• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín G150 vs X186?

orakl

nový člen
2
Zdravim,,

Mam dilemu medzi kupou sedanu M3 s G150 alebo X186. Vyuzitie by bolo 3-clennou rodinou a primarne v meste/okresky, pomerne casto aj na kratke trasy, preto koniec-koncov som upustil od turba a Civicu. Okrem toho ma v podstate bavi radit, preto ma zaujima M3 manual v kombinacii s velkym rozsahom pouzitelnych otacok, kde by som tu dynamiku mal vediet vyprovokovat.

G150 – osvedcena atmosfera, ale odradzaju ma spravy o vibraciach pri rezime dvoch valcov. Jazdit vo vysokych otackach sa asi neda stale a vsade. Pripadne v akych situaciach/otackach/stupnoch/rychlostiach sa to vibrovanie prejavuje?
X186 – o nieco lepsia dynamika + vsetky novinarske recenzie konstatuju pokrok oproti predoslej verzii (generacii?), teda X180. Odradza ma ale ta celkova komplikovanost motora (zhrnute na autickar.cz) a stale vlastne dlhodobo neoverena technologia. Slepa ulicka vyvoja a s tym spojene riziko? Okrem toho mam pocit, ze X186 sa na kratke trasy podobne ako turbo asi moc nehodi.

Cenovy rozdiel nie je zasadny, ani liter hore-dole v spotrebe nie je smerodajny.

Prosim o nejake postrehy. Diky.
 
Ahoj,
zajdi do autorizaku a půjč si tu X186 na den dva, jeden den tuším 1500kč dá se domluvit. Na krátké trasy si 2litr a přímo vstřik neber.
To auto zase takovou dynamiku nemá ale v zatáčkách jede krásně jen tomu chybí to turbo. Jakmile si budu moci odepsat další auto vezmu si z USA a předělám na Evropu MAZDA3 2.5 TURBO.
 
Já bych určitě šel do klasiky G150. Nebo spíš do G122 a pak si to nechal za pár korun odemknout. Jak píše Flustick, zajít do autorizáku a vyzkoušet obě varianty aspoň na pár hodin. Já teprve na M3 čekám, ale bral jsem klasiku G122, taky převážně kvůli krátkým trasám a ,,jednoduchosti" motoru. Ohledně vypínaná těch válců, tak byly stížnosti u prvních M6, které to měly. U trojek jsem snad stížnosti nezaregistroval. Já při zkušební jízdě jsem si to dal na obrazovku, abych poznal na kolik válců jedu a žádné vibrace jsem necítil. Přepínalo se to, když jsem kolem 2 tisíc otáček a plyn po městě jen tak šolíchal. Mimo město jsem to zkoušel jak to jede a na dva válce se to již nepřeplo. Ale tady ať poradí někdo, kdo to má již delší dobu.
 
Mám CX-30 G150 automat. Zatím mám najeto cca 3000 km. Jezdím krátké trasy 18 km do práce v Praze. Spotřeba cca 8 litrů s lehkou nohou. Jinak co se týče deaktivace válců, tak ta je u mě absolutně bez vibrací. Kdybych to neviděl na obrazovce, tak to nepoznám.
 
Taktiež máme v našej CX-30 motor G150, automat. Auto má nabehané aktuálne cez 7000 km. Doteraz som žiadne vibrácie nezaregistroval. Jazdí sa mix okresky-mesto. Priemerná spotreba 6,6l/100km.
 
Mám M3 BP hatchback G122 upravenou @shr3k em na G150 a pohoda vřele doporučuji. Vibrace při režimu 2 válců nejsou žádné a jak píše @DavidP tak si toho ani nešimneš. Ano vibrace byly ze začátku, ale potom nějak upravili mistři v Mazdě software kvůli stížnostem zákazníků, hold bylo to něco novýho a bylo třeba vychytat mouchy a doladit, což se jim podařilo naprosto perfektně. Oceníš to hlavně z pohledu spotřeby.
 
Ďakujem všetkým za odpovede. Na testovacie jazdy určite zbehnem, primárne teda na G150. Možno by som ale predsa len mal ešte nejaké doplňujúce otázky...
1. Spomínali ste viacerí automat. Ako reálne sa vám s ním funguje z hľadiska dynamiky/rýchlosti, požadovaných otáčok...? Nie je motor pridusený dole kvôli emisiám? A pokiaľ ide o manuálny režím (pádla) pri AT – asi sa nevyrovnajú klasickej páke? Pre kontext – som zvyknutý len na manuál a oceňujem lepšiu kontrolu nad autom, ktorú manuál dáva.
2. Tá úprava (pracovne to nazvime "hack" @shr3k :))... Jj, čítal som o tom zbežne tu na fore a tuším aj na auto.cz, ale mi nie je jasné, či je to v súlade so záručnými podmienkami?

Díky.
 
S dotazem na úpravu a vše kolem ní napiš @shr3k ovi. Zodpoví Ti všechny technické dotazy. Nicméně jde o úpravu, která nijak nepoškozuje motor, tzn. dle toho co bylo řečeno mnohokrát tady na foru. Prostě mechanika motoru je stejná jak u G122 tak u G150, akorát se jedná o softwarovou úpravu na parametry G150. Mazda nevyrábí dva shodné motory. A nedělá to jenom Mazda ale i jiní výrobci, jeden motor různé výkony,pouze jsou soft přiškrceny. Pokud se pletu ať mně někdo opraví ;). Tahle úprava jde kdykoliv vrátit zpět na původní hodnoty.
 
Je naivní domnívat se, že jakýkoliv zásah do software v řídící jednotce motoru nezpůsobí problémy se záručním plněním čehokoliv, co by se mohlo na motoru porouchat. Tyhle dotazy se neustále opakují...

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
to @shr3k .No já jsem si doposud myslel i ze zkušeností ostatních, že úprava softwaru z G122 na G150 motoru nemůže nijak vadit, když se jedná o jedenatýž motor akorát přiškrcený. Tzn. že jsou upraveny hodnoty shodně s G150. No tak teď nevím. Jsem v tomhle naprostý laik a dle Tebe by mohlo dojít k nějakému negativnímu vlivu časem na motor ?
 
Ne, ale to neznamená, že z jiného důvodu se nemůže něco pokazit.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Aha, sem trochu znejistěl, Tak už rozumím. Díky za rychlé vysvětlení ;)
 
Ďakujem všetkým za odpovede. Na testovacie jazdy určite zbehnem, primárne teda na G150. Možno by som ale predsa len mal ešte nejaké doplňujúce otázky...
1. Spomínali ste viacerí automat. Ako reálne sa vám s ním funguje z hľadiska dynamiky/rýchlosti, požadovaných otáčok...? Nie je motor pridusený dole kvôli emisiám? A pokiaľ ide o manuálny režím (pádla) pri AT – asi sa nevyrovnajú klasickej páke? Pre kontext – som zvyknutý len na manuál a oceňujem lepšiu kontrolu nad autom, ktorú manuál dáva.
2. Tá úprava (pracovne to nazvime "hack" @shr3k :))... Jj, čítal som o tom zbežne tu na fore a tuším aj na auto.cz, ale mi nie je jasné, či je to v súlade so záručnými podmienkami?

Díky.
co sa tyka automatu, neoslovil ma, sprava sa velmi nervozne, ked porovnam so subaru, to preradi raz, kym mazda 3x..
 
S dotazem na úpravu a vše kolem ní napiš @shr3k ovi. Zodpoví Ti všechny technické dotazy. Nicméně jde o úpravu, která nijak nepoškozuje motor, tzn. dle toho co bylo řečeno mnohokrát tady na foru. Prostě mechanika motoru je stejná jak u G122 tak u G150, akorát se jedná o softwarovou úpravu na parametry G150. Mazda nevyrábí dva shodné motory. A nedělá to jenom Mazda ale i jiní výrobci, jeden motor různé výkony,pouze jsou soft přiškrceny. Pokud se pletu ať mně někdo opraví ;). Tahle úprava jde kdykoliv vrátit zpět na původní hodnoty.

Ja teda nechcem kaziť reklamu a kšeft tuto miestnym úpravcom, ale vždy keď čítam ako ľudia uvažujú o "odomknutí" a "prečipovaní" motora na originál alebo pôvodný výkon z vyššej verzie, tak mi stoja všetky chlpy na tele.

Na rovinu napíšem že v Mazdách som nový, prešiel som z inej značky, ale z mojich predošlých skúseností viem, že automobilka NIKDY nebude vyrábať dva absolútne totožné motory a obmedzovať ich len na úrovni SW. Vždy sú tam pridružené aj iné komponenty ktoré na to majú zásadný vplyv. Nepoznám všetky technické detaily medzi G122 vs. G150, ale uvediem krásny a osobný príklad na značke BMW, konkrétne motor M57 3.0 l radový 6 valec v rade 3 (E9x).

Vyrábal sa v 3 rôznych výkonových verziách, na pohľad totožný motor, rovnaký blok. Najslabšia verzia mala 150kW, stredná 180kW a najsilnejšia 210kW. V duchu dobrých tradícii samozrejme 90% chlapcov malo tú istú utkvelú predstavu že ide o absolútne rovnaký motor, len priškrtený na nižší výkon. Hromadné čiptuningy, úpravy, všetko off, a potom hlava v smútku "ako to, že som svoj 150kW dal načipovať na 210kW a ono mi po dvoch mesiacoch prdol zotrvačník, po dalších 3 mesiacoch turbo na repas, a za ďalší mesiac mi chčijou 2 zo 6 vstrekovačov. Záhada, prečo asi.

Z toho vyplýva, že každá výkonová verzia má všetky komponenty prispôsobené na ten daný výkon, tj. ak ju upravím smerom hore, je to VŽDY na úkor životnosti motora a pri nových autách aj záruky, čo je u mňa absolútna hlúposť. Kto tvrdí že nie a že v servise aj tak nič nenájdu, klame sám seba.
 
Ja teda nechcem kaziť reklamu a kšeft tuto miestnym úpravcom, ale vždy keď čítam ako ľudia uvažujú o "odomknutí" a "prečipovaní" motora na originál alebo pôvodný výkon z vyššej verzie, tak mi stoja všetky chlpy na tele.

Na rovinu napíšem že v Mazdách som nový, prešiel som z inej značky, ale z mojich predošlých skúseností viem, že automobilka NIKDY nebude vyrábať dva absolútne totožné motory a obmedzovať ich len na úrovni SW. Vždy sú tam pridružené aj iné komponenty ktoré na to majú zásadný vplyv. Nepoznám všetky technické detaily medzi G122 vs. G150, ale uvediem krásny a osobný príklad na značke BMW, konkrétne motor M57 3.0 l radový 6 valec v rade 3 (E9x).

Vyrábal sa v 3 rôznych výkonových verziách, na pohľad totožný motor, rovnaký blok. Najslabšia verzia mala 150kW, stredná 180kW a najsilnejšia 210kW. V duchu dobrých tradícii samozrejme 90% chlapcov malo tú istú utkvelú predstavu že ide o absolútne rovnaký motor, len priškrtený na nižší výkon. Hromadné čiptuningy, úpravy, všetko off, a potom hlava v smútku "ako to, že som svoj 150kW dal načipovať na 210kW a ono mi po dvoch mesiacoch prdol zotrvačník, po dalších 3 mesiacoch turbo na repas, a za ďalší mesiac mi chčijou 2 zo 6 vstrekovačov. Záhada, prečo asi.

Z toho vyplýva, že každá výkonová verzia má všetky komponenty prispôsobené na ten daný výkon, tj. ak ju upravím smerom hore, je to VŽDY na úkor životnosti motora a pri nových autách aj záruky, čo je u mňa absolútna hlúposť. Kto tvrdí že nie a že v servise aj tak nič nenájdu, klame sám seba.
Sorry ale tvá úvaha je dost mimo. A divit se, že ti po úpravě ze 150kW na 210kW něco odejde může jen majitel BMW ??. Doporučil bych si nejdřív něco zjistit o motorech Skyactiv-G a pak teprve dělat závěry. Z takovýchto rádoby expertů se zase vždy ježí chlupy mě ??
 
Moja úvaha je založená na realite, aj keď v inej značke. Z princípu veci je úplne jedno o aký motor alebo značku ide. Sú to motory, a každá úprava má nejaké pre a proti. Na to aby som toto tvrdil nemusím poznať detailne každý motor.

Ak si myslíš, že táto úvaha je mimo, použi nejaké argumenty prečo to tak je. Môžeš aj konkrétne k Skyactiv-G. Rád sa nechám poučiť.
 
Jj přesně tak, pro @cmvr bych vytáhl větu z tohoto článku: "Mazda představila nový konvenční agregát G150 a zařadí se tak mezi dvě zmíněné motorizace. Nový benzínový čtyřválec 2,0 Skyactiv-G v kombinaci se systémem M Hybrid disponuje výkonem 150 koní při 6000 ot./min a racionálnímu člověku snad dojde, že jde jen o „otevřenou“ G122."
 
Na rovinu napíšem že v Mazdách som nový, prešiel som z inej značky, ale z mojich predošlých skúseností viem, že automobilka NIKDY nebude vyrábať dva absolútne totožné motory a obmedzovať ich len na úrovni SW.
Tak si představ, že BP/DM 122/150 jsou absolutně totožné, včetně převodovek a převodových poměrů. Tato praxe není ničím novým, 100% mechanicky totožné včetně převodovek byly už minulosti DE 55/63-64 kW, CR 81/105 kW, BM/BN 1.5 74/88 kW atd. Ber to jako poučení, které jsi žádal.
 
Back
Top