• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín 2.5 G194 - svieti kontrolka motora

ferro_sk

člen KLANu
95
Asi tu teraz trochu naruším všeobecne dobrú auru novej Mazdy CX-5. Je to niečo vyše mesiaca, čo som prevzal svoju vysnívanú novú CX-5 a už týždeň ju mám v servise. :(. Ja si asi idem vytrpieť smolu za všetkých tu šťasných majitenieľov novej CX-5. Ešte ani nestihli vymeniť to rádio, kde mi blblo telefonovanie a hlasová navigácia a zrazu sa rozsvietila za jazdy kontrolka motora.

Pri rozsvietení sa motor správa úplne normálne a v čase keď sa rosvietila som išiel plynulou jazdou. Žiadne divné zvuky motora, žiadna strata výkonu, žiadna strata oleja a pod. Auto sa správa úplne normalne. Keď sa to stalo 1.krát v servise bola akurát povianočná dovolenková atmosféra, len jeden technik a ten sa na to pozrel až po 3 dňoch a vyhodnotil to ako možnú náhodnú chybu čidla tlaku oleja, chyba sa dala ľahko resetnúť, urobili skúšobnú jazdu a odovzdali mi auto. Jazdil som asi 3 dni, vačšinou v meste, potom sa to rozsvietilo znova druhý krát, najazdil som asi 100km. Kotrolka trvalo svieti. Auto sa správa normálne ako predtým ale predsa len môže zle fungovať mazanie, nemôžem s tým jazdiť. Auto som zaviezol opäť do servisu na diagnostiku.

Teraz to riešia tak, že podľa Mazda pokynov MESI, pri opakovanej takejto chybe tlaku oleja, najprv potrebujú preveriť olejový ventil - selenoid. Problém je to, že ho musia odmontovať a je tam tesnenie (jednorazové), ktoré musia objednať a to nie je ani na centrálnom sklade, tak čakám na blbé tesnenie.

Všeobecne vyzerá, že je to stále veľmi nový model, hlavne motor a tak skladom tu v EU je málo náhradných dielov, tak sú dlhé prestoje keď čakajú na objednané diely...

Ostáva mi len čakať, a dúfať, že sa to porieši a bude dobre, ale nemám z toho dobrý pocit. Je to frustrujúce. Zatiaľ jazdím na náhradom vozidle - CX-5 (KE).
 
Nezbývá než popřát ať se problém podaří co nejrychleji vyřešit. Kolik máš najeto za ten plus mínus měsíc?
 
To by bylo něco na mě:mad:
Auto bych jim tam nechal a vzal si jiný.
Jak může nové auto hlásit chybu.
To je pech
 
Neco podobného zažil i otec když si koupil nového Nissana Qashqai. Hned v ten den kontrolka motoru :mad: Na druhy den jel zpátky tak tu chybu resetovali , prý je auto v pořádku. Odjel domu a zase kontrolka tak zase zpět. Zjistili ze je špatná lambda sonda tak ze ji objednají. S autem mohl jezdit a čekal asi dva týdny a oni nebyli schopni tu sondu dodat tak tam nasraný dorazil a řekl jim ať tu sondu vyndají ze skladové ho vozu a tak i učinili :D Každopádně přeju ať se to rychle vyřeší ;)
 
S autem mohl jezdit a čekal asi dva týdny a oni nebyli schopni tu sondu dodat tak tam nasraný dorazil a řekl jim ať tu sondu vyndají ze skladové ho vozu a tak i učinili :D Každopádně přeju ať se to rychle vyřeší ;)

Vďaka, aspoň viem že to nie len ja mám smolu :).

Ja som sa ich snažil už asi 3x donútiť nech už teraz objednajú aj ten ventil spolu s tesnením keď to toľko trvá. Teraz čakajú len na tesnenie aby mohli odmontovať a skontrolovať ventil. Ale nie, to oni nemôžu už teraz objednať aj ventil, lebo čo ak bude ok a im zostane diel na sklade... Takže teraz ak zistia že je zlý až potom ho objednajú. Tak to budem zase čakať x dní... To bude na dlho toto :-(
 
Vzhledem ke zpusobenym problemum s novym autem bych zkusil s nimi vyjednat alespon nejakou kompenzaci...Nejakou slevu na nakup nejakeho prislusenstvi,slevu na mechanickou praci apod...Kazdopadne at to dobre dopadne ;)
 
Všeobecne vyzerá, že je to stále veľmi nový model, hlavne motor a tak skladom tu v EU je málo náhradných dielov, tak sú dlhé prestoje keď čakajú na objednané diely...
Upřímnou soustrast, tohle bych od nového vozu nečekal. Ale, něco mi uniká: co je na tom motoru konstrukčně nového???
 
Upřímnou soustrast, tohle bych od nového vozu nečekal. Ale, něco mi uniká: co je na tom motoru konstrukčně nového??
Myslíš asi že či nepasujú náhradné diely z motora v predchádzajúcej verzii? 2.5l motor v CX-5 KF je nový, boli tam úpravy, oproti predchádzajúcej generácii bolo pridané vypínanie valcov aj vylepšovali efektivitu spaľovania takže aj konštrukčne tam budú zmeny.
 
Aha, tak to je pro mě nová informace. O tom vypínání válců jsem slyšel jako o promo akci. Ale mám před sebou otevřené stránky Mazda ČR, a tam je ticho po pěšině...Ani v aktuální katalogu CX-5 nevidím o této úpravě motoru žádnou zmínku.;)
 
Tak prajem skoré a definitívne vyriešenie problému. Zrejme nejaká blbá náhodná chyba. Ktorý servis to rieši?
 
Tak prajem skoré a definitívne vyriešenie problému. Zrejme nejaká blbá náhodná chyba. Ktorý servis to rieši?
Vďaka! Potešilo by keby to nakoniec bola len nejaká blbosť, senzor, spínač alebo tak... Rieši to Autogrand na Vajnorskej v BA.
 
Blba smola. Zase sa potvrdzuje to, ze kazda novinka potrebuje cas na odstranenie detskych chorob. Ja som sa pred 5 rokmi popalil pri kupe Mazdy 6 so Sky-D. Preto uz radsej ziadne novinky. Hadam sa tvoje problemy skoro vyriesia.
 
Blba smola. Zase sa potvrdzuje to, ze kazda novinka potrebuje cas na odstranenie detskych chorob. Ja som sa pred 5 rokmi popalil pri kupe Mazdy 6 so Sky-D. Preto uz radsej ziadne novinky. Hadam sa tvoje problemy skoro vyriesia.

No neviem, vzhľadom na to že nikto iný takýto problém ešte zatiaľ nehlásil asi to nebude to nejaká konštrukčná chyba nového modelu, zatiaľ skôr nejaká výnimka. Uvidíme časom. Ja som už aj moje predchádzajúce auto kupoval ako úplnú novinku, mal som z toho strach ale slúžilo 10 rokov úplne ukážkovo (a bola to Kia) tak som to riskol aj teraz... Vďaka, snáď sa to vyrieši čím skôr.
 
Bohuzial mam tu istú chybu na rovnakom aute. Mne sa to prvýkrát stalo po 5600 km. Kontrolka sa rozsvietila a cca. po 250 km zhasla. Potom sa znova rozsvietila po 200 km.
Dnes som auto zobral do Nitry na diagnostiku a nechali to tam, vraj slabé mazanie motora.
Dufam ze kedže su uz minimálne 2 známe prípady, poriešia to čím skor.
 
Blba smola. Zase sa potvrdzuje to, ze kazda novinka potrebuje cas na odstranenie detskych chorob. Ja som sa pred 5 rokmi popalil pri kupe Mazdy 6 so Sky-D. Preto uz radsej ziadne novinky. Hadam sa tvoje problemy skoro vyriesia.

Myslím, že jsme se tady o tom bavili už x-krát. Kupovat úplně nový model hned po náběhu do sériové výroby je zkrátka riziko, že se člověk stane beta testerem. Tak to prostě je.

A já to tady napíšu ještě jednou. Nový model auta se kupuje minimálně rok, lépe dva od rozjezdu výroby. V optimálním případě se bere až facelift. To platí pro každou značku. Rok od roku je to horší, bohužel. Někdy se dělají strašné psí kusy, aby auto bylo na trhu včas. Výsledkem jsou naštvaní první majitelé, kteří odladí auto pro ty ostatní. :confused:
 
Tak ja stále čakám na čo prídu. Vo štvrtok už prišlo tesnenie ale ešte čakali na skrutky aby mohli preveriť ventil. Dnes som volal čo nové a povedali, že idú odmontovať olejovú vaňu a skontrolovať olejové čerpadlo a ako to vyzerá vnútri. Do tohoto sa im nechcelo kým neskontrolujú ventil ale zrazu zmena... Vraj dostali nejaké nové inštrukcie. Tak uvidím, dám vedieť keď bude niečo nové.
 
třeba FL u GH v případě dvoulitrového benzínu DISI se oproti původnímu motoru LF nepovedl...... není to pravidlo, ale v zásadě s tebou souhlasím....

Když se mění motor, tak pravidlo faceliftu neplatí. :) Viz průšvih s jednotkami TSI a rozvodovým řetězem. Tam tyhle motory dostaly některé modely až po FL a jak to dopadlo, všichni víme. V takovém případě je lepší počkat, až to zase někdo otestuje.
 
Back
Top