• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Ztráta výkonu nad 4000ot.

no_hits

moderátor
Člen týmu
Podporovatel MazdaKlanu Ověřený uživatel MazdaKlanu
Zprávy
4 307
Když jedu pod plným plynem tak mezi 4000 a 4500 znatelně klesne výkon, jak kdyby se něco přivřelo, přicpalo. Je to znát na 2ku a 3ku. Řešil jsem se shrekem a Maxem, a na nic jsme nepřišli. Nesetkal se s tím někdo z Vás?
 
2.0 121kW (resp 129kW) viz můj podpis
 
Jednou se mi něco podobného stalo v těch otáčkách, bylo slyšet i lehké plastové zachrochtání od palivového čerpadla... Možná to po chipu od Shreka v nějakým momentě nestačilo krmit :p a nebo taky ty čerpadla stojí fakt za hovno a to nemám řadu na kterou byla svolávačka.
 
A tys měnil čerpadlo?
 
A tys měnil čerpadlo?
Neměnil jsem. Stalo se to jednou, když jsem tomu zrovna dával a s někým "závodil" , zrovna jsem neměl ani zaplé rádio a tak jsem i ten zvuk od čerpadla slyšel. Třeba je to u tebe něco jiného, ale u mě to udělalo tohle a evidentně to nestíhalo dávat benzin.
 
Přesně tohle se mi stalo na Primeře se stejnými příznaky.Příčinou bylo přicpané sítko v čerpadle namontované v nádrži.Sítko bylo obalené takovými vápennými usazeninami.Šlo to kartáčkem na zuby hezky vyčistit,auto pak jelo jak má.
 
Měl jsem podobnej trabl. Natankováno verva100, čistič palivové soustavy od BG a nový svíčky a problem zmizel.
 
Tankuju 98 z eurooilu (má 0,2% biosložky) , první 2 nádrže jsem dal Millers PPE, nový svíčky mám taky, takže zbývá asi čerpadlo, vzhledem k tomu že sání už nemá přepínání kratkej a dlouhej okruh jak starší GH.

Ale z vytažení čerpadla mám respekt, resp, že to už nebude těsnit a bude cítit benzín
 
Dnes jsem zjistil, že když podřadím do 4000 a dám plnej tak to až do omezovače táhne, po zařazení na další kvalt zas výkon okolo 4500 ubyde jak kdyby se to přidusilo. Tak asi ta pumpa. Jak bude čas (což bude asi až na jaře) tak to rozdělám a kouknu na sítko
 
Nebyla by ztráta tlaku paliva vidět přes diagnostiku ?
Ucpaný síto na nízkotlakym čerpadle se většinou (není to ale pravidlo) projeví s prázdnější nádrží, třeba při jízdě do kopce nebo do zatáčky že to začne cukat.
Já bych se zaměřil i na vysokotlaký čerpadlo.
 
Dívám se, že sitko oem z japonska i s dopravou vyjde do 500kč, předpokládám že u takhle mladýho auta nebude vnitřní filtr u pumpy zacpanej, stejně nepředpokládám, že by cerpadlo bylo unavený

Vysokotlaké čerpadlo myslíš to u vakuovky na hlavě? Dá se to Změřit diagnostikou? A pokud jo, jaky tam mají být přibližný hodnoty? Nebo jde jen o logování průběhu jestli tam nenastane pokles tlaku?
 
Stačí jedenkrát natankovat na JZD pumpě nebo ze špinavýho kanistru a je hotovo. Nebo v dnešní době tam nalejt N95 a nechat ten benzín stát X měsíců a v nádrži je bílý bahno.
Hodnoty na nízkotlak asi nebudou vidět na diagnostice (z hlavy teď nevím). Ale když najdeš měřák, tak by měli být:
425—505 kPa {4.34—5.14 kgf/cm2, 61.7—73.2 psi}
Hodnoty na vysokotlak už na diagnostice budou určitě:
PID je FUEL_PRES a měl by ukazovat na volběh (ohřátý motor) cca 10 MPa {102 kgf/cm2, 1450 psi}

Já bych ale sledoval co se s tím tlakem paliva děje, když se ztratí výkon.

Nevím. Podle mě, kdyby to přišlo o palivo, tak to začne vynechávat/cukat nebo to bude chovat jako by se úplně pustil plyn. Pokud se jen omezí výkon, ale spalování směsi jede normálně, tak tam bude jiný problém.
To by se dalo ověřit přes PID engine misfire.

Ale to jsou prostě rady přes monitor jak u toho člověk nemůže být přímo.
 
Ja vím že je to na křišťálovou kouli ale potřebuju se od něčeho odrazit.
Auto jezdilo v Dánsku předpokládám na 95ku. U nás bazarník asi natankoval 95 ale jen trochu (kupoval jsem klasicky s rožnutou rezervou). Od té doby už jsem bral 7 plných nádrží 98ky na Eurooilu, takže předpokládám že by to nejhorší mělo být pryč ale můžu se plést
 
Ja vím že je to na křišťálovou kouli ale potřebuju se od něčeho odrazit.
Auto jezdilo v Dánsku předpokládám na 95ku. U nás bazarník asi natankoval 95 ale jen trochu (kupoval jsem klasicky s rožnutou rezervou). Od té doby už jsem bral 7 plných nádrží 98ky na Eurooilu, takže předpokládám že by to nejhorší mělo být pryč ale můžu se plést
Ahoj, tohle Ti sice asi nepomůže, ale zásada je, nikdy nevyjíždět celou nádrž. Jak si začne čerpadlo tahat ten bordel ze dna, je zle. Vidím oranžový hladový oko a hledám pumpu.
 
Jel jsem na nákup tak jsem udělal 2 záznamy při prvním to při zrychlování po zařazení 3ky okolo 4500ot znatelně cuklo, ale na zaznamu tlaku nic nebylo.

Při cestě dom jsem zaznamenával i missfire ale zrovna auto jelo jak má takže záznam je ideální a nic tam není
Screenshot_20241209_140041.jpg
 
Rekl bych, ze o tom EuroOilu, kolik tam je, nebo neni biosracky, uz zde bylo napsano dost...

Asi nejlevnejsi varianta bude BG 44K a par nadrzi Maxxmotionu?
 
jenže to není 95 kde se to s každým závozem mění a ředí, u 98 mají uvedeno stabilně 0,2% , u GH to fungovalo dobře a bez problémů což jsme řešili v palivovým tématu, stejně jako to, že se MM v posledních letech zhoršil - což mám vyzkoušeno taky na GH.

Nicméně jsme ani teoreticky zatím neodhalili příčinu. Variabilní sání tam není, který by se přepínalo, tlak paliva neklesne ještě mě napadá jestli nezahapruje EGR, jenže ten je přiškrcen v rámci úpravy takže tím by to být nemělo , ale mohl bych ho přidat do LOGu, nebo jestli jednotka z nějákýho důvodu nepřiškrtí víc klapku.
 
Tak jedině zkusit logovat jiné PIDy.
APP1,APP2,MAF,MAP,TP_REL,O2S11,O2S12,LOAD...
 
Back
Top