pantauleo
rodinný člen KLANu
- 809
No, to už je u nás levnější. Já teď bral u Orlen za 36 Kč.Vánoce skončily nebo je po polských volbách? Dnes Orlen PL N95 36,84Kč/l :-(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
No, to už je u nás levnější. Já teď bral u Orlen za 36 Kč.Vánoce skončily nebo je po polských volbách? Dnes Orlen PL N95 36,84Kč/l :-(
Jj, taky ho beru. Když byl MM100 -3Kč s aplikací a Verva -1Kč na kartu, tak to v mých končinách vycházelo cenově +- stejně. Teď Verva prohrává.OMV nastesti dava - 3 kc na litr Maxxu. Ale jen nektere (nefrancisove pobocky)
Bohužel. A vsadím boty, že nabíjení z pouličních lamp na sídlištích bude ještě dražší, protože započítají příplatek za "nabíjení u nosu během spánku".Domácí nabíjení EV je paráda, ale komerční stojany se s tím taky moc nemažou.
Zatím stabilních, ale 12-14Kč/kWh (DC) a pokud člověk nemá smlouvu a použije konkurenční čip, tak plus energetický roaming (navíc 2-4 Kč).
Rychle se to naučili
Od zacatku valky (a jeste par mesicu pred ni) na Ukrajine doslo k pomerne znacne inflaci... 50 Kc ze sklonku roku 2021 ma hodnotu jako dnesnich 65 Kc... a nebo opacne, dnesnich 48 Kc je stejnych jako tehdesich 37 Kc. Dnesni koruna neni tak "hodnotna", jako byla pred tema dvema a ctvrt roky - realne mzdy, tedy po zohledneni inflace, sice zatim tolik jako inflace nerostly, ale podle me fakt nejde srovnavat 45 Kc z pocatku 2021 a 45 Kc dnes. To preci vidime vsichni pri kazde slozence za elektrinu, pri kazdem nakupu, v restauracich... a v idealnim pripade bychom meli mit i o tolik procent vyssi castku na vyplatni pasce.Já jen nechápu jednu věc.Jak začala válka na Ukrajině,začaly ceny stoupat. Jak šly přes 40 za litr, bylo to hlavní téma zpráv.U ceny 45 za litr už se bilo na poplach.Ted jsme na stejné úrovni a stát mlčí.Jak typické.
Před válkou byly ceny na úrovni kolem 33 za litr Naturalu,jestli se nepletu.
A jsou schopni tvrdit při ceně 35 nebo 36,že jsme na stejné úrovni.
To je skryté zdražení (přetáhnout to nahoru a při zlevnění zdaleka nedosáhnou původní ceny,že které se zdrazovalo).
Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
To je zřejmě možné,ale inflace v 2021 byla 3,8%, teď se bijí v prsa, že inflace je zpět na 2%.Od zacatku valky (a jeste par mesicu pred ni) na Ukrajine doslo k pomerne znacne inflaci... 50 Kc ze sklonku roku 2021 ma hodnotu jako dnesnich 65 Kc... a nebo opacne, dnesnich 48 Kc je stejnych jako tehdesich 37 Kc. Dnesni koruna neni tak "hodnotna", jako byla pred tema dvema a ctvrt roky - realne mzdy, tedy po zohledneni inflace, sice zatim tolik jako inflace nerostly, ale podle me fakt nejde srovnavat 45 Kc z pocatku 2021 a 45 Kc dnes. To preci vidime vsichni pri kazde slozence za elektrinu, pri kazdem nakupu, v restauracich... a v idealnim pripade bychom meli mit i o tolik procent vyssi castku na vyplatni pasce.
Podle ruznych teorii, az se aktualni krize prezene, tak bychom tu uroven inflace meli v realnych prijmech dohnat a i nadale si v realnych prijmech mezirocne zlepsovat (po kratkodobem zhorsovani a stagnaci), takze by pro nas benzin, i za tyto ci vyssi castky, mel byt dostupnejsi, nez byl v 2021 za nizsi castky.
Jeste doplnim, mozna lepsi priklad, nez teorie: V roce 89 stal litr benzinu 8 Kc. Taky dnes netesknime, jak byl levny, protoze prumerny prijem byl 3170 Kc. Tohle je podobne, jen na kratsi casove skale a tim padem v mensim meritku. Trvala nepatrna inflace ("cilovani inflace", ideal treba 2 - 3 % rocne) je cilem modernich ekonomu / centralnich bank, a tito veri, ze je prospesna (ja jsem zastancem odlisne ekonomicke skoly, takze v nutnost a prospesnost dosahovani dlouhodobe inflace neverim).
A jeste dodatek c. 2: Samozrejme zrovna cena energii je jednim z hybatelu inflace, takze vyssi cena benzinu, plynu a elektriny zpusobila plosne zvyseni cen skoro vseho = inflace. Ale zaroven snizeni hodnoty penez zlevnuje minule uvery (jejich splatky), a zamestnanci vytvareji tlak na zachovani zivotni urovne, takze pak se se zpozdenim obvykle zacnou zvedat i prijmy, vyjma extremnich situaci, kdy v nejaky zemi dojde k hyperinflaci.
Otázkou je,co se stane,až teoreticky zlikviduji auta se spalovacím motorem.To bude znamenat naprosto obrovský výpadek na DPH a daních vůbec. Čím je nahradí?Mojim ďalším autom bude pravdepobobne plugin ak nie čisté elektro. Momentálne tankujem 1x za mesiac Mazdu, ale aj Toyotu, takže tých 600km čo tu nabehám po okolí Yarisom by som kľudne dal na 1-2 nabíjania elektra. Na dlhšie trasy sa mi stále zdá benzín lepší, na kratšie mi ho je ľúto, že sa ani motor nezohreje.
Cena elektriny je cca stabilná, ak sa veľmi vychýli, tak sa to hneď rieši a reguluje, pretože ju používajú všetci (nie ako autá, tie majú asi len bohatí). V kombinácii s domácou FVE sa mi to do budúcna zdá ako dobrý nápad (tým že nebývam v paneláku a mám kde dať pár fotopanelov).
Mimochodom mám pocit že aj FVE medziročne dosť zlacneli, minulý rok v čase keď všetci riešili zdraženie energii mi kalkulovali FVE za 3/4mil, momentálne sa dá stredná trieda zohnať aj pod 250tis (po dotácii), čo už nie je tak zlé a rozhodne je to lepšie aj čo sa týka návratnosti (okolo 4 rokov proti 7). Zlacneli komponenty, znížila sa dotácia a tak zázračne klesli aj ceny za komplety s inštaláciou. A vďaka vývoju cien energii aj výrazne klesol dopyt.
Je to tak. Elektroauta jsou politicky protěžována, prostě mají "protekci". Není pro to žádný racionální ani ekonomický důvod, je to jen nové náboženství. Ani ekologicky to nedává smysl - jejich výfukem je komín elektrárny.Otázkou je,co se stane,až teoreticky zlikviduji auta se spalovacím motorem.To bude znamenat naprosto obrovský výpadek na DPH a daních vůbec. Čím je nahradí?
Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
To pojdem vyskusat. V kitsee je rozdiel medzi N95 e10 a tym N98 racing super jak ho nazyvaju vacsinou 18 centov V sobotu stal 1,81 a 1,62My Slováci Vám môžeme len ticho závidieť, u nás je rozdiel medzi prémiovým palivom 98 E5 a obyčajnou 95 E10 (ktorú tankujeme už 4 roky) cca 20-22 centov ( cca 5 KČ), pričom benzín 95 E10 momentálne stojí priemerne 1,69,-€ (42,65 KČ), ešteže mám blízko JET-ku v Hainburgu, kde je rozdiel medzi 95 E10 a 98 E5 len 8 centov (2 KČ). To sme to po tom rozdelení republiky dopracovali
To jsem nevedel, ona business ma jeste nejakou slevu podle najezdu/ resp. Asi poctu tankovani?Btw ona i vyhlašovaná cena Verva 100 se v poslední době dost utrhla ze řetězu. Ode dneška např. 46,36 Kč (Efecta 95 41,36 Kč, ano, 5 Kč rozdíl sedí, dříve byl kolem 3,50 Kč - hlavně dnes je rozdíl cca 12,1%, dříve byl cca 9,6% - navýšení z ceny 95). Pak je otázka, jakou slevu z ní na Business kartu člověk má - já nijak drastickou, protože zas tak moc nenajezdím a poslední dobou se mi stává, že se mi na čerpačkách vyplatí vzít s kartou Easy (kde je sleva jen 1 Kč) než na Business se slevou z vyhlašované.