• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Mi chceš říct že najedeš na nádrž jen 500km? Teda pokud máš těžkou nohu, tak bych se tomu nedivil. :D


Já jak jsem psal výš, já najedu na 50-55 litrů cca. 700km při průměrné spotřebě 7.5l/100km.

Tak záleží, kde se jezdí a jak se jezdí. S M6 cesta do práce a zpátky po dálnici, cestovní rychlostí 150 km/h, jedna cesta cca 35km jsem měl spotřebu 9,9 l/100km. nedávnou pálavu a předminulý víkend prahu, při dálniční rychlosti kolem 110 km/h jsem se dostal na 8,7 l/100km, takže ten dojezd neni nereálnej. U Xedose mě tankování vycházelo cca 55l na 500km, dálnice jen jednim směrem, s klimou... Zamáznul jsem nějaký místeška na vejfuku (dle mě ale jenom kryt přes trubku pod vanou), teď klima minimálně a jsem na 9,1 l/100km a na tankování dám cca 550-580km. Prázdnou moc riskovat nechci, jelikož na pumpu tohle nepopotlačim :D
Nepřijdu si zrovna jako závodník a něco i najezdim po městě :)
 
Mi chceš říct že najedeš na nádrž jen 500km? Teda pokud máš těžkou nohu, tak bych se tomu nedivil. :D
Vsak se mrkni sam, rozklikni si muj Spritmonitor, co mam ikonku se spotrebou pod avatarem a uvidis, kolik tam jsou hodnoty ve sloupci Distance. Jako presne 500 to neni, ale i tak. Me nevadi ta spotreba jako takova, akorat me porad nebavi jezdit na tu benzinku :D.
 
Tak záleží, kde se jezdí a jak se jezdí. S M6 cesta do práce a zpátky po dálnici, cestovní rychlostí 150 km/h, jedna cesta cca 35km jsem měl spotřebu 9,9 l/100km. nedávnou pálavu a předminulý víkend prahu, při dálniční rychlosti kolem 110 km/h jsem se dostal na 8,7 l/100km, takže ten dojezd neni nereálnej. U Xedose mě tankování vycházelo cca 55l na 500km, dálnice jen jednim směrem, s klimou... Zamáznul jsem nějaký místeška na vejfuku (dle mě ale jenom kryt přes trubku pod vanou), teď klima minimálně a jsem na 9,1 l/100km a na tankování dám cca 550-580km. Prázdnou moc riskovat nechci, jelikož na pumpu tohle nepopotlačim :D
Nepřijdu si zrovna jako závodník a něco i najezdim po městě :)
Je pravdou že já převážně jezdím město a okresky.

Vsak se mrkni sam, rozklikni si muj Spritmonitor, co mam ikonku se spotrebou pod avatarem a uvidis, kolik tam jsou hodnoty ve sloupci Distance. Jako presne 500 to neni, ale i tak. Me nevadi ta spotreba jako takova, akorat me porad nebavi jezdit na tu benzinku :D.
Jj vidím, mě by spíš vadila ta spotřeba. :D To už jsem si u sebe ze začátku říkal že to je nějak málo, ale jak vidím, tak je to docela dost (jako by ten dojezd). :D
 
.... ale baví nás, to ne? :)
Jasne, ze jo ;). Ja jen mluvil o tech navstevach benzinky, ty bych si klidne odpustil. Uz aby nekdo vymyslel eshop na palivo s dopravou zdarma. Nerozjedem byznys? :D

Jeste, ze auto nechavam jeden den v tydnu manzelce, aby mi tu spotrebu trosku zprumerovala :cool:.
 
Mam takovej dotaz a postreh. Zkoušel jsem kolik najedu na nadrz do zdechnuti a jak ukazuje PP dojezd. Tak dnes jsem jel ve meste a najednou cukcuk a auto zdechlo a uz se nenatocilo tak bylo jasny ze konecne dosla nafta, ale na PP mi svitil porad dojezd 180km. V kufru jsem mel uz nachystanej kanystr s 5L nafty tak jsem to tam natankoval. A jel jsem hned k pumpe natankovat plnou abych vedel kolik mi tam vleze. Natankoval jsem plnou a vlezlo se tam jen 53L + 5L z kanystru coz je 58L, tady jsem se docetl ze by mela mit mazda6 64L. A muj dotaz je, da se nejak postelovat aby PP ukazoval presne? Na autech co jsem mel drive tak mi to vzdy ukazovalo presne cca na 10km. A vazne ma mazda jen 58L nadrz?
 
Doporučení - nevyjíždět nádrž do zdechnutí - vstřikovací čerpadlo je zároveň i palivové - tahá si naftu samo.!!!! Palubní počítač lze nastavit, je určitý manuál, kdy jsi schopen korigovat palubák až o 15%. Dokonce u GG co jsem měl, jsem si jej nastavoval. Velice totiž záleží jak jezdíš a ten PP to přepočítává (jestli jej často nuluješ či necháváš dlouhodobou spotřebu). Tedy jedeš úsporně a dá ti to dojezd docela velký, ale jak tomu šlápneš, tak pak problém a PP ti to nemusí ukázat. Tedy já jsem u GH zažil, že mi PP ukazoval 10km dojezd a auto cuklo (nezdechlo) a omezilo to výkon a maximální otáčky (2500rpm) a stejně jsem dotankoval něco kolem 60 litrů a ano auto má 64 litrovou nádrž.
 
Doporučení - nevyjíždět nádrž do zdechnutí - vstřikovací čerpadlo je zároveň i palivové - tahá si naftu samo.!!!! Palubní počítač lze nastavit, je určitý manuál, kdy jsi schopen korigovat palubák až o 15%. Dokonce u GG co jsem měl, jsem si jej nastavoval. Velice totiž záleží jak jezdíš a ten PP to přepočítává (jestli jej často nuluješ či necháváš dlouhodobou spotřebu). Tedy jedeš úsporně a dá ti to dojezd docela velký, ale jak tomu šlápneš, tak pak problém a PP ti to nemusí ukázat. Tedy já jsem u GH zažil, že mi PP ukazoval 10km dojezd a auto cuklo (nezdechlo) a omezilo to výkon a maximální otáčky (2500rpm) a stejně jsem dotankoval něco kolem 60 litrů a ano auto má 64 litrovou nádrž.

Casto nenuluji PP.
A prozradil by jsi mi jak to kalibrovat? Dekuji
 
No tak to ti teď neporadím, je to skoro 10 let, co jsem to dělal. Ale dávám kopii z jiného fóra

Tak, tu su kroky k zmene pocitania priemernej spotreby palubneho pocitaca!

Samozrejme vsetko bez zaruky spravnosti a funkcnosti a na vlastne nebezpecenstvo!

Drzat tlacidlo vynulovania tachometra a prepnutie zapalovania do "ON", cele minimalne 2 sekundy podrzat, ale nenastartovat!

V ukazovateli kilometrov sa objavia cisla. Tieto pomocou tlacidla vynulovania tachometra prepinat az po cislo "50". V normalnom pripade tam ukazuje "0". Pomocou "INFO" tlacidla vedla displaya prepinat.
"+5 / +10 / +15 / -15 / -10 / -5 / 0" - to je naslednost moznych nastaveni.
Cisla znamenaju prestavenie spotreby + alebo - v percentach.
Ja mam momentalne nastave +10% a som relativne spokojny s udavanymi hodnotami. Je potrebne to proste vyskusat.
Vykonane zmeny je mozne kedykolvek vyssie popisanymi krokmi znova prestavit, napr. aj na "0"!

Jedno mi je ale momentalne nejasne a sice, ci je mozne nastavenu hodnotu aj trvalo ulozit.

Ostatne mozne funkcie tu nechcem dalej rozvadzat, pretoze mi tiez nie je vsetko jasne. KAzdopadne nikomu neradim hodnoty menit. Vacsinou vsak ide o kontroly funkcnosti prip. kody chyb. Neda sa vyhodit auto do vzduchu alebo nieco podobne.

Test Number / Code Displayed / Function

01 / on / unknown
04 / off / "
08 / off / "
12 / oo / speedometer check
13 / oo / tachometer check
14 / oo / beeper check
16 / on (blinks 3 times) / low fuel light chk
18 / on (blinks 3 times) / unknown
22 /053 / unknown
23 /oo / fuel gauge chk
25 /oo / water temp gauge chk
all warning light check
50 / -- / unknown
51 / -- / "
31 /on|off / key in/out check *

*when ignition is turned off, you'll see "31/on" (turn parking lights on to see display), removing key will show "31/off"

(Srdecna vdaka Ripleymu za dalsie udaje)


dabel píše:Nasleduje prispevok o ulozeni:

K ukladaniu:
Aby ostala nastavena hodnota ulozena, je potrebne po novom nastaveni vypnut zapalovanie! Ak ale predtym prejdete predtym do ineho menu alebo chcete prestavit viacero hodnot, nebude to fungovat.


dabel píše:Este som vystrachal iny prispevok k ukladaniu:

Hodnoty + alebo - 5, 10 alebo 15 budu ulozene, ak po nastaveni stlacite INFO a pocas jeho stlacenia vypnete zapalovanie.

dabel píše:poznamka pod ciarou: pouzivanie prvej osoby jednotneho cisla neznamena mna Dabla, ale uzivatela, ktory toto cele spisal na nemeckom fore
 
Dekuji. Takze jestli to chapu dobre. Tak kdyz si tam nastavim 0% tak to bude nejpresnejsi?
Ne, je potřeba se do toho menu dostat a podívat se jak je to nastavené, tedy pokud je to teď nastavené na 0, tak je potřeba udělat korekci. Tedy buď + nebo -, jestli ti ukazuje optimističtěji, tak je potřeba na spotřebě přidat. Ale je potřeba to vypozorovat.
 
Má někdo zkušenosti se zplynováním SkyActivu G120 88 kW? Nebo obecně s LPG ve SkyActivech potažmo Mazdách?

Jináč já tankuju Natural 95 tam, kde to zrovna potřebuju a výjde to (Tank ONO, Benzina, cokoli), aditiva neliju žádný a jezdím cca 600 km na nádrž (40 litrů), zatím jsem neměl odvahu ignorovat ukazatel prázdný nádrže a dojezd 0 km, ale zajímalo by mě, kolik to posléze najede... jestli je v nádrži opravdu těch 12 litrů rozdílu objemu nádrže oproti papírovým hodnotám.
 
Má někdo zkušenosti se zplynováním SkyActivu G120 88 kW? Nebo obecně s LPG ve SkyActivech potažmo Mazdách?

Cpát LPG do Mazdy? Kdyby si měl nějakou starou 626 nebo 323, tak čert to vem, ale do nových mi to přijde jako hloupost. Navíc jsem četl články že mazďácký motory si nerozumí s LPG.
 
Cpát LPG do Mazdy? Kdyby si měl nějakou starou 626 nebo 323, tak čert to vem, ale do nových mi to přijde jako hloupost. Navíc jsem četl články že mazďácký motory si nerozumí s LPG.

Jj, proto se ptám, abych získal nějaký info. Spotřeba SkyActivu není tak nebeská, jak se tváří na papíře, tak jen uvažuju a zvažuju možnosti.
 
@Absoluter :k Mazdě jsem utekl právě od LPG. Měl jsem 4 auta na LPG, u starších nebyl problém, ale u posledního ( Mitsubishi ASX ) to nebyla žádná výhra. Řekl bych, že u starších motorů to možná smysl má, ale nové na to nejsou nijak moc uzpůsobeny ( podpalování,zaklepání ventilů, nutnost montáže přimazávání a neustálá kontrola, problémy s vymezování vůlí atd. ) návratnost je dost nejistá a když budeš chtít, aby motor něco vydržel, budeš dodržovat častější servis , tak se ti to začne dost prodražovat. Moje zkušenost s Mitsubishi byla taková, že po nějakém čase začínaly mít majitelé problémy, každou druhou prohlídku si musel absolvovat přeměření vůlí na ventilech a to se pohybovalo cca 5 000 - 8 000 podle počtu použitých podložek. Dokupovat přimazávání a pořád ho štelovat podle toho jestli je zima nebo teplo ( mění se hustota ). Pokud si něco nedodržel, neměl si šanci uhrát něco na záruku. Stačí pročíst fora např. Hyundai,Mitsubishi apod a dost lidí by do LPG už nešla včetně mě. Jsem teď rád, že mi všechny ty starosti kolem LPG odpadly a už jenom tankuju a jezdím ;) LPG je prostě věc do motoru navíc a může se to dost vymstít ...
 
Na papíře je to přesně podle NEDC a to nemá s reálnou spotřebou co dělat. Na LPG potřebuješ hnát kapalnou fázi přes vstřikovače, nebo je chladit dodatečně benzínem, jinak vyletí výfukem. Kapalná fáze je drahá a kvalita LPG je značně kolísavá, takže furt řešíš něco přicpaného. Kombinovaný provoz benzín-plyn zase zvyšuje náklady o průběžnou složku. Tak nevím, jestli se to zrovna u 88kW motoru vyplatí. Neříkám u 3.7 V6 v CX-9, kde je navíc nepřímý vstřik...
 
@Absoluter :k Mazdě jsem utekl právě od LPG. Měl jsem 4 auta na LPG, u starších nebyl problém, ale u posledního ( Mitsubishi ASX ) to nebyla žádná výhra. Řekl bych, že u starších motorů to možná smysl má, ale nové na to nejsou nijak moc uzpůsobeny ( podpalování,zaklepání ventilů, nutnost montáže přimazávání a neustálá kontrola, problémy s vymezování vůlí atd. ) návratnost je dost nejistá a když budeš chtít, aby motor něco vydržel, budeš dodržovat častější servis , tak se ti to začne dost prodražovat. Moje zkušenost s Mitsubishi byla taková, že po nějakém čase začínaly mít majitelé problémy, každou druhou prohlídku si musel absolvovat přeměření vůlí na ventilech a to se pohybovalo cca 5 000 - 8 000 podle počtu použitých podložek. Dokupovat přimazávání a pořád ho štelovat podle toho jestli je zima nebo teplo ( mění se hustota ). Pokud si něco nedodržel, neměl si šanci uhrát něco na záruku. Stačí pročíst fora např. Hyundai,Mitsubishi apod a dost lidí by do LPG už nešla včetně mě. Jsem teď rád, že mi všechny ty starosti kolem LPG odpadly a už jenom tankuju a jezdím ;) LPG je prostě věc do motoru navíc a může se to dost vymstít ...

Díky za zkušenosti. Známej má Chevroleta Cruze a má problémy s podpalováním ventilů, ale přesto říkal, že se mu to i tak vyplatí. Jak říkám, ani mě to nějak moc nenapadlo, ale dneska po jedný debatě s kolegou v práci jsem se nad tím zamyslel a chtěl jsem znát názor a zkušenosti ostatních. Proto díky za vaše reakce :)
 
Jedině co vím, tak že Mazda zkoušela hybrida, dokonce byla představena Mazda 3 na CNG, ale do prodeje nešla. Kdyžtak mě někdo opravte jestli se pletu.
Osobně jsem rád za klasickou atmosféru, že se vůbec ještě někdo drží těchto motorů a doufám že to Mazda nezmění v nejbližších letech.
 
Back
Top