• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel D184 - Nejnovější SH diesel s močovinou a zvýšenou kompresi

Jarda Král

výkonný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
128
Rád bych tu přizval technické nadšence do motorů (asi shr3k, Max6, MildaMPS a další).

Jedná se mi o poslední update u D184.
Změn se odehrálo dost a já mám jeden postřeh s vačkou a rád bych na to znal vysvětlení.
Vím, že se na výfukové vačky daly rolny, aby nedocházelo k otěru. Nicméně, když otevřu víčko na olej, tak vidím okem na vačce dva "jazýčky". Jeden je poměrně světlý, takřka vůbec "neodřená" rozuměj, má na sobě ještě hrboly ze soustruhu a druhý je vždy trochu tmavší (jakoby na něm byl otřený a vypálený olej. Povrchově taky bez jakýchkoliv známek opotřebení. Jen jde asi o barvu. Tak mě zajímalo, jak to funguje, a proč je to tak rozdílný.

Zkušenost s D184
Motor má 10tkm a olej měněn v 7K. Olej za poslední 3tkm nepřibyl ani mm, regenerace vždy v průběhu cesty, všechny dokončeny a už to i hezky jede. Posledních 2.700km průměrná spotřeba 6.4l/100km a to holka na okreskách dostává napapat... jen ty dálniční přesuny a omezení na 80/100km/h brutálně snižují spotřebu - to prakticky nejezdí za nic. Rozuměj, pohodovk po městě 50 a přijedeš domů (cca 15-20km) za 4.5l
 
Jak často u tebe probíhá regenerace? Je to stejný systém jako u M6 2016 jen s přidáním SCR katalyzátoru?
 
Vidim to tak co cca 300km. Netrvá to ale nijak dlouho, cca 2-3 min.
Od myho mechanika (a jezdi za nim i znackove servisy, kdyz jsou v koncich) mam info, ze castejsi regenerace jsou good. Vic se serou katalyzatory s dlouhym intervalem regenerace, viz. Napr. VW, kde to probíhá co cca 700-900km.
Jen tady musis zase venovat peci oleji.
Budu to sledovat, jestli bude olej pribyvat. Ale ja jezdim streky, tak by to melo byt v pohode a zatim ze to tak jevi ;)
 
Jo a mocovina je tak na cca 14000km, takze jsem jeste nedoleval. Nekde jsem cetl, ze M6 ne, protoze ma malou nadrz na mocovinu a musis porad dolevat. No, nevim kolik toho zere konkurence, ale mne interval 14 tkm prijde v pohode a neni to nijak obtezujici...
 
Hmm, to info o regeneraci je hodně zajímavé. Oproti 220 km a 15-20 km je to velký rozdíl. To bude asi ta močovina. A taky bych nečekal, že vydrží tak dlouho. Nemáš náhodou foto, kde je víčko na dolévaní?
 
Vím, že se na výfukové vačky daly rolny, aby nedocházelo k otěru. Nicméně, když otevřu víčko na olej, tak vidím okem na vačce dva "jazýčky". Jeden je poměrně světlý, takřka vůbec "neodřená" rozuměj, má na sobě ještě hrboly ze soustruhu a druhý je vždy trochu tmavší (jakoby na něm byl otřený a vypálený olej. Povrchově taky bez jakýchkoliv známek opotřebení. Jen jde asi o barvu. Tak mě zajímalo, jak to funguje, a proč je to tak rozdílný.
Když otevřeš víčko, vidíš sací vačkový hřídel, ne výfukový.
20150207_112736_DSC_0330.jpg
 
Díky, rozumím, že vidím sací vačkový hřídel, ale každej jazýček/kluzák je jinak ojetej (rozdíl v barvě), tak by mě zajímalo, čím to je. Připadá mi to divný. Kdybych věděl, jakou adresu zadat, abych sem dal fotky uloženy v PC, tak to udělám.... ;)
Ale díky za info.
Jestli někde máš bližší info, jak vyřadili ADEVA system a jak je to u nového D184, budu moc rád za nějaký počteníčko - zajímá mne to.
 
Žádný kluzáky tam nejsou. Je tu tlačítko "Nahrát soubor" hned vedle "Zveřejnit odpověď". ;) IDEVA odpadl mimo jiné pro to, protože byla komprese zvýšena ze 14:1 na 14,4:1.
 
Hmm, to info o regeneraci je hodně zajímavé. Oproti 220 km a 15-20 km je to velký rozdíl. To bude asi ta močovina. A taky bych nečekal, že vydrží tak dlouho. Nemáš náhodou foto, kde je víčko na dolévaní?

Nádrž na močovinu je místo rezervy. Takže podlaha je rovná, rezervní kolo tam nedáš ani náhodou a po odkrytí vrchního plata je to zakrytý plastovou krytkou, kde je pak normálně hrdlo. Počítám, že stačí koupit 10l kanystr a dolejt. Myslím, že i když něco cmrdneš, tak se nic nestane, všude kolem je plech, ze kterýho to utřeš, takže i škarohlídi, co říkali, že si zasereš kobereček a bude ti to smrdět v autě mají smůlu.

Jo a v souvislosti s tím, je úplně jinej tlumič výfuku než na M6 G165, kde je to kanystr jak kráva a u D184 jen takovej váleček... :)
 
Tak tady jsou ty rozdíly... fakt nerozumím, proč to tak je... jestli se k tomu druhému jazýčku dostává míň oleje?
IMG_20190623_161456987.jpg IMG_20190623_161506348.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Ten jazýček je vačka. Vačka se odvaluje po rolně. Neřeš to, zrovna se to tak zastavilo.
 
Tohle neřeším, když se podíváš pořádně, tak vidíš, že každá vačka vypadá jinak. Ta jedna je světlá lesklá, druhá je tmavá. Nicméně při bližší prozkoumání tam žádné opotřebení není (dokonce ta struktura je stejná i mimo to, kde se to odírá), jen se to liší barvou.
 
Nádrž na močovinu je místo rezervy. Takže podlaha je rovná, rezervní kolo tam nedáš ani náhodou a po odkrytí vrchního plata je to zakrytý plastovou krytkou, kde je pak normálně hrdlo. Počítám, že stačí koupit 10l kanystr a dolejt. Myslím, že i když něco cmrdneš, tak se nic nestane, všude kolem je plech, ze kterýho to utřeš, takže i škarohlídi, co říkali, že si zasereš kobereček a bude ti to smrdět v autě mají smůlu.

Jo a v souvislosti s tím, je úplně jinej tlumič výfuku než na M6 G165, kde je to kanystr jak kráva a u D184 jen takovej váleček... :)

Ideální je pořídit si speciální plnící hadici. Kupoval jsem ji na dolévání adblue v X5 F15, kde je hrdlo v motorovém prostoru. Mají ji servisy Škoda a stojí kolem 260,- pak nic nepobryndáš. Vzal jsem u nich rovnou i 10l kanystr s močovinou a doplňuju ho normálně na čerpací stanici.
 
Hmm, to info o regeneraci je hodně zajímavé. Oproti 220 km a 15-20 km je to velký rozdíl. To bude asi ta močovina. A taky bych nečekal, že vydrží tak dlouho. Nemáš náhodou foto, kde je víčko na dolévaní?

Tady to máš...

IMG_20190625_215058747.jpg IMG_20190625_215110393.jpg
 
Ta jedna je světlá lesklá, druhá je tmavá. Nicméně při bližší prozkoumání tam žádné opotřebení není (dokonce ta struktura je stejná i mimo to, kde se to odírá), jen se to liší barvou.
Píšu, že se to tak zastavilo, na tu nelesklou zrovna chrstnul olej ze sprchy. To se neodírá, to se odvaluje po ložisku.
 
Měnil jsem teď první olej na 5.000 km najetých za cca 1,5 měsíce vesměs na dálky. Nevím jak je nádrž na močovinu velká, ale překvapilo mě, že se dolívalo 9 l. To mi přijde docela dost. Grafika ukazovala, že jí je v nádrži ještě cca 65%. Jsem z toho trochu v rozpacích. Pokud by grafika ukazoval správně, nevyšla by mi jedna náplň ani na mnou plánované výměny po 15.000 km. U GJ jsem měnil po 10.000 km, ale tady to nebude třeba, ale 20.000 km udaváných výrobcem je dle mého názoru opravdu moc.
 
JJ, měnit olej co 15k mi připadá ok. Já močovinu nechám vyjet až mi zařve, že chce dolít a dám info, kolik mi to sežralo, ať si spočteme nějakou průměrnou spotřebu na 1000km ;)
Uvidíme, jak se budeme lišit. Ale myslím, že by tam rozdíly být neměly... Nicméně dle toho co říkáš, tak ta nádrž mít asi 10L nebude, co? :)
 
Buďte rádi, močka je levná, čím víc močky, tím méně EGR a zaneseného sání. ;)
 
Back
Top