• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Baterie a její výdrž v závislosti na způsobu používání

Důležitější je výše proudu.
Pokud datasheet není nebo neuvádí některý informace, tak proud zkrátka max 1/10 kapacity. Jestli to při nabíjení vyleze na 15,8V nebo 16,3V není zas takovej problem, ono je to daný vnitřním odporem baterie a ve finále napětí naskakuje jen po desetinách voltu. Po odpojení a uklidnění to stejně padá na těch cca 12,8V.
 
Asi to řešit už nebudu, nechám si tuhle nabíječku, dává 5A (požadavek výrobce je 4A konstantní), jednou ročně použiji Recond, zvážím použití režimu AGM, případně nechám baterii 2-3 dny na nabíječce a dobré. Starou pořád mám, jako rezerva během nabíjení nové snad je použitelná.
 
Asi to řešit už nebudu, nechám si tuhle nabíječku, dává 5A (požadavek výrobce je 4A konstantní), jednou ročně použiji Recond, zvážím použití režimu AGM, případně nechám baterii 2-3 dny na nabíječce a dobré. Starou pořád mám, jako rezerva během nabíjení nové snad je použitelná.
Pozri si toto video :
 
Pozri si toto video :

Super, překlad k tomu nemáš? Ten jazyk mi je už cizí :). Jinak jako mít jeho vybavení, tak není problém, že jo? Mluví tam něco o asymetrickém režimu a desulfataci, jestli se nepletu? Jestli jsem to dobře pochopil, tak on rozředil elektrolyt u nové baterie, jakože je vybitá, jo? Zajímavý poznatek na konci, vztah napětí po nabíjení a ustálení a hustoty elektrolytu.
 
Super, překlad k tomu nemáš? Ten jazyk mi je už cizí :). Jinak jako mít jeho vybavení, tak není problém, že jo? Mluví tam něco o asymetrickém režimu a desulfataci, jestli se nepletu? Jestli jsem to dobře pochopil, tak on rozředil elektrolyt u nové baterie, jakože je vybitá, jo? Zajímavý poznatek na konci, vztah napětí po nabíjení a ustálení a hustoty elektrolytu.
staci objednat z Moskvy tu nabijacku, ja ju mam, nabija dobre vies si nastavit hodnoty az po 16,5V a 12A, tiez vies v servisnom rezime nastavit vybijanie a napajat vozidlo bez baterky, da sa s touto nabijackou nabit EFB baterku az po hustotu elektrolytu 1,29. Napis mi prosim Ta postup ako si resetoval vo Forscane BATT DAY pred odpojenim baterky.
 
journey: tak dej tu odkaz na tu nabíječku, jsem zvědavý, kolik ta sranda stojí, ne že bych ji hned kupoval, asi levné to nebude :). Jinak když už si libuješ v ruštině :), ale má to tam i anglicky, ten první postup před odpojením vyresetuje počítadlo dnů bat., nedělal jsem to přes Forscan : https://www.drive2.ru/l/1474844/
 
já se letos chystám koupit tento zdroj, mimo jiný by měl skvěle fungovat i pro nabíjení baterií. Pozor pro méně znalé, je potřeba připojit napájení, který dokáže využít plný rozsah zdroje.
DPS5020 - Aliexpress
 
@journey není to drahé, když nepočítám dovoz a clo, ale asi bych neměl odvahu to kupovat z Ruska, případná reklamace asi nehrozí. Stejně ani tomu moc nerozumím, ale dík. To ti raději dovezu baterku na nabití, jak pojedu kolem ;). @no_hits, to samé, ale hold, kdo umí, umí :)
 
Teď to došlo kolegovi, sice po měsíci ale bez dph a cla a funguje skvěle
 
Teď to došlo kolegovi, sice po měsíci ale bez dph a cla a funguje skvěle
to mi trochu vysvetli, ked dobre chapem tak ked nastavim na tejto nabijacke 16,5V-12A to je plny rozsah a dam medzi nabijacku a baterku toto cudo tak to bude aj plnym prudom cize 12A nabijat aj ked uz dosiahne napatie 16,5V?
 
Ta nabíječka co myslíš se musí napojit přímo bna baterii. Já měl na mysli ze se k tomu musí hodit spinanej zdroj nebo toroid s filtrací
 
Ahoj. Dnes došla poštou nabíječka z Lidlu. Tak jsem ji hned zašel vyzkoušet a zároveň zjistit stav baterie. Podle mě vše ok. Nabíječka ukončila nabíjecí cyklus po cca 30 minutách, tak předpokládám, že dobíjení auta maká tak jak má. A jak jsem koukal po netu, tak baterie v autě je asi originál z Mazdy, nejspíš EFB, nebo se pletu?

IMG_20200120_170120.jpg IMG_20200120_163136.jpg IMG_20200120_163926.jpg IMG_20200120_165128.jpg IMG_20200120_165652.jpg
 
Jak teď kolem toho dost googlím, tak si říkám, jelikož bych přece jenom radši takovou aut. nabíječku, ať nemusím nic hlídat, jestli by nepomohla CTEK 10? Dává 10A, jenom to napětí vyšší nebude. Co jsem našel v návodech na netu, tak hlavně se píše o tom, že se má nastavit proud 10 až 15A, co vy na to? Když je pak hustota elektrolytu 1,25 a víc, tak OK, protože není vařením promíchán a dole je hustota vyšší, jestli jsem to dobře pochopil :). Funkce Recond při použití jednou za rok by mohla stačit. Jestli to chápu blbě, tak mně opravte.
Jinak se mi povedlo zprovoznit BATT_SOC, tak happy :).

Zobrazit přílohu 25628 Zobrazit přílohu 25629 Zobrazit přílohu 25630
Aký používaš bluetooth scanner s aplikaciou Forscan ?
 
Back
Top