• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel D184 - Nejnovější SH diesel s močovinou a zvýšenou kompresi

Tak jsem se na to schválně zaměřil, jestli jsem vám nekecal ohledně regenerace. Poslední regenerace trvala cca 3 minuty a cca 7km (průměr rychlost 130km/h, otáčky okolo 2500/min.).
A teď technický dotaz.
Je to tím, že filtr pevných částic je kombinovanej s filtrem NOx a pomáhá tomu vypalování i močovina? Protože potom nerozumím tomu poměrně velkému rozdílu oprotí starším 2.2, kde jak říkal Peťa OV to trvá 15-20km - já bych spíš řekl, že km budou lítat, že je to o čase, jak dlouho se to bude vypalovat...
Tak hrňte sem technický detaily :)
 
Nepodařilo se mi dohledat detaily o systému v D184, ale teoreticky by k regeneraci měly stačit spaliny bez zvýšeného dávkování paliva plus vstřikování močoviny. Ta rychlost regenerace tomu napovídá.
 
Nepodařilo se mi dohledat detaily o systému v D184, ale teoreticky by k regeneraci měly stačit spaliny bez zvýšeného dávkování paliva plus vstřikování močoviny. Ta rychlost regenerace tomu napovídá.

Na způsobu vypalování se myslím nic nezměnilo a pořád to přidává naftu ve fázi výfuku, jako tomu bylo v minulosti (poznám to na spotřebě, proto to registruju), jen se to očividně zrychlilo, což bude mít jistě přiznivý vliv na menší přibývání nafty v oleji a samozřejmě se stane minimálně, že by byla nedokončená regenerace. Třeba je tohle řešení, na které jsme u Mazdy čekali a teď by to mohlo být v pořádku. Já zatím nepozoruji přibývání oleje (a Mazda není jediná, kde přibývá a má měrku s "X"), tak uvidíme.
 
Ok, takže si stále dopomáhá ke zvýšení teploty spalin naftou. 3 minutová regenerace je ale pecka a v tomto případě bych i snad uvažoval o přezbrojení na nejnovější model. Je nějak poznat kromě zvýšené spotřeby, že probíhá vypalování? Moje 2016 je během regenerace taková tupá na plyn, jako by mě někdo držel za zadek a určitě pár koníků v tu dobu pajdá. To mě na tom autě nejvíc štve, že každých +-180km je z něj na cca 15-20km celkem mrtvola.
 
Poznám to jen, že vyletí spotřeba. Když to regeneruje, tak to nehoním (říkám si, proč tam stříkat víc nafty :)) ale nepřipadá mi to jiný. Jen jsem teď při posledních dvou regeneracích, zaznamenal úplně jemné zaškubnutí, když to přestalo regenerovat - kdybych na tu spotřebu furt nečuměl, tak bych to nepoznal...
A co se týče intervalu regenerace, tak fakt cca co 300km ne častěji. Docela pro mě překvapení, že u staré 2.2 je to tak často a dlouho. Tož su rád za novou D184 s močovinou :)
Jak se říká, raději častěji a kratší dobu, než méně často a dlouho... i když tady je to vlastně oproti starému motoru naopak.... delší interval a kratší doba vypalování ;)
 
Ok, takže si stále dopomáhá ke zvýšení teploty spalin naftou. 3 minutová regenerace je ale pecka a v tomto případě bych i snad uvažoval o přezbrojení na nejnovější model. Je nějak poznat kromě zvýšené spotřeby, že probíhá vypalování? Moje 2016 je během regenerace taková tupá na plyn, jako by mě někdo držel za zadek a určitě pár koníků v tu dobu pajdá. To mě na tom autě nejvíc štve, že každých +-180km je z něj na cca 15-20km celkem mrtvola.
Jo, můžu potvrdit, při regeneneraci je odezva na pedál tupá, jako by někdo šlapal mírně na brzdu. Ale u mě je +- 220 km. A včera se mi regenerace spustila dokonce až za 250 km.
 
Tak jsem chlapiska kecal... Poslední dvě regenerace - jedna po 260km a druhá po 270km (takže ne 300km jak jsem psal), co ale platí, tak je 3-minutová regenerace, takže to uběhne velmi rychle.
Včera mě chytla regenerace na dálnici, takže jsem zkoušel i dynamiku, jak jste tu psali o chybějících konících a neregistruju vůbec žádný rozdíl. Nevidět ten rozdíl v okamžité spotřebě, tak vůbec netuším, že nějaká regenerace probíhá.

A ještě jedna subjektivní...
Moje žena má teď mou původní M6 GJ G165 Revolution Top. Chápu, že odhlučnění se dostalo s poslední generací jinde, ale i když diesel běžel k 5-tis. otáček, pořád ji to nepřipadalo tak nepříjemně uječený, jako benzín 2.0, kterým jezdí.
Navíc, jak se motor zahřeje, tak má velmi kultivovaný chod. Za mě, byť původně uživatel G165 musím říct, že je projev motoru naprosto v pohodě a nepřipadám si, že jedu v traktoru... ;)
 
Měnil jsem teď první olej na 5.000 km najetých za cca 1,5 měsíce vesměs na dálky. Nevím jak je nádrž na močovinu velká, ale překvapilo mě, že se dolívalo 9 l. To mi přijde docela dost. Grafika ukazovala, že jí je v nádrži ještě cca 65%. Jsem z toho trochu v rozpacích. Pokud by grafika ukazoval správně, nevyšla by mi jedna náplň ani na mnou plánované výměny po 15.000 km. U GJ jsem měnil po 10.000 km, ale tady to nebude třeba, ale 20.000 km udaváných výrobcem je dle mého názoru opravdu moc.

Tak jsem dnes poprvé dolil močovinu, protože mi zbývalo 15% a nějaký 3.500km
Koupil jsem 10l kanystr a v domnění, že 9l nalil Sikyl při spotřebě 35%, jsem se vrhl do toho bez obavy přelití.... Jak hrubě jsem se mýlil... necelý litr zůstal v kanystru a močovina samozřejmě přetekla. Vytéká pod autem a je to docela chytře vyřešeno, takže nehrozí, že by to smrdělo v kufru. Navíc se to celý zadělá tou plastovou krytkou.
Takže spotřeba 9l na 10.500km. Co je ale zvláštní, že mi teď při dolití na 100% ukazuje 17.500km, že by se spotřeba měnila dle způsobu užití auta?

IMG_20190706_145133455.jpg
 
Ještě jedna věc, která mě napadla s tím, co tady uváděl Klikpet u 2.5 a vypínání válců....
Při zajíždění měl motor při záběru takový hrubý chod, jakoby vibrace od automatu... Skoro se mi nechtělo na to moc tlačit - měl jsem pocit, že tomu autu ubližuju.
Já jezdím trasy Praha - Olomouc, takže pokaždé po najetí cca 25km tomu dávám napapat a vytočím to klidně k 5-ti tis.
Po 11tkm musím říct, že převodovka je samet a motor po zahřátí vrní jak benzín... Takže opravdu platí - jak je prohřáto a min. 2K od novoty najeto, tak tomu dávat na prdel a celému pohonnému ústrojí to strašně pomůže... kudlu nejezdím pořád, ale pravidelně to vytočit a využít plného potenciálu a funguje to...

Jinak poslední nádrž - spotřeba 6.0l/100km - hold ty zúžení na D1 dělají jízdu potom úspornou - o to víc si užiju volnou cestu s dynamikou, kterou D184 poskytuje.... hlavně ten krouťák
 
Tak jsem dnes poprvé dolil močovinu, protože mi zbývalo 15% a nějaký 3.500km
Koupil jsem 10l kanystr a v domnění, že 9l nalil Sikyl při spotřebě 35%, jsem se vrhl do toho bez obavy přelití.... Jak hrubě jsem se mýlil... necelý litr zůstal v kanystru a močovina samozřejmě přetekla. Vytéká pod autem a je to docela chytře vyřešeno, takže nehrozí, že by to smrdělo v kufru. Navíc se to celý zadělá tou plastovou krytkou.
Takže spotřeba 9l na 10.500km. Co je ale zvláštní, že mi teď při dolití na 100% ukazuje 17.500km, že by se spotřeba měnila dle způsobu užití auta?

Zobrazit přílohu 23127
Ahoj,
prosímtě, kolik jsi na těch 9 l močoviny najel kilometrů? Otázkouje kolik litrů má objem tato nádrž na AdBlue- močovinu?
 
Ahoj,
prosímtě, kolik jsi na těch 9 l močoviny najel kilometrů? Otázkouje kolik litrů má objem tato nádrž na AdBlue- močovinu?


Já mám za to, že právě jen těch 10L, což bylo předmětem kritiky v testech... já na těch 9L najel 11000km a zbývalo tam posledních 15% (což mohlo být fakt něco přes litr, protože mi v 10L kanystru tak litr zůstal a to jsem ještě dost vybryndal), který měly být na 3.500km...
Vidím to tak, že to žere tak 1l močoviny na 1300km a palubní počítač, co se týče nájezdu trochu přeměřuje...
 

Sikyl, jakou máš zkušenost s regeneracemi? Protože jsi jezdil i starý 2.2 a teď nový s močovinou - já nic jiného nezažil a je to otázka fakt 6km a 3,5 minut (průměr) a to po cca 280km. Vidíš to podobně?
Zaznemal jsem, že se to většinou spustí když přesáhnu 4tis. otáček, ale to může být náhoda. Jako by to dostalo impluz, je předehřáto, můžu :)
 
U GJ jsem ihned poznal, že probíha regenarace. Auto jako by někdo přiskrtil a když jsi si zapnul na středovém panelu spotřebu, tak ikonka motoru zešedla a I-stop je byl "nepřipraven". Po ukončení rgenerace auto opět ožilo, ikonka motoru zmodrala a I-stop byl zase připraven.

U GL popravdě vůbec nepoznám, že probíhá regenerace. Hlídal jsem si dlouhodbě zmiňovanou kontrolku motoru a za 8.000 km jsem jí nikdy neviděl šedou a ani jsem nezaznamenal, že by byl I-stop nepřipraven.
Je pravdou, že na ukazatel spotřeby vlevo vedle tachometru moc nekoukám. Jediné čeho jsem si asi dvakrát všimnul je, že když jsem někde přijel a zhasnul motor, tak jsem po otevření dveří cítil divný zápach. Předpokládám, že zápach byl právě z probíhající regenerace a spalovaného AdBlue.
 
Byl jsem teď ve vitrozemí Polska. Celou cestu jsem se díval na aktuální spotřebu (vedle tachometru vlevo). Nezaznamenal jsem za ty stovky ujetých kilometrů jediné enormní krátkodobé zvýšení spotřeby, které by naznačovalo regeneraci PDF, ani jiný projev naznačující regeneraci PDF. Od dolití AdBlue do maxima jsem ujel přes 4.000 km a až dnes mi ukazatel stavu AdBlue skočil ze 100% na 95%. Už jsem se ptal v servise, jestli nemám závadu a zda mi to ukazuje správně? Bylo mi vysvětleno, že ne vždy musí být AdBlue při regeneraci DPF přivstříknuta a že mám vše OK. Mělo by to být v závisloti od průchodnosti DPF (pokud jsem to správně pochopil). Jelikož jsem uvedenou vzdálenost ujel na velké vzdálenosti, tak by to tomu odpovídalo.
 
Chlapi, AdBlue toho s DPF nemá moc společného. Když půjdeme postupně, za turby je hned oxidační katalyzátor s DPF, až následně za ním je SCR katalyzátor, kde se zachytává NOx a před ten se vstřikuje AdBlue. Tedy když probíhá regenerace DPF, tak fakt nemusí se vstřikovat AdBlue do SCR. Až se zanese SCR, tak tam proběhne vstřik AdBlue ať se to rozloží na N2 a H2O. Při ustálené jízdě nevzniká tolik NOx a tedy ani není taková spotřeba AdBlue.

Např. Mercedes u nového 220CDi již má vše v jednom těle - oxid, DPF i SCR.
 
Přesně jak sedvo říká.... :)
Jinak "to Sikyl" mám 2.5tkm a pořád adblue na 100% :)
Ale to bylo Chorvatsko a zpět, takže čekám, kdy to spadne. Prostě močka u tohoto dieslu nijak neobtěžuje... en se tím bavíme
 
Až se zanese SCR, tak tam proběhne vstřik AdBlue ať se to rozloží na N2 a H2O. Při ustálené jízdě nevzniká tolik NOx a tedy ani není taková spotřeba AdBlue.
Jen malé upřesnění: SCR rozkládá NOx průběžně, jak se potřeba podle množství NOx ve výfukových plynech - při zvýšeném obsahu NOx a dostatečné teplotě dojde ke vstřiku AdBlue, jeho dalšímu rozkladu a následné reakci v katalyzátoru.
Není to tedy tak, že se SCR zasnese a pak proběhne vstřik AdBlue (není to analogie s DPF). Ale jinak souhlas, @sedvo to nejspíš správně myslel, jen napsané to vyznělo trochu nesprávně. :)
 
Back
Top