Asi tu teraz trochu naruším všeobecne dobrú auru novej Mazdy CX-5. Je to niečo vyše mesiaca, čo som prevzal svoju vysnívanú novú CX-5 a už týždeň ju mám v servise. . Ja si asi idem vytrpieť smolu za všetkých tu šťasných majitenieľov novej CX-5. Ešte ani nestihli vymeniť to rádio, kde mi blblo telefonovanie a hlasová navigácia a zrazu sa rozsvietila za jazdy kontrolka motora.
Pri rozsvietení sa motor správa úplne normálne a v čase keď sa rosvietila som išiel plynulou jazdou. Žiadne divné zvuky motora, žiadna strata výkonu, žiadna strata oleja a pod. Auto sa správa úplne normalne. Keď sa to stalo 1.krát v servise bola akurát povianočná dovolenková atmosféra, len jeden technik a ten sa na to pozrel až po 3 dňoch a vyhodnotil to ako možnú náhodnú chybu čidla tlaku oleja, chyba sa dala ľahko resetnúť, urobili skúšobnú jazdu a odovzdali mi auto. Jazdil som asi 3 dni, vačšinou v meste, potom sa to rozsvietilo znova druhý krát, najazdil som asi 100km. Kotrolka trvalo svieti. Auto sa správa normálne ako predtým ale predsa len môže zle fungovať mazanie, nemôžem s tým jazdiť. Auto som zaviezol opäť do servisu na diagnostiku.
Teraz to riešia tak, že podľa Mazda pokynov MESI, pri opakovanej takejto chybe tlaku oleja, najprv potrebujú preveriť olejový ventil - selenoid. Problém je to, že ho musia odmontovať a je tam tesnenie (jednorazové), ktoré musia objednať a to nie je ani na centrálnom sklade, tak čakám na blbé tesnenie.
Všeobecne vyzerá, že je to stále veľmi nový model, hlavne motor a tak skladom tu v EU je málo náhradných dielov, tak sú dlhé prestoje keď čakajú na objednané diely...
Ostáva mi len čakať, a dúfať, že sa to porieši a bude dobre, ale nemám z toho dobrý pocit. Je to frustrujúce. Zatiaľ jazdím na náhradom vozidle - CX-5 (KE).
Pri rozsvietení sa motor správa úplne normálne a v čase keď sa rosvietila som išiel plynulou jazdou. Žiadne divné zvuky motora, žiadna strata výkonu, žiadna strata oleja a pod. Auto sa správa úplne normalne. Keď sa to stalo 1.krát v servise bola akurát povianočná dovolenková atmosféra, len jeden technik a ten sa na to pozrel až po 3 dňoch a vyhodnotil to ako možnú náhodnú chybu čidla tlaku oleja, chyba sa dala ľahko resetnúť, urobili skúšobnú jazdu a odovzdali mi auto. Jazdil som asi 3 dni, vačšinou v meste, potom sa to rozsvietilo znova druhý krát, najazdil som asi 100km. Kotrolka trvalo svieti. Auto sa správa normálne ako predtým ale predsa len môže zle fungovať mazanie, nemôžem s tým jazdiť. Auto som zaviezol opäť do servisu na diagnostiku.
Teraz to riešia tak, že podľa Mazda pokynov MESI, pri opakovanej takejto chybe tlaku oleja, najprv potrebujú preveriť olejový ventil - selenoid. Problém je to, že ho musia odmontovať a je tam tesnenie (jednorazové), ktoré musia objednať a to nie je ani na centrálnom sklade, tak čakám na blbé tesnenie.
Všeobecne vyzerá, že je to stále veľmi nový model, hlavne motor a tak skladom tu v EU je málo náhradných dielov, tak sú dlhé prestoje keď čakajú na objednané diely...
Ostáva mi len čakať, a dúfať, že sa to porieši a bude dobre, ale nemám z toho dobrý pocit. Je to frustrujúce. Zatiaľ jazdím na náhradom vozidle - CX-5 (KE).