• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Denní svícení - DRL u Mazda6 GG/GY

  • Vlákno založil Vlákno založil mrvevi
  • Datum založení Datum založení
Tak jsem to zapojil jako na obrázku:
IMG_20190305_221141.jpg
Žlutý pod pojistku parkovacích světel, která je zároveň na všechny zadní světla.;)
Pro červený jsem měřil napětí na pojistkách při vyp. klíčku v zapalování a všechny krom světel byly stále pod napětím, což mi bylo k ničemu..:confused:
Pak jsem našel zdířku pro pojistku, která nebyla využita, ale napětí tam jde pouze po otočení klíčkem do 2. polohy a také 2-3 minuty po vypnutí klíčku. :eek:
Zapojil jsem tam náhradní pojistku jen jako držák drátu :D
Je to paráda. Nyní mi to svítí na režim AUTO jak má. Zároveň když chcípnu motor/ dám klíček zpět do první polohy, DRL ještě asi 2-3 minuty svítí.:cool:
btw svítí více jak potkávací :D
Zítra umístím světla na auto a pak vyfotím ;)
Díky moc za pomoc :D
 
Zdravím, aj ja som sa konečne odhodlal na inštaláciu DRL. Idem na to ale trochu inak. Priamo do svetla pri výmene plexiskiel idem zabudovať led pás spolu s flow blinkrom viď. odkaz nižšie. Inšpiroval som sa zapojením od užívateľa Magromiz. Skrátka som hľadal riešenie bez toho aby som musel behať okolo auta s merákom a hladať poistku, cez ktorú ide šťava iba pri zapnutom klúči. Tú som našiel takže už to mám objednané a keď to bude hotovo tak aj ja sa pochválim svojím riešením a snáď to niekomu tiež pomôže alebo sa aspoň inšpiruje.
Už som kvôli tomu vymenil riadiacu jednotku svetiel. Pôvodná GR1A funguje systémom stále zapnutých svetiel, aj pri polohe OFF, poloha AUTO riešila iba spínanie osvetlenia palubnej dosky, xenony tak svietili stále. Vymenil som ju za GR1B a tá pracuje presne podľa mojich predstáv. Na polohe AUTO spína xenony podľa svetelného senzoru, inak nesvieti nič. Tým pádom môžem zapojiť DRL na poistku, ktorá má šťavu iba pri zapnutom kľúči a zároveň mi bude podľa senzoru spínať xenony, čiže keď sa zotmie, xenony sa zapnú a DRL svieti ďalej. Myslím že to bude vyzerať dobre keď to aj farebne zladím.

https://bit.ly/2YdrO6o
 
Ako som sľúbil tak zverejňujem aj moje riešenie. Zapojil som DRL na tú istú poistku ako aj Magromiz. Menil som aj plexisklá tak ty vyzerá podľa mňa dosť dobre. :)
PS: predný znak zháňam ;)

DSC_0725.jpg DSC_0726.jpg DSC_0727.jpg DSC_0728.jpg DSC_0730.jpg DSC_0731.jpg DSC_0734.jpg DSC_0736.jpg DSC_0740.jpg IMG_20190818_000031332.jpg
 
Dobrý den všem, mám dotaz ohledně zapojení DRL na mazdu 6 benzin 2.3 po FL (2007). Pročetl jsem celou diskuzi denni sviceni a nikde jsem nedohledal (nebo možná přehlédl) přesné zapojení pro funkci v režimu AUTO, až tedy tady na poslední stránce tématu. Kfe je i foto se zapojením, tak se chci zeptat, jestli je to takhle jak píši níže funkční. Mám mazdu z Německa. To znamená, že režim v Auto přes den nic nesvítí a při šeru, respektive v noci se rožnou parkovačky s xenony. Byl tu prosím někdo, kdo by mi řekl kam zapojit v pojistkové skříňce v motoru DRL, aby byla funkce taková, že přes den na režim auto svítí pouze led a v případě zhoršené viditelnosti led zhasnoua rožnou se xenony.

Moc děkuji za jakoukoliv radu
 
@Tomáš Krpal Zapoj to jako normální DRL. Jakmile se světla potom automaticky rozsvítí, tak rozpojovací relátko v modulu (napojeném na přední obrysovky) automaticky vypne DRL a budou svítit jen světla ;)
 
Díky za radu, ale na pojistkách od parkovacích světel a i xenonů je v režimu AUTO bohužel pořád napětí i když nesvítí. Jakmile se sepne relé od světelného senzoru, tak se světla rozsvítí...
 
Já mám u všech aut vždy napíchnutý drát přímo na kabel od obrysovek a žádný problém ;)
 
Ok, projdu to ještě znova. Dnes budu konečně montovat DRL, tak už to nějak musím vyřešit tak jako tak :) Jo teď jsem si toho všiml, píšeš přímo na kabel... Aha takže přímo na kabel vedoucí ke světlu? To je vlastně fakt. A nějaký tip na kteroz pojistku ohledně zapnutí po otočení klíčkem? Jinak moc děkuji za pomoc
 
Ok, projdu to ještě znova. Dnes budu konečně montovat DRL, tak už to nějak musím vyřešit tak jako tak :) Jo teď jsem si toho všiml, píšeš přímo na kabel... Aha takže přímo na kabel vedoucí ke světlu? To je vlastně fakt. A nějaký tip na kteroz pojistku ohledně zapnutí po otočení klíčkem? Jinak moc děkuji za pomoc
Muzes to mit na zaklade zvyseni napeni. Pripojuje se to primo na baterku, jeden drat na parkovacky a +/- na DRL. Je to krabicka asi jako od sirek a ma i svoji pojistku na +. Nemusis nic bastlit u relatek nebo spinaci skrinky. Uplne easy. Jakmile zapnes svetla (rozsviti se i parkovacky) tak ten drat od parkovacky udela ze DRL se vypnou.
 
Nevíte nekdo prisim, nebo nejaky navod, jak deaktivovat to original tovarni denni sviceni xenonama? Chci se toho zbavit. Nepotrebuji, aby mi porad startovaly xenony. Nemam rad vseljake tyhle automatiky na senzory sera, deste, auto on atd.
 
Nevíte nekdo prisim, nebo nejaky navod, jak deaktivovat to original tovarni denni sviceni xenonama? Chci se toho zbavit. Nepotrebuji, aby mi porad startovaly xenony. Nemam rad vseljake tyhle automatiky na senzory sera, deste, auto on atd.
jediná možnosť deaktivácie o ktorej viem je výmena riadiacej jednotky spínania svetiel, ako som písal vyššie ide o rj s označením GR1A. Na deaktiváciu resp spínenie xenonov iba podla svetelného senzoru je potrebná r.j. s označením GR1B, Nachádza sa za budíkmi, v pohode prístup.
 
jediná možnosť deaktivácie o ktorej viem je výmena riadiacej jednotky spínania svetiel, ako som písal vyššie ide o rj s označením GR1A. Na deaktiváciu resp spínenie xenonov iba podla svetelného senzoru je potrebná r.j. s označením GR1B, Nachádza sa za budíkmi, v pohode prístup.
Dakujem vela. A ked nechcem ani podla senzora, len cisto manualne, nech rozhoduje moj mozok, ta ma aky kod? Alebo ked to nebudem mat na auto, tak to bude iba na mna? A ten otravny bzukot ako "upozornenie" na kluc a svetla, ide tiez nejako deaktivovat? Lebo az nejdem odkial to ide, tak to ucvaknem.
 
Poslední úprava:
Spáchal jsem to samý, viz pro inspiraci obrázek v příloze. Udělal jsem to tak, že jsem do kabiny přidal ruční vypínač.
DenniSviceni.jpgDenniSviceni1.jpgPruchodDratu.jpg
 
Pokud správně vidím, tak máš před FL. Teď řešil denní svícení u před faceliftu například Davep a nakonec ho bude mít v mlhovkách v hlavních světlometech. Jak bude mít nainstalováno, tak určitě postne nějakou tu fotku a bude ukazovat toto řešení na pravidelných srazech ;)

Tak já se alespoň rozepíšu o mých řešeních u FL.
Turbo tahá vzduch z větší části středovou dírou, takže přicpání záslepky vůbec nevadí. Testováno a ověřeno.
Jako první řešení, jsem měl skládané LED (viz. foto). Po 3letech mi začalo blbnout stmívání a přestala svítit jedna dioda, tak přišel čas na něco nového.

Objednal jsem z ebay řešení viz. foto a maximální spokojenost. Upozorňuji předem, že tento typ, jelikož je z Číny nemá homologizaci. Nicméně STK i policejní kontroly v pořádku.

Abych přívod vzduchu úplně neucpal, tak jsem vyřezal nad LEDkama díru. I u předchozího řešení bylo na to myšleno. Takže teď jezdím vesele a nehuntuji si zbytečně xenony ;)
 
Zdravím.Nemůže mi někdo prosím poradit zapojení denního svícení s blinkrem a? Nemůžu se domluvit s drátem co by měl jít ke spínací skříňce.Tam se to nedá nikde protáhnout!Svítěj pořád aj s parkovačkama.Díky
 
Back
Top