• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Záhadná závada - zničehonic nechytá 10minut po vypnutí

Mr.Labo

nový člen
1
Mazda 6 GY diesel 2006

Ahoj přátelé takymechanici. Dotaz pro borce. Zastavil jsem před školkou a po vyzvednutí synka už auto nenastartovalo. Před poslední jízdou jsem si hrál se systémem přidání dálkového ovladače pomocí zapalování/dveřní spínač. Poté to zacvakalo, ale klíč jsem nechal v zapalování a poslední jízdu (10km) odjel, zaparkoval, motor vypnulm, zamknul. Předtím žádné divné zvuky přeskočení rozvoďáku ani nic.

Je možné, že jsem rozhodil immobilizér v klíči? S druhým klíčem to taky nechytlo. Při startování asi třikrát blikl červený klíček immobilizéru na přístrojovce, pak už ne.

Tlak nafty ke vstřikovačům jde, ověřeno povolením matic, i diagnostika mi dnes ukázala tlak v pal.sys. asi 40.000. Tedy vstřikovače neotvírají a nepouští naftu dál.

Bohužel nemám profi diagnostiku, kde bych se asi dozvěděl víc.

Po připojení ELM 327 mi hlásí červenou závadu P0154 a žlutou P0016. Auto předtím necukalo, jen na volnoběh to bylo lehce nečisté kolísání-je možné že se lambda už tak zanesla, že to ani nestartuje? Ani ťuk.

Předtím žádná ztráta výkonu.

Teď mám auto už několik dní s odpojenou baterkou a chybu nehlásí žádnou, ale stále nechytá. Chtěl jsem vyndat první lambda sondu(dle diag), proměřit vyčistit. Motor měl propálený píst, tak se možná trochu něco zaneslo, ale DPF nesvítí, jen po té generálce bliklo na jednu jízdu a pak už ne.

Od GO ujelo cca 2200km

Ptám se proto abych se nemusel mořit zbytečně se sondou rozborka/sborka, kdyby to bylo něco o čem se ví. Nebo opravdu ten zablokovaný klíč. Napadl mi ještě rozvoďák že by přeskočil, ale nevím proč. Při generálce se dával nový i s kladkami a napínákem, neměl by přeskočit, ale....
 
Ahoj, řekl bych, že to bude opravdu imobilizér. S immo v Mazdách bohužel nemám zkušenost. Kdyby přeskočil rozvoďák, mělo by to tendenci chytnout. Nebo by to chytlo, ale s nepravidelným chodem.
Jednou jsem měl problém s immo ve starém Peugeotu, tam bylo immo řešené solenoidem v čerpadle, kdy solenoid se neotevřel, takže k vstřikovačům nešla nafta. Tzn že auto točilo jak divé, ale bez nafty to samozřejmě nenaskočilo.
Další znakem nefunkčního immo může být, že ti nebliká kontrolka na přístrojovce, když vytáhneš klíček. Měla by problikávat. Chce to někoho s pořádnou diagnostikou a nebo někoho kdo má zkušenost s párováním klíčů.
 
Back
Top