• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Chyba P0421 u 2.5 LF-VE - záhřevný katalyzátor

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli je lambda pro 2.5i stejná jako pro 2.0i, nebo se tam dává jiná? Několikrát se mi v poslední době objevila chyba P0420 a diagnostika mého mechanika poprvé ukázala na zadní lambdu, kde se nakonec ukázalo, že problém byl nejspíš v zaoxydovaných konektorech, následně se objevila znovu, tentokrát se s ní objevila chyba na prvním válci, chyba se vyresetovala a podezření padlo na katalyzátor (který má už přes 300k za sebou) s tím, že pokud se chyba objeví znovu, tak pojedu do mazdy, kde by diagnostika mohla říct víc, což se eventuelně stalo a v auto efektu zlín mi ukázali na první lambdu.
V mazdě mi řekli že nová je za 10k+, po zběžném hledání mi to samé řekl i mechanik s tím, že se ale ještě podívá po dalších, až bude mít čas. Nemůžu se s ním teď ale spojit, což je předpokládám dáno přezouvací sezonou, tak jsem se aspoň chtěl trochu podívat po možnostech, protože 10k za sondu se mi dávat nechce.
Mám 2.0 předFL
 
Ahoj, nejaké novinky? Cimmi riešil si už tú RJ?
Ja som bol v Mazda Púchov na diagnostike, napichli ju na notebook, na nič zvláštne technik neprišiel (okrem chybového kódu P0421), povedali mi, že to bude chcieť podrobnejšie pátranie, že tam možno bude musieť ostať auto 2 až 3 týždne (!?!? ), nechal som tam 20 evry a šiel domov... veľmi ma svojim pristupom neohromili, tak váham že sa na to vykašlem...

Ahoj, vyřešilo se to nakonec nějak? Mám nejspíš podobný/stejný problém jako ty - pořád se mi rožíná kontrolka motoru a diagnostika hlásí chybu systému katalyzátoru (jednou zadní lambda, jednou přední, párkrát obecně) - na základě diagnostiky z mazdy zlín jsem vyměnil přední lambdu - po 20km kontrolka svítí znovu s tím, že mechanikovi diagnostika řekla něco ve smyslu špatné průchodnosti katalyzátoru.
Nerad bych investoval 14k do nového katalyzátoru, když nevím, jestli to něčemu pomůže, obzvlášť po tom, co jsem nejspíš zbytečně měnil přední lambdu.
 
Zdar, nakoniec sme si nechali poslať z Poľska repasovany katalyzátor (430€ :confused:, 100€ ti vrátia ak im pošleš svoj starý), ktorý konečne vyriešil kontrolku a už konečne nevyhadzuje P0421. Auto bolo s ním aj na emisnej kontrole a prešlo bez problémov. Zatiaľ ho tam máme necelý rok, som zvedavý koľko vydrží :)
 
Ahoj, stále jsi po výměně katalyzátoru bez chyby P0421? Už nějakou dobu si s touto závadou na Mazdě 5 2011 CW 150 hp hraju a zatím prohrávám. Měnil jsem svíčky, čistil váhu vzduchu, čistil vzduchový filtr, měnil druhou lambda sondu. Chyba se vždy objevuje po cca 200km. Auto jede celkem normálně. Co se mi děje v poslední době, tak nastartuje občas na druhý pokus. Jinak motor jde do vyšších otáček bez problému. Při zařazené dvojce nebo trojce při prudčím přidání kolem 2000 do 3000 otáček má motor trochu zvuk znějící jako dušení, ale po nárůstu nad 3000 otáček zvuk mizí. Motor dále točí a nechá se vytočit až do červeného. Na jedničku to nedělá. Na ucpaný katalyzátor to nevidím. Stále doufám, že se výměně katalyzátoru vyhnu. Máte prosím nějakou radu jakou kontrolu ještě provést před výměnou katalyzátoru. Díky a mějte se.

Screenshot_20191124-092158.png Screenshot_20191223-181827.png
 
Ahoj, tento problém jsem cca před dvěmi roky vyřešil viz vlákno v odkazu. Najeto cca 20kkm, 2x emise a vše ok,..
Kdybych to věděl předtím, tak jsem místo 10000Kč za lambdy koupil blbůstku za 5 babek a měl klid hned.
Přidávám aktuální odkaz:
https://www.ebay.com/itm/Oxygen-Sen...677780?hash=item3b35529fd4:g:9fwAAOSw6idc079B
Jen je nutný si pohlídat závity a zda se ti to do toho prostoru vleze.

Jinak co se týká chyb P0421, tak jsem ji po konzultaci s Maxem obešel pomocí redukce přívodu vzduchu. Např. https://www.ebay.com/itm/RECO-Lambd...1-5/301853379144?_trksid=p2485497.m4902.l9144.
Chybová hodnota z 0,5-1,5 se změnila na 255 a 5k KM mám klid.
 
Obalamutí druhou sondu, která si pak myslí, že dostává správný hodnoty. Je to díky menšímu množství vzduchu, který se na druhou sondu dostane.
 
Jen pro upřesnění, ta věcička se namontuje místo druhé sondy a sonda se namotnuje do té věcičky :). Jinak jak jsem psal, já s tím jezdím dva roky a ok.
 
Je to riešenie aj na prvu sondu? Tiež mám P0421 warm Up threshold catalyst bank 1 O2 senzor 1. Podľa údajov čínskej diagnostiky :D má prvá lambada žiadne napätie alebo no data. Druhá ukazovala nejak 0,1V. Môže byt chyba aj v nejakej kabeláže, je k tomu dobrý prístup žeby som to doma vytiahol a skúsil premerat?
 
Tak spravil som si kompletny prieskum, precital fora a pozrel videa na danu tematiku. Kod p0421 by sa mal tykat bank 1 sensor 1, co znamena zadna lambda sonda dava nestabilne napetie ak funguje. Treba vymenit najprv vzduch filter, vycistit klapku, skontrolovat sviecky, kable atd. Predna lambda pred katalyzatorom by to byt nemala, ajked mam pocit ze spotreba by mohla byt o 1-1,5 litra nizsia. Ta prave upravuje vstrek benzinu. Cislo zadnej je Ngk 92567, prednej 90663, neoriginalne tam nesmu ist. Dalsi postup je vybrat zadnu lambdu a premerat piny ohrievaca. Kto ma lepsiu diagnostiku s grafom tak ak zadna sonda napetie skace medzi 0,2 V a 1V a nieje viacmenej konstantne znamena to , ze katalyzator je na vymenu. Urcite sa neoplati bezhlavo menit sondy bez testovania sviecok, vymeny filtra a testu sond. Obidve stoja skoro 300 euro dokopy co je asi 7500kc a malokedy to vyriesi problem. Okrem noveho katu je este riesenie s nastavcom z Ebayu (link sem niekto daval, je ich tam x verzii), ktory objednam alebo si ho necham niekde vyrobit. Ten prepusti len minimum kysliku a plynov a lambda by to mala pobrat ako vyhovujucu hodnotu. Mam 2 mesiace po emisnej kontrole a nefunkcny katalyzator si tam nikto nevsimol, takze tato zavada bude asi dost zanedbatelna, az na rozsvecujuce sa check engine light kazdych cca 200-300km. Pre zaujimavost z STK: CO ma volnobeh 0.2000 , CO pri zvysenych otackach 0.0600 , HC na volnobeh 7, lambda pri zvysenych otackach 1.0200. Vsetky hodnoty vyhovujuce, Nechapem preco sa kolonky Napetie na sonde a Prud na sonde nevyhodnocuju. STK mi robil bazarnik nie ja osobne, takze to mohlo byt vselijak, ale s kamerami a pocitacmi na tych emisiach ani nieje moc co oklamat.
 
Ten nastavec není řešení ale obcházení problému. To že ho sonda nezachyti, neznamená že problém netrvá
 
Je to riešenie pre toho kto nechce momentálne vrazit tisíce do nového katalyzátora. Ako vidíš u cimmi to funguje už niekoľko rokov a emisiami prešiel. Vplyv na fungovanie motora to asi nemá žiaden, keďže ECU len porovnáva množstvo kyslika na prvej sonde a na výstupe na druhej, tj. hodnotí prácu katalyzátora.
 
Ještě bych uměl tu zadní sondu vypnout v PCM. :)

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Jen pro upřesnění, ta věcička se namontuje místo druhé sondy a sonda se namotnuje do té věcičky :). Jinak jak jsem psal, já s tím jezdím dva roky a ok.
Čau,ta redukce cos postoval, ti sedí přesně na GH 2.5? Mám rok 08 a chtěl bych to zkusit,tak ať neobjednám něco co sedět nebude.
 
Back
Top