• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Denní svícení - CX-5 (2015-18) problém

ajfel: Lebo je to krajsie, ved na CX-5 KF su krasne zadne svetla a vidno ich aj cez den :):p;):D A v roznych svetelnych situaciach aj cez den sa hodi ked vidno zretelne zadok auta ... Inac je to rovnaky dovod ako je dovod predne svetla cez den :)
 
Přesně. Já taky nemám problem si to přepínat sám, ale automat, který funguje blbě, je snad horší než žádný automat - protože je nevyzpytatelný.
Tak AFS si můžeš vypnout a řídit to ručně :)
Nedělám do systémů v automotive, ale dovedu si představit docela dost problémů při implementaci "dokonalého" osvětlovacího systému auta (mlha, sněžení, déšť, vodní tříšť za autem po dešti apod. - nejen technicky, ale i legislativně). Konečně o tom vypovídá i skutečnost, že to vlastně nikdo (aspoň co vím a co jsem měl možnost taky projet) nemá rozumně implementované, včetně prémiovek.
Za sebe jsem docela rád za adaptivní světla na šestce, fungují pole mého očekávání - jasně, dovedu si představit i o dost lepší, ale ve výsledku mi pomáhají a není to úplně blbě, i když systém přepínání se fakt dal vymyslet líp. Dokonce překvapily, že dokáží i detekovat celkem složitou scénu (nízké slunce a tím zhoršená viditelnost v protisvětle) a rozsvítit.

Proč nejsou k dennímu svícení zapnutá i zadní světla (prakticky u všech výrobců), tomu taky nerozumím. Možná legislativa nebo jim těch pár wattů zadních světel stojí za to je nechat vypnuté?
 
Ta nesvítící zadní světla při denním svícení mne taky štvou. Ne vždy si člověk uvědomí, že jede bez zadních světel za lehkého deště nebo při mlžném oparu jak se píše výše. Ta automatika je v tomto zrádná a nechová se vždy tak, jak bych chtěl. Člověk mentálně zleniví.
 
Najlepším riešením by bolo, keby vzadu svietili aspoň nejaké červené LEDky podobne ako je riešené denné svietenie vpredu. Hlavne pri jazde po mokrej diaľnici, kedy je podľa senzorov svetla dosť, ale auto zozadu nie je skoro vôbec vidieť je to super.

Myslím že u koncernu sa to dá doprogramovať. Čo sa týka možností nastavenia elektroniky, občas ľutujem, že som nešiel do VW alebo Škody.

Z návodu k Octavii...
upload_2019-10-10_8-30-18.png
 
Najlepším riešením by bolo, keby vzadu svietili aspoň nejaké červené LEDky podobne ako je riešené denné svietenie vpredu. Hlavne pri jazde po mokrej diaľnici, kedy je podľa senzorov svetla dosť, ale auto zozadu nie je skoro vôbec vidieť je to super.

Myslím že u koncernu sa to dá doprogramovať. Čo sa týka možností nastavenia elektroniky, občas ľutujem, že som nešiel do VW alebo Škody.

Z návodu k Octavii...
Zobrazit přílohu 24430

Tak to ja zas,kvuli takove "prkotine", kterou muzes jednoduse vyresit,nelituji...a vzdy muzes preci zmenit ;)
 
Najlepším riešením by bolo, keby vzadu svietili aspoň nejaké červené LEDky podobne ako je riešené denné svietenie vpredu. Hlavne pri jazde po mokrej diaľnici, kedy je podľa senzorov svetla dosť, ale auto zozadu nie je skoro vôbec vidieť je to super.

Myslím že u koncernu sa to dá doprogramovať. Čo sa týka možností nastavenia elektroniky, občas ľutujem, že som nešiel do VW alebo Škody.

Z návodu k Octavii...
Zobrazit přílohu 24430

Nyní si opravdu nevybavuji žádné z „nových“ aut, které by mělo nastavené denní svícení tak, že svítí i zadní světla. Pokud by toto chtěl někdo "aktivovat", tak bude vždy zásahem do elektroniky vozu, auta VW koncernu nevyjímaje. Takže zrovna kvůli tomuhle litovat nákupu Mazdy nemusíš, rozuměj, nákupem vozu z koncernu VW by sis zrovna v tomhle případě vůbec nepomohl.
 
Teda když to tady čtu, tak si říkám co asi dělají chudáci němci kteří před den nemusí svítit vůbec :). Ač jakkoli dobrá technika je pořád technika. Tedy řidič by měl mít mozek a myslet jako člověk s vlastním úsudkem (dnes tato vlastnost začíná být vzácná). Až budou auta zvládat věci, které tu někteří požadují nebo očekávají, tak už náš ridiců nebude potřeba ;)
 
Teda když to tady čtu, tak si říkám co asi dělají chudáci němci kteří před den nemusí svítit vůbec :). Ač jakkoli dobrá technika je pořád technika. Tedy řidič by měl mít mozek a myslet jako člověk s vlastním úsudkem (dnes tato vlastnost začíná být vzácná). Až budou auta zvládat věci, které tu někteří požadují nebo očekávají, tak už náš ridiců nebude potřeba ;)
Jo jo souhlas a fora jako tohle si uz nebudou mit o cem povidat. ;) Tak na to se tedy ale vubec netesim. Ale zas uz pak nebude problem s tim prokletym dennim svicenim... :)
 
Tak prostě dozadu doinstalovat klasický ledkový "odrazky", zapojit aspoň jejich tlumenou funkci na IGn - jednoduše řečeno "po nastartování" (silnější jas třeba klasicky na mlhový/brzdový světlo nebo taky aby svítily pořád - jak se komu zlíbí) a to by mělo už uspokojit majitele.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/401904279611
Ale asi to neuspokojí protijedoucí když si majitel stejně nepřepne (i podle doporučení v návodu) na klasický světla až bude třeba mlha.
 
Poslední úprava:
To vyzerá super (lepšie ako nič), je to homologované? Alebo to pred STK bude treba prehodiť za originál?
 
Ale přijít dozadu o odrazky by nikomu nevadilo :D :) Ty připadají mně daleko důležitější..

Když už, tak lepší řešení dle mého viz. CX-3 sekce, je anglická mlhovka a napojení obou spodních světel na dvouvláknové žárovky.
Homologace není ani u pseudoodrazek (originální odrazové plochy se dělají pouze u modelů bez integrovaných mlhovek . Mazda3, 6 atd.) ani u tohoto řešení samozřejmě.
Dle EHK č48. není možné, aby vozidlo dozadu svítilo, pokud nesplňuje mnoho podmínek z výroby (např Megane atd.) ;)
 
Hmm, to je zajímavej hack, aktivní odrazky!

Já souhlasím, že řidič má používat mozek, ale protože navrhuju digitální systémy, mám taky blízko ke zkušenosti (a studiím :)), že špatně funkční automatický systém dává právě ten falešný dojem "není nutné řešit", vede uživatele ke zlenivění (tak funguje náš mozek, co z "procesů" nemusí kriticky nutně řešit, to přestane řešit) a ve výsledku může být nebezpečný, protože je jeho automatičnost nevyzpytatelná. Proto jsem třeba zásadně proti současným samořídícím systémům, proto mi vadí adaptivní tempomat, automatické stěrače, automatické denní svícení atp. -- všechno je to tak hodně napůl a hranice funkčnosti (operační limity) natolik rozmlžená, že důsledkem toho vzniká hromada nebezepčných situací. Taky uznávám, že to nějakým nebezpečným situacím předchází, ale za mě je velká neznámá, kde je střed, jestli je přínos pozitivní nebo negativní (u ESP bych nepochyboval)... a řízení je tak komplexní, že to těžko někdo vyhodnotí. Proto taky nic z toho moc nepoužívám, jen když dává očekávatelný výsledek, nicméně zrovna denní svícení mi připadá docela dobře řešitelné, kdyby se někdo zamyslel (propojit info ze senzoru deště, přidat senzor na intenzitu světla vzadu nízko za vozem - problém?), nebo kdyby aspoň auto svítilo kolem dokola v denním módu.

O tom, že auta jsou výrazně líp vidět s denním svícením, než zhasnutá, o tom tady věřím nemusíme debatovat. Takže klidně ať jsou národy, kde se nesvítí, vždycky se mi jako řidiči jede lépe tam, kde se svítí. Jestli ten rozdíl někdo nevnímáte... v pohodě :).
 
Zajímavá diskuze...Historicky bylo denní svícení původně pro motorkáře (jsou hůře vidět, často jezdí rychle a kolize končívá smrtí). Potom nějaký dobrotrus vymyslel, že budeme svítit všichni. Tím původní záměr ztratil smysl.
K asistentům jen tolik, že Tesla už má dva mrtvé. Bude to ještě dlouhá a bolestná cesta.
Jsem starý pes a mám jedinou radu: v provozu používejte hlavu, buďte soustředění a myslete i za druhé.;)
 
Back
Top