• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Wankel je zpátky! Plug-in hybridní Mazda MX-30 R-EV nabídne dojezd 600 km

Deset let! Tak dlouho už není v nabídce Mazdy rotační motor, neboť odešel společně s koncem výroby modelu RX-8 v roce 2012. Ale dneškem se vše mění! Na bruselském autosalonu byla představena nová Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, která má v útrobách nový rotační motor coby prodlužovač dojezdu.

Standardní MX-30, která dostala nově přídomek EV, disponuje baterií o kapacitě 35,5 kWh, kdežto nově představená MX-30 e-Skyactiv R-EV má poloviční kapacitu, přesněji 17,8 kWh, což ušetří jak hmotnost, tak náklady. MX-30 R-EV tak díky dané kapacitě ujede 85 km čistě na elektriku. Jelikož Wankelův motor je natolik kompaktní, dokázala Mazda vtěsnat jednorotorový rotační motor o objemu 0,830 litru a výkonu 75 koní vedle generátoru do motorového prostoru. Celková hmotnost nově představeného modelu je tak 1778 kg, což je nárůst o 130 kg ve srovnání se standardní MX-30 EV. Kabina MX-30 jako takové se nezměnila, pouze se zmenšil kvůli palivové nádrži zavazadlový prostor z 360 na 350 litrů.

Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00026-1024x753.png

Jen jako generátor, nic víc​


Rotační motor funguje pouze jako generátor, který vytváří elektřinu pro pohon motoru. Dokonce mezi motorem a koly není žádné mechanické spojení, což znamená, že MX-30 R-EV bude působit za každých okolností jako plynulý a rychle reagující elektromobil. Elektromotor v MX-30 R-EV disponuje výkonem 170 koní a točivým momentem 260 Nm, ale i tak zůstala nadále elektricky omezená maximální rychlost na 140 km/h jako u klasické MX-30 EV. Pokud jde o zrychlení na stovku, došlo ke zlepšení z 9,7 na 9,1 sekundy a Mazda zveřejnila i údaj o spotřebě (1 l/100 km) a emisích CO2 dle WLTP (21 g/km). Maximální dojezd vozu i díky přítomnosti 50litrové palivové nádrži je 600 km.

Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00027-1024x652.png

Nabití za cca půl hodiny a tři jízdní režimy​


Pomocí rychlonabíječky DC o maximálním příkonu 36 kW se dokáže nabít z 20 na 80 procent za 25 minut, přičemž s domácím wallboxem o výkonu 7,2 kW bude trvat nabití kolem 90 minut. Auto si zachovalo také třífázovou palubní nabíječku s 11 kW. MX-30 R-EV nabídne také tři jízdní režimy. Prvním z nich je Normal, kdy auto používá jenom elektromotor a v případě potřeby (např. při prudké akceleraci) se spustí rotační motor. Druhým v pořadí je EV, kdy auto má deaktivovaný benzínový agregát tak dlouho, jak je to možné, ale i tak Mazda tvrdí, že při sešlápnutí plynu za jakousi hranici (princip kickdownu u vozů s automatem) se rotační motor připojí. Poslední z trojice režimů je mód Charge, ve kterém lze ušetřit elektrickou energii na později do klíčových oblastí (např. bezemisní zóny ve městech) pomocí nastavení v krocích po 10 procentech. Zajímavou součástí výbavy je také V2L se 230V zásuvkou o výkonu 1 500 W v zavazadlovém prostoru (vhodné pro notebook či chladničku na palubě auta).

Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00021-1024x686.png

Speciální edice s odkazem na R360​


Mazda si připravila také limitovanou speciální edici zvanou Edition R, která má oslavovat jakýsi návrat rotačního motoru. Poznáte ji na první pohled díky černému laku Jet a vínovému odstínu Maroon Rouge na sloupcích, ten zase odkazuje na první osobní automobil od Mazdy – R360 ze šedesátých let. V interiéru má taky siluetu rotačního motoru i nápis edice na koberečkách či opěrkách hlavy, ale emblém nechybí ani na klíčence. Pro Velkou Británii je přiřazeno například jen 400 kusů této speciální edice.

Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00019-1024x390.png

Inovovaný rotační motor​


Japonská značka vyrábí rotační motory více než padesát let, přičemž až nyní vsadila na jednorotorový rotační motor, neboť v minulosti se nedostal nikdy do sériové výroby. Představený rotační motor má nově přímé vstřikování a především vylepšená těsnění hran rotoru, na která trpěla v minulosti. Šířka rotoru činí jenom 76 mm, takže není divu, že kompaktní pohonná jednotka se vešla společně s generátorem, elektromotorem a reduktorem do stejně velké skříně jako má standardní MX-30 EV. Nový rotační motor ve srovnání s předchůdcem Renesis z RX-8 váží o 15 kg méně, za což může i výměna litinového bočního krytu komory za hliníkový.

Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00029-1024x770.png

Cena jako za standardní MX-30 EV​


A teď to nejzajímavější! Představená MX-30 R-EV startuje ve Velké Británii na stejné částce jako standardní MX-30 EV, čili 31 250 liber (cca 847 tisíc korun) za výbavu Prime-Line. Druhý stupeň Exclusive-Line zase vychází na 33 150 liber (cca 898 tisíc korun) a třetí výbava Makato na 36 000 liber (cca 975 tisíc korun). Vrcholem nabídky je výše zmíněná edice Edition R za 37 950 liber (cca 1,03 milionu korun). MX-30 R-EV je možné objednávat již nyní a dodávky prvních vozů se očekávají během jara letošního roku.

Zdroj: Mazda, carscoops.com

Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00023-1024x718.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00026-1024x753.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00024-1024x684.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00025-1024x674.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00020-1024x669.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00021-1024x686.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00022-1024x768.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00012-1024x768.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00006-1024x768.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00011-1024x768.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00019-1024x390.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00013-1024x765.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00009-1024x795.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00016-1024x448.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00014-1024x528.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00015-1024x448.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00010-1024x768.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00018-1024x634.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00017-1024x637.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00008-1024x768.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00007-1024x768.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00005-1024x768.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00004-1024x768.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00003-1024x768.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00027-1024x652.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00028-1024x652.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00029-1024x770.png
Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00001-1024x652.png

Pokračujte ve čtení...
 
Chyba tam opravdu není.
V brožuře pro "smrtelníky" píšou VÁŽENÁ PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA ENERGIE DLE WLTP 1,0 l / 100 km / 17,5 kWh / 100 km
To prostě znamená, že během toho testování, který má jasně daný pravidla pro všechny automobilky bylo zjištěno, že to auto sežralo 0,2325 litru benzínu na těch testovaných 23,25km.
A teď to hlavní co tam píšou: "Jedinečný rotační motor funguje jako generátor energie a umožňuje ujet více než 680 km bez nutnosti nabíjení nebo doplňování paliva."
To je to co jsem psal předtím. Prostě co to auto ujede když plně nabiju baterku, natankuju plnou nádrž a jedu bez dalšího zastavení.
Ale já můžu udělat i to, že ujedu jen 50km, potom nabiju baterku, zase ujedu jen 50km a zase nabiju baterku a tak dále a tak dále a pak budu mít spotřebu 0L na 100km. Mám si pak stěžovat že ujedu nekonečno kilometrů na 50litrovou nádrž ?
 
Poslední úprava:
Chyba tam asi nie je, je to spôsobené metodikou merania spotreby.....
Nepřekvapuje mě, že žiji ve světě plném úplných idiotů v EU. Chápu, že pokud IQ úředníka v EU je těsně pod číslem 5, tak on nikdy nemůže pochopit, že to auto má faktickou spotřebu 8.3l/100Km, pokud tam tedy není chyba, a tento fakt se nedá zastřít žádnou idiotskou metodikou, když už totiž uvádím velikost nádrže a dojezd na tuto nádrž......
 
Back
Top