• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Výdrž alternátoru

kloky 3

výkonný člen KLANu
166
Ahoj vsem,

mam najeto na Mazda 2.0 BM G120 214000 a chci se zeptat, jak dlouho vydrzi alternator (loziska, uhliky atd.), zda se to da nejak zkontrolovat - rozebrat (uhliky - kartace) popr. preventivne vymenit, nebo je lepe poridit nejaky alternator s mensim nabehem?
Na youtube jsem zatim zadne video nenasel, kde by to nekdo delat

Diky predem moc
 
Ahoj vsem,

mam najeto na Mazda 2.0 BM G120 214000 a chci se zeptat, jak dlouho vydrzi alternator (loziska, uhliky atd.), zda se to da nejak zkontrolovat - rozebrat (uhliky - kartace) popr. preventivne vymenit, nebo je lepe poridit nejaky alternator s mensim nabehem?
Na youtube jsem zatim zadne video nenasel, kde by to nekdo delat

Diky predem moc
Ahoj. Dopředu se ostatním omlouvám, že píšu do tématu o GH, ale otázka je na BM/BN, kde ty alternátory pokud jsou pro auto s i-Eloopem jiný. Tak ještě jednou sorry GHčkáři.

Altíky se většinou začínají ozývat po 10 letech nebo 200000km. Není na to žádný přesný interval, jen taková vypozorovaná hodnota, takže ti klidně může vydržet daleko dýl než co jsem napsal. Tyhle alternátory od Mitsubishi jsou až extrémně kvalitní, takže než se ti ozve nějaký ložisko na alternátoru, tak dřív sjedeš uhlíky. Asi nejčastěji u těhle alternátorů jejich smrt poznáš tím, že auto přestane za tepla (když se alternátor ohřeje teplem od motoru) dobíjet. Když je auto třeba ráno studený, tak normálně dobíjí, ale třeba po 20-30km jízdy dobíjí hrozně málo. Přitom je zajímavý, že červenou kontrolku baterky na palubovce to nerozsvítí ani to nenapíše žádnou hlášku. Pokud se ty uhlíky prošoupou ale trochu víc, tak se samozřejmě dobíjení utne úplně a pak je to doprovázený i tou kontrolkou a hláškou o chybě dobíjení. Další závada způsobená stářím jsou ty ložiska, ale pokud máš origo alternátor (mitsubishi), tak dřív sjedeš ty uhlíky než aby začali ložiska skřípad/vzrat/rachtat/přidírat. Jak jsem napsal, tak ložiska se dají poznat různýma pazvukama z alternátoru nebo tím, že sundáš řemen a když budeš rukou točit kladkou, tak ucítíš jak je přidřená.

A teď začne ta sranda. Pokud máš auto BEZ i-Eloopu, tak jsi docela vysmátej a buď můžeš ten alternátor bez problému koupit novej/repasovanej třeba od Bosch nebo nevím kdo všechno je teď nabízí a nebo si můžeš zrepasovat ten svůj za použití originálních dílů (vždy kup nový ložiska a regulátor který má v sobě i nový uhlíky) a jsi na dalších xxxxxxx km vysmátej.
Pokud máš ale i-Eloop, tak tam je problém. Ten alternátor je sice fyzicky zaměnitelný s BEZ i-Eloop, ale vnitřnostma není stejný. A zde zase zaúřadovali chyby repasářů a katalogů na internetových obchodech, kde totiž u alternátoru za cca 5000-8000Kč najdeš OEM kód jak pro BEZ i-Eloop tak i pro S i-Eloop, což už z podstaty věci je naprostá blbost. Takže ti zvývá ho zrepasovat a tam je další problém. Nevím jak je to dneska, ale když jsem se o to naposledy zajímal (cca před rokem a půl), tak na území EU by tě ty díly na repas vyšli skoro na 17000Kč což je naprostý nesmysl. Z USA se dají sehnat levněji, ale pořád je to raketa. V podstatě je kolikrát levnější sehnat jen uhlíky, ty přeletovat na stávající regulátor + koupit sběrný ložisko, a modlit se že zbytek vydrží další nájezd.

Jen upozorňuji, že ceny a dostupnost dílů beru ze zkušenosti zpětně, která je ale přes rok a půl stará. Od tý doby se toho mohlo hodně změnit. Takže ať už půjdeš cestou novýho/repasovanýho/druhovýrobního alternátoru nebo si prostě zrepasuješ svůj stávající alternátor, tak vždy hledej díly přesně podle tvého VIN !
 
Ahoj, predem se omlouvam vsem za spatny topic, zadal jsem si hledat "Alternator" u podskupiny "Mazda 3 BM" a vyskocil na me tenhle chat, takze pak uz jsem to nezkontroloval

@Max6
Ahoj, diky moc za perfektni vysvetleni a odpoved, Mazda je rok 2015, i-Eloop nema, takze jsem asi vysmatej :), uz jsem se dival na altiky i z Nemecka a neni to takova raketa, tedy pouzity s rozumnym nabehem kolem 40.000. Jinak altik je puvodni, od zacatku, takze Mitsubishi.
Kdyz jsem menil remeny, tak se tocil uplne v poho, zadne zvuky ani tezsi chod.
A da se nejak zjistit stav uhliku (prosvitit baterkou, vyjmout regulator), aniz bych ho musel demontovat?Nebo musi ven i kvuli kontrole?Chceme jet na dovcu a nerad bych, aby se ozval nekde na ceste (proto ten dotaz z duvodu prevence).Doufam, ze kdyz odpojim baterku, tak nic nepokazim (premyslel jsem o vytazeni pojistky na privod proudu do altiku, ale nejak jsem ji nenasel, ktera to je).

A jen dotaz ohledne starteru, jak dlouho tam vydrzi uhliky?Mel jsem Mazdu 1.6BL 77kW a po 160.000 uz byly hodne sjete.
Podotykam jen, ze i-stop vzdy vypinam.

Diky moc
 
Ahoj, predem se omlouvam vsem za spatny topic, zadal jsem si hledat "Alternator" u podskupiny "Mazda 3 BM" a vyskocil na me tenhle chat, takze pak uz jsem to nezkontroloval

@Max6
Ahoj, diky moc za perfektni vysvetleni a odpoved, Mazda je rok 2015, i-Eloop nema, takze jsem asi vysmatej :), uz jsem se dival na altiky i z Nemecka a neni to takova raketa, tedy pouzity s rozumnym nabehem kolem 40.000. Jinak altik je puvodni, od zacatku, takze Mitsubishi.
Kdyz jsem menil remeny, tak se tocil uplne v poho, zadne zvuky ani tezsi chod.
A da se nejak zjistit stav uhliku (prosvitit baterkou, vyjmout regulator), aniz bych ho musel demontovat?Nebo musi ven i kvuli kontrole?Chceme jet na dovcu a nerad bych, aby se ozval nekde na ceste (proto ten dotaz z duvodu prevence).Doufam, ze kdyz odpojim baterku, tak nic nepokazim (premyslel jsem o vytazeni pojistky na privod proudu do altiku, ale nejak jsem ji nenasel, ktera to je).

A jen dotaz ohledne starteru, jak dlouho tam vydrzi uhliky?Mel jsem Mazdu 1.6BL 77kW a po 160.000 uz byly hodne sjete.
Podotykam jen, ze i-stop vzdy vypinam.

Diky moc
Tak zrovna použitej altík bych si nikdy nekoupil. OK, kdyby ho někdo dával třeba za 800Kč, tak bych ho vzal, ale mezi tím bych si zrepasoval ten svůj a ten tam potom dal. Nechci nikoho z branže urazit, ale co jsem kolikrát viděl, kde se ty altíky z vrakáče různě válej (prší na ně atd...), tak fakt ne...
 
Tak zrovna použitej altík bych si nikdy nekoupil. OK, kdyby ho někdo dával třeba za 800Kč, tak bych ho vzal, ale mezi tím bych si zrepasoval ten svůj a ten tam potom dal. Nechci nikoho z branže urazit, ale co jsem kolikrát viděl, kde se ty altíky z vrakáče různě válej (prší na ně atd...), tak fakt ne...
Jasan, rozumim, zatim mam zkusenost, ze Nemci s temi dily zachazi rozumne ci normalne, ale mas pravdu, neni nad vlastni, vyzkouseny a zrepasovany
 
Ahoj. Dopředu se ostatním omlouvám, že píšu do tématu o GH, ale otázka je na BM/BN, kde ty alternátory pokud jsou pro auto s i-Eloopem jiný. Tak ještě jednou sorry GHčkáři.

Altíky se většinou začínají ozývat po 10 letech nebo 200000km. Není na to žádný přesný interval, jen taková vypozorovaná hodnota, takže ti klidně může vydržet daleko dýl než co jsem napsal. Tyhle alternátory od Mitsubishi jsou až extrémně kvalitní, takže než se ti ozve nějaký ložisko na alternátoru, tak dřív sjedeš uhlíky. Asi nejčastěji u těhle alternátorů jejich smrt poznáš tím, že auto přestane za tepla (když se alternátor ohřeje teplem od motoru) dobíjet. Když je auto třeba ráno studený, tak normálně dobíjí, ale třeba po 20-30km jízdy dobíjí hrozně málo. Přitom je zajímavý, že červenou kontrolku baterky na palubovce to nerozsvítí ani to nenapíše žádnou hlášku. Pokud se ty uhlíky prošoupou ale trochu víc, tak se samozřejmě dobíjení utne úplně a pak je to doprovázený i tou kontrolkou a hláškou o chybě dobíjení. Další závada způsobená stářím jsou ty ložiska, ale pokud máš origo alternátor (mitsubishi), tak dřív sjedeš ty uhlíky než aby začali ložiska skřípad/vzrat/rachtat/přidírat. Jak jsem napsal, tak ložiska se dají poznat různýma pazvukama z alternátoru nebo tím, že sundáš řemen a když budeš rukou točit kladkou, tak ucítíš jak je přidřená.

A teď začne ta sranda. Pokud máš auto BEZ i-Eloopu, tak jsi docela vysmátej a buď můžeš ten alternátor bez problému koupit novej/repasovanej třeba od Bosch nebo nevím kdo všechno je teď nabízí a nebo si můžeš zrepasovat ten svůj za použití originálních dílů (vždy kup nový ložiska a regulátor který má v sobě i nový uhlíky) a jsi na dalších xxxxxxx km vysmátej.
Pokud máš ale i-Eloop, tak tam je problém. Ten alternátor je sice fyzicky zaměnitelný s BEZ i-Eloop, ale vnitřnostma není stejný. A zde zase zaúřadovali chyby repasářů a katalogů na internetových obchodech, kde totiž u alternátoru za cca 5000-8000Kč najdeš OEM kód jak pro BEZ i-Eloop tak i pro S i-Eloop, což už z podstaty věci je naprostá blbost. Takže ti zvývá ho zrepasovat a tam je další problém. Nevím jak je to dneska, ale když jsem se o to naposledy zajímal (cca před rokem a půl), tak na území EU by tě ty díly na repas vyšli skoro na 17000Kč což je naprostý nesmysl. Z USA se dají sehnat levněji, ale pořád je to raketa. V podstatě je kolikrát levnější sehnat jen uhlíky, ty přeletovat na stávající regulátor + koupit sběrný ložisko, a modlit se že zbytek vydrží další nájezd.

Jen upozorňuji, že ceny a dostupnost dílů beru ze zkušenosti zpětně, která je ale přes rok a půl stará. Od tý doby se toho mohlo hodně změnit. Takže ať už půjdeš cestou novýho/repasovanýho/druhovýrobního alternátoru nebo si prostě zrepasuješ svůj stávající alternátor, tak vždy hledej díly přesně podle tvého VIN !

Čtu si tvůj příspěvěk a dělá se mi úzko. Mám Mazdu 3 BM, která má shodou okolností 10 let a cca 105 tis. km. Minulý rok jsem měnil baterku. Původní byla originální, proto jsem si v Mazda servise nechal dát znovu originální. Není to ani rok od výměny, kdy se znovu rozsvítily kontrolky i-STOP a žlutý trojúhelník, pro nefunkční i-Eloop. Pokud abstrahujeme od toho, že se nová baterka stihla za necelý rok vytřískat, mohlo by problém způsobit ještě něco jiného než právě alternátor?
 
Čtu si tvůj příspěvěk a dělá se mi úzko. Mám Mazdu 3 BM, která má shodou okolností 10 let a cca 105 tis. km. Minulý rok jsem měnil baterku. Původní byla originální, proto jsem si v Mazda servise nechal dát znovu originální. Není to ani rok od výměny, kdy se znovu rozsvítily kontrolky i-STOP a žlutý trojúhelník, pro nefunkční i-Eloop. Pokud abstrahujeme od toho, že se nová baterka stihla za necelý rok vytřískat, mohlo by problém způsobit ještě něco jiného než právě alternátor?
Ahoj. Jen základní otázka: Když jsi dal novou baterku, udělal jsi inicializaci ?
Pokud by byl vadný alternátor, pro tak se ti baterka vybije i během jedný delší jízdy.
 
Ahoj. Jen základní otázka: Když jsi dal novou baterku, udělal jsi inicializaci ?
Pokud by byl vadný alternátor, pro tak se ti baterka vybije i během jedný delší jízdy.
Baterku mi měnili v Mazda Autolaros Speed v Ostravě. V úterý jim budu s jistou dávkou naivity volat. Dá se zjistit jestli inicializace opravdu proběhla?
 
Dá, přes diagnostiku. Z hlavy je to pid BATT_DAY ? Ten se inicializací vynuluje a počítá znovu od nuly. Takže teď by to mělo ukazovat cca ten jeden rok ve dnech.
Pokud inicializace proběhla, tak to chce přeměřit dobíjení alternátoru, když bude ohřátý (ohřátý od motoru).
A pokud alternátor bude dobíjet, tak tam dali už polomrtvou baterku, kterou to inteligentní dobíjení už jen dorazilo.
Běžně tyto baterie v těchto autech vydrží +/-6 let, takže pokud si jí uživatel nezlikviduje sám (třeba nechá něco zapnutého co vybije baterku a takhle vybitou jí nechá nějaký ten den), tak není důvod aby umřela takhle brzo.
 
Back
Top