• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Zkušenosti s volbou zimní kol a pneu 18" nebo 16"

Na M3 bohatě stačí předek i zadek na 2.3Bar. Víc to nefoukej..

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tak isto fúkam na 2,3, ale ako sa shladilo asi pred týždňom na +7 tak mi to začalo vypisovať pokles tlaku. Bolo tam za studena už len 2,1 dofúkal som na 2,4 a je to OK. Už to vydrží do zimy a prehadzujem na zimáky ktoré idú zase na 2,3 baru.
 
Mne Falkeny na 2.3 prisly uplavane. Tak foukam na takovy kompromis 2.4.

Kdyz jsme u toho, rotujete behem sezony pneumatiky, resp. kola? Pneuservisak mi tvrdil, ze Conti doporucuje (snad po 7 tkm?) prehazovat kola do krize.
 
Mne Falkeny na 2.3 prisly uplavane. Tak foukam na takovy kompromis 2.4.

Kdyz jsme u toho, rotujete behem sezony pneumatiky, resp. kola? Pneuservisak mi tvrdil, ze Conti doporucuje (snad po 7 tkm?) prehazovat kola do krize.

Robil som to dávnejšie ale to som ešte vtedy nemal zimáky a sezónne nemenil kolesá. Teraz na to kašlem, pri mojom nájazde asi zbytočnosť.
 
K tématu 16"/18"... Rozhodoval bych se hlavně podle kvality cest, kde v zimě jezdíte. Pokud jezdíte hory, nebo lokality s "tankodromy", tak bych na zimu nasadil esteticky neatraktivní 16"(byť si někteří lidé M3 kupují právě pro to, jak vypadá).
Osobně mám na BP na zimu 18"Nexen a s komfortem problém nemám(převážně město a dálnice). Na 16" to bude ale lepší, na zasněžených okreskach určitě. Jen jsem musel loni jednu pneu měnit, když jsem po vjetí do výmolu objevil bouli na bočnici?
 
Bouli na bočnici? Můžeš napsat hmotnostní index pneu a zda šlo o XL?
 
Bouli na bočnici? Můžeš napsat hmotnostní index pneu a zda šlo o XL?
93W, bez XL. Ale šlo o velice ostrý okraj nově rozpadlého asfaltu v úhlu +45°na pneu, rychlost cca 50km/h.
Mno, jak jsem se byl na tu díru po pár dnech podívat, tak jsem byl rád, že to neodnesl i disk. Ale někdy si prostě musíš vybrat, do které kaluže vjedeš.
 
Ahoj a jak prosim .řešit dojezdové kolo, když máš 18" leto a zimu 16" jako je jezditelny v létě pak při defektu dojezd s 16 palcovou dojezdovkou? Lze to vůbec a když tak nehrozi pokuta od polis. ? Dik Honza
 
Tak zjevne LP na PZ a PP na LZ.
A směr rotace pneumatiky se potom ignoruje? Nebo je tím prostě myšleno sundání pneumatiky z disku? Protože chtěl bych vidět toho člověka, který co 7 Mm sundavá pneumatiky z disků a mění je křížem, protože to Conti doporučuje.
 
A směr rotace pneumatiky se potom ignoruje? Nebo je tím prostě myšleno sundání pneumatiky z disku? Protože chtěl bych vidět toho člověka, který co 7 Mm sundavá pneumatiky z disků a mění je křížem, protože to Conti doporučuje.
U asymetrickeho dezenu muzes rotaci klidne ignorovat a kola mezi sebou menit... :-)

U smeroveho dezenu uplne staci menit predni/zadni. Jeste se nestalo, ze bych mel na prave (nebo leve) strane auta pneu ojety vice/mene, nez na druhe...
 
@SimSon Ano, takové zkušenosti mám také, proto mě zarazilo to šalamounské Conti řešení, protože to jsem ještě v praxi neviděl 🙃
 
Pojednává o tom i manuál k použití vozidla, jak postoval Forester. V tomto případě BM/BN. Zjevně to nebude výmysl jen Continentalu (já auto dostal na Michelinech).



Screenshot_20241007_124944_com.google.android.apps.docs_edit_66427389561738.jpg
 
"...Aby bylo zaručeno rovnoměrné opotřebení vzorku a zachovány dobré jízdní vlastnosti vozu i při brzdění, provádějte záměnu pneumatiky vždy po 10000 km nebo dřívě, pokud pozorujete rovnoměrné opotřebení..."
:-)
 
No, v tom manuálu je taky jasně napsané, že pokud se jedná o dnes běžné pneumatiky s jednosměrným vzorem, mají se měnit pouze přední za zadní - klasika... Takže jsme u jádra pudla, že je to celé blbost ;-) Aneb, kdo má na autě pneumatiky bez předepsaného směru rotace, ať se přihlásí ;)
 
No, v tom manuálu je taky jasně napsané, že pokud se jedná o dnes běžné pneumatiky s jednosměrným vzorem, mají se měnit pouze přední za zadní - klasika...
Tak to je logické, o tom netřeba diskutovat?

Takže jsme u jádra pudla, že je to celé blbost ;) Aneb, kdo má na autě pneumatiky bez předepsaného směru rotace, ať se přihlásí ;)
Tak já se hlásím. Mám za to, ze Falkeny můžu měnit do kříže až do úplného ukřižování. Totéž bude platit o zimních Pirelli.
 
Cau borci, ted trochu tapu.

Mam v technicaku zapsane pneu (mj.)
235/55/R17 103W XL (tim XL si ted nejsem jisty)
a
235/55/R17 99 QM+S

Muzu pouzit zimni 235/55/17 103V XL?

Neni to Mazda.
 
Cau borci, ted trochu tapu.

Mam v technicaku zapsane pneu (mj.)
235/55/R17 103W XL (tim XL si ted nejsem jisty)
a
235/55/R17 99 QM+S

Muzu pouzit zimni 235/55/17 103V XL?

Neni to Mazda.
Použití zátěžových pneu (XL) není problém, i kdybys požadavek na označení XL v TP neměl, tzv. vyšší bere. Co se týká rychlostního indexu, tak u zimních pneumatik je výjimka, kdy pneu může být s homologací na nižší rychlostní index oproti TP (ve Tvém případě W vs. V), ale v zorném poli řidiče musí být vyznačena plaketa s nižší konstrukční rychlostí pneu nebo u novějších aut se dá tento údaj nastavit v palubním počítači.
---
Teď se dívám, že ty máš u zimních pneu v TP dokonce přípustnou hodnotu Q (do 160 km/h), takže V (do 240) je naprosto bez obav.
 
Poslední úprava:
Diky za odpoved, s tim rychlostnim indexem jsem to tusil. Cemu ale nerozumím, proč jednou mam u totozneho rozmeru predepsany nosnostni index 99 (u zimnich) a podruhe 103 (u letnich) ?
 
Back
Top