• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Celoroční pneumatiky

mastif

rodinný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
890
Máte někdo zkušenosti s celoročními pneumatikami ? Pokud ano jakého výrobce ? Přemýšlím o Continentalu, ale názory jsou všelijaké.
 
Podle mého názoru záleží kolik a kde najezdíš, celoroční je prostě kompromis. Tady jsou poměrně často zmiňované Michelin CrossClimate
 
Presne ako pise Vladas. Ja mam na cx5 uz skoro 3 roky 17" crossclimate a je to v pohode. Ale takmer stale som okolo Bratislavy a rocne nabeham okolo 15000 km. Keby bolo zle, na zimu mam retaze. Ale pre niekoho ineho to bude nevhodne lebo sa mozno pohybuje v kopcoch a chodi vela lyzovat. Kazdy si to musi zvazit sam. Usetrenie na kompletnej druhej sade kolies je okolo 1000e co je dost.
 
Jezdil jsem na Goodyear Vector, docela v pohodě v zimě, na léto horší. Ale jak bylo psáno, jde o kompromis.
 
CC+ máme na nákupní tašce, jede to OK, žádný hluk.
 
Díky za názory. Právě na hory v zimě jedu 1-2x ročně na jeden den. Jinak běžné ježdění. Nájezd taky tak cca 15000 km. Díval jsem se na nějaké testy a právě Continental vyšly nejlépe, ale někdo ty testující musí platit že ... Michelin mně taky zaujaly tak uvidíme. Když vidím že jsou pozitivní zkušenosti budu o nich uvažovat.
 
Neviem ako je to na nasom trhu ale uz som videl na YT ze su uz aj CC2. Vyzeraju super. Maju viac drazok co bude pre zimne pouzitie lepsie.
 
Díval jsem se na nějaké testy a právě Continental vyšly nejlépe, ale někdo ty testující musí platit že .

Kdyz se testujou mizerny pneumatiky, ta nejmene mizerna je nejlepsi, presto porad mizerna:

Slaba na suchu, slaba na snehu, slaba na vode... co je to pak za "nejlepsi" pneumatiku? Rekl bych ze celorocni maji smysl jen u cloveka, kterej jezdi malo, rekneme do 10tisic km rocne. Kdyby stridal letni/zimni, pneumatiky zestarnou driv nez je ojede.

K tomu "placeni" testu: ucastnil sem se dva krat testu co delaji OAMTC+ADAC+TCS za firmu dodavajici aparaturu. Mel sem moznost videt jak to testuji, a rekl bych ze lepe se to delat neda. Testovani je "naslepo" v tom smyslu ze ridic ani nevi, pneumatiky jake znacky ma prave na voze. Nektere testy se ani nedelaji ridicem (treba u testu brzdeni nebo maximalni rychlosti po kruznici auto ovlada pocitac pres elektro-mechanicke zarizeni pusobici na pedaly/volant/razeni). Pneumatiky se kupuji vzdycky anonymne 3 sady na ruznejch mistech a v ruznem case a pokud se vysledky lisi o vic nez 10%, vyrazuji se z testu. Atd, atd.
 
Myslím, že to je dost i o stylu ježdění. Když někdo jezdí agresivněji, měl by mít asi podle toho obutí. Stejně tak pro nezkušené řidiče bych asi považoval za rozumnější sezónní gumy. Naopak pro umírněné a zkušené řidiče může být all season dobrým řešením, zvlášť žijí-li ve větším městě.
 
To si úplně nemyslím. Rozhodující je roční nájezd a kam auto jezdí. Pokud je nájezd větší jak cca 12 tis. km/rok vč. ježdění v zimě a/nebo pokud jede několikrát za rok na hory nebo i po D1 přes Vysočinu, tak je rozhodně bezpečnější a vyplatí se přezouvat na zimní gumy, a to i pro opatrného řidiče. Ale jistě, pro převážně městské ježdění celoročky stačí.
 
Mám zkušenosti se SAVA adapto a GoodYear vector 4season gen-2 v rozměru 205/60 R16. Musím říci, že obě pneumatiky mě mile překvapily. Savy nejsou špatný, ale GoodYear je někde jinde. Je to mnohem lepší pneumatika. A i při svižnější jízdě v klidu drží. Neměl jsem problém ve 150 řezat zatáčky, na suchu. Ale už bylo slyšet, že to je tak hraniční. V zimě jezdím k našim do Orlických hor a ikdyž hustě sněžilo celý cen a na silnici bylo hodně sněhu, tak jsem problém.

Samozřejmě je potřeba počítat s tím, že je to kompromis. Takže je třeba určit si, kde a jak jezdím. Na auto, které jezdí většinou po městě a občas někam dál, je to naprosto výhodná volba. Švagr koupil ty GY na Hyundai a říkal, že super. Pokud jezdíš už více agresivně a i do hor, tak je lepší zvolit zvlášť léto/zima.
Budu kupovat v létě nové GY gen-3 na druhé auto. Testovali je v Autobildu a hodně moc je chválili.

Jinak jsem taky zvědav na tu novinku od Nokianu. Mohlo by to být zajímavé. Uvidím, jak si povedou v testech. Možná ještě zvážím před GY gen-3.
 
Doporučil bych vybírat mezi CC+, GY Vector 4S gen 3 a Hankook H750.

Chtěl jsem GY, ale se v 17" rozměru na GH nevyrábí, CC+ nebyly za rozumnou cenu, proto jsem vzal H750.

Na suchu zabírají a brzdí slušně

Na kluzkým povrchu - mokro/sníh mají horší záběr (víc hrabou) , ale parádně brzdí (i při teplotach pod nulou), trakce slušná, na dálnici v silnějším dešti nemam pocit aquaplaningu a nejistoty.

Při teplotách lehce nad 10°C bez problémů

Dle testů by měly mít problém s teplotami nad 20 a pri 30 a víc už jsou nepoužitelné.

Bral jsem je místo zimních do města kde ve srovnání s GY UG 9 na mokru a sněhu brzdí daleko líp s daleko menším zásahem ABS (pokud vůbec nějaký je). Do hor a více zasněžených oblastí (např Vysočina) nejezdím, takže ten trochu horší záběr mně nevadí, šlo mi hlavně o brzdění a jistotu v městském provozu při "anglickém" počasí . Na léto nahodiím samozřejmě zase vrtule s PS4. ;)
 
Máte někdo zkušenosti s celoročními pneumatikami ? Pokud ano jakého výrobce ? Přemýšlím o Continentalu, ale názory jsou všelijaké.

Díky za názory. Právě na hory v zimě jedu 1-2x ročně na jeden den. Jinak běžné ježdění. Nájezd taky tak cca 15000 km. Díval jsem se na nějaké testy a právě Continental vyšly nejlépe, ale někdo ty testující musí platit že ... Michelin mně taky zaujaly tak uvidíme. Když vidím že jsou pozitivní zkušenosti budu o nich uvažovat.
Já jsem si pořídil na novou CX30 Goodyear Vector 4Seasons SUV G2 215/55R18 99 V XL . Zatím spokojenost. Občas jedu i na hory a v kombinaci s AWD si nemůžu stěžovat. :)

Teď ještě prodat ty sundané letní BRIDGESTONE TURANZA 215/55/R18 95H s nájezdem 1500 km :rolleyes:.
 

Přílohy

  • pneumatiky.pdf
    384,9 KB · Zobrazení: 20
Celorocni pouzivam uz dve zimy misto zimnich. Jako trapit se na zimch od druhy pulky rijna do pulky kvetna je voser. Normalne v nich jezdim na bezky, kazdy den zima/jaro jen co uz je na ne snih. A 2.5km za znackou mi zacina CHKO, kde se jen pluhuje. Never teoretikum a mytarum co na nich nikdy nejeli. Ze jsou jen do mesta a okoli, nebo kdo malo najede je jen mylna predstava o skutecnosti, cili blud. Dneska uz jsou uplne nekde jinde. Driv jsem tocil letni celorocni a zimni. A oproti puvodnim/prvnim GY Vector 4Season jsou ty co mam ted uplne nekde jinde. Dulezite je take nedavat na zimu balony jako v lete a zvolit vhodny rozmer. To plati ale i pro zimni, kvuli vode a snehu. Ale pro letni, kdyz vidim co ma lidi uplne nesmyslny overkill k tomu co maji pod kapotou. Jako treba Rapit 1.0 3hrnek a 215/40/17 kola? Letni mam 215 a celorocni 205. Tech 215 uz je hodne na hrane. Na Primere jsem mel letni 205 celo 195 a zimni 185. Ted mam vzadu Michelin CC+ a vpredu Hankook Kinergy 4s² a funguje to spolu uplne super. Jsou jizdnimi vlastnostmi hodne podobne. Az je dojedu, tak zkusim Vredestein Quatrac. O Conti jsem take uvazoval, ale jsou slabe na suchu.
 
Prvni srovnani CC 2 proti CC+. Jsem zvedavy, jak dopadnou primo v testu mezi ostatnimi. A cena neni oproti kunkurenci tolik prepalena, jako tomu bylo u CC a CC+.
 
Co se dívám tak sada vychází na 15-16 tis Kč ve 215/50/17. V jinych rozměrech bývá cena vyšší cca o 1000Kč oproti GY Vector 4 Seasons Gen-3 ... Podle mě je to furt síla pokud by je chtěl člověk použít jen na zimu do nižších poloh a města jako já.... Na celoroční použití místo 2 sad by ta cena už trochu smysl dávala ale furt je to dost :D

Na Almeru by sada ve 14" od GY vyšla lehce přes 6... To už je jiná píseň :D
 
Na problematiku pneu se dívám jinak po loňském ročním studijním pobytu v USA (Virginie). Používal jsem tam na Suzuki Kizashi (2.4 benzín) celoroční (stejně jako všichni okolo) pneu GY a při normálním způsobu provozu jsem nezaznamenal problém. Stejně tak jako s používáním 91 oktanového benzínu. Auto jsem při odjezdu prodával s nájezdem 230 000 km po najetí 40 000 km bez závady.
 
Tak jak píšeš , převedl jsem to na naší verzi, jezdil jsem tu nejlevnější variantu.
 
Back
Top