• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Se to tady řešilo X krát. Asi v “Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti …”.

Běžné paliva ORLEN mají 0,3 ml aditiv na 1l benzinu. U prémiových paliv Verva je obsah aditiv cca 10x větší. Asi předepsaná dávka.

Motor si s větším množstvím aditiv poradí, výfukem ven do první zábrany a tím je katalyzátor.
 
Vcera jedno z poslednich tankovani pred zimni pauzou. E5 a jeste levnejsi nez ONO👌

IMG_20241021_022636.jpg Screenshot_2024-10-20-17-49-12-816_eu.topcard.app.jpg IMG_20241020_175259.jpg IMG_20241020_175406.jpg
IMG_20241020_175438.jpg
 
Otazka na odbornikov na paliva a aditiva. 5 rokov tankujem N95 E5 a E10, ked mam cestu okolo tak som daval N98 E5 na Avanti alebo Turmol, tak kazdu druhu nadrz, spotreba bola subjektivne o desatiny nizsia a motor siel trochu kludnejsie, mozno skrz upravu od shreka. 95 percent benzinu som natankoval v Rakusku pri hraniciach, len z principu ze tuzemske paliva su pre mna podradnejsie a aj drahsie, mi to tu 10km zachadzku stalo.

Teraz mi ale pri dome postavil Orlen samoobsluznu, tak uz par mesiacov chodim tam na Efecta 95. Chcel som vyskusat aditivum, tak som objednal Vif super benzin, je tam asi tretiu nadrz, na plnu cca 55L davam 2,5 odmerky teda asi 50ml.

Problem je, ze mi na rovnakych, znamych trasach stupla kombinovana spotreba o viac nez 1L v priemere, z dlhodobych 8,6L na terajsich +-10L/100, nulujem pocitadlo kazdu nadrz.

Tak som googloval a reddit aj quora ma dost odpovedi ohladom octane boostrov, co nicia palivove sustavy a hlavne riadiacu lambda sondu A/F senzor, vraj to zanechava nejaky oxidujuci oranzovy povlak.

Je to tym ze je Vif proste lacny placebo vyrobok, alebo to realne moze poskodit lambda sondu?
 
Aditiva uvolňují usazeniny a udržují čistý spalovací prostor. Hodně aditiv prý ničí katalyzátor. Možná taky tohle množství uvolnilo hodně usazenin a teď to dělá neplechu. Kdo ví. Nikdo do toho motoru bez rozebrání nevidí.
Udělej si okruh cca 200km a tahej to auto v otáčkách. Jako fakt hodně v otáčkách a dlouhodobě. Tyhle motory to chtějí. Možná se pak ta spotřeba zase uklidní.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Vif není octan booster, jen aditivum. Pokud máš upravu na 98 tak není jedinej důvod proč by 98+ mělo dělat problém. Spíš je naopak na tu 95 jednotky furt přiškrcená a není v úplně ideálním stavu. Pokud hodláš dál jezdit hlavně na 95, bylo by možná lepší udělat zmenu na Stage 0.5
 
Motor skyactive-x a tankuju Natural-98 u KM-prona a zatím spokohenost.
Pocitově (možná placebo efekt) to lépe táhne. Spotřeba nižší, ale jen o chlup, takže to bych neřešil.
 
Zdravím tak jsem pořídil M3 2017 121kW. Tak co tankovat? EuroOil 98+E5 nebo Orlen Vervu 100 nebo Ono 98. a dávat ještě nějaký aditiva ?
Moje trasa je 15 Km o_O ráno do práce odpoledne z práce. Sem tam se klidně projedu víc po práci. Ráno studený start točit do 2 a půl tisíc než zhasne kontrolka chladicí kapaliny? Pak to točit více? A řadit třeba při 4 tisíc 🙂 Ten ukazatel řazení je strašný nesmysl. stejně tak i-stop :sob: ale to už jsem si navykl že nastartuju a hned ho vypnu. A s tímhle máte někdo zkušenost https://www.testmotoru.cz/e-shop/motorcheckup/motorcheckup-rychly-test-motoru
 
Pokud budeš kupovat dobře aditovaná paliva bez ethanolu, jako Verva 100 apod., další aditiva jsou za mě zbytečná. S nevytáčením motoru bych nehleděl na teplotu chladící kapaliny, o tu tady nejde, jde o olej a to trvá podstatně déle (dle počasí atd., cca 10-20 km). Do 3000 bych si vrásky nedělal, ale k 6k+ bych počkal.
 
Zdravím tak jsem pořídil M3 2017 121kW. Tak co tankovat? EuroOil 98+E5 nebo Orlen Vervu 100 nebo Ono 98. a dávat ještě nějaký aditiva ?
Moje trasa je 15 Km o_O ráno do práce odpoledne z práce. Sem tam se klidně projedu víc po práci. Ráno studený start točit do 2 a půl tisíc než zhasne kontrolka chladicí kapaliny? Pak to točit více? A řadit třeba při 4 tisíc 🙂 Ten ukazatel řazení je strašný nesmysl. stejně tak i-stop :sob: ale to už jsem si navykl že nastartuju a hned ho vypnu. A s tímhle máte někdo zkušenost https://www.testmotoru.cz/e-shop/motorcheckup/motorcheckup-rychly-test-motoru
Zdarec,tak zde je mé zjištění.U nové CX5 2.0 jsem 2x natankoval 95E10 a motor začal mírně klepat a vibrovat,což je logický,pač zasáhl senzor klepání.Tak jsem se vrátil k Verva 100 ,vše se uklidnilo ,snížila se spotřeba o 0.5L a vrátil se výkon.Aditiva dávám léta pouze od BG a to i do obou nafťáků ,u kterých jsou DPF i po 200t km jen na 12% zanešení.Tak že Verva benzín i nafta fungují,na palivu,aditivech a oleji nešetřím!
 
Zdravím tak jsem pořídil M3 2017 121kW. Tak co tankovat? EuroOil 98+E5 nebo Orlen Vervu 100 nebo Ono 98. a dávat ještě nějaký aditiva ?
Moje trasa je 15 Km o_O ráno do práce odpoledne z práce. Sem tam se klidně projedu víc po práci. Ráno studený start točit do 2 a půl tisíc než zhasne kontrolka chladicí kapaliny? Pak to točit více? A řadit třeba při 4 tisíc 🙂 Ten ukazatel řazení je strašný nesmysl. stejně tak i-stop :sob: ale to už jsem si navykl že nastartuju a hned ho vypnu. A s tímhle máte někdo zkušenost https://www.testmotoru.cz/e-shop/motorcheckup/motorcheckup-rychly-test-motoru
Jdu po ceně a dávám běžný Eurooil/RobinOil/ONO 98 a když si vzpomenu, tak i VIF.
 
Nikdy jsem do auta nenalil nic jiného než Shell 100. Mám Mazdu 3 2.0 121kW a i se spotřebou to jde. Žádné přísady nepoužívám.
 
Zdarec,tak zde je mé zjištění.U nové CX5 2.0 jsem 2x natankoval 95E10 a motor začal mírně klepat a vibrovat,což je logický,pač zasáhl senzor klepání.Tak jsem se vrátil k Verva 100 ,vše se uklidnilo ,snížila se spotřeba o 0.5L a vrátil se výkon.Aditiva dávám léta pouze od BG a to i do obou nafťáků ,u kterých jsou DPF i po 200t km jen na 12% zanešení.Tak že Verva benzín i nafta fungují,na palivu,aditivech a oleji nešetřím!
Taky dávám kvalitnější paliva. Ale s přidáváním dalších aditiv do už dobře aditivované Vervy 100, bych byl opatrný. Pozor na katalyzátor.
 
Jak píšou lidé výše 98+vif nebo značkový 100 oktan klidně bez vifu. Trasa 15 km je pro primovstrikovy motor tak nahraně když budoe mráz klidně bych auto vzal aspoň jednou za měsíc na delší projížďku aspon80km aby se olej dostal na provoz i teploty a trochu vypálil usazeny karbon. Jinak přítele trasách bych asi ani neprodlužoval výměny oleje dal bych klidně 10 tisíc 1 rok nebo dle toho zda se proměnný interval neozve dříve. Jinak jak píšou lidé olej se asi možná ani v létě nedostane na provoz i teplotu takže zvolit otáčky dle terénu a motor zbytečně nepodtáčet a au si udělte čas na delší vyjížďku můžeme motor hezky roztočit až budete mít jistotu s mazáním na 100%.
Jinak bych se držel 98+ vif super benzin aditiv nebo značkový 100oktan pokud nechci přidávat do benzinu nic a důležitá je nějaká ta vytoč.
Ps moje osobní zkušenosti Plzeň jih Eurooil 98+ vif super ale na onu 98 jsme bral dvě nádrže + vif a výsledek byl hrubší volnoběh motoru než u Euroilu a Robinoilu. Motor měl stejný příběh na volnoběh znatelně hlasitější jako s natural 95.
 
Díky za rady a tipy. Prvně zkusím tu Vervu 100. A olej určitě budu měnit do 10 000 Km. A ten jaký? Předchůdce tam lil Shell 5W30 mám se toho držet nebo zkusit jinou značku?
A ještě se zeptám když třeba stojíte cca 5 nebo 10 min. když je nějaká situace na někoho čekáte nebo se zakecáte v autě na neutrálu má smysl to na něm pak vytočit a rozjet se nebo se normálně rozjet a pak během jízdy na to šlápnout. A nebo když takhle stojíte a pak zhasnete motor tak to není moc dobře co. :D
 
Pokud stojím 5-10 minut, zhasínám většinou motor :D Pokud se to stane nečekaně nebo motor z nějakého důvodu běžet nechám, nevidím žádný důvod k tomu prošlapávat ho na neutrálu do vyšších otáček. Zas bych to moc nehrotil. Prvních 5 min bych se držel do 3.000 otáček a přes 4-5 tisíc bych šel až po alespoň 10 - 20km / 10 - 20 minutách. Chladící kapalina je zahřátá za chvíli (jak jsem psal, o tu tady nejde), oleji to trvá o něco déle.

Osobně mám na městké pojezdy jiné vozítko a Mazdu vozím jen na delší cesty a výlety - takže si chrochtá a kratší pojezdy se studeným motorem v podstatě nezná. Nic jiného než Vervu 100 netankuji ani do jednoho z aut, v zahraníčí se držím OMV, Shell či jiných renomovaných značek a vždy 98+. Moje starost o auta a péče o ně ale často hraničí s nemocí (především co se běžné údržby a detailingu týče) a hrozí často až "rozvodem" :D takže doporučuji mě brát s rezervou 🙃 a do podobných "chocholoušek" stavů se raději moc nedostávat :p :joy:
 
Dokud bude v Moravskoslezskem kraji u eurooil 95 bez biosložky, jezdím jen na ni +Vif. Aktuálně 33Kč/l když se platí ČSOB kartou je taky příjemné. Zkoušel jsem eurooil 98 a verva 100. A vůbec
žáden rozdíl. Až u nás bude 95 s bio(asi se to nestane) přejdu na vyšší oktan a nechám udělat Stage 1.
 
Jde někde stáhnout ta jejich appka srdcovka na Google play není nebo jde na webu zjistit kde jsou stanice v ČR bez biosložky.
Tankuješ BA OPT 95E
 
Back
Top