- 104
Zdravím místní osazenstvo,
Je to asi 2 měsíce co jsem si objednal aktuálně poslední model Mazdy 6, 2.5i, sedan v Deep Crystal Blue s dodací lhůtou 20.10.2018. Mazdu jsem objednal protože můj kolega měl všechny typy mazdy 6 až po poslední model, takže vím jak se s autem jezdí. Další věc je ta že přecházím z BMW a chtěl jsem auto které také vyniká výbornou kvalitou podvozku. Po přečtení některých témat na tomto webu jsem rád že i tato značka má své fachmany a znalce a je tedy na koho se obrátit. Začnu tedy hned s několika dotazy:
LAK: Po přečtení článku od Doris mám pocit že japonský lak je vysloveně slabina auta. Protože pro kolegu je auto spotřební věc i jeho poslední mazda neměla žádné speciální ochrany a i po 4 letech když náhodně auto umyje (samozřejmě v myčce) lak vypadá pěkně. Možná je to tím že auto myl snad 4x a nebo když to umyl servis. Mám se tedy vyloženě o lak obávat nebo spíše věnovat zvýšenou pozornost a péči?
KOROZE: Další věrné téma pokud jde o mazdy s výsledkem mizerné antikorozní ochrany. Kolega stále vlastní 9. rokem i předchozí model Mazdy 6 tedy řadu GH. Jak jsem výše zmínil o auta se vůbec nestará a při tom na karoserii auta není znatelná žádná koroze. Stejně tak i poslední model je bez koroze. V rámci toho my vychází že udělat nástřik podvozku a dutin je spíše slušnost pro dalšího majitele. Nevíte tedy zda se Max6 touto činností ještě zabývá?
OLEJ: U BMW to bylo tak že olej 5w30 byl pro benzínové R6 motory čiré zlo. Protože pracují ve vyšší teplotě tak olej při vyšším zatížení motoru degradoval a karbonoval z důvodu nízké HTHS. Proto mě překvapilo že do benzínového motoru 2.5i i místní guru Max6 doporučuje olej 5W30 kdy já osobně bych dával olej 5w40 nebo dokonce 5w50. Protože plánuji jezdit do CarStar na garanční prohlídky tak jsem již informativně volal p. Rezlerovi jako je to s možností vlastního oleje. Bylo mi řečeno ze to lze ale na druhou stranu i to že v případě reklamace v rámci motorových problému k tomu bude přihlíženo. Přeložil jsem si to tak že nemám šanci reklamovat jakékoli problémy s motorem protože to svedou na jiný olej. Nicméně říkal i to že s orig. olejem od mazdy problém není a zakarbonované motory neřeší. Mohl by mi tedy někdo vysvětlit jak to vlastně s olejem do motoru u mazdy je?
Děkuji Všem co dočetli až sem a případně i odpověděli na mé otázky.
Je to asi 2 měsíce co jsem si objednal aktuálně poslední model Mazdy 6, 2.5i, sedan v Deep Crystal Blue s dodací lhůtou 20.10.2018. Mazdu jsem objednal protože můj kolega měl všechny typy mazdy 6 až po poslední model, takže vím jak se s autem jezdí. Další věc je ta že přecházím z BMW a chtěl jsem auto které také vyniká výbornou kvalitou podvozku. Po přečtení některých témat na tomto webu jsem rád že i tato značka má své fachmany a znalce a je tedy na koho se obrátit. Začnu tedy hned s několika dotazy:
LAK: Po přečtení článku od Doris mám pocit že japonský lak je vysloveně slabina auta. Protože pro kolegu je auto spotřební věc i jeho poslední mazda neměla žádné speciální ochrany a i po 4 letech když náhodně auto umyje (samozřejmě v myčce) lak vypadá pěkně. Možná je to tím že auto myl snad 4x a nebo když to umyl servis. Mám se tedy vyloženě o lak obávat nebo spíše věnovat zvýšenou pozornost a péči?
KOROZE: Další věrné téma pokud jde o mazdy s výsledkem mizerné antikorozní ochrany. Kolega stále vlastní 9. rokem i předchozí model Mazdy 6 tedy řadu GH. Jak jsem výše zmínil o auta se vůbec nestará a při tom na karoserii auta není znatelná žádná koroze. Stejně tak i poslední model je bez koroze. V rámci toho my vychází že udělat nástřik podvozku a dutin je spíše slušnost pro dalšího majitele. Nevíte tedy zda se Max6 touto činností ještě zabývá?
OLEJ: U BMW to bylo tak že olej 5w30 byl pro benzínové R6 motory čiré zlo. Protože pracují ve vyšší teplotě tak olej při vyšším zatížení motoru degradoval a karbonoval z důvodu nízké HTHS. Proto mě překvapilo že do benzínového motoru 2.5i i místní guru Max6 doporučuje olej 5W30 kdy já osobně bych dával olej 5w40 nebo dokonce 5w50. Protože plánuji jezdit do CarStar na garanční prohlídky tak jsem již informativně volal p. Rezlerovi jako je to s možností vlastního oleje. Bylo mi řečeno ze to lze ale na druhou stranu i to že v případě reklamace v rámci motorových problému k tomu bude přihlíženo. Přeložil jsem si to tak že nemám šanci reklamovat jakékoli problémy s motorem protože to svedou na jiný olej. Nicméně říkal i to že s orig. olejem od mazdy problém není a zakarbonované motory neřeší. Mohl by mi tedy někdo vysvětlit jak to vlastně s olejem do motoru u mazdy je?
Děkuji Všem co dočetli až sem a případně i odpověděli na mé otázky.