• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Se to tady řešilo X krát. Asi v “Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti …”.

Běžné paliva ORLEN mají 0,3 ml aditiv na 1l benzinu. U prémiových paliv Verva je obsah aditiv cca 10x větší. Asi předepsaná dávka.

Motor si s větším množstvím aditiv poradí, výfukem ven do první zábrany a tím je katalyzátor.
 
Vcera jedno z poslednich tankovani pred zimni pauzou. E5 a jeste levnejsi nez ONO👌

IMG_20241021_022636.jpg Screenshot_2024-10-20-17-49-12-816_eu.topcard.app.jpg IMG_20241020_175259.jpg IMG_20241020_175406.jpg
IMG_20241020_175438.jpg
 
Otazka na odbornikov na paliva a aditiva. 5 rokov tankujem N95 E5 a E10, ked mam cestu okolo tak som daval N98 E5 na Avanti alebo Turmol, tak kazdu druhu nadrz, spotreba bola subjektivne o desatiny nizsia a motor siel trochu kludnejsie, mozno skrz upravu od shreka. 95 percent benzinu som natankoval v Rakusku pri hraniciach, len z principu ze tuzemske paliva su pre mna podradnejsie a aj drahsie, mi to tu 10km zachadzku stalo.

Teraz mi ale pri dome postavil Orlen samoobsluznu, tak uz par mesiacov chodim tam na Efecta 95. Chcel som vyskusat aditivum, tak som objednal Vif super benzin, je tam asi tretiu nadrz, na plnu cca 55L davam 2,5 odmerky teda asi 50ml.

Problem je, ze mi na rovnakych, znamych trasach stupla kombinovana spotreba o viac nez 1L v priemere, z dlhodobych 8,6L na terajsich +-10L/100, nulujem pocitadlo kazdu nadrz.

Tak som googloval a reddit aj quora ma dost odpovedi ohladom octane boostrov, co nicia palivove sustavy a hlavne riadiacu lambda sondu A/F senzor, vraj to zanechava nejaky oxidujuci oranzovy povlak.

Je to tym ze je Vif proste lacny placebo vyrobok, alebo to realne moze poskodit lambda sondu?
 
Aditiva uvolňují usazeniny a udržují čistý spalovací prostor. Hodně aditiv prý ničí katalyzátor. Možná taky tohle množství uvolnilo hodně usazenin a teď to dělá neplechu. Kdo ví. Nikdo do toho motoru bez rozebrání nevidí.
Udělej si okruh cca 200km a tahej to auto v otáčkách. Jako fakt hodně v otáčkách a dlouhodobě. Tyhle motory to chtějí. Možná se pak ta spotřeba zase uklidní.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Vif není octan booster, jen aditivum. Pokud máš upravu na 98 tak není jedinej důvod proč by 98+ mělo dělat problém. Spíš je naopak na tu 95 jednotky furt přiškrcená a není v úplně ideálním stavu. Pokud hodláš dál jezdit hlavně na 95, bylo by možná lepší udělat zmenu na Stage 0.5
 
Back
Top