuasa mala kapacitu len 20 percent, menená v rámci záruky, vraj ju zničil altík), inak baterka bola celý rok priebežne dobíjaná asi raz mesačne
 
Po diskuzích zde na vlákně jsem se rozhodl zkusit, jak je to s vybíjením M3 BP a tím skutečnou výdrží baterie, když jezdím čím dál tím míň.
Výsledek: nová baterie Banner 6068, po zaparkování plně dobita, kapota motoru ponechána pootevřená. Po 14 dnech stání venku, ranní teploty několikrát až -7°, kleslo napětí baterie na 12,45 V, což je dle mne již stav, kdy začala sulfatace článků.
Z toho mi plyne, že 14 dnů je max. doba stání pro novou baterii v BP (pominu-li vliv pootevřené kapoty, který neumím posoudit), pak buď v blízké době vyjet nebo dobít.
Pro zajímavost: Původní Yuasu (04/2019) jsem po výměně též plně dobil, nyní má po 8 týdnech uložení v garáži 12,55 V, v autě měla před výměnou po týdnu stání 12,1 - 12,3 V, dle stupně předcházejícího dobití, když se tedy nikdo auta nedotkl. Asi by mohla dobře fungovat i nadále, ale ne při mém občasném ježdění.
 
Asi před 14 dny jsem dával novou Exide EL 604, v neděli jsem jel do Harrachova, v úterý večer zpět , tam má chudinka stála venku až měla zimou stočený kolečka - v noci -18 ve dne tak -5 po třech dnech stání jsem nastartoval jak v létě na drc, včera večer jsem dal autí do garáže (je tam cca -2) a před chvílí jsem byl baterku změřit ze zvědavosti a měla 12,73 tak to by šlo , ne?
 
Tak já nevím co jiného čekat. Vždyť je nová
Mě takhle spolehlivě stále startuje na Mazde originál 7 let starý a na Sportage 9 let starý a tam to vnímám jako parádu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Do mě se teď na FB pustil borec co pracuje ve výrobně Bosch/Varta, že jejich baterky jsou nejkvalitnější a není pravda že lidem vydrží kratkou dobu, nevím co jim tam dávají do pití, ale bude to kvalitnější matroš, než co dávají do těch baterek... :laughing: Za mě stačí projít diskuze kdekoliv na webu, aby si člověk udělal představu o tom jakou mají kvalitu / výdrž v porovnání s konkurencí v posledních letech
 
Jo dělá v baterkach, ale ptá se jakou si má dát do auta... 😁😁 Už jsem s ním jednou chytl v jiném příspěvku.
 
Sice články na portalridice.cz osobně považuji za takový to pisálkovství, kdy si autor zjistí jen jednu stránku věci (a dost často jen velmi okrajově) a tu pak vnucuje do roztrhání těla (spíš čtenáře), ale jak je známo jedno pořekadlo "hlas lidu, hlas boží", tak zde autor k poměrně obsáhlému článku, kde se snažil protlačit Banner, Exide a Yuasu dal ankety, kde jejich výsledek musel překvapit i jeho samotného.

Je dost pravděpodobné, že lidé co hlasovali v jedné anketě, tak hlasovali i v druhé.
Screenshot_20250220-072240.Chrome~2.png
Screenshot_20250220-073420.Chrome~2.png
Já třeba považuji za standardní kvalitu všechny výrobce v té anketě uvedené. S Yuasou mám nejvíce zkušeností třeba z motorek, protože tam jsem jí osazoval v podstatě pořád, ale že by to bylo něco extra jak v motorkách tak v autech ? A to samý u ostatních. Osobně totiž u těchto výrobců 12V zastávám názor, že není ani tak důležitý výrobce jako spíš to jak se kdo o baterii stará.
Bohužel může mít člověk tu smůlu, že si koupí podvybitýho stojáka, který je poškozený už při prodeji. Nebo naopak může člověk svým chováním poslat sebelepší baterii do nebe během chvíle - viz. švagr, který zlikvidoval rok starou Exide ve starým Focusu.
Ke mě si lidé na dílnu vozí své vlastní baterky a nebo mi rovnou řeknou výrobce jakého mám naskladnit, protože pokud by mi někdo řekl ať jim sám vyberu ten TOP z olověných baterií, tak to nebude ani jeden z těchto výrobců je v té anketě.

A jen taková vsuvka na konec mého dalšího ranního průjmu. Pokud se auta v nějaké současné podobě dožijí i dalších cca dvou desetiletí, tak s velkou pravděpodobností budeme na klasické zaplavené olověnky vzpomínat asi jako na to, když jsme dřív před startem ručně tahaly za páčku sytiče. Když jsem četl poslední vývoj v sodíkových bateriích, tak dle mého názoru, je to technologie, která má obrovský potenciál.
 
Mě dřív varta silver vydržela skoro 10 let ale ty modely z poslední dekady šly s kvalitou dolů, v anketě se to projeví podle mě až časem protože dost lidí má v autě baterky ještě z doby kdy byly slušný
 
Tady bych to viděl že je to tim,že Varta je nejrozšířenější. Bosh který je úplně ta samá baterka nemá ani polovinu hlasů jako Varta. Chtělo by to někoho kdo udělá pořadny test a rozbor, ale všichni maj asi strach ze na ně nastoupí právníci. U čepka jd najít jen že Varta nedosáhla uvedených hodnot ale nic dramatického. Kdežto Banner, Exide měli více.
 
Tady bych to viděl že je to tim,že Varta je nejrozšířenější. Bosh který je úplně ta samá baterka nemá ani polovinu hlasů jako Varta. Chtělo by to někoho kdo udělá pořadny test a rozbor, ale všichni maj asi strach ze na ně nastoupí právníci. U čepka jd najít jen že Varta nedosáhla uvedených hodnot ale nic dramatického. Kdežto Banner, Exide měli více.
Osobně si myslím, že do takového " pořádného rozboru a testu", kdy by se třeba mřížky elektrod zkoumali pod mikroskopem při zátěži atd..., nikdo nepůjde, protože při ceně běžný autobaterie by ten test stál XXXX násobně víc než by přineslo jeho rozuzlení, které by stejně nemuselo být směrodatný. Něco jinýho je porovnávat bateriový technologie/chemie mezi sebou. Takový testy běžně jsou dostupný (třeba obyč olovo vs EFB vs AGM vs cylindrická AGM vs gel).
Ale dělat test která z Banner/Bosch/Exide/Varta/Yuasa/Duracell/... samozřejmě u baterie naprosto stejný specifikace a stejný technologie, je lepší ? Pak stačí vzít třeba jiný model baterie od těch daných výrobců a pořadí bude zase jiný ?
 

Podobná vlákna

Back
Top