yyilnik
člen KLANu
- 76
Pročetl jsem si to tady a mám dotaz, kdy mohu autu jít agresivněji po plynu, prvně jsem se ptal googlu:
U Mazdy 3 G165 (121 kW) můžeš na plyn pořádně šlápnout, až když se motor dostatečně zahřeje. Modrá kontrolka signalizuje studený motor (chladicí kapalinu), ale nezohledňuje teplotu oleje, která se zahřívá pomaleji.
Jelikož Mazda nemá měření teploty oleje, doporučuje se počkat ještě několik minut po zhasnutí modré kontrolky – ideálně 10–15 minut běžné jízdy, než začneš motor plně vytěžovat. Pokud máš možnost, můžeš si připojit OBD2 adaptér a sledovat teplotu oleje přes aplikaci (např. Torque, Car Scanner). Optimální teplota oleje je kolem 80–100 °C.
U Mazdy 3 G165 (121 kW) můžeš na plyn pořádně šlápnout, až když se motor dostatečně zahřeje. Modrá kontrolka signalizuje studený motor (chladicí kapalinu), ale nezohledňuje teplotu oleje, která se zahřívá pomaleji.
Jelikož Mazda nemá měření teploty oleje, doporučuje se počkat ještě několik minut po zhasnutí modré kontrolky – ideálně 10–15 minut běžné jízdy, než začneš motor plně vytěžovat. Pokud máš možnost, můžeš si připojit OBD2 adaptér a sledovat teplotu oleje přes aplikaci (např. Torque, Car Scanner). Optimální teplota oleje je kolem 80–100 °C.