• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Ahoj, muzu se zeptat jestli nekdo pokrocil s tim zapojenim i-stopu ?
Už se ptali chlapi včera na minisrazu, řešil jsem spoustu pracovních věcí, daně, kontrolní hlášení atp., neměl jsem vůbec kapacitu na výrobu. Ale myslím na to, potřebuju zasednout k pájení tak jako tak, mám tu i jiné resty.
 
Udělal jsem si takovou tabulku, kolik by to ušetřilo mně jenom při ježdění do práce, kdyby moje auto mělo SS: něco mezi 46 a 92Kč měsíčně (mám to cca 10km a projedu v benzínu kolem 1000 Kč za měsíc). Jinými slovy je to 4-8%. (Proč je tam takový rozptyl: protože stáním na křižovatce strávím různou dobu, podle toho, kdy vyrazím.) Je to ale jen kvalifikovaný odhad ;)

V situaci, kdy se automobilky honí za každým gramem CO2, protože to mají nařízeno shora (= z Brusele), není divu, že se uchylují k takovýmto řešením, každé ušetřené procento se počítá. Podobně to je i s asistentem řazení, který radí s cílem dosáhnout co nejnižší spotřeby, tzn. mít co nejnižší otáčky. Když se tím řidič slepě řídí, jeho TDIčko drnčí jak vibrátor a s tím i celé auto.
 
Me posledni dobou trosku zacina vadit ten iStop spis tim, ze mi v neocekavanem okamziku startuje motor a me to "rusi". Sice mam "jen" benzin, ale rozhodne to zahrka celym autem. A ja od auta necekam zadne prekvapive zvuky a chovani. A tim, ze nevim, kdy to naskoci, tak me to podvedome rusi. Zatim jsem proti tomu v zasade nic nemel, ale nejak mi to posledni dobou leze na nervy. Asi jak jsem prestal jezdit Blankou a obcas stojim vic na semaforech, tak se obcas dostanu do stavu, kdy se RJ rozhodne nastartovat, aniz bych se jeste rozjizdel.
 
zrovna prohlížím technické specifikace nové MX5-ND a do dvoulitru cpou taky iSTOP, to bych blil..... sporťák má na volnoběh řádně hučet a ne bejt chcíplej :-/ kam ten svět spěje ......
 
V Top Gearu jednou měli nějakej supersport, nevím jaký, porsche nebo ferrari, vem to čert. Pozoruhodné bylo, že to byl hybrid, takže mj. to tam pochválili za nízkou spotřebu :-D Ale u takovýho auta hybridní pohon slouží primárně na lepší zrychlení, protože elektromotor má vysoký kroutící moment od nulových otáček.

Do MX-5 ten SS prostě dát musí, aby to mělo požadované emise CO2.
 
Z tohoto systému jsem dopředu nebyl nadšen, ale musel jsem se s ním smířit (nové auto bez něj se u nás těžko koupí). Po prvotním záměru jeho trvalé deaktivace nyní zkouším jeho využívání ovlivněné řidičem. Po vyjetí systém vypnu. Když pak zasatvím na pár vteřin na neřízené křižovatce, nebo přechodu, na kterém přechází 1 chodec, nic se neděje. Když přijedu třeba k semaforu, na kterém právě skočila červená a vím, že tam jsou dlouhé intervaly, aktivuji I-stop, motor zhasne.
Snad by tím šla řešit i nekomfortní situace, kdy zastavím na benzínce, vypnu motor a přestane hrát hudba. Buď musím hned znovu zapnout zapalování, nebo mají spolujezdci smůlu (byrokraticky vzato asi má být vše vypnuté, ale nedovedu si představit, jak by mohlo hrající rádio ohrozit bezpečnost tankování PHM). I-stop vypne jen motor. Bohužel někdy i zapne, čehož jsem se při čekání na kámošku (měl jsem ji vyzvednout u Metra) docela lekl (mimochodem ten AKU si to hlídá někajk přehnaně, nové auto, tudíž i AKU by měl být naprosto OK, klima vypnutá, světla zhasnutá, jen hudba puštěná a po asi 2 minutách naskočil motor. Zcela zbytečně. Zvláště když výrobce tvrdí, že I-stop vypíná motor tak, aby jeden píst zůstal v optimální poloze pro start (předpokládám, že kousek před horní úvratí), takže startér má minimum práce.
 
S tím rádiem - v autě stejně zůstávají některé obvody napájené trvale, např. přijímač centrálu. Ve focusu se rádio s vypnutým klíčkem dalo zapnout, ale napsalo na displeji "1 HOUR" = po hodině hraní se samo vypne = ochrana proti vybití baterie. V mazdě mi tohleto někdy chybí. Budu tam asi muset dodělat nějakej bastl...
 
Bohužel někdy i zapne, čehož jsem se při čekání na kámošku (měl jsem ji vyzvednout u Metra) docela lekl (mimochodem ten AKU si to hlídá někajk přehnaně, nové auto, tudíž i AKU by měl být naprosto OK, klima vypnutá, světla zhasnutá, jen hudba puštěná a po asi 2 minutách naskočil motor. Zcela zbytečně.
Ja si teda nemyslim, ze je to delane tak, ze by to tahalo nejak moc z baterky. Proto to naskoci tak brzo. V podstate bych treba hadal, ze by to mohlo byt udelane tak, ze u vozu s i-ELOOP to chvilku drzi jen ten kondenzator a pak to startuje.
 
S tím rádiem ... Budu tam asi muset dodělat nějakej bastl...
Kdybys zjistil jak na to, dej prosím vědět. U todle auta zatím vůbec nevím, který kablík co kam vede :(

Ja si teda ... to chvilku drzi jen ten kondenzator a pak to startuje.
No právě, startuje to zcela zbytečně. I kdyby to žralo 4A tak za 15 min. je to 1Ah o čemž 60Ah AKU skoro neví.
 
Poslední úprava:
To nemáš elektrické schéma? Tam je všechno, i zapojení rádia. Po jednom drátu je napájené trvale, druhý je spínaný klíčkem. Nejjednodušší by byl nějaký vypínač, případně aby to bylo podobně jako ve focusu, tak tlačítko a nějaký časovač s relé, aby to podrželo napětí třeba jen tu hodinu. Ale asi to napájení rádia oddělit diodou, aby se současně nenapájely ostatní obvody spínané klíčkem.
 
To nemáš elektrické schéma? Tam je všechno, i zapojení rádia. Po jednom drátu je napájené trvale, druhý je spínaný klíčkem. ... Ale asi to napájení rádia oddělit diodou, aby se současně nenapájely ostatní obvody spínané klíčkem.
Elektrické schéma nemám a hlavně to auto nemá klasickou spínací skříňku a rádio je součástí MZD Connect... Už to není tak jednoduchá elektrika, jako u starších aut.
 
Me posledni dobou trosku zacina vadit ten iStop spis tim, ze mi v neocekavanem okamziku startuje motor a me to "rusi". Sice mam "jen" benzin, ale rozhodne to zahrka celym autem. A ja od auta necekam zadne prekvapive zvuky a chovani. A tim, ze nevim, kdy to naskoci, tak me to podvedome rusi. Zatim jsem proti tomu v zasade nic nemel, ale nejak mi to posledni dobou leze na nervy. Asi jak jsem prestal jezdit Blankou a obcas stojim vic na semaforech, tak se obcas dostanu do stavu, kdy se RJ rozhodne nastartovat, aniz bych se jeste rozjizdel.
Zdravím, nesrovnalo se to nějak? já někde četla, že se to nastartuje automaticky po 2 minutách, ale u mě to takle bylo tak první tři dny a teď mi to právě startuje po cca 30 vteřinách, takže absolutně při každém zastavení na semaforu a taky se vždy "leknu" a nebo mám tendenci vyjet (svítíce červená na semaforu že jo) a trošku mě to začíná trápit, tak jesti s tim nějak začít otravovat servis nebo tak něco...
 
Zdravím, nesrovnalo se to nějak?
Uprimne? Ja nevim, ja jsem se nakonec rozhodl, ze to budu vypinat. Takze si i-Stop vypnu hned po startu, nebo jakmile se poprve aplikuje (a znovu nastartuje), kdyz zapomenu. Sice me pak otravuje oranzove svitici kontrolka mezi budiky, ale volim mensi zlo.
 
Back
Top