• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Hledal jsem má 51😊
Asi kdybych jezdil dlouhé trasy a s kloboukem za oknem tak asi taky
Ale mám 15+15 denně a půlka dálnice tak to mám kolem 7🤷🏼‍♂️
 
Tak to netuším. Mám CX5 a přes 700 km běžně.
CX-5 má len 56L nádrž.. Nad 650km som sa ešte nedostal a to som už raz dal 70km s nulovým dojazdom (vtedy to bolo po 630km).

Ale keby som mal spotrebu 7.5 tak by plná nádrž mala byť 750km ale to sa mi fakt ešte nepodarilo. Divné.
 
Ne, CX5 AWD má nádrž na 58 l.
56 l má FWD.
Kontrolka nízkého stavu paliva se rozsvítí při ukazateli dojezdu tuším kolem 25 km (tady si nejsem přesně jist), to ale zbývá v nádrži ještě cca 9 l.
 
Ta E10 je pěkná sračka. Na konci minulého roku jsem začal při tankování přidávat VIF v poměru 1:1 do 95. To ještě byly na pumpách 95 jenom s E5 a ještě jsem tolik nenajezdil, takže jsem moc nepoznal rozdíl. Teď poslední měsíc jezdím 80 km denně a jelikož E10 jsou už snad všude, tak přidávám VIF vždycky při tankování a zjistil jsem, že při poměru 1:1 k palivu je u E10 znát, že to jede spíš jak kdysi 95 s E5 bez VIF.

Naopak když dám dvojitou dávku VIF, tak jde jasně poznat, že je motor živější, lépe snáší nižší otáčky a jede celkově mnohem líp. Spotřeba taky klesla, předtím jsem měl průměrně kolem 7,5-7,7l a víc, ale teď jsem po víc jak 1k km na průměru 7,2 a nemůžu se z něj hnout :)

Jinak jezdím 50 % dálnice a 50 % okresky a vesnice. Dálnice tak 130-140 km/h a okresky podle provozu, lehce přes limit s občasným rychlým předjetím nebo vytočením motoru.
Problém je, že není E10 jako E10. Takhle je na každém, aby si zjistil, jestli to je ETBE nebo není. Pokud ano, tak bych tam až takový problém neviděl (i když stejně radši natankuju na OMV MM 100, kde je to pouze E5). Jen pro zajímavost VERVA 100 je E10 už od roku 2021 (naštěstí je biosložkou ETBE).
 
Problém je, že není E10 jako E10. Takhle je na každém, aby si zjistil, jestli to je ETBE nebo není. Pokud ano, tak bych tam až takový problém neviděl (i když stejně radši natankuju na OMV MM 100, kde je to pouze E5). Jen pro zajímavost VERVA 100 je E10 už od roku 2021 (naštěstí je biosložkou ETBE).
Na MOL Evo Plus 100 taky ještě E5, beru tam, a pocitově mi auto ve vyšších otáčkách méně hulí, než s Vervou 100 😅
 
Na MOL Evo Plus 100 taky ještě E5, beru tam, a pocitově mi auto ve vyšších otáčkách méně hulí, než s Vervou 100 😅
Na MOLku jsem zatím slyšel jen chválu. Chystám se jí vyzkoušet, ale zatím se mi nepostavila do cesty
:) Já se při vyšších otáčkách dozadu raději nekoukám 😅
 
Na MOLku jsem zatím slyšel jen chválu. Chystám se jí vyzkoušet, ale zatím se mi nepostavila do cesty
:) Já se při vyšších otáčkách dozadu raději nekoukám 😅
Jj, já jsem s ní taky právě hodně spokojená. Sice je to někdy trochu nepohodlné, moc těch MOL se 100oktanem tady u nás moc není, ale autu to nejspíš dělá dobře, tak mu to dopřeju 😁 když je nejvyšší nouze, tak Vervu, Orlen je tu na každém rohu
 
Na MOL Evo Plus 100 taky ještě E5, beru tam, a pocitově mi auto ve vyšších otáčkách méně hulí, než s Vervou 100 😅
A zná někdo složení a vlastnosti MOL 100? Ja jsem o něm nikde nic nenašel. Nerad kupuju něco naslepo.
 
A zná někdo složení a vlastnosti MOL 100? Ja jsem o něm nikde nic nenašel. Nerad kupuju něco naslepo.
MOL 100 má 5% ETBE, tohle jsem dohledala ke složení
Screenshot_20240215_121643.jpg
 
A jsou k dispozici i nějaké další parametry?
Například něco takového:
IMG_8618.png
 
Není to zbytecne řešit? Proste ber 100vku a hotovo
U karburátorového motoru bych to neřešil, ale do přímovstřikového chci aditivované palivo. Jistota jsou zatím 100 od OMV, Shell a Verva.
Kdybych zjistil víc o MOL100, třeba bych ho tankoval taky.
 
A jsou k dispozici i nějaké další parametry?
Například něco takového:
Zobrazit přílohu 51168
Bohužel se toho moc najít nedá max. např. tento test
Ale otázkou je, zda díky propojení MOLu a SLOVNAFTu nebudou parametry podobné (ne-li shodné) se SLOVNAFT EVO 99
 
No právě, taky jsem hledal a nic. Takže víme jen že to má 100 oktanů a je v tom ETBE. Takže na odstavení motorky a veterána dobrý, ale do Mazdy to nedám.
Na to bych potřeboval vědět víc o aditivaci. Takže zatím zůstávám u Vervy 100 a Shell racing 100.
Dřív jsem tankoval OMV MM 100, ale přestal jsem z morálních důvodů, když jsem zjistil, že OMV pořád kšeftuje s rusáky.
 
Pokud do toho zatáhneme morální důvody, tak bude MOL ze hry také.

Ještě mně to nedalo a trochu jsem pohledal - Rakousko tvrdí, že od února 2023 jsou bez ruské ropy (tak můžeme doufat), Slovensko dostalo od nás výjimku do prosince 2024.
 
V seznamu hanby z listopadu 23 je OMV pořád v kategorii D. Takže jim radši peníze nedávat.
MOL tam není.
 
Ona ta hanba bude trochu složitější než ANO/NE... viz. třeba zde, anebo tady o_O
 
Back
Top