• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

OK. U Mro auto jsem se asi přehlédl, ale Pema ji nabízela ze skladu dodavatele do 2 dní, ale teď už nenabízí - nevím proč. Nicméně mi připadá hodně drahá, asi bych ty 4 k za ni nedal, protože dvakrát tolik, jak srovnatelné Exide či Banner s bezmála poloviční cenou, asi těžko vydrží.
 
Ahoj,
prosím o radu. V autě mám baterii EXIDE Start-Stop AGM 12V 80Ah 800A EK800. Auto bez problému startuje, žádné chybové hlášky. Včera jsem jen ze zvědavosti zkontroloval ve ForScanu BATT SOC 48% (vůz mi stojí v garáži už 3 týdny), tak jsem baterii připojil na nabíječku Einhell CC-BC 15M v módu AGM. Ukázala 12.8V 55%. Ráno nabíječka ukazovala FULL. Znovu přes ForScan a k mému údivu BATT SOC stále 48%. Dělám něco špatně, nebo se BATT SOC zvedá jen při dobíjení alternátorem?

Díky moc předem

Kamil
 
Ahoj,
prosím o radu. V autě mám baterii EXIDE Start-Stop AGM 12V 80Ah 800A EK800. Auto bez problému startuje, žádné chybové hlášky. Včera jsem jen ze zvědavosti zkontroloval ve ForScanu BATT SOC 48% (vůz mi stojí v garáži už 3 týdny), tak jsem baterii připojil na nabíječku Einhell CC-BC 15M v módu AGM. Ukázala 12.8V 55%. Ráno nabíječka ukazovala FULL. Znovu přes ForScan a k mému údivu BATT SOC stále 48%. Dělám něco špatně, nebo se BATT SOC zvedá jen při dobíjení alternátorem?

Díky moc předem

Kamil
Ahoj, jeď se s autem projet a počkej do druhýho dne. Potom koukni znovu přes Forscan a uvidíš, že se batt_socka zvedne ;)
 
Ahoj, model Yuasa YBX7005 by měl pasovat rozměrově za originální i do M3 BM/BN?
 
Poslední úprava:
Ahojky, před 10 dny jsem musel měnit původní baterku za novou - provedeno přímo u prodejce baterií, s řádnou diagnostikou. No a od té doby mi stále bliká i-stop. Pročetl jsem vše co tu je, incializoval baterie cca 3x, udělal kontrolu přes tlačítko i-stop, zda výmena a inicializace proběhla správně, vždy zelená kontrolka - a i-stop bliká vesele dál, i když od té doby auto má zasebou už cca 400km. Poradíte co udělat lépe, do servisu se mi nechce. Jo a i-stop je deaktivován od @shr3k
 
a takovej ten klasický postup co tu je někde popsán, s mačkáním brzdového pedálu a plynového jsi udělal? To taky nepopmohlo?
 
a takovej ten klasický postup co tu je někde popsán, s mačkáním brzdového pedálu a plynového jsi udělal? To taky nepopmohlo?
No, nepomohlo dělal jsem to už 3x. Pokaždé jsem ještě stlačil i-stop na cca 10 vteřin. i_stop se rozvítil zeleně a přestal blikat jenom svítil zeleně. Když se auto nastartovalo, tak bliká oranžově a s systému je chyba power managementu, navštívte servis :confused:
 
Y2016 by mohl mít v infotainmentu ty ikony připravenosti i-stop (?)
Co indikuje ta svatá trojka, motor, ventilace, baterie? Myslím samozřejmě po zahřátí a při klidné jízdě pak až? Vše domodra mimo baterie nebo jinak?
Jako nemám návod pro řešení, jen jsem čelil podobnému. Kontrolka i-stop na palubovce sice neblikala, ale ikona baterky ne a ne zmodrat.
Servis mě opakovaně nutil do té mačkací procedury, nicméně pak rezignovali a na záruku vyměnili baterku za novou a bylo vše ok.
 
Pánové prosím o pomoc. Rád bych na své M3 BP vyměnil baterii viz obr. Bude Exide 654 správná náhrada? Před výměnou bych měl také provést inicializaci šlapáním na pedály? Úmyslně jsem vybíral baterii ne EFB ani AGM, když BP má start stop do Lion Accu mildhybridu. Je toho tady spousta napsáno, ale o BP jsem nic nenašel.IMG20230525182207.jpg
 
Pánové prosím o pomoc. Rád bych na své M3 BP vyměnil baterii viz obr. Bude Exide 654 správná náhrada? Před výměnou bych měl také provést inicializaci šlapáním na pedály? Úmyslně jsem vybíral baterii ne EFB ani AGM, když BP má start stop do Lion Accu mildhybridu. Je toho tady spousta napsáno, ale o BP jsem nic nenašel.Zobrazit přílohu 46050
Pasovat ti bude. Ale imho když můžeš volit mezi EFB a klasikou tak ber dycky EFB. Je ve všech ohledech lepší, dýl ti vydží. https://www.battery.cz/autobaterie-exide-start-stop-efb-60ah--12v--el604/ (navíc ještě nějaký kilo ušetříš)
 
Tak iniciace baterie přes šlapání na pedály mi nejde. Po sešlápnutí plynu na 5s se mi nerozbliká kontrolka. Auto vlastně vůbec nereaguje. Vyměnili by jste baterku bez resetu? A raději s bipasem, aby řj neztratila napájení? Nebo mi zbývá jedině autorizák?
 
Vyměnil jsem na GJ baterku kus za kus (s odpojením) bez dalších učení auta na novou baterii. 3 roky drží SOC na 94%, nikdy mě to neukázalo míň ale moc to nesleduji. Nastavil jsem stanice na rádiu a naučil okna sjíždět a vyjíždět. Hotovo…

Někde se psalo, že bez správného nulování a inicializace, to víc než 90% SOC neukáže. Nevím…
 
Poslední úprava:
Podle mých informací má ale 3 BP spoustu řídících jednotek a celý způsob řízení všeho v autě bude výrazně odlišný. Navíc start stop, který netlačí do Pb baterie. Ale i tak díky za info. Možnost že to prostě vyměním a nic řešit nebudu začíná být hodně pravděpodobná.
 
Pre tych co budu potrebovat menit autobateriu len davam do placu moju osobnu skusenost.
Do mazdy 6 GJ je standardne montovana autobateria s rozmermi 303*173*225 (dlzka, sirka, vyska)
Ale objednal som baterku Exide AGM 12V 80Ah 800A EK800, ktora ma rozmery 315*175*190, cize je o 12 cm dlhsia ale pasuje uplne dokonale. (vid foto)
V mazde chceli za novu baterku 220€ a tuto podla mna este lepsiu som kupil za 110€.
Servus priateľu; ako pozerám parametre batérii; tvoja doporučená je väčšia nielen objemom, ale aj výkonom …
Nie je tento vacsi vykon na závadu? Resp. nemôže spôsobiť nejaky problém ?
Ja mám M6 Combi ; 2016; 2.0l; 121kw…; dik za odpoved.
 
Já budu hádat, a nechám aby ti odpověděl někdo erudovanější, kdo to třebas vymluví i mě. Ale problém by možná mohl mít i alternátor, že by nestíhal dobíjet...?
 
Nebudu se tu pouštět do složitého vysvětlování složité věci a podám to velmi zjednodušeně, ale tedy pro vaše info....to že dáte baterii do auta s kapacitou větší než je standartní z výroby zatíží maximalně vaši peněženku jelikož je samozřejmě dražší a svým způsobem může být zbytečná. Co se týče vlivu na způsob dobíjení toto nemá na nic vliv....baterie se dobíjí alternátorem vždy podle způsobu jízdy a naopak větší kapacita baterie může být vhodnější pro případ, že se s autem jen cuká po krátkých trasách a tudíž dojde k rychlejšímu vybíjení častými starty...analogie je s mobilem je jedno jakou máte kapacitu baterky a mobil muzete nabíjet jakoukoli nabíječkou jen to může dýl trvat podle způsobu nabíjení a nabíječky....což u aut a alternatoru se až tak neprojevuje...ten má dostatečný výkon i na nabíjení baterii s větší kapacitou a daleko víc baterku ničí poskakování a časté startování...respektive její neudržba v podbíjení. Z tohohle důvodu je daleko duležitější jednou za čas (pokud se s autem jezdí málo) baterku nabít klasickou nabíječkou...obzvlášt když je léto a vysoké teploty.
Ještě jen poznámka...daleko nejdulezitejši asi z vašeho pohledu je rozměr baterie aby vešla do kaslíku a dosáhly k ní v pohodě kabely..o alternátor ani její kapacitu nemusíte mít strach
 
Nebudu se tu pouštět do složitého vysvětlování složité věci a podám to velmi zjednodušeně, ale tedy pro vaše info....to že dáte baterii do auta s kapacitou větší než je standartní z výroby zatíží maximalně vaši peněženku jelikož je samozřejmě dražší a svým způsobem může být zbytečná. Co se týče vlivu na způsob dobíjení toto nemá na nic vliv....baterie se dobíjí alternátorem vždy podle způsobu jízdy a naopak větší kapacita baterie může být vhodnější pro případ, že se s autem jen cuká po krátkých trasách a tudíž dojde k rychlejšímu vybíjení častými starty...analogie je s mobilem je jedno jakou máte kapacitu baterky a mobil muzete nabíjet jakoukoli nabíječkou jen to může dýl trvat podle způsobu nabíjení a nabíječky....což u aut a alternatoru se až tak neprojevuje...ten má dostatečný výkon i na nabíjení baterii s větší kapacitou a daleko víc baterku ničí poskakování a časté startování...respektive její neudržba v podbíjení. Z tohohle důvodu je daleko duležitější jednou za čas (pokud se s autem jezdí málo) baterku nabít klasickou nabíječkou...obzvlášt když je léto a vysoké teploty.
Ještě jen poznámka...daleko nejdulezitejši asi z vašeho pohledu je rozměr baterie aby vešla do kaslíku a dosáhly k ní v pohodě kabely..o alternátor ani její kapacitu nemusíte mít strach
Ďakujem za vysvetlenie, myslím, že som podstatu pochopil, takže je už na zvážení každého či potrápi peňaženku alebo seba kým ju dostane na správne miesto v aute. Ešte mi napadlo, že pri tej náhrade čo doporučil Shreq (Banner Running Bull EFB 12V 65Ah 550A 565 15) je v popise, že („Start/Stop“ bez rekuperácie brzdnej energie), čo originál baterka a aj tá váčšia (800A) spĺňa, ale tá menšia (550A)nie, a tak ako laik neviem posúdiť aké je to dôležité...?
 
Podle mých informací má ale 3 BP spoustu řídících jednotek a celý způsob řízení všeho v autě bude výrazně odlišný. Navíc start stop, který netlačí do Pb baterie. Ale i tak díky za info. Možnost že to prostě vyměním a nic řešit nebudu začíná být hodně pravděpodobná.
Takže nakonec jsem jen prostě vyměnil baterii. Mazda M3 BP baterie Exide EL604. Sedla bez problému. Nyní začínám měřit jak dlouho vydrží... Podle slov technika by měla za půl roku umřít, tak uvidíme.
 

Podobná vlákna

Back
Top