Otazka na odbornikov na paliva a aditiva. 5 rokov tankujem N95 E5 a E10, ked mam cestu okolo tak som daval N98 E5 na Avanti alebo Turmol, tak kazdu druhu nadrz, spotreba bola subjektivne o desatiny nizsia a motor siel trochu kludnejsie, mozno skrz upravu od shreka. 95 percent benzinu som natankoval v Rakusku pri hraniciach, len z principu ze tuzemske paliva su pre mna podradnejsie a aj drahsie, mi to tu 10km zachadzku stalo.
Teraz mi ale pri dome postavil Orlen samoobsluznu, tak uz par mesiacov chodim tam na Efecta 95. Chcel som vyskusat aditivum, tak som objednal Vif super benzin, je tam asi tretiu nadrz, na plnu cca 55L davam 2,5 odmerky teda asi 50ml.
Problem je, ze mi na rovnakych, znamych trasach stupla kombinovana spotreba o viac nez 1L v priemere, z dlhodobych 8,6L na terajsich +-10L/100, nulujem pocitadlo kazdu nadrz.
Tak som googloval a reddit aj quora ma dost odpovedi ohladom octane boostrov, co nicia palivove sustavy a hlavne riadiacu lambda sondu A/F senzor, vraj to zanechava nejaky oxidujuci oranzovy povlak.
Je to tym ze je Vif proste lacny placebo vyrobok, alebo to realne moze poskodit lambda sondu?