Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Ahoj. Ak by si to počul na rovinke aj keď nebrzdis vtedy to môže byť krycí plech. Ale taká diagnostika - ak počujem zvuk od kolies napríklad vždy keď idem doprava s autom tak to býva ložisko kolies. Vieš to takto definovať. Ak je ten zvuk vždy do jednej strany tak to je určite ložisko kolesa. Ak ti brzdy piskaju, tak v servise sme vždy na každých brzdach zrážali hrany na brzdových doskách než sme ich namontovali na auto. Ak si to niekto robil doma sám a prišiel do servisu že mu piskaju brzdy tak aj tie sme len demontovali, zrazili hrany a namontovali späť. Pokiaľ tam neboli doštičky ozaj niake zlé, tak sa tam nechali. Skús tú zákrutu. Ak zvuk budeš stále počuť tak potom zdvihnúť auto a točiť rukou koleso a počúvať zvuky. Aj tak sa dá diagnostikovať zvuk od kolesa. Vtedy vieš odhaliť bzrdy, plech, alebo ložisko. Tak sa to robí a skúša aj v servise. Držím palce.Nemá někdo tip co může způsobovat že se při zatáčení třeba v kruhovém objezdu ozývá od kol nepravidelné pískání jak se kola točí? Předpokládám že to jde od zadních brzd a dost mi to vadí. Při jízdě rovně je ticho ale samozřejmě brzdy často pískají při brzdění.
Samsung S22 256GB Tapatalk
Zodvihni auto, chyť koleso dvomi rukami najprv vodorovne a potom zvyslo a snaž sa hýbať kolesom, či tam nebudeš cítiť vôľu v ložisku. Ak je rozsypane ložisko malo by tam byť cítiť jemnú vôľu, ale nemusí byť vždy cítiť v rukách pri poruche ložiska, teda ak nebude cítiť vôľa pokračuj ďalej v diagnostike.. Daj dole koleso. Potoč s ním. Snaž sa roztočiť koleso čo najrýchlejšie a počúvaj zvuk. Ak sa objaví, pozri najprv krycí plech či sa neopiera o kotúč, alebo nie je medzi plechom a kotúčom kameň. Aj to býva s jedným z pričiň divnych zvukov od bŕzd. Ak nenájdeš zdroj zvuku, daj dole strmeň a brzdové dosky a znova sa snaž čo najrýchlejšie roztočiť koleso. Ak bude zvuk znova počuť aj keď bude strmeň a dosky dole je to určite ložisko. Ak zvuk zmizne, zober smirgel daj ho na čo najrovnejsi povrch a snaž sa brzdové dosky trochu osmirglovat a zraz z nich hranu. Veľké percento zvukov v zákrute býva ložisko. Nepíšeš či máš tvoje auto stvorkolku. Ak máš stvorkolku a máš tam poloos, môže byt dokonca povolená, alebo zle zatiahnutá centrálna matica. Tá musí byť dotiahnuta presne, väčšinou na moment a uhol, lebo dotiahnutie centrálnej matice ti robí vôľu v ložisku. Ak máš len predný náhon a zvuk je zo zadu tak centrálnu maticu nehľadaj. Držím palce. Ak by niečo sa kľudne spýtaj ti poradím.Slyším to jen když odbocuji vpravo. Je to pravidelné vrzání či pískání stejného druhu jako pískání od brzd. Já tipuji bordel v brzdach. Jak bych tedy poznal že je to třeba loziskem? Když tedy sundam kola a budu točit ručně...
Samsung S22 256GB Tapatalk
No já nakonec nechal původní kotouče i desky pač jsou stále jako nové ale piskaji stále a hodně. Pokud se ohreji tak už ne. Třmeny se lakovali a brzdy vyčistili. Názor? V průběhu roka jakmile budu na autě něco dělat tak na ten předek koupím nové kotouče a ceramic desky ATE co jsem původně zamyslel pac to pískání mě fakt sere.Díky za tipy. V pátek se na to vrhnu a dám vědět.
Samsung S22 256GB Tapatalk
Jj, já je mám s kotoučema ATE, a bez problémů.. Pořád jsem spokoVšem co vozíte ty keramické desky ATE/kupujete k nim běžné kotouče ATE nebo nějaké jiné?
Hodím tu kombinaci asi na předek. Už mě fakt vytáčí jak ty původní téměř stále pískají a je jedno jak jim seseknu hrany. Za 3 roky provozu fungují skvěle a neubývají ale poslední rok prostě strašně řvou.
Všem co vozíte ty keramické desky ATE/kupujete k nim běžné kotouče ATE nebo nějaké jiné?
Hodím tu kombinaci asi na předek. Už mě fakt vytáčí jak ty původní téměř stále pískají a je jedno jak jim seseknu hrany. Za 3 roky provozu fungují skvěle a neubývají ale poslední rok prostě strašně řvou.
Nemam zadnou zvlastni peci. Vzhledem k tomu, ze jsem to delal nekolikrat po sobe a vzdy to po kratkem case zacalo zase piskat, tak pri tom poslednim servisu jsem navic vymenil vodici plisky desticek vepredu a dale jsem modrou pastou od LiquiMoly, k tomu urcenou, namazal kontaktni misto mezi trmenem a destickou. Neco z techto dvou ukonu muselo zabrat, protoze uz 2000 km jsou brzdy zticha.Tak je pravda že na ten tvůj důkladný servis se nechytám. Nejraději bych ti to svěřil![]()
Já ty vodicí plíšky vyměnil za nové, za mě už nebyly v uspokojivém stavu, byly na nich nánosy a podle mě už nemohly fungovat dobře.Aha. Je fakt že vodici plisky dávám stále původní. Ohledně mazání. Používat pastu od Ate. Podle mě mám nějak blbě seknute hrany na desce pač to píská skoro furt. Až když se ohreji tak se uklidní a za chvíli znovu. Piskaji jak vlak. Hrozně intenzivně.
Samsung S22 256GB Tapatalk