• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

Takže pánové a dámy,dnes jsem měl na návštěvě asi jednoho z nejlepších autotroniků na severní Moravě,který se zaměřuje na opravy řídících systémů a celkově autoelektroinstalace.A došla řeč i na to pitomé inteligentní dobíjení moderních vozů s názorným předvedením stavu na laptopu.Zaměřuje se hlavně na japonská a korejská auta,jezdí externě po autoservisech,kdy si už třeba nevědí rady.Prováděli jsme měření na mém voze,2,5 GJ.A já se s vámi podělím o to nejdůležitější.U Mazdy 6,minimálně do r.2015 je inteligentní nabíjení funkční jen při softwarové aktivaci systému Start stop.Při deaktivaci SS přechází systém na normální dobíjení.Dokonce i při vytočeném spinači kapoty motoru je nabíjení klasicky .(+-14,4V).To opatření přes ten spinač je proto,aby při nějaké manipulaci v motorovém prostoru nedošlo náhodně ke spuštění motoru systémem SS..Na obrazovce na grafu to bylo jasně vidět.Úplně stejně je to řešeno u Nissanu Qasqaii,Pulsaru, ale jen u silnějších motorizací.U Mazdy 3 je to prý jinak,tam se to napětí mění podle jiného schématu.V žádném případě na to nemá vliv jen tlačítkové vypnutí SS.Jo a Mazdy i ostatní japonské vozy nemají žádný sítový stabilizátor napětí,takže napětí v zásuvce je skoro stejné i na svorkách baterie.Tahle informace plně koresponduje s mým předešlým amatérským měřením voltmetrem a 2 dráty připojenými přes okénko k baterii.Na můj dotaz ohledně výměny vadné baterie mi odpověděl,pokud u Mazdy 6 nebudu znovu aktivovat SS,tak naprosto stačí klasická obyčejná baterie.Tohle tvrzení je shodné se starším sdělením p.Mikuše z Autopalkovic. Tahle informace platí a je ověřená do r.2015,pozdější vozy Mazda (po FL) ještě neopravoval,ale slíbil mi ,že si to ověří a dá mi zprávu.
 
Poslední úprava:
Jo a takhle se projevuje inteligentní nabíjení skoro u všech japonských vozů.
 
Ahoj lidi, při výměně autobaterie je potřeba dělat s autem nějaký brikule - nějakej reset něčeho přes Forscan? (SS mám off)
 
Jen třeba naprogramovat okna(sjet dolu,pak nahoru a držet vypinač 2s.),naladit radio,bluetoth,Je možná dobré použít 2 dráty a nechat napájení od původní baterie,servisy to dělají běžně.
 
ahoj, díky, takže standard, to je OK.
 
Do mazdy 6 GJ je standardne montovana autobateria s rozmermi 303*173*225 (dlzka, sirka, vyska)
Ale objednal som baterku Exide ....................., ktora ma rozmery 315*175*190, cize je o 12 cm dlhsia ale pasuje uplne dokonale. .

Tak si říkám, využiju zkušeností, dám větší baterku - jsem jedinej kdo je slabej v matematice? :-)
 
Tak to já si taky.. Dvanáct centimetrů navíc mi přijde fakt hodně

Odesláno z Tapatalk
 
To nic není, na čt sport povídal pan moderátor, že jeden závodník na motorce na Dakaru měří 210 kilometrů....:eek:
 
Samozrejme je to v mm.

Jasně že je to v mm. Ale já si pamatoval těch 12cm a když jsem koukal na baterky, tak jsem chtěl objednat baterku 39cm dlouhou, tedy "jen" o 8 cm delší. Jenže jsem si cvičně tu původní vyndal a nějak jsem ten prostor na dalších 12cm neviděl...
 
Jo jasně.. to my jsme jen uvítali možnost si trošku rejpnout.

Odesláno z Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Zdravim, v popisu baterie je uvedeno 'bez rekuperace'. Chtel bych se ujistit, ze je vhodna pro 2.2 D 2014, kde rekuperace je. Diky za jakekoliv info.

...patri pod Hyksuv aktualizovany link na Banner baterii
Ano, nedávno jsem ji bral v Nehvizdech pro švagra do jeho CX-5 a pak mu ji montoval.
upload_2020-5-26_8-38-14.png
 
Není myšleno tou rekuperací nečo jiného než "nefukční" i-eloop?
 
Mě to tak přijde, funkční rekuperace je podle mě až v nové Mazdě 3, kde je nějaký elektro motor, který pomáhá při rozjezdu auta.
 
i-ELOOP má kondenzátor vlevo pod předním světlem a DC/DC měnič pod autem.
 

Podobná vlákna

Back
Top