• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Baterie a její výdrž v závislosti na způsobu používání

Díky za návod a nasměrování.
Přijde mi, že nabijeckyctek si odporují. Píšou např., že pro agm se nesmí použít recond, ale nabíječka má přeci přímo režim pro tuto kombinaci. Píšou, že efb se nabíjí na autíčko (14,4) nikoli na agm/hvězdičku (14,7), ale jinde jsem všude četl, že se nabíjí mají nabíjet 14,7(?).

... takže zůstávám poněkud zmatený, jestli hvězdička/agm nebo autíčko(?)
ale když recond, tak tedy s odpojenou baterií - při nejmenším proto, že když mi omezovač proud omezí, tak recond stejně neproběhne.
 
Pokud nabijeci napeti přesáhne 15V což u recond muže, může dojít k poškození elektroniky auta.
I servisní postup pro nabíjení říká že pro opetovne zapojeni akumulatoru do auta musi byt napětí baterky nižší než 15V
 
Tak abych to po třech dnech hledání v anglických diskusích i s výrobcem rozmotal všem. :)

Pro efb start-stop je určena nabíječka ct5 start/stop, která nabíjí 14,55 V, tedy něco mezi "autíčkem a vločkou=agm". Na mxs 5.0 se mohou použít oba tyto režimy, ale doporučen je agm (tedy 14,7 V).

Režim agm+recond prý existuje aby existoval a výrobce ho opravdu pro ani agm baterie nedoporučuje používat "pokud ho výslovně některý výrobce baterie nevyžaduje".

(Stále si nejsem jistý, jakou roli hraje omezovač napětí a baterie v autě při desulfaci = 15,8 V = krok 1 u všech režimů mxs 5.0)
 
Ahoj, prosím o pomoc, došel sem k autu a nejde ani odemknout a po fyzickém odemčení nic neblikne, ani na náhradní klíček, takže vybitá baterie, zjistil jsem že jsem nechal svítit vnitřní světlo 40 hodin cca, může to vybít baterii ve skyactiv? taktéž jsem si vypl startstop pomoci posunutí tlačítka kapoty, nevím jestli může mít taktéž vliv. Prosím jak lze dobít nebo nejlevněji vyřešit teď tento problém? děkuji
 
Akumulátor se takto dlouhým svícením vybít mohl. Závisí to na tom, v jaké kondici a stavu nabití si akumulátor měl...

Máš voltmetr? Změř si napětí na baterce:

https://www.auto.cz/kontrola-napeti-autobaterie-trikrat-mer-91944

Podle toho poznáš, jestli je to akumulátorem nebo ne... Jakože to asi tím bude...

Jinak samotný postup dobíjení dobíječkou se tu už řešil opakovaně (např. CTEK MXS 5.0), takže stačí si to vyhledat.
 
Poslední úprava:
Spínač u kapoty vliv určitě neměl. Vnitřní světlo určitě mohlo akumulátor vybít pod hranici kdy elektronika vozu vyhodnotí že je akumulátor vybit. Pokud jej chceš doopravdy nabít na 100% musíš nabíječkou která umí 17V a 10A ( což není běžně k dostání ). Pokud chceš jen nastartovat a pak se děj co se děj, poslouží jakákoli nabíječka s procesorem která umí do 14,7 - 15V ( režim recond nebo sněhová vločka ). čím více Ampér tím lépe. Pozor nad 15V nutno odpojit od auta.


Ahoj, prosím o pomoc, došel sem k autu a nejde ani odemknout a po fyzickém odemčení nic neblikne, ani na náhradní klíček, takže vybitá baterie, zjistil jsem že jsem nechal svítit vnitřní světlo 40 hodin cca, může to vybít baterii ve skyactiv? taktéž jsem si vypl startstop pomoci posunutí tlačítka kapoty, nevím jestli může mít taktéž vliv. Prosím jak lze dobít nebo nejlevněji vyřešit teď tento problém? děkuji
 
Tak prva mě týpek nahodil přes jinou baterii, auto jezdilo dva dny ale bohužel jsem jel jen kousek, musel jsem :(
včera už nastartovat nešlo, tak jsem koupil baterku která měla konektory daleko od kraje "nenamontoval sem" :(
objednali jsme přesně velikost co mám do japonských aut od banneru, dostanu ji až v uterý.
Jelikož mám dnes svatbu a auto potřebuji, tak sem ještě zkusil do servisu ford hodit baterku na nabití přes noc, no dal jsem ji, je trošku nafouklá dal ji do auta, budíky všechno naskočilo, ale při startování jen cvaklo s informační hláškou Break Inspection Request.
Na jiném zahraničním foru jsem četl, že to může dělat baterie kaput, No odvoz na svatbu mám jiný "ne dle představ" hold osud. Snad to bude tou baterkou a startováním sem něco neposral.
Přeji hezký víkend
 
Jestli se nafoukla, zapoměli nejspíše odšpuntovat baterku. Experti ve Fordu..


Tak prva mě týpek nahodil přes jinou baterii, auto jezdilo dva dny ale bohužel jsem jel jen kousek, musel jsem :(
včera už nastartovat nešlo, tak jsem koupil baterku která měla konektory daleko od kraje "nenamontoval sem" :(
objednali jsme přesně velikost co mám do japonských aut od banneru, dostanu ji až v uterý.
Jelikož mám dnes svatbu a auto potřebuji, tak sem ještě zkusil do servisu ford hodit baterku na nabití přes noc, no dal jsem ji, je trošku nafouklá dal ji do auta, budíky všechno naskočilo, ale při startování jen cvaklo s informační hláškou Break Inspection Request.
Na jiném zahraničním foru jsem četl, že to může dělat baterie kaput, No odvoz na svatbu mám jiný "ne dle představ" hold osud. Snad to bude tou baterkou a startováním sem něco neposral.
Přeji hezký víkend
 
Jestli se nafoukla, zapoměli nejspíše odšpuntovat baterku. Experti ve Fordu..
Podívej nakonec mi řekli že to odšupntovali proto je to nahoře mokré, no kdo ví...
To je už vcelku jedno.

Docela by mi pomohlo jeslti máte zkušenosti s výměnou za jinou baterii jestli si ji auto vezme v pořádku. Zda není nutný nějaký reset nebo kombinace, aby to pak nastartovalo a já si nemyslel, že je něco v háji.
Díky
 
Projeť diskusi, je tu uveden typ aftermarket aku, myslim že Exide. Když bude sedět rozměr, kontakty a parametry bude par let fungovat jakykoli akumulator pro start/stop ( odolnější na cyklické zatížení - krátkodobé silné nabíjení, dlouhodobé nenabíjení ). Nemá smysl kupovat nejakou TOP aku za šlehu, stejně vydrží jen pár let a budeš zase měnit za jinou.
 
Projeť diskusi, je tu uveden typ aftermarket aku, myslim že Exide. Když bude sedět rozměr, kontakty a parametry bude par let fungovat jakykoli akumulator pro start/stop ( odolnější na cyklické zatížení - krátkodobé silné nabíjení, dlouhodobé nenabíjení ). Nemá smysl kupovat nejakou TOP aku za šlehu, stejně vydrží jen pár let a budeš zase měnit za jinou.
projeté samozřejmě mám, třeba tu https://www.mazdaklan.cz/threads/nova-autobaterie-aftermarket-ne-original.2922/
koupil jsem exide dle prvního příspěvku a nešla mi tam dát, skrz to že je to asi na naftu, ale to uživatel neudal pro jakou motorizaci.

našel jsem i bannerku v diskuzi " https://www.battery.cz/autobaterie-banner-running-bull-efb-565-00-65ah-12v-56500.html pro GJ/GL 2.0-2.5 benzin, také EFB jako originál, kapacita o 5 Ah menší než originál odk "
tento link nefunguje a přímo stejná už není, je jen jiný konec např https://www.battery-import.cz/runni...ner-running-bull-efb-565-15--65ah--12v-56515/ která má v kodu koncovku 15, snad to bude ok.

Jen jak jsem psal, snad není třeba udělat nějakou kombinaci nebo něco aby auto baterku přijalo, tato informace by mě více uklidnila:
četl jsem něco jako:
1. Při vypnutém motoru přepněte spínač startování motoru do polohy ON. 2. Nastavte páku automatické převodovky do neutrální polohy. 3. Se sešlápnutým brzdovým pedálem: sešlápněte pedál plynu a přidržte jej po dobu nejméně 5 sekund. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly začít blikat; třikrát stiskněte a uvolněte plynový pedál. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly zhasnout. Pokud je Mazda CX-5 vybaven LCD displejem na přístrojové desce, před přepnutím spínače startování motoru do polohy ON zavřete všechny dveře, po instalaci počkejte, až se na displeji objeví varovné hlášení, a poté je vyjměte spínačem INFO umístěným na volantu. Chcete-li zkontrolovat, jak správně byla inicializována baterie Mazda CX-5, musíte zapnout zapalování a poté podržte spínač i-stop po dobu 10 sekund. Blikající zelený indikátor označuje úspěšné dokončení postupu inicializace baterie. Blikající žluté světlo signalizuje nedostatečné nabití nebo přebití baterie. Trvalý žlutý indikátor znamená, že baterie nebyla inicializována v systému, je třeba ji opakovat. Pro správnou inicializaci baterie musí být její SOC vyšší než 75%.
 
Můžu se zeptat když už jsem získal tvou pozornost a vím, že máš své kvality. tak proč mi neodepíšeš na to, zda baterku auto příjme hned po zapojení, nebo zda je nutný ještě nějaký ukon? děkuji :)
Kdybych měl věnovat čas každému členu fóra pro soukromé konzultace (z nějakého nepochopitelného důvodu, jako kdyby to bylo strašné tajemství, které nelze vyřešit veřejně), jistě pochopíš, že by mi ho moc nezbylo... Můžeš to ostatně postřehnout jak tady, tak i tady. Chápej, že tohle tady není moje zaměstnání. Není potřeba mi psát o kvalitách, já sám si to nepamatuju. Zkus to a uvidíš.
 
Po dobítí EFB akumulátoru by se dle servisního postupu měla dolít destilka, dělali jste to už někdy ? U akumulátoru se světlým obalem byla dříve vidět hladina skrz obal. Jak poznám hladinu u černého aku? Stačí když nejsou vidět desky elektrod ?
 
byvaji tam takove kovove packy, kdyz odsroubujes vicko...tech by se mela napln dotykat
 
Nenašel jsi náhodou i návod jak to udělat s manuálem ???


projeté samozřejmě mám, třeba tu https://www.mazdaklan.cz/threads/nova-autobaterie-aftermarket-ne-original.2922/
koupil jsem exide dle prvního příspěvku a nešla mi tam dát, skrz to že je to asi na naftu, ale to uživatel neudal pro jakou motorizaci.

našel jsem i bannerku v diskuzi " https://www.battery.cz/autobaterie-banner-running-bull-efb-565-00-65ah-12v-56500.html pro GJ/GL 2.0-2.5 benzin, také EFB jako originál, kapacita o 5 Ah menší než originál odk "
tento link nefunguje a přímo stejná už není, je jen jiný konec např https://www.battery-import.cz/runni...ner-running-bull-efb-565-15--65ah--12v-56515/ která má v kodu koncovku 15, snad to bude ok.

Jen jak jsem psal, snad není třeba udělat nějakou kombinaci nebo něco aby auto baterku přijalo, tato informace by mě více uklidnila:
četl jsem něco jako:
1. Při vypnutém motoru přepněte spínač startování motoru do polohy ON. 2. Nastavte páku automatické převodovky do neutrální polohy. 3. Se sešlápnutým brzdovým pedálem: sešlápněte pedál plynu a přidržte jej po dobu nejméně 5 sekund. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly začít blikat; třikrát stiskněte a uvolněte plynový pedál. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly zhasnout. Pokud je Mazda CX-5 vybaven LCD displejem na přístrojové desce, před přepnutím spínače startování motoru do polohy ON zavřete všechny dveře, po instalaci počkejte, až se na displeji objeví varovné hlášení, a poté je vyjměte spínačem INFO umístěným na volantu. Chcete-li zkontrolovat, jak správně byla inicializována baterie Mazda CX-5, musíte zapnout zapalování a poté podržte spínač i-stop po dobu 10 sekund. Blikající zelený indikátor označuje úspěšné dokončení postupu inicializace baterie. Blikající žluté světlo signalizuje nedostatečné nabití nebo přebití baterie. Trvalý žlutý indikátor znamená, že baterie nebyla inicializována v systému, je třeba ji opakovat. Pro správnou inicializaci baterie musí být její SOC vyšší než 75%.
 
Poradíte prosím postup jak resetovat SOC u auta s manuální převodovkou, případně pomocí nějaké appky na diagnostiku ( klidně i placené ) ? v inCarDOCfree se mi to nepovedlo najít
 
Poslední úprava:
Back
Top