• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Pokud od auta nevyžaduješ plný výkon, může jezdit i na 95. Každopádně doporučuji aditiva na čištění a mazání jako VIF.
Pokud vyžaduješ plný výkon i při aktuálních teplotách, je potřeba tankovat 98 oktanů a více, klidně také od ONO (a přidat pro čištění a mazání VIF).
Děkuju. Hloupá otázka, protože jsem tu nový, co je VIF a jak jej vyplnit?
 
Ahoj mazďáci/čky,

jakou máte zkušenost s aditivy do benzinu?

Vyplatí se je přidávat nebo spíš je lepší nic neřešit a tankovat čistě benzín?

Předem děkuju za odpovědi
 
Ahoj mazďáci/čky,

jakou máte zkušenost s aditivy do benzinu?

Vyplatí se je přidávat nebo spíš je lepší nic neřešit a tankovat čistě benzín?

Předem děkuju za odpovědi
Do 95 VIF, do 100 nic.
A nebo vůbec nic.
 
Já to většinou střídám. Jednou Vervu 100 a jednou 95+VIF.

Edit: na tom videu od shr3k, přidávají aditivum a je světlé nebo do žluta. Já mám aditivum od VIF vždy modré. Jak to máte vy?
 
Poslední úprava:
Mám sice diesel, ale krátký postřeh. Přidávám to samé aditivum co je na tom videu (jen pro diesel). Letní je žluté, zimní je modré. Možná to bude ten samý případ i pro benzín....? Jinak jezdím jen na prémiovou naftu (Verva Diesel, EVO, V-Power atd.), ale sem tam přidám i aditivum (3 vršky :)).
 
:) já si myslím, že ty 3 vršky aditiva na nádrž navíc tomu opravdu nic neudělají, promaže a pročistí se to maximálně víc. Navíc každý výrobce paliva aditivuje jinak, byť to všichni marketingově popisují skoro stejně. Přesné složení, poměry, cetanové číslo....to vše se pohybuje v nějakém intervalu, míchá se to se zbytky paliva v nádržích na benzínkách atd. Kdybych tam toho nalil litry, souhlas. Tohle je jen kosmetické "leštění" ;)
 
Možná jsem to úplně nepochopil, ale jak mi pomůže aditivum proti karbonu v sání a na ventilech u přímovstřikového motoru?
Jinak od ledna tankuju 95 E10, pokud jedu delší cestu, kde tu nádrž prakticky celou hned vyjedu. Pokud mi auto postává v garáži nebo jezdí kratší štreky, dávám 100 E5 a snažím se mít nádrž plnou.
 
Já mám diesel a tak se na to dívám z mého úhlu pohledu. Odpovídal jsem původně na barvu aditiva-dle toho, jaké zkušenosti mám já a co používám a proč. Benzínové motory mají zase své specifika a problémy. Možná, když si přečteš třeba tohle:
tak budeš mít víc teoretických informací :) . Nejsem odborník na motory, ani chemik či závodní jezdec. Ale logicky mi to, co se tam popisuje připadá jako rozumné a pravdivé. Kdyby všichni jezdili a tankovali např. jako Ty a kvalita paliv byla všude stejná, tak asi aditiva nebudou potřeba.... :cool:
 
Zkouším se teď zaměřit na to jak "hodnotí" jednotlivý kombinace motor podle dlouhodobé korekce LONGFT1 při uzavřené smyčce zhruba v půlce nádrže :

- Eurooil 95 (E0) + PPE........... +2.9%
- Eurooil 98 (E0,2) + PPE........-4.7%
- TankONO 95 E10 + PPE.......
- TankONO 98 E5 + PPE.........-0,8%

Natural 98 na TankONO, stojí stejně jak 95 na Eurooilu - pocitově mě to minule přišlo nic moc - ale zdá se , že odpovídá tomu co má zvládnout (mám úpravu pro 98okt),, otázka je , jestli ten eurooil nemá oktanů víc než uvádí a nebo je hodně aditivován v základu
 
Poslední úprava:
K tomu VIFu. Máme Octavii II 1,6mpi předělánou na plyn a ta má zřejmě v řiti pístní kroužky, každopádně ve vysokých otáčkách žere olej a následně karbonuje jako sviňa. Ve 120.000 auto nevydrželo stát na volnoběh a klepalo se. Opravu za 20.000 Kč jsem dělat nechtěl, tak jsem koupil za pár korun VIF a po pěti nádržích bylo prakticky po problému. Samozřejmě nevím co auto vydrží dále ale zahnalo to smrtku. Od té doby ho leju i do sekačky.
 
Mám dotaz pro "těch pár lidiček", kteří měli to štěstí kouknout pod pokličku Skyaktiv-G motorů s větším nájezdem a získáli relevantní info o způsobu užívání...zůstanu u tématu a zeptám se na vliv kvality paliva. Osobně dávkuji VIF do Vervy95 m3 BP 2021, mot. olej 5w30. Denně 2x 25km bez podtáčení;)
Má cenu přidávat VIF do již aditivovaneho paliva Orlen95? Nebo způsobím přeaditivovanym palivem více škody, než užitku???
Člověk se na netu dočte pár generických polopravd v reklamním hábitu (viz.: https://www.petrol.cz/petrol-awards...r-benzin-aditiv-overeni-cisticich-ucinku-6499) ...ale nic relevantního k aktuálním Mazda přímovstřikům.
 
Pár zdejších Mistrů co mazdam opravdu rozumí tvrdí že aditivovat je ideální pouze N95. Pokud tankujes Vervu nebo jiný prémiovy benzín tak další aditiva už mohou spíše škodit. Já tedy často aditivuji i Vervu a nějak moc nerozumím tomu čím přesně bych motoru skodil když přidávám ještě VIF. Mám doma kanystr už pár let to jest nekupuji stále dokola plechovky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Chemikálie v některých aditivech mohou reagovat se vzácnými kovy v katalyzátoru a způsobit že přestane probíhat katalytická reakce. Taky se může stát že složení v aditivu může způsobit, že katalyzátor bude pracovat při vyšších teplotách, než je obvyklé, což ho může lehce spálit nebo některý přísady v aditivu mohou zanechávat usazeniny (popílek), který můžou ucpat katalyzátor nebo snížit jeho účinnost.
Je to selským rozumem lehce pochopitelný. Pokud aditivum bude deklarovat, že dokáže vyčistit třeba výfukový ventily nebo EGR, tak to znamená, že to aditivum (nějaká jeho složka) v palivu musí přežít spalovací proces a nesmí shořet. Pokud ho bude moc, tak jednak dojde ke špatnýmu spálení směsi což auto vyhodnotí jako bohatou směs a následně se snaží ochudit další dávku a chudá směs hodně zvedne teplotu. Zároveň pokud je toho aditiva moc, tak se snadno "odfoukne" s výfukovými plyny až na první zábranu kterou najde a to je.... katalyzátor.
Já bych hlavně aditiva nemíchal a nepřekračoval doporučený dávky.
 
Navíc Mazda zakazuje používat jakákoliv aditiva(asi jako všichni výrobci) takže tankovat aditivovaný benzín plus ještě dávat další aditivum už může být na škodu🤷
 
Back
Top