• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín 2.5 G194 - svieti kontrolka motora

Ďalší týždeň pomaly prešiel a auto ešte nie je opravené . Preverili olejový ventil, ten je ok. Manuálne zmeraný tlak oleja manometrom je tiež ok. Nasleduje výmena olejového čerpadla a práve robia ešte kontrolu ložísk ojnice. Nové čerpadlo by po urgencii malo byť dodané do týždňa.

@zsipos - ako to vyzerá u teba prišli na niečo nové?
 
držím palce, chlapi, ať vám to dobře dopadne. Jsem zvědavý, jestli na něco přijdou .....
 
Mam objednané olejové čerpadlo, ktore by mali buduci tyzden vymeniť. Podla info zo vcera do konca buduceho tyzdna by to malo byt hotove.
Podla servisu návod ako postupovať dostali od importéra Mazda CZ&SK.
 
Před 6 lety jś koupil Kiu Sorento a po 5 dnech jsem měnil celý motor takže chápi
 
Můžu se zeptat jak pánové dopadly Vaše opravy? Díky Vám mám stále pochyby, zda koupit či nekoupit...
 
Obaja (ja aj užívateľ zsipos) stále čakáme na vyriešenie.

Väčšinu času sa čaká na potrebné náhradné diely. Zatiaľ čo sa čakalo na čerpadlo, servis v Bratislave neskôr dostal informáciu, že majú vymeniť aj ložiská ojníc, tak sa ešte čakalo aj na tie. Servis v Nitre kde opravujú auto pre zsipos-a mal túto informáciu už skôr a dostal sa aj k ložiskám skôr takže jemu už vymenili čerpadlo aj ložiská, ale čo sa nestalo? Nepomohlo! Kontrolka sa mu rozsvietila už cestou domov zo servisu!

Zsipos našiel informáciu na nemeckom Mazda fóre, kde rovnako dopadol aj jeden nemecký majiteľ CX-5. Rovnaký motor rovnaká chyba, tiež výmena čerpadla nepomohla. Pomohla až výmena selenoidu - olejového ventilu.
http://www.cx5-forum.de/f11/mo...h-nicht-mal-3-000-km-8458.html

S touto informáciou sme sa obrátili obaja na servis. Oni sa obrátili na podporu od importéra a Mazda a tá im potvrdila potrebu výmeny selenoidu.

Riešime to aj osobne cez podporu Mazdy (@mazda.sk) a oni sa snažia urgovať dodanie náhradných dielov. Zdá sa že to pomáha. Ložiská pre mňa mali byť až v Marci(!) ale už prišli teraz v piatok.

Takže momentálne čakáme na selenoid a dúfame, že to už vyrieši problém tak ako pánovi v Nemecku, lebo trpezlivosť už naozaj dochádza. Ja zatiaľ jazdím na náhradnej cx-5 a snažím sa aby ma z tejto celej situácie netrafil šľak... Tak asi tak.
 
Nejake nove info o rieseni zavady na tomto motore? stale sa rozhodujem, ci objednat 2.5, alebo 2.0. Dakujem
 
Obaja už máme auto opravené. Ja som si ho prevzal v pondelok. Jazdil som každý deň v meste a okolí. Auto prežilo mrazivý týždeň, po asi 240km zatiaľ všetko OK tak dúfam že to tak aj ostane...

Takze tento problem sa na SK objavil u noveho auta znova, co je vsak zarazajuce, aj ked sa uz vie o aky pripad ide, opravu mu natahuju uz 7 tyzdnov. Myslim ze sa jedna o AutoPalace Bratislava.
Otazkou je, ak by nas tento problem postihol, kam zaviest auto na servis. Podla mna je lepsie auto zobrat na servis tam, kde to nebudu robit prvy krat a s tymto sa uz stretli.
Aka bola teda spokojnost s Autograndom a s Nitrianskym servisom (zsipos)?
 
Otazkou je, ak by nas tento problem postihol, kam zaviest auto na servis. Podla mna je lepsie auto zobrat na servis tam, kde to nebudu robit prvy krat a s tymto sa uz stretli.
Aka bola teda spokojnost s Autograndom a s Nitrianskym servisom (zsipos)?

Jasné že ak je taká možnosť tak je lepšie to dať opraviť tam, kde to už robili. Ale vlastne by to malo byť jedno, keďže importér by mal autorizovanému servisu poskytnúť inštrukcie na opravu tohoto problému hocikde. Aj Autogrand nakoniec dostal kompletný zoznam dielov, ktoré majú objednať a vymeniť. U mňa to trvalo takmer 2 mesiace lebo servis zisťoval informácie postupne, najprv mali vymeniť jeden diel, potom ďalší a tak postupne a dlho sa čakalo na každý diel lebo proste tieto diely ešte neboli na sklade v EÚ, predsa len to bol nový model. Dnes by som očakával že diely sú skladom a takú opravu spravia omnoho rýchlejšie. Ak sú diely tak robota by to mala byť tak max na jeden deň...

Autogrand v BA by som v tomto prípade odporučil lebo už vedia čo treba (pán Bublík si to dobre pamätá, keď opravovali moje auto, volal som mu každú chvíľu, čo majú nové, kedy to bude). Mal som takmer celý ten čas k dispozícii náhradné auto CX-5 KE. Dosť sa báli, že ak sa a im začnú vracať nové CX-5 s týmto problémom ale čo som s nimi naposledy hovoril tak mali zatiaľ asi ešte 2 prípady - z toho jeden sa u nich na opravu nakoniec neobjednal a nevedia ako to nakoniec riešil a druhý prišiel zo ZA, kde mu už vraj niečo menili ale nie všetko čo bolo treba a problém sa zopakoval a prišiel to riešiť do BA.

U mňa zatiaľ dobre, od opravy som nabehal +5000km a motor fičí super (klop-klop na drevo).


Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
 
Jasné že ak je taká možnosť tak je lepšie to dať opraviť tam, kde to už robili. Ale vlastne by to malo byť jedno, keďže importér by mal autorizovanému servisu poskytnúť inštrukcie na opravu tohoto problému hocikde. Aj Autogrand nakoniec dostal kompletný zoznam dielov, ktoré majú objednať a vymeniť. U mňa to trvalo takmer 2 mesiace lebo servis zisťoval informácie postupne, najprv mali vymeniť jeden diel, potom ďalší a tak postupne a dlho sa čakalo na každý diel lebo proste tieto diely ešte neboli na sklade v EÚ, predsa len to bol nový model. Dnes by som očakával že diely sú skladom a takú opravu spravia omnoho rýchlejšie. Ak sú diely tak robota by to mala byť tak max na jeden deň...

Autogrand v BA by som v tomto prípade odporučil lebo už vedia čo treba (pán Bublík si to dobre pamätá, keď opravovali moje auto, volal som mu každú chvíľu, čo majú nové, kedy to bude). Mal som takmer celý ten čas k dispozícii náhradné auto CX-5 KE. Dosť sa báli, že ak sa a im začnú vracať nové CX-5 s týmto problémom ale čo som s nimi naposledy hovoril tak mali zatiaľ asi ešte 2 prípady - z toho jeden sa u nich na opravu nakoniec neobjednal a nevedia ako to nakoniec riešil a druhý prišiel zo ZA, kde mu už vraj niečo menili ale nie všetko čo bolo treba a problém sa zopakoval a prišiel to riešiť do BA.

U mňa zatiaľ dobre, od opravy som nabehal +5000km a motor fičí super (klop-klop na drevo).


Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

Zdravím Ferro_sk
problém so solenoidom si absolvoval, zdá sa, že to máš za šťastne sebou, gratulujem a držím palce nech to vydrží ďalších aspoň 300.000km ....
Spýtam sa Ťa na dve veci :
1, ak sa nemýlim, menili ti ojničné ložiská.
Prosím Ťa, vieš povedať dôvod prečo museli meniť ojničné ložiská ?
2, ďalej vymenili solenoid, čo bol asi primárny problém toho stavu.
Vieš niečo viac o tomto solenoide ? Načo tam je, čo vlastne robí a kedy sa zapína a kedy vypína ?
3, je to všetko čo ti menili ? Alebo ešte aj niečo iné riešili ?

Stále rozmýšľam nad tým, že Japonci tam dali - aspoň ja si to myslím :
1, aj olejové čerpadlo /ktoré býva piamo poháňané rozvodovou reťazou alebo rozvodovým remeňom/
2, aj solenoid - NAČO ? PREČO ? AKÁ JE JEHO ČINNOSŤ a ČO ZABEZPEČUJE ?
Náhodou si sa tieto veci pri konzultáciách a odovzdaní vozidla nedozvedel ?
/ .... je zaujímavá odpoveď na nemeckom MAZDA fóre, že na vozidle jedného z majiteľov vozidla
dokonca upravovali aj riadiaci SW, čím zrejme chceli dosiahnuť iné tlakové pomery mazania motora ...

Díky moc za pomoc a odpoveď
 
Poslední úprava moderátorem:
Zdravím Ferro_sk
problém so solenoidom si absolvoval, zdá sa, že to máš za šťastne sebou, gratulujem a držím palce nech to vydrží ďalších aspoň 300.000km ....
vďaka, aj ja dúfam ;)

Spýtam sa Ťa na dve veci :
1, ak sa nemýlim, menili ti ojničné ložiská.
Prosím Ťa, vieš povedať dôvod prečo museli meniť ojničné ložiská ?
Dostali také inštrukcie od Mazdy. Keď už menia olejové čerpadlo a musia dať dole olejovú vaňu, tak už vymenia aj ložiská ojníc. Myslim, že spomínali že pre istotu, ak tie pôvodné tvorili nejaké jemné piliny ktoré by mohli spôsobovať zanesenie oleja a filtra a následne problém s tlakom oleja... Ale keď vypúšťali olej ktorý tam bol od výroby tak nevideli také nečistoty (voľným okom).

2, ďalej vymenili solenoid, čo bol asi primárny problém toho stavu.
Vieš niečo viac o tomto solenoide ? Načo tam je, čo vlastne robí a kedy sa zapína a kedy vypína ?
Pozri si toto:
http://www.mcx5.org/engine_oil_solenoid_valve-1546.html

3, je to všetko čo ti menili ? Alebo ešte aj niečo iné riešili ?
- olejové čerpadlo
- ložiská ojníc
- selenoid
- senzor tlaku oleja
Prikladám kompletný zoznam dielov (tabuľku so všetkým čo treba objednať by mali dostať od importéra):
IMG_20180610_132406.jpg
 
Díky za info.
Keď hľadali "nejaké jemné piliny", tak si myslím, že ich nemali hľadať voľným okom v oleji pri jeho vypúšťaní,
ale v olejovom filtri, ktorý mohol byť naozaj už "zanesený" a tým teda mohol nastať aj problém s tlakom oleja
v priestore ojníc, ojničných ložísk a ojničného hriadeľa ...
Čo sa týka vymenených súčiastok díky za info a zaželajme si, aby sa už tento problém neopakoval ...
Veľa šťastných a bezporuchových kilometrov ...
 
Zdravim,

Od polky septembra som tiez majitelom tejto verzie CX-5. Kupovane v Autopalace na Panonskej v BA. Vraj moje auto bolo u nich prve s touto motorizaciou ;) No kazdopadne nedavno som tiez riesil tento isty problem. Kontrolka motora, prva diagnostika (servisovane tam kde kupovane) vraj zblblo cidlo tlaku oleja, premerali, zmazali chybu a siel som. To sa udialo asi v aprili (nepamatam uz presne), len viem, ze som siel akurat so psom k veterinarovi. Po case sa to zopakovalo zase, ale nemal som cas ist do servisu. Po par jazdach to zhaslo a vsetko sa tvarilo ok. Zopakovalo sa to este par krat, az som si uz ten cas nasiel. Dosiel som na diagnostiku, kde ma zmrazili, ze auto si nechaju, nie je to cidlo a neodporuca sa dalsia jazda a este to zaklincovali tym, ze aktualne maju plno a budu sa na to vediet pozriet tak za 2 tyzdne. Ze to budu musiet cele rozobrat a okrem vymeny predpisanych dielov (ako bolo pisane vyssie) este musia skontrolovat, ci sa neposkodilo aj nieco ine, kedze som s tym jazdil. Nastastie mi pozicali nahradne vozidlo (najskor Mitsubishi Outlander na par dni, potom Mazda 6). V servise som bol vo stvrtok, v pondelok som volal, ze ako s tym nahradnym autom, ktore mam vratit a ze vraj je uz moje auto na zdvihaku a uz to riesia. Nakoniec im to trvalo len tyzden a den, takze v tomto bode super. Nahradne auta boli sice fajn, ale chybala mi tam vybava z mojho. na niektore veci som si uz tak nejak zvykol.

Ako tak pozeram, dost sa tieto pripady mnozia. Nikto z vas nebol v tom servise ako ja a to ja som tam bol uz vraj treti s tymto problemom. A zatial sa tu k tomuto problemu prihlasili len slovaci, ak dobre citam. No a jeden pripad v nemecku. Su u nas nejake specificke podmienky v ktorych sa tento problem prejavi? Tak len dufam, ze uz to bude u nas vsetkych ok a ze uz to auto pojde do servisu len na servisne prehliadky.
 
No a ja mam tiez objednane 2.5l ale facelift a tiez na panonskej... som zvedavy na tento problem ci bude aj u mna potom citam ze par ludi to uz malo.. len cim to moze byt?
 
Zdravím Mazďákov,
sľúbil som napísať ďalší článok ohľadom problému mazania motora CX-5, 2,5l benzín /problémy s "olejovým solenoidom"/,
ale až po vrátení opraveného vozidla.Budem trošku "ukecaný", ale myslím si, že to nebude na škodu ...
Taktiež som sa nechcel zapájať do vašich diskusií ohľadom toho kam dať vozidlo s touto chybou opraviť, lebo by to asi mohlo byť v tej chvíli dosť nekorektné posielať vás do opravy tam alebo tam, keď som nevedel ako tu dopadnem ... a navyše chcel som toto napísať s už najazdenými pár 100km, momentálne teda s cca 700km po oprave ...
Takže, všimol som si v predchádzajúcich článkoch, že niekto zaregistroval v AutoPalace v Ba novú MAZDU
/CX-5, 2,5l benzín, REVOLUTION TOP, automat, model 2017/ na zdviháku v totálne rozobratom stave motorovej časti ...
no tak to bola moja MAZDA ....
Ako to vlastne celé začalo ?
Pri jazde bratislavským obchvatom, v stabilnej 80km rýchlosti na adapt. tempomat zasvietila na oranžovo signálka motora s doplňujúcou informáciu na displayi "Systémová porucha motora" - už po cca 8.000km !!!!
Vyhľadal som teda najbližšieho predajcu MAZDA so servisom, čo bol spomínaný AutoPalace Ba na Panónskej ceste.
Poznamenávam, že do servisu som prišiel s rozsvietenou signálkou, ale kým sme vybavili formality - cca 30 minút - pri
opätovnom naštartovaní motora servisným technikom - signálka už nesvietila. Cítil som sa tak trochu trápne, že si vymýšľam,
ale porucha sa tiež zapísala aj do pamäte riadiacej jednotky, a ostala tam pre ďalšiu identifikáciu poruchy /jej kód som sa nedozvedel/.
Prebehla konzultácia s importérom ohľadom chyby a padlo rozhodnutie - "chybné mazanie motora a auto tu musí ostať !"
Rezumé poruchy - zrejme vadný olejový solenoid, ktorý sa vraj aktivuje /alebo deaktivuje ?/ pri jazde motora na dva valce. Servis už vraj jednu takú poruchu riešil a aj zrejme vyriešil, stačila výmena solenoidu.
Ale pri tejto poruche má servis za povinnosť prekontrolovať aj stav ojničných ložísk, ojničného hriadeľa, ... proste všetkých pohyblivých častí v olejovej časti motora ... a toto dopadlo zle, pretože ojničné ložiská niesli stopy poškriabania, nadmerného opotrebovania, TREBA však ZDORAZNIŤ, že na týchto častiach neboli stopy po "vyžíhaní", teda že by motor išiel bez mazania .... Tu by som chcel ešte taktiež zdôrazniť, že motor ani pri posledným metroch jazdy do servisu nevykazoval žiadne iné poruchy okrem toho, že svietila oranžovo signálka "porucha motora", motor mal normálny tichý chod, vyrovnaný, stabilný a pravidelný, ... proste všetko šlo perfektne a OK.
/dozvedel som sa, že ak by zasvietila kontrolka motora na červeno pri tejto poruche, je nutné vozidlo okamžite odstaviť a ďalej prepraviť vozidlo na odťahovke, zrejme hrozí zadretie motora.../
Z rozhodnutia servisu vyplývalo, že bude treba vymeniť minimálne ojničné ložiská a možno aj ojničný hriadeľ a samozrejme aj problémový olejový solenoid, ktorý celý tento stav ZREJME zapríčinil ...
Prebehla niekoľko dní trvajúca komunikácia servisu s importérom /a zrejme aj s výrobcom v Japonsku/ a záver znel - výmena polomotora.
To už bolo vozidlo v servise cca 2 týždne, ale nekonštatoval by som, že týchto cca 14 dní bola iba záležitosť servisu,
celé to trvalo dlhšie hlavne preto, lebo sa k tomu vyjadrovalo "veľa strán" ...
Potom sa objednal polomotor, na ten sa čakalo cca ďalších 14 dní, kým prišiel. Samozrejme, neprišlo všetko naraz, takže sa čakalo takmer celý ďalší týždeň, kým prišli rôzne tesnenia, guferá, ... a iné ďalšie položky potrebné k výmene ...
No a keď to už všetko bolo v servise "na kope", nastal čas opravy. Vybral sa celý motor aj s okolitými potrebnými komponentami a to bol ten okamih, kedy niekto z vás dal poznámku do fóra, že videl novú MAZDU CX-5 na zdviháku v rozobranom stave. Bolo aj mne "dopriate" sa prísť pozrieť na tento stav, pričom som skonštatoval, že to bolo pre mňa "psychicky neskutočne náročné" a pre slabšie povahy doporučujem, ak sa vám toto náhodou prihodí, nechodiť sa pozrieť na svojho miláčika. Bolo dosť "deprimujúce" pre mňa vidieť zospodu zdviháka motorovú časť totálne prázdnu a priznám sa, že som neveril v tej chvíli, že toto auto bude ešte niekedy chodiť aj z toho dôvodu, že tento typ motora bol takto rozobraný v tomto servise vlastne prvýkrát, predsa len je to novinka na trhu .....
No ale motor a celé auto dali za cca 4 pracovné dni dokopy. Zatiaľ som na ňom najazdil asi 700km bez akýchkoľvek problémov a v tejto chvíli by som chcel byť veľký optimista, že som si hádam dopredu už "vyžral" všetky problémy s týmto vozidlom ...
Takže zhrniem to :
1, bol som bez vozidla 8 týždňov, čo určite nie je iba "zásluha" servisu, skôr naopak ...
2, počas celej doby som mal k dispozícii od servisu náhradné vozidlo MAZDA C-3 /čo sa určite nedalo porovnať s mojou CX-5 v top výbave/, no ale ako sa hovorí, "aspoň voľačo" ....
3, nechcel by som to ešte celé zakríknuť, ale naozaj by som sa týmto chcel poďakovať servisu za prístup /každý týždeň sme spolu telefonovali niekoľkokrát a niekoľkokrát som bol aj pri aute ...
Ohľadom poruchy : je ťažko povedať, či je to "komplexná konštrukčná vada motora" ako takého alebo vadná séria solenoidov, alebo niečo iné ... jasné však je, že chyba sa opakovala na viacerých vozidlách, a už aj po mojej oprave sa tam dostavil ďalší klient s tou istou závadou, u neho stačilo zasa len vymeniť solenoid ...
Záverom, a vôbec nechcem, aby to vyznelo ako nejaká reklama, by som sa chcel poďakovať hlavne mechanikovi, ktorý motor rozobral a dokázal ho aj zložiť tak, že je - teda zatiaľ - plne funkčný a taktiež aj vedúcemu oddelenia opráv, ktorý ma o stave opravy pravidelne informoval, dozeral na celú opravu, zásobovanie a dodávku náhradných dielov ...
Priatelia, Vám želám, aby ste si nikdy nemuseli preskákať to, čo som si užil ja.
Áno, ja viem, že je to len kopa železa a plastov, a dejú sa oveľa, oveľa horšie veci v živote, no ale čo už, takí sme a hlavná vec, že sme zdraví ...
Taktiež díky všetkým, ktorí so mnou súcitili a držali palce ...
 
Back
Top