• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Dojezdové kolo

no já se tam stavil teď v sobotu, vzal jsem si od Mazda Gentlemana tu krásnou litou R17 ale jelikož jsem měl plný kufr aparatury tak až doma jsem zjistil, že budu asi potřebovat menší pneu ... Tak si to pro velký úspěch ještě zopakuju ? Anebo ji vyfouknu a budu jezdit s kompresorem ?

Zobrazit přílohu 34684 Zobrazit přílohu 34685
Teď koukám, že máš taky 135/80 a píšeš že se tam nevejde. Tak to půjdu asi stornovat :)
 
no já se tam stavil teď v sobotu, vzal jsem si od Mazda Gentlemana tu krásnou litou R17 ale jelikož jsem měl plný kufr aparatury tak až doma jsem zjistil, že budu asi potřebovat menší pneu ... Tak si to pro velký úspěch ještě zopakuju ? Anebo ji vyfouknu a budu jezdit s kompresorem ?

Zobrazit přílohu 34684 Zobrazit přílohu 34685

Teď koukám, že máš taky 135/80 a píšeš že se tam nevejde. Tak to půjdu asi stornovat :)
a nemá tam být 125/70D17 ??? https://www.mazdashop.cz/Rezervni-kolo-d1905.htm
 
Tak jsem taky začal řešit rezervu a dal jsem se do řeči s prodejcem, který mi řekl, že R17 v rozměru 125/70 není vůbec vhodná, protože je o 5cm menší průměr kola s gumou než standartní kolo. Průměr tohoto dojezdového kola je jen 61cm. Vhodnější je prý rozměr R17 135/80, které je větší a ještě se vejde do kufru. Dává mi to smysl, ale možná mě někdo vyvede z omylu. Koupil jsem tedy to větší a k tomu šikovnej hever na ráčnu, tak se těším na zástavbu.
tak to jsme si mohli prohodit, protože já koupil nejprve 135/80 R17 a byla moc velká ... V TP mám 225/45 R19 a 225/55 R17... Průměr předepsaných 19-ek je tedy 19x25,4+90=572,6. Průměr předepsaných 17-ek je 17x25,4+110=541,8. No a průměr pro mě nevhodné rezervy 135/80 R17 je 17x25,4+160=591,8. Takže jsem dokoupil 125/70 R17 a nechal přezout. Čímž jsem se dostal na 17x25,4+140=571,8 což je skoro přesně průměr předepsaných 19-ek a o 20mm blíž předepsaným 17-kám než ta původně zakoupená dojezdovka.
 
tak to jsme si mohli prohodit, protože já koupil nejprve 135/80 R17 a byla moc velká ... V TP mám 225/45 R19 a 225/55 R17... Průměr předepsaných 19-ek je tedy 19x25,4+90=572,6. Průměr předepsaných 17-ek je 17x25,4+110=541,8. No a průměr pro mě nevhodné rezervy 135/80 R17 je 17x25,4+160=591,8. Takže jsem dokoupil 125/70 R17 a nechal přezout. Čímž jsem se dostal na 17x25,4+140=571,8 což je skoro přesně průměr předepsaných 19-ek a o 20mm blíž předepsaným 17-kám než ta původně zakoupená dojezdovka.
Tak to pan prodejce neříkal úplně pravdu:), díky za info
 
jen ještě sorry za zavádějící info - dokoupil jsem 125/70 D17 ne 125/70 R17 - na fotce ve vlákně úprav to snad i je vidět ...
 
Poslední úprava:
tak to jsme si mohli prohodit, protože já koupil nejprve 135/80 R17 a byla moc velká ... V TP mám 225/45 R19 a 225/55 R17... Průměr předepsaných 19-ek je tedy 19x25,4+90=572,6. Průměr předepsaných 17-ek je 17x25,4+110=541,8. No a průměr pro mě nevhodné rezervy 135/80 R17 je 17x25,4+160=591,8. Takže jsem dokoupil 125/70 R17 a nechal přezout. Čímž jsem se dostal na 17x25,4+140=571,8 což je skoro přesně průměr předepsaných 19-ek a o 20mm blíž předepsaným 17-kám než ta původně zakoupená dojezdovka.
Podívej teď na to koukám. To číslo za lomítkem přece není výška pneu, ale poměr k šířce. Takhle to počítat nemůžeš. Správně je to v mém případě u R17 225/55 17x25,4+225x0,55x2=679,3 vs R17 125/70 17x25,4+125x0,7x2=606,8 a R17 135/80 17x25,4+135x0,8x2= 647,8. Tedy oproti nové pneumatice R17 je 125/70 o 7cm menší a 135/80 pouze o 3cm. U R19 to vychází ještě hůře (685,1). Volal sem prodejci, ten mě přesvědčil že R17 135/80 bude pasovat. Tak to zkusím
 
Poslední úprava:
Podívej teď na to koukám. To číslo za lomítkem přece není výška pneu, ale poměr k šířce. Takhle to počítat nemůžeš. Správně je to v mém případě u R17 225/55 17x25,4+225x0,55x2=679,3 vs R17 125/70 17x25,4+125x0,7x2=606,8 a R17 135/80 17x25,4+135x0,8x2= 647,8. Tedy oproti nové pneumatice R17 je 125/70 o 7cm menší a 135/80 pouze o 3cm. U R19 to vychází ještě hůře (685,1). Volal sem prodejci, ten mě přesvědčil že R17 135/80 bude pasovat. Tak to zkusím
tyjo tak teď jsem se orosil ... to se omlouvám za mystifikaci, výšku pneu jsem teda měl úplně blbě... Jdu si spočítat, v jak velkém jsem průseru ? ...
 
Tak jsem taky začal řešit rezervu a dal jsem se do řeči s prodejcem, který mi řekl, že R17 v rozměru 125/70 není vůbec vhodná, protože je o 5cm menší průměr kola s gumou než standartní kolo. Průměr tohoto dojezdového kola je jen 61cm. Vhodnější je prý rozměr R17 135/80, které je větší a ještě se vejde do kufru. Dává mi to smysl, ale možná mě někdo vyvede z omylu. Koupil jsem tedy to větší a k tomu šikovnej hever na ráčnu, tak se těším na zástavbu.
Samozřejmě, rozdíl průměru standardního a dojezdového kola by měl být menší, jak 5%. Já osobně mám R19 v rozměru 125/70, je ještě o 1cm větší.
 
to je samý samozřejmě, samozřejmě :) , ale vsadím se že většina má R17 125/70 (tedy kromě sady na lepení)
 
to je samý samozřejmě, samozřejmě :) , ale vsadím se že většina má R17 125/70 (tedy kromě sady na lepení)
Jenom to potvrdím, M6 mám od ledna, neprodleně jsem dokupoval originální dojezdovou výstroj (Car Star PHA) a mám R17 125/70 ;)
Toho času jsem jen omrknul manuál, kde byla tabulka níže a taky poučení, že dočasné kolo nesmí na hnanou (zde přední) nápravu.

1621370507246.png
 
Jenom to potvrdím, M6 mám od ledna, neprodleně jsem dokupoval originální dojezdovou výstroj (Car Star PHA) a mám R17 125/70 ;)
Toho času jsem jen omrknul manuál, kde byla tabulka níže a taky poučení, že dočasné kolo nesmí na hnanou (zde přední) nápravu.

Zobrazit přílohu 34825
takže když píchneš předek, tak sundáš zadní - dáš jí na předek a dojezdovku na zadek ? Tak to ta dojezdovka fakt dává smysl :joy: :laughing:
 
takže když píchneš předek, tak sundáš zadní - dáš jí na předek a dojezdovku na zadek ? Tak to ta dojezdovka fakt dává smysl :joy: :laughing:
Njn, trocha práce navíc, ale logiku i důvody to má...
 
Já nepopírám důvody, proč se dojezdovka nedává na předek, to je snad všem jasný. Jen že se řeší dojezdovka, která má smysl 50/50 ?. Píchneš předek a k čemu je ti dojezdovka ❓
 
Já nepopírám důvody, proč se dojezdovka nedává na předek, to je snad všem jasný. Jen že se řeší dojezdovka, která má smysl 50/50 ?. Píchneš předek a k čemu je ti dojezdovka ❓
Do not install the temporary spare tyre on the front wheels (driving wheels):

Driving with the temporary spare tyre on one of the front driving wheels is dangerous. Handling will be affected. You could lose control of the vehicle, especially on ice or snow bound roads, and have an accident. Move a regular tyre to the front wheel and install the temporary spare tyre to the rear.

Přesto bych se na té galusce na předku odplížil někam do bezpečí (nejbližší odpočívadlo na dálnici a tak), kde bych dodělal druhou výměnu. A jestli má smysl dojezdovka ? To je na každém, jak si to vyhodnotí.
 
Jejda, jedna poznámka z manuálu a máme z toho filozofický kroužek až... :)
Bylo mi jasné již při nákupu, že z možných řešení (lepidlo-fukar / dočasná rez. / plnohodnotná rez.) je ta dočasná rez. takový ne úplně levný "rovnák na ohýbák" :rolleyes: Tak i tak, ať je těch defektů co nejméně (!)
 
Přesně tak, všichni ji tam dáváme s tím, že doufáme, že už ji nikdy nevytáhnem ;) Ale představa akce "kulový blesk" při defektu na přední nápravě (nejlíp levé kolo) na D1 teda nic moc ...
 
takže když píchneš předek, tak sundáš zadní - dáš jí na předek a dojezdovku na zadek ? Tak to ta dojezdovka fakt dává smysl :joy: :laughing:
Takhle jsem to dělal vždy když jsem měl defekt na předku a pouze dojezdovku. Za 20 minut není co řešit a dojedeš. Já takhle kdysi v neděli odpoledne dojel 200 km z Polska a pohoda.
 
Back
Top