• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Adaptivní LED světlomety

Petr68

výkonný člen KLANu
Zprávy
109
Ahoj, chtěl bych znát Váš názor na Adaptivní LED světlomety. Jsem z nich trošku rozpačitý. Jsem zvyklý všude, kde to jde, používat dálková světla. Ale v AUTO režimu světel jsou dálková světla ve většině času potlačená. Vím, že je to vlivem pouličních lamp, odrazek na patnících, odrazem značek, atd. Takže takřka vždy ve večerní jízdě přepínám z AUTO režimu na "manuál", abych si vůbec mohl "přisvítit" dálkovými.
A ještě k tomu v AUTO režimu nefunguje "Leaving home" funkce, jak jsem už zmínil v jiném vláknu.
Jak jste na tom s užíváním AUTO režimu Vy? Jste s tou funkcí spokojeni?
 
Sice nemam CX-5 ale na me M6 automaticke adaptivni LED svetlomety funguji dobre. Jeste se mi nestalo aby mi dalkove automaticky vypnuly napr. kvuli patnikum nebo odrazem znacek. Mam je zaple porad a nemuzu si je vynachvalit...
 
"v AUTO režimu světel jsou dálková světla ve většině času potlačená" není pravda.
Já to též spokojeně používám. Nezapomeň, že dálkové světlomety si mění osvětlovací kužel, takže např. když jede auto naproti tak ho neoslní, ale tvou stranu vozovky pořád osvětlují. Když ovšem vjedeš do úseku s veřejným osvětlením, přepne se na tlumené.
Vyjeď si na nějaký tmavý úsek před osvětlenou vesnicí, a pozoruj osvětlení na tvé straně, a taky jak se to změní, když něco pojede proti, a pak když vjedeš do vesnice. Rozdílu si musíš všimnout.
 
Ano, že to tlumí zpožděně se tu již diskutovalo. Ale rozhodně není pravda tvrzení v původním příspěvku "v AUTO režimu světel jsou dálková světla ve většině času potlačená". A pokud na tebe blikli protijedoucí, je tom opět v rozporu s původním příspěvkem "... přepínám z AUTO režimu na "manuál", abych si vůbec mohl "přisvítit" dálkovými."
 
Ja mam tiez stale zapnute na AUTO a so ziadnym problemom som sa nestretol. Svieti to oproti staremu Focusu nadherne vysoko i do stran. Na tmavych okreskach je krasne vidiet ako to "vyreze" auta iduce oproti a zasa ked idem za niekym, tak to krasne drzi svetelny kuzel tak, aby nesvietil auto do spatnych zrkadiel / to som bol az prekvapeny, lebo som necakal, ze to takto pekne funguje.
Zasa na dialnici na SK mi pride, ze to svieti az velmi a od tych velkych zelenych tabul na dialnici sa svetlo odraza tak, ze to az oslepuje.
 
Sice nemam CX-5 ale na me M6 automaticke adaptivni LED svetlomety funguji dobre. Jeste se mi nestalo aby mi dalkove automaticky vypnuly napr. kvuli patnikum nebo odrazem znacek. Mam je zaple porad a nemuzu si je vynachvalit...

Potvrzuji, na M6 fungují výborně. Mně naopak dálková svítí skoro pořád, i když míjím řadu svítících aut v protisměru. Levý světlomet se utlumí a pravý jede v dálkovém režimu. Nikdo na mě nikdy neblikal. Perfektně fungují i na dálnici.
 
Ano i na KF svítí pořád na dálkové. Například i když v protisměru jede něco s opravdu slabými světly (např staré Punto :D ), tak jej potom zareaguje až po bliknutí dálkovými :rolleyes:
Hlavně rozsvícení bočního segmentu dálkových do táhlé zatáčky je návykové :cool:
 
Jak jsem zjistil, u adaptivních světel záleží nejen na modelovém roku, ale taky na stupni výbavy. Naše 5 let stará M6 s xenony funguje báječně: na Lo přepíná ve zlomcích sekundy, zpět na Hi asi za 1 s. (Samo sebou má to svoje limity: dálnice, náklaďáky, atd.) Když Mazda přešla na full LED, novináři i uživatelé si začali stěžovat na těžkopádnou reakci automatiky. Snad už to vychytali... Nicméně, např. u nové M6 FL 2018 mi z Mazdy napsali, že u Attraction používají jednodušší verzi AFSL, u vyšších výbav pak pokročilejší AHBC, která reaguje na jízdní podmínky a/nebo vypíná oslňující bloky, říkají tomu "matrix"...
 
Hmmm, ja mam na CX-5 kúpenej 3/2018 tiež AFSL ale nezbadal som zatial, ze by mi diaľkové svetlá automaticky prepínalo :-( Aj ked mam prepinac svetiel v polohe "AUTO"...Je to chyba u mna alebo snad mam nejake ine AFSL???
 
Musíš mít páčku blinkrů v pozici dálkových světel(od sebe). Pak to samo přepíná na potkávací, když to zaregistruje světlo před tebou. Mi to ztlumí světla někde i už 2 až 3 km před dědinou, když je na to konstalace.
@Petr68 Absolutní souhlas s tebou chlape. Kdybych to měl říct slušně, je ta funkce v podstatě na hovno.
 
Zajímavé.asi fakt existuje více verzí,ale já jsem u M6 naprosto spokojen.Mám to nastaveno trvale.
 
xPet, Vitus: To je jako informace na nic. Důvod?
Petr68: Nemáš v profilu vyplněné auto. Takže, o jakém modelu a roku výroby píšeš?
 
už se to tu probíralo mnohokrát:
pokud je v dohledu jakékoli světlo, třeba i vzdálená vesnice - dálková světla na auto režim nesvítí
reakce na protijedoucí auta je "nastavena na režim jak kdy" . Prostě někdy jo a někdy ne.

čili nefungují dvě nejzákladnější věci. Mluvím o modelové řadě GJ před FL.
 
Jsme ve vlákně o CX-5, takže se omlouvám. Když koukám do dobových katalogů, tak u M6 přešla Mazda na světlomety s LED při FL 2015. Takže Vitus máš ještě xenony, nebo se pletu?
 
už se to tu probíralo mnohokrát:
pokud je v dohledu jakékoli světlo, třeba i vzdálená vesnice - dálková světla na auto režim nesvítí
reakce na protijedoucí auta je "nastavena na režim jak kdy" . Prostě někdy jo a někdy ne.

čili nefungují dvě nejzákladnější věci. Mluvím o modelové řadě GJ před FL.
Zajímavé,že máš takové poznatky.Schválně jsem to včera testoval.Dálková světla se přepnou asi 150 m před prvním kandelábrem a to jsem sjížděl shora do vesnice,takže ji bylo vidět z velké vzdálenosti.Na odrazky patníku systém nereagujePo vyjetí z vesnice je prodleva asi 2 s.Menší prodleva je také,pokud vyjede protijedoucí auto přes horizont(1s).Jinak já jsem fakt z 90 procent spokojen,mám to nastaveno neustále.Nelze třeba nějak poštelovat citlivost?
 
Back
Top