• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Hlášení Engine Oil Pressure Inspection Required

brus

nový člen
Zprávy
4
Chybová hláška, čidlo vyměněno, ale hlášení zůstává. Co s tím?
20241212_203126.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
A tlak oleje změřen? Jen že ta hláška říká, že je potřeba zkontrolovat tlak oleje a ne vyměnit čidlo tlaku oleje.
Nějaký kód chyby z diagnostiky ?
 
Kód z hlavy nevím. Vyměnil mě čidlo tlaku ukazoval jen 0,4 teď po výměně 1,2
Chyba se objevila po ujetí cca 20km znovu
 
Toto hlášení se u tohoto typu objeví při výskytu P246C (množství zředěného motorového oleje překračuje stanovenou hodnotu - kolísá podle okolní teploty) nebo P253F (olej se zhoršil v důsledku poklesu tlaku motorového oleje, za příčinu poklesu tlaku oleje lze považovat zředění oleje naftou, tlak oleje se snížil o 40-60 kPa - v závislosti na verzi SW v ŘJ motoru, novější SW má menší toleranci - nebo více ve srovnání s okamžikem výměny motorového oleje).
Olej byl vyměněn? Reset dat oleje proveden?
 
Olej byl měněn v červenci a byl resetovan. Po 5ti měsících se ukázala tato chyba
Toto ukazuje diagnostika
Messenger_creation_41A46F5E-71A4-4046-98F4-C6F888F189B0.jpeg
 
Poslední úprava moderátorem:
P055F vyskočí, když je tlak niží:
- Otáčky motoru 2 000 ot/min nebo méně: 105 kPa
- Otáčky motoru 2 000 až 3 500 ot/min: 120 kPa
- Otáčky motoru jsou 3 500 ot/min nebo vyšší: 180 kPa

P0524 pak když je kdykoliv tlak nižší než 30 kPa:
- Únik motorového oleje
- Nesprávná hladina motorového oleje
- Nefunkční konektor nebo svorky snímače teploty motorového oleje/snímače tlaku motorového oleje
- Zkrat na zem v kabelovém svazku mezi následujícími svorkami:
- Snímač teploty motorového oleje/snímač tlaku motorového oleje svorka A-PCM svorka 1DN.
- Snímač teploty motorového oleje/snímač tlaku motorového oleje svorka D-PCM svorka 1DM
- Porucha konektoru nebo svorek PCM
- Rozpojený obvod v kabelovém svazku mezi svorkou A snímače teploty motorového oleje/snímače tlaku motorového oleje a svorkou 1DN PCM.
- Porucha snímače tlaku motorového oleje
- Porucha olejového čerpadla
- Porucha PCM
Senzor tlaku oleje je připojený přímo do PCM.
ac5wzw00006561.png
Olejové sítko v sacím koši bylo kontrolováno?

P06DE porucha solenoidu:
- Únik motorového oleje
- Nesprávná hladina motorového oleje
- Nefunkční konektor nebo svorky elektromagnetického ventilu motorového oleje
- Porucha konektoru nebo svorek snímače teploty motorového oleje/snímače tlaku motorového oleje
- Zkrat na zem nebo otevřený obvod v napájecím obvodu elektromagnetického ventilu motorového oleje
- Zkrat na zem v kabelovém svazku mezi pojistkou ENGINE1 15 A a svorkou A elektromagnetického ventilu motorového oleje.
- Porucha pojistky ENGINE1 15 A
- Rozpojený obvod v kabelovém svazku mezi svorkou C hlavního relé a svorkou A elektromagnetického ventilu motorového oleje
- Zkrat na zem v kabelovém svazku mezi následujícími svorkami:
- Svorka elektromagnetického ventilu motorového oleje B Svorka PCM 1CH
- Snímač teploty motorového oleje/snímač tlaku motorového oleje svorka A-PCM svorka 1DN
- Snímač teploty motorového oleje/snímač tlaku motorového oleje svorka D-PCM svorka 1DM
- Porucha konektoru nebo svorek PCM
- Rozpojený obvod v kabelovém svazku mezi následujícími svorkami:
- Elektromagnetický ventil motorového oleje svorka B-PCM svorka 1CH
- Snímač teploty motorového oleje/snímač tlaku motorového oleje svorka A-PCM svorka 1DN
- Porucha elektromagnetického ventilu motorového oleje
- Porucha snímače tlaku motorového oleje
- Porucha olejového čerpadla
- Porucha PCM
ac5wzw00006563.png

Všechny uvedené informace jsou k dispozici v servisní příručce, která je tu ke stažení.
 
Poslední úprava:
No to je pěkný. Auto mám ani ne půl roku a už toto. Jsem zvědavý na kolik vyjde oprava.
No jezdit s tímto motorem půl roku a nevědět o možných problémech, to bude drahý, raději se na to připravit....
 
No to je pěkný. Auto mám ani ne půl roku a už toto. Jsem zvědavý na kolik vyjde oprava.
Pokud to budeš dávat ke stejnému mechanikovi, který ti měnil čidlo tlaku oleje, tak se obávám, že oprava s největěší pravděpodobností nedopadne dobře.
Pokud má být motor spolehlivý je potřeba vše pečlivě zkontrolovat a udělat pořádně, jinak se v tom můžeš plácat, jak finančně, tak časově a tenhle mechanik o tomhle motoru evidentně asi neví nic.
 
Back
Top