• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel D184 - Nejnovější SH diesel s močovinou a zvýšenou kompresi

Strikackou to jde, cca 40cm , odsával jsem také když mi servis dal oleje na max, cca 0,2l , přes kontrolní tyčku oleje.
Pak jsem olej pro jistotu vypustil, udělal vypkach s BG, protože myšlenka, ze tam nechali cca 1 litr starého oleje mě ničila. Páč na horní rysku by tam museli nalít přes 6 litru. Já vypustil auto přizvedl nalil 5,1l předepsaných a bylo to mezi ryskama.
 
Jaké jsou vlastně zkušenosti po 6 letech s těmi inovovanými diesely s močkou?Jsou nějaké potíže nebo se vše už vyřešilo?
 
Jaké jsou vlastně zkušenosti po 6 letech s těmi inovovanými diesely s močkou?Jsou nějaké potíže nebo se vše už vyřešilo?
Žádné potíže, krom obvyklého karbonu v sání.
 
Jaké jsou vlastně zkušenosti po 6 letech s těmi inovovanými diesely s močkou?Jsou nějaké potíže nebo se vše už vyřešilo?
Já 5 let jezdil M6 s touto motorizací. Nyní v rodině jezdí dále. Najeto 110K bez jakéhokoliv problému. Hladina oleje mezi výměnami naprosto stálá - nic neubývá ani nepřibývá. Mám pocit, že tak okolo 80K to začalo jezdit nejlépe, respektive byla rozpoznatelná výkonnová špička mezi 3.5-4K, kdy to začalo citelněji zatahovat oproti menšímu nájezdu.
Karbon v sání asi nebude problém mého kusu a to hlavně s ohledem na režim, ve kterém auto doposud jezdilo (dálnice a po zahřátí jsem jej nijak nešetřil). Navíc i ta zkušenost s vývojem výkonu toho motoru nad 80K. Močka vydržela cca 20K km, takže se dolévalo v rámci výměny oleje (co 15K, nyní nad 100K a díky kratším vzdálenostem bude výměna po 10K). A to to má jen 10l nádržku.
Uvidíme, co to udělá nyní, kdy to jezdí kratší vzdálenosti, ale zatím bohudík se to chová úplně stejně jako moje předchozí M6 s G165 a manuálem (tohle je D184 a automat).
Byly jen obvyklé problémy, tzn. kopající kotouče a stávkující zrcátka. Jinak bylo auto bez závad za těch 5 let a 110K km.
 
Jaké jsou vlastně zkušenosti po 6 letech s těmi inovovanými diesely s močkou?Jsou nějaké potíže nebo se vše už vyřešilo?
Jak je psáno výše, žádné potíže ;)
Ještě doplním, že to chce určitě klasicky měnit podložky pod vstřikama.
Najeto zatím 170 00 km a funguje skvěle (samozřejmostí vypnuté egry a remap od Shr3ka) :cool:
 
Jen rychlodotaz- modely s močovinou mají pouze jednu koncovku výfuku? Jak 110kW tak 135kW?
 
Ne, mají standardně 2 koncovky. Jen díky nádržce na močovinu je koncový tlumič menší - takový válec před zadním nárazníkem.
Močovina se plní v kufru, ale jak jsem psal výše, v rámci servisu. Má to poměrně malou spotřebu.

Jak je psáno výše, žádné potíže ;)
Ještě doplním, že to chce určitě klasicky měnit podložky pod vstřikama.
Najeto zatím 170 00 km a funguje skvěle (samozřejmostí vypnuté egry a remap od Shr3ka) :cool:
Po kolika km měnit ty podložky? Já měnil olej v převodovce. Jinak žádný dodatečný "upgrades" nemám ;)
Jo a když porovnáš s tím 2.5L s automatem. Jak se ti jeví dynamika jízdy? Mně teda připadá lepší, jak u toho 2.5L
 
Ne, mají standardně 2 koncovky. Jen díky nádržce na močovinu je koncový tlumič menší - takový válec před zadním nárazníkem.
Močovina se plní v kufru, ale jak jsem psal výše, v rámci servisu. Má to poměrně malou spotřebu.
Já právě co procházím inzeráty CX-5 tak mají jednu koncovku a vypadá to bídně teda
 
Po kolika km měnit ty podložky? Já měnil olej v převodovce. Jinak žádný dodatečný "upgrades" nemám ;)
Ideálně cca po 100 tisících viz. https://www.mazdaklan.cz/threads/podlozky-pod-vstrikovace.5868/#post-137717

Já měnil v Efektu cca při 150 tisících km a bylo to už hodně na hraně, slovy za minutu dvanáct :)
Jo a když porovnáš s tím 2.5L s automatem. Jak se ti jeví dynamika jízdy? Mně teda připadá lepší, jak u toho 2.5L
Psal jsem to už párkrát napříč různými vlákny (dokonce i v tématu o autě zde) a majitelé benzínů, to neradi čtou :D :)
Připadá mi to stejně jako tobě. 141 benzínových kW oproti 135 kW naftovým se nedá projevem srovnat a nafta vede v běžném provozu na celé čáře.
I nastavení převodovky je u nafty daleko použitelnější, jelikož se umí pěkně vyvézt na krouťáku. Za mě tedy podepisuji tvé pocity ;)
 
Ideálně cca po 100 tisících viz. https://www.mazdaklan.cz/threads/podlozky-pod-vstrikovace.5868/#post-137717

Já měnil v Efektu cca při 150 tisících km a bylo to už hodně na hraně, slovy za minutu dvanáct :)
A mohu jen info, co to způsobuje? Ve vláknu jsem se to nedočetl. Auto nyní slouží mé sestře, tak bych nerad, aby měla problémy. Zatím šlape jak hodinky.
Psal jsem to už párkrát napříč různými vlákny (dokonce i v tématu o autě zde) a majitelé benzínů, to neradi čtou :D :)
Připadá mi to stejně jako tobě. 141 benzínových kW oproti 135 kW naftovým se nedá projevem srovnat a nafta vede v běžném provozu na celé čáře.
I nastavení převodovky je u nafty daleko použitelnější, jelikož se umí pěkně vyvézt na krouťáku. Za mě tedy podepisuji tvé pocity ;)
Podívej, je to tak... Ten krouťák je prostě brutální oproti benzínu a na tom tahu je to krásně znát. Za mě ten 2.5L s automatem jede dost obdobně jako 2L s mamuálem, co jsem měl možnost porovnat přímo hned po sobě. Jen ta spotřeba o 2L vyšší mi za to jaksi nestojí. S D184 jsem jezdil do 7l, tedy obdobně jako s G165, ale jízdní dynamika a ten automat za to prostě stojí. A řazení zatím nejlepší, co jsem s jakým automatem měl. Logický, přizpůsobuje se jízdě, prostě jako bych řadil já sám. Teď mám AUDI A4 40 TDI. Řadí to pěkně plynule (7st. DSG), ale ta logika mnohdy dost špatná. Podtáčí, takže jezdím na S-režim (ten pod 1500 otáček nejde) a tam musím často pádlama řadit nahoru, aby zbytečně nepřetáčel...
 
A mohu jen info, co to způsobuje? Ve vláknu jsem se to nedočetl. Auto nyní slouží mé sestře, tak bych nerad, aby měla problémy. Zatím šlape jak hodinky.
Stačí dát do lupy a je to psáno v mnoha vláknech, jelikož se jedná u mazdí nafty o víc jak 20 let starý "problém" už od RF motorů :)

Ve zkratce se podložky vymačkají a přestanou těsnit. Do oleje se potom dostávají spaliny a olejový okruh se nadměrně zanáší karbonem. Což výrazně sníží životnost motoru ;)
 
Back
Top