• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín 2.5 G194 - svieti kontrolka motora

Zatiaľ som na ňom najazdil asi 700km bez akýchkoľvek problémov a v tejto chvíli by som chcel byť veľký optimista, že som si hádam dopredu už "vyžral" všetky problémy s týmto vozidlom ...

Ja som prvý mesiac po oprave bol v strese či sa zase niečo nerozsvieti. S každou najazdenou tisíckou stúpa stratená dôvera. Tiež si hovorím že hádam som si už všetko zlé vyžral na začiatku a ako môj otec hovorí "Zlý začiatok, dobrý koniec".

Tak želám už len veľa šťastných kilometrov a nech to šľape bez problémov!

Inak sledujem aj zahraničné fórum, kde píšu prevažne Amíci, Austrálčania a Kanaďania a tam riešia všeličo ale toto sa nikomu zatiaľ neprihodilo... Je pravda že tam sa tento nový 2.5l motor začal predávať až teraz v modeli pre 2018 (2017 mali ešte tú staršiu verziu motora) tak mám stále taký pocit že sme im to tu v EÚ asi vychytali. Európa predsa len pre Mazdu nie je dôležitý trh, v U.S. by si toto "vypili" horšie...

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
 
Tak po vikendovom Mazda zraze na SVK, kde som sa mal moznost rozpravat priamo s technikom, ktory uz nejake 2-3 tieto poruchy riesil, situacia je trosku ina.
V zasade sa vyjadril, ze prve co pri tejto chybovej kontrolke na mazanie kontroluju, je TLAK oleja. Ak je tlak v poriadku, tak podla neho je vsetko z mechanickych casti v poriadku, vratane spominaneho regulatora - solenoidu.
Vymeneny "stary" solenoid po rozobrati nevykazoval ziadnu zavadu.

Po novom by teda v pripade dobreho tlaku pristupili len k uprave softwaru, ktory hodnoty vyhodnocuje.
Podla dalsich info by sa teraz malo cakat na Servisnu informaciu a riesenim by bola zrejme len softwarova uprava.
Tak uvidime ako sa to vyvinie, ja som momentalne v ocakavani, ci zasvieti kontrolka skor, alebo pride skor SI.
 
Ja som sa na ten zraz tiež chystal, ale mi to nejako nevyšlo z rodinných dôvodov /RD/.
Nedostal si náhodou info na čo tam ten solenoid vlastne je ?
Mne "vysvetlili" tiež, že je to "chyba tlaku oleja pri prevádzke na 2 páliace valce".
Ale nejde mi do hlavy to, že ak je olejové čerpadlo funkčné priamo cez rozvodovú reťaz,
tak prečo sa musia meniť "tlakové pomery" mazania - veď tým, že prestanú dva valce "páliť",
tak to neznamená, že ojnice nepáliacich valcov sa prestanú hýbať, ... mazanie predsa musí ísť stále,
či motor ide v 4valcovom režime alebo v 2valcovom ... toto mi hlava neberie .... a pripadá mi to akoby
solenoid tam bol ako "zbytočná komplikácia poruchovosti motora", za každú cenu niečo iné, nové, ...
 
Ja som sa na ten zraz tiež chystal, ale mi to nejako nevyšlo z rodinných dôvodov /RD/.
Nedostal si náhodou info na čo tam ten solenoid vlastne je ?
Mne "vysvetlili" tiež, že je to "chyba tlaku oleja pri prevádzke na 2 páliace valce".
Ale nejde mi do hlavy to, že ak je olejové čerpadlo funkčné priamo cez rozvodovú reťaz,
tak prečo sa musia meniť "tlakové pomery" mazania - veď tým, že prestanú dva valce "páliť",
tak to neznamená, že ojnice nepáliacich valcov sa prestanú hýbať, ... mazanie predsa musí ísť stále,
či motor ide v 4valcovom režime alebo v 2valcovom ... toto mi hlava neberie .... a pripadá mi to akoby
solenoid tam bol ako "zbytočná komplikácia poruchovosti motora", za každú cenu niečo iné, nové, ...
Ten solenoid na ovládání tlaku oleje je docela novinka. V podstatě řídí množství oleje podle potřeby. Tou potřebou se myslí zátěž motoru a hlavně hydraulický (olejový) časování výfukových ventilů a u Skyactiv-G s vypínáním válců tlak oleje do něco jako hydroštelů na vahadlech. Zjednodušeně řečeno: Pokud není potřeba většího tlaku oleje, tak tenhle solenoid ulevuje olejovýmu čerpadlu tím že proupoští část oleje zpět - alespoň tak jsem to podle Skyactiv průvodce pochopil.
One je totiž u Skyactiv-G díky velkému kompresnímu poměru důležitý i rychlost oleje, který u něj má funkci i chlazení.
 
Nazdar lidi, v 5/2018 jsem manzelce koupil v cz novou mazdu cx5 2,5 AT Revolution top. Mame najeto cca20tkm a dnes zacala svitit kontrolka motoru... to co jsem tady na foru nasel mne nejdriv vydesilo pak "uklidnilo".
Mam pocit ze mazda musi mit presny prehled ktere vyrobni cisla (VIN) to postihne a kdo si je koupil = vyrobni vada. Uvital bych svolavaci akci nebo automatickou upravu SW/vymenu ND. Ma duvera k mazde klesa a to jsem po premiovych znackach az do dnes na ni nedal dopustit, tak snad se to bude rano lepsi... :(
 
Zdravím Maru. V únoru jsem koupil cx7 a občas se mi rozsvítila závada na motoru,tak jsem zajel na diagnostiku a dělala to přední lambda sonda. V létě jsem jel na Slovensko a a vysypala se mi řemenice na alternátoru. Je to moje první Mazda,tak doufám že mě nezklame, protože jsem koupil před měsícem další cx7 manželce. 14 října jedu do Mazdy měnit přední ramena a něco s airbagem u spolujezdce (svolávací akce).
 
Zdar vsem, rad bych (doufam) uzavrel tu debatu - vlakno ohledne teto poruchy motoru. Dnes navsteva servisu Mazda, potvrzeno jiz vyse napsane. (k cx5) Vyvoj poruchy - opravy je ze aktualne staci prehrat SW na posledni verzi prog. a je po problemu. ( chudaci ti prvni co jim menili pulku auta) :(
Za cca hodinu prehrano a odijzdim bez placeni a nutnosti vymeny ND atd. Pro techniky co se vlastne stalo: auto ma dve tlakove urovne oleje: 1. je do cca 2500 otacek cca 150Pa a ta 2. nad 2500ot. cca 270Pa. Chyba vznika pri zmenach otacek kdy ridici jednotka zada ventil o prepnuti na 1./2. tlak a ventil je pomaly. ( hlidani casu prepnuti) = chyba. Dle meho natahli jen cas prepnuti v nove verzi SW a vse je cajk. ;)
Ps: v praze jiz nekolik pripadu vyreseno novym SW
cus
 
Tak to som zvedavý, či to pomôže. Rozsvietila sa mi kontrolka motora, Mazda CX5, 2018, 2.0 benzín, 60 000km. Po vypnutí motora zhasne a po prejdení pár km sa znova rozsvieti.
 
Back
Top