• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Baterie a její výdrž v závislosti na způsobu používání

Vitus

správce
Člen týmu
5 958
tak mám taky nějakej záser se startérem .... Baterku mám rok a půl starou Vartu, při uzamčeném autě odběr jen 0,08A, při volnoběhu dobíjí 13,8V , ale chová se to záhadně. Dneska jsem přijel k domu, zastavil u a po deseti minutách nastartoval, auto bez obtíží nastartovalo jak s novou baterkou. O půl hodiny později baterka se startérem skoro nepohnula, lítaly ručičky, resetla se navigace.... nastartováno přes kabely a po minutě na volnoběh jsem 2x za sebou nastartoval jako s novou baterkou. Něco mi říká, že v baterce to nebude.... někdo nějaký nápad ?

edit Vitus: pro pořádek odděleno od původního tématu, zřízen nový
 
Poslední úprava:
Někde nějakej přechoďák možná nebo na nějaký kostře povolenej někde šroubek na nějakym kabelu může občas vodit občas ne.
 
změřili jsme toho teď hromadu, tohle je na autoelektrikáře... už jsem málem podlehnul dojmu a šel koupit novou baterku
 
V první řadě bych zkontroloval ukostření motoru, kabeláž ke startéru a kabeláž od baterky k ostatním obvodům a změřil jestli na těch kabelech neni při zátěži zbytečně velkej úbytek.
 
Hned po koupi mi Kubajs stříkal kostry měděnkou, abych neměl problémy. Prý celkem běžná závada a už před cca 2lety se u něj objevovaly kusy co měly tento problém.
Určitě, jak píše Deri.

Zkus kouknout na kostry, které mám ošetřené. Může to být ono.
Přidávám foto.
 

Přílohy

  • dsc8565.jpg
    dsc8565.jpg
    569,5 KB · Zobrazení: 160
VYŘEŠENO - změřeno vše na autoelektrice, všecko v cajku jen je utrápená/vadná/prostě mrtvá baterka - zakoupena BANNER Running Bull EFB 565 00, 65Ah určená i pro Start/Stop, tak snad vydrží dýl :)


IMG_0115.jpg
 
Poslední úprava:
Že by to byl přecejen přechoďák, ale uvnitř baterky? Rok a půl stará, to by snad šla i vyreklamovat, ne? (Teda možná - obvykle to prodejci/servisy řeší stylem "závada se neprojevila". A můžou mít i pravdu, když je to takhle nahodilé.)
 
nejspíš prej vadnej kus, kterýmu jsem ke smrti pomohl svým věčným popjížděním po Praze ....
 
teď koukám na mou servisní historii... Varta umřela přesně dva roky a měsíc po koupi - kupoval jsem ji 11.11.2013 - náhoda? :)))
 
Nějaké přímé závěry bych z toho nevyvozoval.. Nějakou dobu už se to projevovalo ne? I když přinejmenším to podezřelé je.

Já přendaval jednu Vartu z předchozí GY na GH, to už bude fungovat 4 zimy teď. A druhá Varta na GG 3 zimy bez problému ;) A zatím nic nenasvědčuje, že bych tuhle zimu měl mít problém. No klepu na dřevo :cat:
 
teď koukám na mou servisní historii... Varta umřela přesně dva roky a měsíc po koupi - kupoval jsem ji 11.11.2013 - náhoda? :)))
Rozeber ji, určitě tam má zabudované kurvítko. :)
 
To jako odvrtat? Pokud by se podařilo dostat ke spojkám článků, tak by se dala i opravit, ale komu by se do toho chtělo.
 
Pokud má víčka, dala by se aspoň změřit hustota elektrolytu nebo koukat, jak to bublá v jednotlivých článcích při nabíjení. Jenže baterky už dneska ani víčka nemaj. Jenže i kdybys ji opravil, stejně už jí nebudeš věřit, takže nejlepší je odvézt ji do sběru, kde ti za ni daj cca 12 korun za kilo.
 
Žasnu, že některé baterie vydrží jen něco málo přes dva roky. Já mám osobně vyzkoušené, že je pro olověnou baterii velice prospěšné ji udržovat stále nabitou na 100% nebo blízko 100 procentům. Kdo neparkuje na ulici, byť i tam se to dá zajistit, a má v garáži 230 V, pak je nejlepší ji mít na nabíječce, která se při 13,6 - 13,8 V "vypne". Taková velice spolehlivá stojí cca 500 Kč.
Je to o zvyku - po zaparkování to zapojit... Na ulici se to dá částečně řešit přes fotovoltaiku (panel), který stojí do 1000 Kč, ale v noci to nemaká...
Pro ilustraci - posledního focuse jsem v dubnu letošního roku prodával s původní baterií, která v létě bezproblémově startovala, a byla z počátku roku 2008 (7 let stará).
 
některé baterie vydrží jen něco málo přes dva roky

asi jsem narazil na slabší kus. Navíc dneska jsem měl průměrný pracovní den a napočítal jsem 14x nastartování auta... tušim, že budu krapet nad celorepublikovým průměrem počtu nastartování auta .......
 
Back
Top