• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Chyba P0421 u 2.5 LF-VE - záhřevný katalyzátor

Problém to nevyřeší, jen obejde
 
Taky se mně objevuje jednou za čtvrt roku tato chyba. Podezřívámnačnutou některou z lambd. Dá se vyčíst něco z tohoto grafu?Je zvláštní jak při akceleraci okolo 2600-3000 ot nastane změna na obou lambdách, přitom VIS má spínat někde okolo 4500ot
1.png

Ještě přikládám záznam volnoběhu s dvakrát krátce naplno sešlápnutým pedálem. Ten průběh O2 senzoru je divný - Byl na ustáleném minimu, po prošlápnutí se ustálil na maximu a už tak zůstal. Podle mě je to chybná funkce druhé lambdy, ale rád si to nechám vyvrátit.
volnob-h.png
 
Poslední úprava moderátorem:
Popis tej chyby P0421 ukazuje na druhú lambdu tu emisnú. Ak ti vyskočí raz za pol roka to máš v kľude, mne asi každých 300-500 km. Mera to v nejakých cykloch tuším 250km a ak sa ta chýba objaví v dvoch po sebe tak zasvieti.
 
Tak za posledních 24 hodin vyskočila chyba P0421 2x, pokaždé za deště, chvíli po vypnutí klimy, ustálená klidná jizda a po přejetí nerovnosti (ve stejném úseku na silnici), nad lambdou je okousaný tapec, možná jde o poškození kabeláže a bude stačit tu lambdu vyměnit. Doufám že to není náhoda a neni potřeba nový katalyzátor, to by byla drahá sranda
 
Poslední úprava:
Já teda nevím,protože ta zkouška (grafy) nebyla provedena zrovna supr top na rozpoznání "co je vlastně za problém" ohledně lambády,ale i tak se zněj dá trochu vyčíst,že druhá/kontrolní lambda funguje docela pěkně,ale ten kat před ní už je trochu "out of order" - případně něco funkci katu narušuje.
A i řídící jednotka pokud hodí P0421 to říká vlastně taky.
 
Já měl za to že uzkopasmova lambda má furt kmitat mezi min a max při konstantních otáčkách a změnit průběh při změně otáček zhruba takhle:
after_change.png
, na ten volnoběh je dlouho na nízké hodnotě pak vyskočí na plnou a tam se drží.

Divný je že se s tím vždy objeví i chyba U0401:92
Což je chyba ECM/PCM, ale vše v autě funguje (počítadla, spotřeba, dojezd...)

@Max6 je nějaká rozumná volba katu kromě OEM? Co jsem se díval na japancars.ru, nikdo jinej nevyrábí a originál nebyl nikde skladem
 
Poslední úprava:
Ta druhá/kontrolní lambda totiž zaznamenává docela dobře,akorát se chová jako "zrdcadlo" což právě značí že kat před ní má nějakej problém - ale jak jsem psal, ten test by se měl dělat trochu jinak
Schránka 04.jpg
Druhá/kontrolní lambda za katem nemá kmitat, ta jen kontroluje spálenej kyslík v katalizátoru. Kmitat přes bod lambda=1 má "úzkopásmová" když se jedná o první/řídící lambdu.

K tý chybě U0401:92
Schránka 02.jpg
 
Poslední úprava:
Tady je krásný a naprosto jednoduchý video o porovnání první/řídící lambdy (červená lajna) a druhý/kontrolní (modrá lajna) při správně fungujícím katu. Jedná se teda o obyčejný lambda sondy (širokopásmovky ty bývají u mazdy první/řídící).
 
Poslední úprava:
Co jsem si četl info tak vím že ta A/F je širokopásmová proto se měří proud okolo středové hodnoty 0mA a hodnoty jsou plynulý, Kdyžto druhá je klasická uzkopasmova, napětí má být 0,1-0,9V a umí ukázat jen logickou hodnotou 0 (pod 0,3V) a 1 (nad 0,6). Údajně neumí diky technogii ukazovat plynulé hodnoty a střed. A ještě mají oba typy lambd inverzní průběh. O2 má rich v maximu, A/F v záporných hodnotách (nebo naopak teď nevím) Proto mi přišel ten průběh divný. Ale jestli je to jinak rád si to nechám vysvětlit ať neříkám blbiny.

Jaký je teda správný postup měření, ať to udělám správně a dá se neco z toho vyvodit
 
Ano A/F (první,řídící,upstream, jedno jak to nazveš) bývá už delší dobu u mazd širokopásmová a dokáže ukázat přesnou a postupnou hodnotu v pásmu chudá/bohatá.

Ale tady se bavíme o chybě P0421 + nějaký ten grafík co jsi poslal ty a tam je to o zadní (kontrolní,downstream,....) lambdě. A u tvýho modelu auta stačí aby byla obyčejná lambda, protože ta čistě jen kontroluje jestli došlo ke spálení kyslíku v katalizátoru. Dle grafu co jsi dal ty,se tak úplně neděje. Není potřeba tohle téma vyplenit termínus technikus jako téma o olejích, tady stačí jednoduchý rady.

Svojí pomoc uzavřu takto:
1) zkontroluj jestli nemáš někde mezi první lambdou a druhou lambdou ve výfuku díru - tím by se tam dostávalo víc kyslíku,který by katalytická reakce nedokázala zužitkovat a proto tahle chyba (+ i ten tvůj graf)
2) pokud nechceš hned zběsile kupovat jinej první kat (nevím teď z hlavy jeslti máš malý + velký nebo jen jeden) tak si kup/sežeň/vyrob ten mezikus mezi výfuk a lamdu s nižším vstupním otvorem na sondu (ten co o něm pořád píšeš že to není řešení problému) a pokud s tímhle mezikusem ta chyba se už neobjeví,tak je to v podstatě 99,999%
že je ten katalizátor ve věčných lovištích.(to 0,001% může být třeba ucpaný přívod vzduchu do lambdy,ale to je velká vzácnost)
Pak můžeš zjišťovat co ten katalizátor zničilo, aby to nezničilo i ten nový co seženeš.
 
Poslední úprava:
Díky moc, už v tom mám jasno. ;)

V posledním čtvrt roce jsem několikrát v týdnu v práci musel uhýbat autem takže nastartovat studenej motor, ujet 10-15 metrů a zase vypnout, nadšenej jsem z toho nebyl ale jinak parkovat nebyla možnost. To by předpokládám mohla být příčina (často nespálený benzín po startu v katalyzátoru). Katy mám dva, sondy má samozřejmě ten první hned na svodech
 
Ak ti to vyskočilo 2x za deň to máš zaujímavé s tým katalyzátorom. Ak som správne pochopil ostatným ,aj mne, to vybehne raz za pár sto km. Riešenie tu inak je, ak nie sú poškodené štáty k lambda sonda ten vyhrev napríklad, tak tam daj ten nadstavec za 5 euro z ebayu. Keď nezaberie tak výmena Katu ak nechceš žiť s check engine light. Záleží asi aj či prejdes emisiami.
 
Obávám se že skončím výměnou katu, chcu aby to na emisích vycházelo ok a raději problémy řeším než obcházím.
Je tu taky možnost O2 senzor vyřadit např u Shreka nebo Maxe.
 
Ještě jedno zajímavyý zjištění, za posledních 500km mi spotřeba vylezla o cca 1-1,5L
 
Ahoj, mam dotaz na místní experty zvláště na @Max6 . Již tak dva měsíce pozoruji že auto přestalo táhount při sešlápnutí plynu hlavně nad 3500 otáček a zvedla se mi spotřeba. Take když přidám naplno tak se při vyšších otáčkách ozve pískaní, jako by někde přisávalo vzduch. MAF an škrtícíi klapku jsme vyčistil. Mám podezření na podtlakové solenoidy nebo na VVT ventil. Díky tomu se mi občas rosvití i P421 chyba katalyzátorů.
Nějaký nápad?
 
Poslední úprava moderátorem:
P0421 je efektivita katalyzátoru mimo toleranci, podle toho co píšeš by to mohl být zbořený a ucpaný katalyzátor.
 
Katalyzátor byl měňen před 30 tisíci kilometry včetně Lambda sond. PRoto režim co to muže způsobovat.
 
pokud to nebyl originální kat, ale levný polský tak to může být tím spíš on ;)
 
Ahoj, neboj se levný polsky to bohuzel nebyl, jelikož ten výkon postrádám od 3000 otacek vyse (motor nechce tahnout) tak spise podezrivam nejky jinačí vliv. Napadlo me i palivové čerpadlo a filtr.
 
Back
Top