• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Měřák teploty oleje

Pročetl jsem si to tady a mám dotaz, kdy mohu autu jít agresivněji po plynu, prvně jsem se ptal googlu:

U Mazdy 3 G165 (121 kW) můžeš na plyn pořádně šlápnout, až když se motor dostatečně zahřeje. Modrá kontrolka signalizuje studený motor (chladicí kapalinu), ale nezohledňuje teplotu oleje, která se zahřívá pomaleji.

Jelikož Mazda nemá měření teploty oleje, doporučuje se počkat ještě několik minut po zhasnutí modré kontrolky – ideálně 10–15 minut běžné jízdy, než začneš motor plně vytěžovat. Pokud máš možnost, můžeš si připojit OBD2 adaptér a sledovat teplotu oleje přes aplikaci (např. Torque, Car Scanner). Optimální teplota oleje je kolem 80–100 °C.
 
Doplň si do popisu v prafilu auto - to co jsi sem napsal plus rok výroby

... teplotu oleje zjistíš to přes ForScan viz příspěvek 24. Torque ani Carscanner neumí u mazdy načíst obě sběrnice (všechny jednotky) a třeba přesný kody chyb.

Na GL mám pro srovnání při klidné jízdě teplotu oleje 75°C. Když jsem jel do prahy a zpět, bylo to 86-98°C, podle toho jestli byl kopec nebo ne a jestli jsem tomu zrovna přišlápl nebo jel v klidu. bohužel tuto hodnotu nelze dostat do speedometeru (ani jiné aplikace ), CMU ji prostě nevidí). Nicméně když se ohřeje voda (u GL 82°C při klidné jízdě) , tak má olej polovinu a na těch provozních 75°C se ustálí za dvojnásoběk času co jsem vypozoroval.
 
Doplň si do popisu v prafilu auto - to co jsi sem napsal plus rok výroby

... teplotu oleje zjistíš to přes ForScan viz příspěvek 24. Torque ani Carscanner neumí u mazdy načíst obě sběrnice (všechny jednotky) a třeba přesný kody chyb.

Na GL mám pro srovnání při klidné jízdě teplotu oleje 75°C. Když jsem jel do prahy a zpět, bylo to 86-98°C, podle toho jestli byl kopec nebo ne a jestli jsem tomu zrovna přišlápl nebo jel v klidu. bohužel tuto hodnotu nelze dostat do speedometeru (ani jiné aplikace ), CMU ji prostě nevidí). Nicméně když se ohřeje voda (u GL 82°C při klidné jízdě) , tak má olej polovinu a na těch provozních 75°C se ustálí za dvojnásoběk času co jsem vypozoroval.
Doplněno.
Nejde mi úplně o přesné hodnoty pokaždé když budu chtít autu šlápnout nemusím lézt do aplikace v telefonu nebo?
Spíš mi šlo o to jestli neexistuje nějaký obecný údaj například že po zhasnutí modré kontrolky je dobré počkat 15minut nebo ujet ještě určitou vzdálenost aby bylo auto připravené.

Vadí atmosférickým motorům u mazdy v zimním období pokud je nechám po startu běžet na volnoběh přibližně 5,10minut než se obléknu a vlezu do vyhřátého auta? Do nezávislého topení, viz zde:
https://www.mazdaklan.cz/threads/nezavisle-vytapeni-webasto-obecne.1056/#post-75157 úplně jít nechci...
 
diskuzi prosím k tématu
 
Poslední úprava:
Back
Top