• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Baterie a její výdrž v závislosti na způsobu používání

Pokud mám deaktivovaný i-stop,mohu koupit normální olověný akumulátor,např Banner?Na 2,5 Skyactiv benzín--kolik ampérhodin stačí?
 
Pokud mám deaktivovaný i-stop,mohu koupit normální olověný akumulátor,např Banner?Na 2,5 Skyactiv benzín--kolik ampérhodin stačí?

"Inteligentní dobijení" bohužel jede dál,takže jedině aku na start-stop.
 
Poslední úprava:
Pokud mám deaktivovaný i-stop,mohu koupit normální olověný akumulátor,např Banner?Na 2,5 Skyactiv benzín--kolik ampérhodin stačí?
Pokud to bude EFB, není problém, Banner IMO zrovna dělá kompatibilní.
 
nikde jsem tu nenasel a tak se ptam zde.....je mozne nabijet baterii primo v aute bez odpojeni kabelu ? ...u stareho auta jsem to tak delal...nemusel jsem baterii odpojovat...chci ji jen pred zimou ozivit...jezdim kratke trasy...
 
Klidně nabij, ničemu tím neublížíš ;) (pokud nemáš nabíječku z první republiky)
 
Tak vadit by to nemělo, to je pravda, pokud vše funguje, jak má. Ale i nová nabíječka je jen přístroj, který se může rozbít a něco v elektro soustavě poškodit, byť to asi nebude vysoké riziko. Používám CTEK, ale stejně autobaterii raději vždy odpojím.

I když uznávám, že je otrava znovu uživatelsky nastavovat spousty věcí...
 
By se mi asi vymazalo nastaveni telefonu ze ? :)

Ano, můžu potvrdit, odpojoval jsem baterku (při výměně žárovky osvětlení kufru za LED) a potom znova pároval telefon, vymažou se i data autorádia a palubního počítače, myslím ještě stahovaní oken....
 
Musí se znova naprogramovat (sjede se úplně dolu v kuse a pak úplně nahoru) jinak nesjíždí automaticky, ale už si nejsem na 100% jistý jestli to bylo i u mazdy.:confused:
 
nikde jsem tu nenasel a tak se ptam zde.....je mozne nabijet baterii primo v aute bez odpojeni kabelu ? ...u stareho auta jsem to tak delal...nemusel jsem baterii odpojovat...chci ji jen pred zimou ozivit...jezdim kratke trasy...
Ano můžeš bez problémů, jak si myslíš že se dobíjí za jízdy z alternátoru ....
 
Jen pokud chceš mít aktuální údaj state of charge - SOC, se kterým třeba pracuje i-Stop, je třeba napojit nabíječku až za senzorem.
 
Čau chlapi. Dneska jsem přišel k autu, vezmu za kliku a nic. Vyndám klíček - mačkám... nic... Jdu pro náhradní klíč... zase nic.. aj aj.. Asi baterie bude KO. Ještě jsem od koupě neměnil, říkal jsem že zima ji prověří :D. Můžete mi doporučit baterii do GH 2.5? Nejlépe asi vartu, měl jsem ji v předchozím autě 7-8 let a bez dobíjení šlapala. Nevyznám se jakou barvu, kolik ampér atd.

Díky moc :)
 
Nenechal jste náhodou svítit uvnitř nějaké světýlko?Mně zůstalo svítit u GH kufrové světlo a za den jsem byl na suchu.První bych zkusil tu baterii řádně nabít,zkontrolovat případný odběr a pak bych se pouvažoval o koupi.Místo Varty bych koupil raději Banner,Exide.Varta není nyní Top.
 
Díky z tip. Dneska bych ji už nezvládl odvést na garáž. Zítra zkusím napichnout na autonabijecku a po nabití proměřit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Škoda,každá baterie absolutně nesnáší vybitý stav,dochází k sulfataci desek.Nejlépe bych ji nechal nabíjet už přes dnešní noc.
 
Varta není nyní Top.
V posledních 15-ti letech Varta nebyla top. Jinak ta nová Mazda mě příjemně překvapila, zapomněl jsem zhasnout interiérové světýlko nad spolujezdcem jak jsem si hrál s kamerou. A ráno normálně nastartoval, páč to má tu funkci vypnutí po nějaké době nečinnosti (myslím, že mám nastaveno 10 minut). To chválím, a to je asi tak jediné plus oproti autům z minulého tisíciletí. Ale třeba přijdu časem ještě na další pozitivní věci; jen mě momentálně už nic jiného nenapadá :) . To, že to má o půl litru lepší spotřebu benzínu nemohu bohužel počítat, když frekvence výměny oleje je trojnásobná a cena oleje dvojnásobná. Takže samá negativa (oproti starším autům), ale to vypnutí..., to se musí nechat, to vymysleli moc dobře.
 
V posledních 15-ti letech Varta nebyla top. Jinak ta nová Mazda mě příjemně překvapila, zapomněl jsem zhasnout interiérové světýlko nad spolujezdcem jak jsem si hrál s kamerou. A ráno normálně nastartoval, páč to má tu funkci vypnutí po nějaké době nečinnosti (myslím, že mám nastaveno 10 minut). To chválím, a to je asi tak jediné plus oproti autům z minulého tisíciletí. Ale třeba přijdu časem ještě na další pozitivní věci; jen mě momentálně už nic jiného nenapadá :) . To, že to má o půl litru lepší spotřebu benzínu nemohu bohužel počítat, když frekvence výměny oleje je trojnásobná a cena oleje dvojnásobná. Takže samá negativa (oproti starším autům), ale to vypnutí..., to se musí nechat, to vymysleli moc dobře.
Mám už 3.Mazdu,ve všech měním olej po 15 000km(předepsáno je 20 000km),olej pořád používám 5W/30,jezdím krátké i delší trasy,u Skyactive olej neubývá vůbec.Takže servisní náklady jsou pořád stejné.Ale odbočili jsme od tématu.
 
Back
Top