• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Baterie a její výdrž v závislosti na způsobu používání

SM_2018_06_Tohle_byla_drahá_úspora_Stránka_1.jpgSM_2018_45_Kdo_chce_jezdit_musí_dobíjet_Stránka_1.jpg
 

Přílohy

  • SM_2018_06_Tohle_byla_drahá_úspora.pdf
    789,9 KB · Zobrazení: 64
  • SM_2018_45_Kdo_chce_jezdit_musí_dobíjet.pdf
    625,9 KB · Zobrazení: 60
Baterii jsem dal na nabíjení pomalým proudem, tak uvidíme. Byla tam jen 60 Ah, myslíte si, že to stačí? Nebo radši sáhnout po 70 Ah? Vejde do kastlíku?
 
Než kapacitu, spíše jaký startovací proud? Vyznáte se v tom někdo?
 
Ahoj. Nabíjí někdo GH přes cigaretovou zástrčku? Je to key less tak jsem natáhl kabel do auta, připojil nabíječku do zástrčky a zmackl start aby naběhlo napětí? v zástrčce na cigaretu a začalo to nabíjet ale když jsem po hodině přišel k autu vše bylo pohaslé a nabijecka vypnutá. Je to ctek 5.0. Děkuji
 
No protože AUTO se po 30 minutách nebo 45 vypne nebo tak nějak vypne .... a musíš znova stisknou START
 
Zvedni kapotu a připoj přímo na svorky akumulátoru.
CTEK je hodně dobrá nabíječka, ale ani tato není úplně vhodná, nabíjí totiž impulzně. Naše baterky potřebují trvalou hodnotu vyššího napětí ( tak jako to měli dříve používané trafonabíječky, jenže ty neumí dobíjet vyšším napětím a zároveň proudem 6 - 10A.
Je to ale určitě lepší než nenabíjet vůbec....


Ahoj. Nabíjí někdo GH přes cigaretovou zástrčku? Je to key less tak jsem natáhl kabel do auta, připojil nabíječku do zástrčky a zmackl start aby naběhlo napětí? v zástrčce na cigaretu a začalo to nabíjet ale když jsem po hodině přišel k autu vše bylo pohaslé a nabijecka vypnutá. Je to ctek 5.0. Děkuji
 
Jedinej problém je v tom, že já mám v M3 zástrčku zapalovače v loketní opěrce, takže za jízdy bych si vykroutil krk.:D
 
Na japonec.sk je o tom také diskuse,maník tvrdí,že v ze zásuvky nelze poznat,zda to inteligentně nabíjí nebo ne,že je tam stabilizátor napětí.Tak jsem provizorně natáhl 2 dráty přímo z baterky do kabiny vozu a připojil k voltmetru a jezdil dálnici,město,mimoměsto,skoro 500 km a mohu říci,že napětí při běžícím motoru se vždy pohybovalo od 14,1-14,5 dle zatížení elektroinstalace.Absolutně na to nemělo vliv brzdění motorem(Svět motorů říká něco jiného),prostě soustava se chová standartně,tak jak jsme byli zvyklí z minula.A levný voltmetr v zásuvce ukazoval asi o 0,2 V mín,než u klasického měřáku.Mám původní baterii(5 let) a napětí po 2 denní odstávce činí12,66 V.Takže v pohodě a jsem zvědav,jak dlouho vydrží.Mazda 6 GJ,2,5 AT,2014.
 
Tak jsem provizorně natáhl 2 dráty přímo z baterky do kabiny vozu a připojil k voltmetru a jezdil dálnici, město, mimo město, skoro 500 km a mohu říci, že napětí při běžícím motoru se vždy pohybovalo od 14,1-14,5 dle zatížení elektroinstalace. Absolutně na to nemělo vliv brzdění motorem (Svět motorů říká něco jiného), prostě soustava se chová standardně,tak jak jsme byli zvyklí z minula.
1. tvoje auto má i-ELOOP
2. lepší je sledovat na diagnostice BATT_SOC, jak se za jízdy mění a nebo ne
 
Voltmetr v zásuvce vozím asi půl roku.Moje zkušenost co jsem měl možnost vypozorovale je,že v zimním období kdy nároky na baterku jsou větší, je napětí zhruba stejné, mezi 14,3 - 14.8V podle zatížení spotřebiči. Naopak v létě to lítá jak na houpačce.Při akceleraci napětí klesne klidně na 12,4V naopak při ubrání plynu ukazuje 14,8V.Připomínám že I-stop mám deaktivovaný.
 
1. tvoje auto má i-ELOOP
2. lepší je sledovat na diagnostice BATT_SOC, jak se za jízdy mění a nebo ne

Jakou funkci má tedy přesně i-ELOOP? Vyplňuje ta "hluchá" místa, kdy auto dává výkon a normálně by alternátor nedobíjel?
 
Jakou funkci má tedy přesně i-ELOOP? Vyplňuje ta "hluchá" místa, kdy auto dává výkon a normálně by alternátor nedobíjel?
Kdy je přebytek výkonu (brzdění motorem třeba) a alternátor dává hodně (což on umí, protože umí zabrzdit přesně motor na i-Stop), ale akumulátor se nemůže tak rychle dobíjet.
 
Jen pokud chceš mít aktuální údaj state of charge - SOC, se kterým třeba pracuje i-Stop, je třeba napojit nabíječku až za senzorem.

BATT_SOC zobrazuje, na kolik procent je nabitá baterka? Jak poznám, že zobrazuje správně? Nebo jak to vyresetuju? A kde najdu na M3 ten senzor? Abych si to nerozhodil, až budu dobíjet.
 
BATT_SOC zobrazuje, na kolik procent je nabitá baterka? Jak poznám, že zobrazuje správně? Nebo jak to vyresetuju? A kde najdu na M3 ten senzor? Abych si to nerozhodil, až budu dobíjet.

+ nabijecky pripoj na + pol akumulatoru. - z nabijecky pripoj na srouby ktere trci v luzku motoru. Je tam i naznaceno minus.
 
Back
Top