• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy - pomoc s výberom nových

  • Vlákno založil Vlákno založil mats
  • Datum založení Datum založení

mats

člen KLANu
Zprávy
30
Ahojte, riešil už niekto výmennú bŕzd, ktoré sú odolnejšie voči korózií? Jedná sa mi hlavne o zadné kotúče. Jazdím prevažne diaľnicu a predvídavo, takže hoci sú doštičky v dobrom stave, tak kotúče už budú za chvíľu na odpis. V autorizáku mi povedali, že ľudia nemajú dobré skúsenosti s neoriginálnymi kotúčmi a doštičkami (pískajú a pod..). Mám nabehaných 65 000 km (snažím sa ich aspoň 1x za týždeň prebrzdiť). Dozadu by som dal kľudne kotúče a doštičky, ktoré by boli odolnejšie voči korózií aj napriek nejakému pískaniu a pod. (aj tak sú v akcií ako tie predné). Dopredu asi originály. Ak má niekto tip na konkrétne disky a doštičky, tak budem rád. Prípadne by ma zaujímalo, koľko km ste do výmeny nabehali a aké máte skúsenosti s neoriginálnymi kotúčmi a doštičkami. (BP, 2019 sedan, 90kw)
 
Tak za mě bych tam dal skoro jakékoliv, jen ne originál. Originál vydrží hrozně málo. Na šesku jsem dával Brembo na trojku BM ATE a teď na BP mám ještě originál, ale zadní kotouče už jsou v hrozné stavu. Dlouho jsem na to nekoukal, ale na BP byla na zadek jen sada TRW nebo originál. Hlavně v autorizáku dáš za výměnu kolem 1000 euro.
Foto: moje zadní kotouče po 2 letech a 38k km.

IMG20240225145438.jpg
 
Nějaké info třeba také zde:
 
Tak já to nechával teď zkontrolovat když se na nastriku spodku sundavali kola.

Mám M3 BP 2021 a 60 tisíc km.

Přední desky 50%
Zadní desky 80%

Přední kotouče lehká hrana a lehká koroze na hraně.
Zadní kotouče dvě hrany a koroze

Tedy letos to vydrží když jsou desky ještě ok a měnit to chci příští rok před první STK aby neměli keci ze jsou ty zadky ,,rozpadly” 😂

Dal bych cokoliv jen ne originál za tu prisernou cenu.

Vždy byly fajn Zimmermann Brembo to bude asi sázka na jistotu v těch vyšších provedeních mi to nikdy nehnilo jako hnije originál.
 
Môžem sa spýtať, prečo nie aj brembo prime doštičky, prečo uprednostňuješ Ate?

Mám tiež už pripravené ATE platničky na výmenu ktorú budem robiť asi v lete alebo až budúci rok. Zatial sú ešte v pohode a jednu sezónu by ešte vydržali ale ja som bol diaľničný jazdec. Teraz to kočíruje syn a predpokladám že pôjdu rýchlo preč :)

 
Dal jsem Bosch kotouče a Brembo přední desky. Brzdí parádně. Bosch kotouče mám odzkoušené jako top kvalita/cena.
 
Jen se zeptám..., ty Vaše M3 BP krásky jsou taky mild-hybrid, tedy s tou malou pomocnou baterií?
Pokud ano, tak při koupi CX-30 prodejce zmínil brake-by-wire, při kterém by snad měla být elektrika taky využívána pro dávkování brždění = je v BP dtto?
A pokud zase ano, je "domácí" výměna desek/kotoučů taky tak "snadná" jako třeba u M3 BN 2016?
Tak nějak čekám že to stejné nebude, ale vidouce Vaši připravenost měnit... vyprovokovalo mě to k dotazu :cool:
 
Hlavní je kouknout jestli je auto vybavený elektronickým posilovačem brzd (dejme tomu že to nazvete Brake-By-Wire). V tom případě je opravdu dobrý před demontáží brzd odpojit 12V baterii. Pokud se dělá na zadních brzdách s elektronickou ručkou tak před odpojením baterie ještě dát servisní režim.
 
Ve výměně brzd jako takových - i stlačování pístků apod je to klasika (až na el. ruční brzdu). Akorát si “nenašlapeš brzdu” při vypnutým motoru. A ano, brake-by-wire je i na BP.
 
Já budu v brzké době měnit komplet brzdy ,předek i zadek . Vše od Zimmermann. Ještě jsem je před montáží na auto nastříkal ochranným nástřikem aby nechytili brzy lišku.

IMG_20240302_083030.jpg
 
Ahojte, riešil už niekto výmennú bŕzd, ktoré sú odolnejšie voči korózií? Jedná sa mi hlavne o zadné kotúče. Jazdím prevažne diaľnicu a predvídavo, takže hoci sú doštičky v dobrom stave, tak kotúče už budú za chvíľu na odpis. V autorizáku mi povedali, že ľudia nemajú dobré skúsenosti s neoriginálnymi kotúčmi a doštičkami (pískajú a pod..). Mám nabehaných 65 000 km (snažím sa ich aspoň 1x za týždeň prebrzdiť). Dozadu by som dal kľudne kotúče a doštičky, ktoré by boli odolnejšie voči korózií aj napriek nejakému pískaniu a pod. (aj tak sú v akcií ako tie predné). Dopredu asi originály. Ak má niekto tip na konkrétne disky a doštičky, tak budem rád. Prípadne by ma zaujímalo, koľko km ste do výmeny nabehali a aké máte skúsenosti s neoriginálnymi kotúčmi a doštičkami. (BP, 2019 sedan, 90kw)
Ahoj, taky používám ATE - destičky i kotouče ( v předu i vzadu ) . Po 3/4 roce od výměny jsou občas orezlé zadní kotouče, pokud auto stojí týden v garáži bez ježdění. Ale to tomu se v případě vlhkostí a zimních měsíců nevyhnu s žádnou značkou.
 
Přesně. Taky jsem kupoval Zimmermanny a maximální spokojenost.

Viz.foto.
IMG_20240408_140426.jpg IMG_20240409_105000.jpg IMG_20240408_152325.jpg IMG_20240409_104025.jpg IMG_20240408_135952.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Zdar po zatlačení předního pístu , už se nechce hnout . Někdo nějakej
nápad ?
 
Back
Top