• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Auto kouří při vysokých otáčkách

Pokud jde ciste o sani a nejsou dalsi komplikace zalezi samozrejme od servisu a mnozstvi prace...ale cca od 5 do 8 tis by ses mel vejit. Podlozky pod vstriky pokud jde o vymenu neni nic az tak draheho nejdulezitejsi je aby to delal nekdo kdo zna postup a mometny utahovani. Horsi kdyz jsou podfoukle vstriky a bylo by to moc mohlo by to znamenat vymenu i vstrikovace to uz je samozrejme horsi no a pak je tu otazka tech vacek. Zase zalezi od materialu kde sezenes .... a pak prace. Asi nejmin cca kolem 13 az 15 tis ale byly tu i kluci co je nekde chteli natahnout a pak by se dostali i ke 40. Ale to je extrem do kteryho by ses tu uz nemel dostat
 
Díky moc za pomoc. Myslíš, že není šance, že je např. EGR pouze zasraný od karbonu a pomohla by tomu vodíková dekarbonizace?
 
Na rovinu..v tech kilometrech je to asi bezsance.sve bude hrat i to ze je dost pozde meneny olej a zrejme nikdo asi doted neresil DPF takze je bohuzel hodne pravdepodobny ze motor bude hodne zakarbonovany a na to nepomuze nic nez opravdu poradne manualni vycisteni. Ke vsemu chemie neni o nic levnejsi a ve vysledku tu zpeceninu stejne nerozpusti.
 
Ahoj kluci, vracím se k problému, který jsem tady řešil v lednu. Nechal jsem si vyčistit sání a EGR a auto jede o hodně lepé. Daleko plynulejší tah a vůbec se necuká ve vyšších otáčkách jako předtím. Bohužel ten problém, že když na neutrálu vytočím plné otáčky, tak se z výfuku line bílý kouř stále neustal. Předtím na diagnostice svítila chyba turba, ale ta po vyčištění zmizela. Ovšem hadice od turba byla dost zanesená od oleje, tak ji v servise vyčistili a nacvakli zpátky. Myslíte, že v těch vysokých otáčkách může docházet k tomu, že turbo nasaje olej a to způsobí, že jde z výfuku bílý dým? Na jaře jsem doplňoval olej do plna a teď na rysce je kolem půlky. Díky moc za radu.
 
Osobně si myslím, že to souvisí s tím turbem. Uř jsem někde něco takového četl.
 
Nechci být špatný prorok, ale obecně když "hulí" turbo tak z auta jde kouř černý. Pokud by šel namodralý a hodně by to smrdělo, pak auto žere olej spíš kvůli netěsnosti ve válci (špatný koružek, špatný ventil apod.) a opravdu bílý kouř bez smradu bych tipoval spíš na problémy s vodou a těsněním pod hlavou. Neubývá ti i hladina v nádržce, popřípadě nejsou natlakované hadice (tvrdé) s vodou?
 
Tou vodou myslíš asi chladící kapalinu, že? Díval jsem se a hladina je pořád na full. Co se týká hadic, tak to zkusím ověřit. Ovšem ten kouř trochu smrdí. Nedokážu přesně identifikovat, čím ale nebude to jen vodní pára, ale je cítit lehce spálenina (asi) :D.
 
U dieselu a dolévat olej je rozhodně něco špatně. Díky regeneracím spíš přibývá a ředí se naftou, než aby ubýval. Tipoval bych to na Turbo.
Po kolika km měníš olej?
Bílý dým není to spíš pára teď v zimě?
 
Nene pára to nebude, je toho dýmu fakt hodně, když to poprvé vytočím na těch 4.5k cca tak se vyline takový hustý oblak a pak to lehce ustane a je toho dýmu méně. Auto mám od loňského dubna, takže jsem vyměnil olej v dubnu a pak v březnu tohoto roku. Už přesně nevím, ale v tom období duben březen jsem najel cca 12k.
 
No já nevím jak se to dělá "dneska", ale když sundám hadici z mezichladiče, tak vím skoro hned na čem jsem, protože pokud je vevnitř mastná, budiž. Jestli na mě "vypadne" litr oleje z hadice, tak vím přesně, že něco nehraje.

Jde to zvládnout doma ? Na 90% osobních aut ano. Jak konkrétně zde nevím.
 
Ahoj kluci, dnes jsem byl na diagnostice v AS. Stále mi občas vyskakuje kontrolka motoru. Chlapci z AS mi řekli, že to hází chybu tlakového snímače spalin SHY618W00 a ještě dalšího tlakového snímače SH0318211. To by bylo OK a zvládnu to vyměnit, ovšem pořád to asi nevyřeší ten problém s kouřivostí. Pořád je mi divné, že mi přijde, že při jízdě to auto opravdu nemá zvýšenou kouřivost pouze na neutrál od 4k otáček. ještě mi řekli že se jim zdá, že se EGR nedovírá tak jak by měl. Zkontrolovali horní část turba a ta je prý mechanicky v pořádku a spodní část turba nezkontrolovali, protože k ní není snadný přístup. Ale, že si myslí, že pokud se mi ztrácí olej, nemám pod autem mastné fleky a kouří mi tak jak jsem popisoval tak to bude tou spodní části turba. Nabídli mi výměnu za 71k bez práce...

PS: nevěděl jsem, že to turbo je dvoustupňové, pak nechápu, k čemu je toto https://repas-autodilu.cz/e-shop/re...C_I0PKudrHLy8HIQnLlhRMYEcsiG6K9RoC4e8QAvD_BwE vyhledávač mi to našel, jakože vhodný díl do mého auta.
Díky za pomoc.
 
Ja teda ty nafty nedelam, ale tak nejak si zkousim vyvozovat (mozna chybne), ze pokud hazou dve cidla tlaku spalin ze dvou chybu....tak jestli nahodou nebude spis neco s dpf filtrem. Jak casto to tak regeneruje? Jake trasy to auto jezdi?

Vyrazny ubytek oleje pres spalovaci prostor neni zrovna neco,co by se dpf filtru libilo...
 
Ahoj, tak mě tu @jirka87 předběhl s doplněním ke stavu auta ohledně DPF. Každopádně...z toho co tu je psáno bych řekl....ikdyž může být problém s DPF, očekával bych že by vznikl kvůli problému na tom turbu...a k tomu co píšeš..ano tady je právě bi-turbo, kdy menší zabírá v nižších otáčkách a pak cca ve 2500 se rozjíždí to větší druhé aby byl zajištěn plynulejší tah z menších otáček....pokud ho máš v háji je spíš finanční a optimalní varianta řešit věc repasí kdy firmy které se tím zabývají většinou vezmou staré turbo a nahradí ho výměnou za druhé repasované. Repas celého biturba vychází cca na 15 tis. a výměna necelých 15 tzn. vše i s prací se vejde obvykle do 30 tis. včetně nového oleje. Problém je jak už tu poukazujem mnohokrát...i výměna turba nemusí být konečná oprava motoru protože kostlivců dalších je v něm požehnaně a oprava jednoho znamená klidně rozjetí dalších závad, které nakonec ukáží že je to značně neefektivní při ceně auta.
Příklad pro všechny...ještě než jsem řešil svoji starou Mazdu k nám na dílnu přijel kluk s tím že mu to cuká, kouří a nejede...jednalo se o auto r.v. 2015..výměna turba vyřešila na chvíli motor cca za dva měsíce nanovo...a pak to začlo...turbo začlo téct..takže znovu (v rámci záruky materialu ale práce se platila), pak i přesto že by neměla..vydřená vačka, z toho přetrženy řetěz olej. čerpadla, pak vyčištěny motor od karbonu + čištění DPF a výměna podložek pod vstřiky následně špatný vstřikovač a nakonec vakuová pumpa....celkově myslím nekonečný rok oprav kde postupně naskládáno do oprav motoru cca 250-300 tis...takže asi tak...a to to začlo "jen vadným turbem"
 
71k je teda pěkný "nesmysl" ? Poslat na repas, případně se ti poptám rovnou "u zdroje", co by zrepasovany turbo stálo. Špatná vakuovka je většinou důsledkem vydřené vačky. Podobně na tom může být EGR. Ty tlakový čidla často odcházely, ale jestli to hlásí zároveň spaliny, spíš bych to tipnul na vačky a s tím spojeny problémy se "zbytkem". Bílý kouř a smrad je vcelku normál, včera jsem zajel s mojí 6kou jen do garáže, najeto 75tis, vačky v pořádku, turbo taky, olej nežere, všechno v lati a stejně smrad, že by se mi rozskočila palice ? Případně se ti "rozskocila" hlava na tom motoru ?, ale jestli se neztrácí voda, tak nejspíš ne. Ale s tím, co popisuješ, to už OK pravděpodobně nebude ☹️ Za 75k ti klidně domluvím výměnu vaček, turba, řetězu, podložek i s dekarbonizaci ?
 
Back
Top