• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Baterie a její výdrž v závislosti na způsobu používání

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
Zrovna teď jsem byl změřit, tak po dvoudenním stání auta má 12,21V, není ani zima. Tak ji budu muset vyndat a dobít, mám CTEK MXS 5.0, jak jsem psal, už jsem s ní jednou nabíjel baterku v autě, tak uvidím, na kolik to pomůže. Zatím díky.
 
po nabiti ak mozes tak odmeraj elektrolit za minusom, pokial nebude 1,28kg/l tak je malo nabita a musis nabijat az dovtedy dokym nebude hustota za minusom 1,28.
 
pokiaľ sa s autom nejazdí viac ako tri dni, tak baterku odpojiť, aby sa nevybila
Tak to jsem nikdy nedělal, ani dělat nebudu. Raději oželím mírně zkrácení životnosti baterie, než abych několikrát do měsíce nastavoval elektroniku auta.
Vlastně jsem ani naměřil napětí na baterii, jen sleduju, jak auto startuje s ohledem na okolní teplotu.
Nechci to zakřiknout a klepu, ale nestalo se mi, že bych kvůli baterii neodjel.
 
Ked nebudem dlhsiu dobu jazdit, pripojim nabijacku na rychlospojku. Nabijacka nabije a potom udrziava. Otazka 15s.
 
Vyndal jsem dnes baterku, předtím jsem zamkl auto, no potom že zkusím otevřít pro jistou klíčem, což šlo, ale už mi nešlo zamknout dveře od řidiče klíčem, tak mám auto otevřené ;). Teď ani nevím, jak dlouho se bude dobíjet, jelikož jsem přidat i funkci Recond. Ještě jsem si musel na rychlo koupit hustoměr, tak jsem změřil, krajní články měli 1,23. Při sundávaní zátek mi tam trochu napadal prach, doufám že to nevadí, nešlo tomu zabránit a to jsem to nejdříve vysál :).
 
Tak zase otravuji :). V sobotu byla baterka na nabíječce, s funkci Recond to trvalo cca 12,5 hod. Po nabití měli krajní články hustotu kolem 1,23, zbylé vcelku Ok, tak si říkám, že je baterka v prdeli. Dneska jsem jezdil v pohodě, asi 6 startu. Zajel jsem si i pro novou baterku a doma šok: podle hustoměru mají všechny články kolem 1,24 až 1,26. Není to na novou baterku málo? Napětí je ale v pořádku: 12,6V změřeno. Jinak teď mi aplikace Forscan neukazuje BATT_SOC, je tam nula. Spraví se to samo? Auto bylo cca 24 hod. bez baterky.
Podle prodejce by měla být nová baterie nabitá. Jo a ještě jsem si letěl koupit dnes druhý hustoměr, pro jistotu :).
 
Poslední úprava:
treba nabit aj novu pokym nebude 1,28 , vo Forscane to nevadi 0,00, hlavne ze nesvietia kontrolky, tie sa rozsvietia vtedy ked jednotka registruje slabu baterku, ked mas EFB baterku tak si musis zohnat nabijacku na ktorej vies nastavit vyssie napatie /16,5V-2A/
 
treba nabit aj novu pokym nebude 1,28 , vo Forscane to nevadi 0,00, hlavne ze nesvietia kontrolky, tie sa rozsvietia vtedy ked jednotka registruje slabu baterku, ked mas EFB baterku tak si musis zohnat nabijacku na ktorej vies nastavit vyssie napatie /16,5V-2A/
Mám EFB baterku, ale nemám jinou nabíječku, jenom tu CTEK, co všichni chválí :). Nevím, kde bych teď sehnal jinou, no nic, myslíš, že bych měl použít tu funkci Recond i u té nové baterky? Tam do dávalo 15,8V.
 
Ako sa ta EFB baterka nabije v aute, ak potrebuje take vysoke napatie? Tolko snad alternator nedava.
 
Viz příspěvek 36 tohoto tématu.
Jo, četl jsem už předtím, co tedy myslíš? Mám použít alespoň tu funkci Recond i u nové baterky, jestli normální nabití nebude na 100%? A psal jsi tam že se inicializuje BATT_SOC, nevíš, proč to mně teď nefunguje,co jsem zkoušel nabít starou a pak ji vrátit do auta? Při běžícím motoru mi teď ukazuje dobíjení 14,8V, když rozsvítím světlomety, tak to spadne na 14,1V, rádio nemá vliv.
 
Dobíjí to naplno, protože si myslí, že je vybitá. U nové na nějaké míchání kašli, normálně ji dobij přes proudový senzor připojenou v autě proti kostře běžným programem. State of charge by mělo tak vylézt.
 
Dobíjí to naplno, protože si myslí, že je vybitá. U nové na nějaké míchání kašli, normálně ji dobij přes proudový senzor připojenou v autě proti kostře běžným programem. State of charge by mělo tak vylézt.
No já novou zatím nemám v autě, dobíjím ji teď na balkoně :), od cca 9:30 je na nabíječce. Nemám teď možnost dobíjet nabíječkou v autě. Jde i jinak zprovoznit SoC?
 
Tak jsem z toho už úplně blbej. Včera celý den na nabíječce a dnes hustota elektrolytu stejná!? Ještě jsem dnes zjistil, že toho elektrolytu je tam kapku nad vrchní rysku, předtím jsem tomu nevěnoval moc pozornost, vždyť je nová. Může to být tím? Mám ji vrátit? Nebo odsát a nabít znova?
IMG_20191218_100731.jpg 2019-12-18-10-04-21-758.jpg
 
Jde i jinak zprovoznit SoC?
Zkus před připojením minusového pólu odpojit proudový senzor, pak připoj minus, počkej půl minuty, než se odběr ustálí, pak připoj senzor. Jdi do auta, zapni zapalování, počkej půl minuty a zmáčkni na 10 s i-Stop tlačítko. Pak vypni zapalování, zavři kapotu a nastartuj motor a nech ho zahřát, dokud se neohřeje hadice vedoucí k chladiči. Pak ještě otoč volantem od dorazu k dorazu, aby se zkalibroval senzor natočení.
 
Dobře, to udělám, ale co mi poradíš s tou novou baterkou? Mám ji vyměnit za starou v autě a neřešit? S tou nabíječkou CTEK ji nenabiji na 100%, tedy aby hustota elektrolytu byla 1,28, nebo alespoň 1,26. Nějakou profi nemám kde půjčit, musel bych asi zanést baterku někde do servisu dobít. Nechápu, když je nová, psal jsem mail prodejci, tak mi poslali strašně omluvný mail, že to se jim ještě nestalo, moc se omlouvají..., ale řešení žádné. Zatím jsem neodepsal, co dál.
 
Poslední úprava:
Ked som si prebral nove auto, nesiel mi nejaku dobu iStop (nie ze by som ho potom pouzival, ale sledoval som, ci je prevadzkyschopny). Po nejakej kratkej dobe si auto povedalo, ze baterka uz je dost nabita jazdenim a iStop povolilo. Nemyslim si teda, ze je nutne akumulator nabit pred pouzitim na 100%, ani ze treba autu povedat, ze nastala vymena - daj novu baterku, jazdi, pripadne trochu udrzuj aj nabijackou a ono sa to rozbehne.
 
Ked som si prebral nove auto, nesiel mi nejaku dobu iStop ...?
Mám to teď tak: v autě je původní baterka, kterou jsem nabíjel mimo auto, nenabilo ji úplně, důvody víme. 4 články v zeleném poli, krajní články hustota elektrolytu 1,23. Auto startuje zatím normálně, kupodivu funguje i i-stop, jenom mi teď Forscan neukazuje BATT_SOC, jenom 0%. Jen si teď myslím, že bych neměl dávat novou baterku do auta, když není nabitá na 100%, to se pak nikdy nedobije úplně a to by se asi podepsalo na její životnosti, co
 
ked chces aby vydrzala co najdlhsie tak ju dobi tak ako som pisal , kedze mas automaticku nabijacku CTEK skus ju s nou nabit viackrat na recond ale nie som si isty ci to pomoze, zmeraj hustotu elektrolytu a uvidis
 
Back
Top