• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín G150 vs X186?

Ok, dik za objasnenie. V tom prípade mi to príde ako úplná zbytočnosť od Mazdy produkovať totožné motory, ani mi to nepripadá ničím logické, jedine že chcem mať v portfóliu na oko viac motorov alebo si plniť emisné kvóty.
Pár rozdielov však verzie predsa majú, G150 má silnejší altík a M hybridnú batériu čo som sa zatiaľ dozvedel.

Nič to však nemení na fakte, že akákoľvek flashnutá RJ znamená do budúcna o problém viac a eso v rukáve pre Mazdu ktorá pri prvej veľkej reklamácii túto skutočnosť zistí a dá od toho elegantne ruky preč. Keď to ale niekomu stojí za to... Asi som iná nátura.
 
Ok, dik za objasnenie. V tom prípade mi to príde ako úplná zbytočnosť od Mazdy produkovať totožné motory, ani mi to nepripadá ničím logické, jedine že chcem mať v portfóliu na oko viac motorov alebo si plniť emisné kvóty.
Umožňuje to výrobci dělat jeden motor a výkonové verze a ty pak prodávat s odlišnými výbavami za různé ceny. Samozřejmě, že ty zašpuntované verze mají třeba od 4000 ot/min lambda 1 na WOT, kdežto odšpuntované lambda 0,853, tedy kromě oříznutí výkonu a třeba i škrtící klapky. Takže budou prostě dietní, i když je člověk bude vytáčet k omezovači. Zašpuntovaná DJ s 55 kW má dokonce lambda na WOT furt 1.

Proč u BMW vyráběli stejnou M57 jednou se 145 kW a jednou se 170 kW? Proč Volkswagen vyráběl Caddy s motorem 2.0 TDI CR jednou s 55, podruhé se 75 a potřetí s 90 kW? :D To jsou otázky...
Pár rozdielov však verzie predsa majú, G150 má silnejší altík a M hybridnú batériu čo som sa zatiaľ dozvedel.
Musím tě zklamat. Obě výkonové provedení mají stejný ISG i stejnou baterku.
 

Přílohy

  • BATTERY-PACK.pdf
    335,8 KB · Zobrazení: 24
  • ISG.pdf
    238,5 KB · Zobrazení: 18
Poslední úprava:
Proč u BMW vyráběli stejnou M57 jednou se 145 kW a jednou se 170 kW? Proč Volkswagen vyráběl Caddy s motorem 2.0 TDI CR jednou s 55, podruhé se 75 a potřetí s 90 kW? :D To jsou otázky...

Lenže M57 bola v jednotlivých výkonových verziách rozdielna omnoho viac ako len iným SW. Tam mi to príde adekvátne ak si zákazník priplatí alebo naopak niečo ušetrí pretože rozdiel je komplexnejší. Preto som sa tomu tak čudoval a nechcel veriť lebo mi to príde hodne uletené, že Mazda ponúka absolútne totožný motor len s iným SW. To by som sa ako zákazník cítil ošidený, priplácať si za motor len s upravenou RJ.
 
Lenže M57 bola v jednotlivých výkonových verziách rozdielna omnoho viac ako len iným SW. Tam mi to príde adekvátne ak si zákazník priplatí alebo naopak niečo ušetrí pretože rozdiel je komplexnejší. Preto som sa tomu tak čudoval a nechcel veriť lebo mi to príde hodne uletené, že Mazda ponúka absolútne totožný motor len s iným SW. To by som sa ako zákazník cítil ošidený, priplácať si za motor len s upravenou RJ.
Píšu pochopitelně o M57TÜ2D30 jen a pouze se 145 a 170 kW. Komentář k Caddy nebude? Motory DFSF, DFSC, DFSD, DFSE a DFSB mají výkonový rozsah od 75 po 150 koní, přitom se jedná o shodný hardware. Proč to VW dělal, to bych byl jako zákazník ošizený...

Zatím ses tedy dozvěděl, že i ten startérgenerátor a lithiovka jsou u Mazdy BP/DM stejné. ;)
 
Píšu pochopitelně o M57TÜ2D30 jen a pouze se 145 a 170 kW. Komentář k Caddy nebude? Motory DFSF, DFSC, DFSD, DFSE a DFSB mají výkonový rozsah od 75 po 150 koní, přitom se jedná o shodný hardware. Proč to VW dělal, to bych byl jako zákazník ošizený...

Zatím ses tedy dozvěděl, že i ten startérgenerátor a lithiovka jsou u Mazdy BP/DM stejné. ;)

Verzie 145kW (325d) a 170kW (330d), tiež nie sú úplne zhodné. Rozdiely sú ako som už spomínal vyššie plus v prípade AT je rozdiel aj tam.

K VW komentár nebude pretože som ho nikdy nemal a ani nemám o nich naštudované. Ale asi si naštudujem lebo sa mi zase nechce tomu veriť :)
 
Mě to naopak přijde naprosto pochopitelný. Kdybych vlastnil nějakou fabriku na výrobu aut, tak to udělám taky.
Proč bych měl vrážet desítky/stovky milionů do vývoje 1.6, 1.8 a 2.0 když můžu vyvinout 2.0 která dá v maximu třeba 180 koní a můžu jí přiškrtit klidně i na 100 koní. Není to jen o motoru, ale i o autu. Nemusím vyvíjet úchyty na 1.6 a 1.8. nemusím vyvíjet výfuk. A takhle můžu pokračovat. Prostě rapidně snížím náklady jen tím že upravím SW motoru.
A ošizený zákazník ? Proč jako ?
 
Poslední úprava:
Verzie 145kW (325d) a 170kW (330d), tiež nie sú úplne zhodné. Rozdiely sú ako som už spomínal vyššie plus v prípade AT je rozdiel aj tam.

K VW komentár nebude pretože som ho nikdy nemal a ani nemám o nich naštudované. Ale asi si naštudujem lebo sa mi zase nechce tomu veriť :)
Ty jsi mimochodem prvotně řešil motor N57. M57 měl "standartně" 170kW a ne 180kW. Vím o tom svoje. M57N2 jsem si užil až až.
 
Trochu se přidám i když těmhle věcem moc nerozumím. Ale automobilky třeba Toyota, která vyrábí Yaris v benzínové verzi a hybrid má stejné komponenty co se týče mechanických dílů porvozku atd. Jak píše @Max6 , tak všichni šetří kde se dá, a vyvíjet další motory se stejným objemem ale rozdílným výkonem je nerentabilní. Je to spíše o tom , že ne každý zákazník chce vyšší výkon, zvlášť pokud se jedná o starší ročník,který nepotřebuje vytáhnout z auta maximum. Takový sáhne po G122 i možná proto že si myslí že vyšší výkon znamená vyšší spotřebu, což až tak není pravda, sám jsem se o tom přesvědčil. Prostě chce spolehlivý atmosferický motor, žádný bláznivý 3hrnky. A taky si myslím že je na každém co si nechá udělat se svým autem-motorem, pokud mu to dělá člověk který tomu opravdu rozumí (@shr3k ).
 
Jako líbí se mi vždycky, když někam někdo virtuálně nastoupí stylem: Nic o tom skoro nevím, ale něco děláte blbě, tak to vůbec nemůže být. :)
Připomíná to westerny: chlapík rozráží lítačky do saloonu: tak tady mě máte. Aspoň je zábava. :) Veselé vánočky všem.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Jako líbí se mi vždycky, když někam někdo virtuálně nastoupí stylem: Nic o tom skoro nevím, ale něco děláte blbě, tak to vůbec nemůže být. :)
Připomíná to westerny: chlapík rozráží lítačky do saloonu: tak tady mě máte. Aspoň je zábava. :) Veselé vánočky všem.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk

Pozri, ty máš na to svoj názor, ja svoj. Obaja sme ho už vyjadrili ? Nie som odborník ale niečo viem, neovládam detailne všetky motory od Mazdy a keď som dostal relevantné vysvetlenie, uznal som to bez problémov. Za ostatným si stojím. S westernom si pobavil ?

Štastné a veselé všetkým ?
 
1. Spomínali ste viacerí automat. Ako reálne sa vám s ním funguje z hľadiska dynamiky/rýchlosti, požadovaných otáčok...? Nie je motor pridusený dole kvôli emisiám? A pokiaľ ide o manuálny režím (pádla) pri AT – asi sa nevyrovnajú klasickej páke? Pre kontext – som zvyknutý len na manuál a oceňujem lepšiu kontrolu nad autom, ktorú manuál dáva.
Jasně že je nastavený tak, že to tam bouchá kvalty co nejrychleji. Takže i při průjezdu vesnice tam je narvaná 6tka a otáčky tak nízké, že je to škoda mluvit :).
Pak když chceš zrychlit, tak musíš dát kickdown, auto udělá "vžuuuuuuuum", podřadí o dva kvalty a nějak se rozjede :).

Co se týká řazení v manuálním režimu, tak to je jiná. Osobně takto jezdím skoro od samého začátku co jsem si pořídil mazdu CX3 a naprosto mě to vyhovuje. Otáčky se snažím držet při jízdě ve městě/vesnici kolem 2k, a když vím, že budu chtít zrychlovat, tak si to prostě připravím (nalupkám si to) a pak plyn a jede to v rámci možností super. A popravdě osobně pádla pod volantem moc nepoužívám. Jsem si nějak zvykl na to sekvenční řazení na fofrklacku a naprosto mě to vyhovuje.

Když si člověk tak nějak zvykne na to manuální řazení u AT a po nějaké delší době se projede čistě v AT režimu, tak to pak přijde, že to auto je fakt úplně zdechlé a nejede.

Případně se dá jezdit na sport režim. Ale u něj mě sere jedna věc a to ta, že to tam drží 3 rychlostní stupeň do cca. 65-70km/h, což je docela pruda někdy když to člověk nepotřebuje.

Jinak popisuju moje zkušenosti u auta vyrobeného 2016. Takže možná naladění AT v dnešní době bude jiné.
 
Moc nechapu, proc sis porizoval AT?
To je zajímavá problematika ... Stejně jako "Proč chceš vyřazovat na křižovatce ..." a podobně.
Já mám mazdu s manuálem a Multivana s automatem (DSG).

Můj postoj je, že jsem chtěl manuál, aby se auto líp řídilo manželce, tchánovi a i mě, když jedu x set km:
- pokud to řadí samo (full auto) míň mě to unavuje,
- i když řadím "manuálně" nemusím šlapat na spojku dtto rozjezdy.
Nic z toho mě neomezuje v přispůsobení jízdy ke svému obrazu (vyřadit z kopce, vyřadit na křižovatce a podřadit před předížděním). Takže pokud netrvám na tom, že chci kvedlat pákou a šlapat na spojku, je automat skvělá volba a finančně to dnes není problematické.
 
No ta CX3 je moje první auto. A jelikož s tím nejezdím jen já, ale i přítulkyně, tak když jsme to vybírali, tak shoda padla na AT. Ze začátku sem žádné manuální řazení nepoužíval, k tomu jsem se dostal až časem a postupem času jsem na to přešel prakticky z 90% (nepoužívám v kolonách, případně v jiných situacích). Prostě mě to začalo vyhovovat. A popravdě můžu říct, že další auto (pokud bude), tak bude opět v AT s možností manuálního řazení tak jak má správně být.

A souhlas s @mourek . AT má pro mě více výhod než klasický manuál.
 
AT má pro mě více výhod než klasický manuál
ale chybí ta největší, požitek z jízdy ?. Řekl bych to tak, že AT je pro někoho praktičtější ?, mě AT u Mazdy nijak extra neoslovil, to jsem zažil lepší i když je pravda, že taky u podstatně silnějších aut
 
já jsem s tím požitkem spokojený. Ano, souhlasím, s MT ta zábava bude asi o něco víc, ale ten rozdíl už nebude takový velký (aspoň myslím). ;)
Jinak ten požitek je samozřejmě daný tím, že si musí člověk řadit sám. Jelikož ty AT převodovky u těch aut jsou naladěné fakt pekelně na spotřebu, tak je třeba si to tam lupat sám a nenechávat to na autě (a mám na mysli hlavně klasické auta, žádné sportovní verze nebo tak něco).

@vladas75 a čím ty teď jezdíš. Jsem tu dlouhooooo nebyl a kukám, že máš v popisku 2x mazdu a obě prodané :).
 
Mourek ten muj prispevek byla reakce na TomT, ktery uvedl, ze ma AT, ktery ale takrka vubec nevyuziva. Proto jsem se podivil, proc si nekdo v pocatku priplati (v te dobe to musel byt ranec) za servisne podstatne narocnejsi a drazsi AT, kdyz pak radi manualne.

Ad. "naladeni na spotrebu" - tak to proste je, uz jsem to tu nekde mozna psal, v roce 2011 jsem se zarekl, ze AT, ktery mi bude v obci radit 6.q, az V6 bude dunet pri snaze vyskocit z karoserie ven, cele auto bude vibrovat, opravdu, jako clovek s citem a sluchem, fakt nechci. Posledni AT prevodovka, se kterou jsem souznel, byla DSG v roce 2007 a 7G Tronic taktez v 2007.
 
Back
Top