• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Baterie a její výdrž v závislosti na způsobu používání

Ne, vysledek bude stejny jako s nabijeckou z Lidlu. 14.4 V je malo ale lepsi nez nenabijet.
 
ano, 15V - 16V a 6A - 10A. Pozor ma-li to doopravdy fungovat nesmi to byt impulzni nabijeni ale nepretrzite. Takove nabijecky maji servisy a stoji vice nez 20.000Kc. Lepsi koupit CTEC nabijecku ktera dava i 15,6V a co par let koupit novou alternativni baterku za cca 3.000Kc.
 
Hledej tady na foru, je to tu v nejake diskusi. Myslim ze Exide nebo Varta ??
 
Moj doterajší naj-rekord s bateriou na M3 2,2 diesel
8 rokov 8 mesiacov , odo dňa výroby auta, original Panasonic 70Ah 630A .
Stav pri výmene , bezchybne funkčný.
Nameraná hodnota po 8r. 8m. , 100.000 km-och bola 380A, ale nemám poňatie, či je to dobrá hodnota, alebo nie.
Bez ohladu na výsledok merania a stav battery, preventívne bola vymená za Exide 70Ah 640 A
 
Ahoj Mazďáci:

Prosím o zodpovězení pár dotazů:

1. co se stane, když nabiji akumulátor přímo přes minusový pol na akumulátoru?
2. Jak se to lze opravit zdali to má na něco vliv?
3. Je vhodné použít dobíjení moderní originální baterii do Mazda 3 2017 autonabíječkou Starline GV STCLASS430?
Výstřižek.PNG
auto nabíječka: https://www.autokelly.cz/Product/GV-STCLASS430/4732136
Návod: https://img.elit.cz/rgcmedia/s/096/020/56383c2084fb4ad9a2486beef179ffb3.pdf

Originální baterie:
4. Nevím zda je to zaplacenou / EFB / AGM, zda je výše uvedená autonabíječka vhodná?
https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop-start-vedeli-jste-ze-nici-autobaterie-113291
IMG_20191103_193550.jpg

5. Měl jsem akumulátor na nějakých 11V, a po +- 3 hodinách jsem na 12.78V. Ideálně je 14.4 V? Jak dlouho +- nechat autobaterku nabíjet? Přes noc +- 10 hod?

IMG_20191103_212244.jpg
Až teď jsem našel místo, kde se má uchytit minusový pol. Tak pro ostatní neznalé:
IMG_20191103_212227.jpg
Zdroj: https://www.carcarekiosk.com/video/2014_Mazda_3_Touring_2.0L_4_Cyl._Sedan/battery/jump_start

Děkuji
 
Dle navodu nema nabijecka zadnou inteligenci, tzn bude nabijet porad dal a dal az muze aku uvarit. Urcite to nepouzivej bez dohledu, urcite ne pokud nerozumis elektronice zakonitostem. Pokud chces aku doopravdy nabit dle neverejneho " dilenskeho manualu " ktery je tady nekde ke stazeni myslim ze byl tento postup : 1. vyndat z auta, 2. Povolit uzavery na akumulatoru, 3. pripojit na nabijecku ktera umi 10A, 4. Nechat nabijet az do hodnoty 16 - 17 V na svorkach a proudu 10A ( aku musi varit - bublat ) 5. Kontrolovat hladinu v aku. Pokud budes nabijet jen do 14.4V nebude to stacit a brzo muze byt ve stejnem stavu. Nabijecka kterou ukazujes je dobra - protoze je trafo ( nejedna se tedy o impulzni ktera neni uplne ideal pro EFB ), zvladne 10A, verim ze by zvladla i 17V. Jenze pokud se to pravidelne nehlida ( napeti na svorkach ) muze dojit ke zniceni. Demontaz z auta je nutna z duvodu napeti nad 15, ktere by nemusela elektronika prezit. Jako prevenci lepsi koupit v lidlu nabijecku za 400Kc, co 2 mesice nabit v rezimu vlocky ( muze zustat v aute ).
 
Ahoj, díky za rychlou reakci.

Jen, aby nedošlo k omylu. V návodu je napsáno, že nabíječka má automatický režim. (bavíme se o tom stejném? :))
upload_2019-11-3_22-29-12.png
 
Pokud zvladne nastaveni na 16 - 17 V tak super. Chces ji kupovat za cenu ktera je na webu ?
 
Zdravím, nevím, jestli to nebude blbý dotaz :), ale jak je to tedy při výměně baterie za novou? Jinde i tady jsem četl, že je potřeba po výměně provést inicializaci i-stopu a "říct autu", že má novu baterii, kvůli správnému nabíjení (battery management system). Věděl by mi někdo napsat úplně jednoduše, česky, jak na to? Co jsem věděl z angl., jsem už dávno zapomněl a z google překladače to není zcela jasné :). Dále co by se stalo, kdybych jenom baterku vyměnil a nic nenastavoval? Měl jsem ji už několikrát odpojenou a nikdy jsem nic nenastavoval, ale ani ji neměnil ještě. Jinak i-stop nevyužívám. Moc díky.
 
Poslední úprava:
Čau ja som vymenil asi pred mesiacom a nič som nenastavoval. Klasika kus za kus a zatiaľ sa nič nedeje, všetko ok.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Dík, kolik km a roků ti vydržela? Jakou značku jsi kupoval? Nevím, jestli Banner, Exide nebo Varta.
 
Asi 4.5 roka, ale poslednú zimu sa mi stalo že pár krát som naštartoval na druhý krát. Neviem či baterka už mlela z posledného tak som ju vymenil. Dal som banerku. Niekde som čítal že bolo na ne najmenej reklamácií.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Asi 4.5 roka, ale poslednú zimu sa mi stalo že pár krát som naštartoval na druhý krát. Neviem či baterka už mlela z posledného tak som ju vymenil. Dal som banerku. Niekde som čítal že bolo na ne najmenej reklamácií.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
Moje má teď 5,5 roků, cca 90000 km. Dobíjel jsem ji jenom jednou, asi před dvěma měsíci, když jsem měl možnost, jinak nemám. Jedině vyndat z auta a donést domů. Zatím startuje normálně, jen to řeším, protože mi v apce FORScan Lite hlásí BATT_SOC - pod 70% a podle voltmetru měla po ránu 12,48V, co asi odpovídá té aplikaci. Apku mám krátce. Tak nějak počítám s výměnou v brzké době. Jinak zas tomu tolik nerozumím :).
 
Ja som meral normálne na batérií a mal som 12.14v. a po jazde 12.50. Tak som vymenil.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
FERO77, dík, koupím novou pro jistotu a vyměním, abych starou nabil a dám ji zase zpátky zatím. Jen tedy nechápu, proč je k tomu předepsaný takový postup. Dával to tu shr3k.
 
treba to jednoducho odpojiť, nepripájať žiadnu náhradnú baterku, poriadne nabiť /EFB-nestačí obyčajnou nabíjačkou/, po nabití počkať pár hodín a pripojiť v aute, resetuje sa to samé, kontrolky svietiť nebudú, pokiaľ sa s autom nejazdí viac ako tri dni, tak baterku odpojiť, aby sa nevybila
 
Back
Top